Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm...Als ik om één of andere mysterieuze reden mijzelf verhuur als timmerman en op nog mysterieuzere wijze ook nog wordt ingehuurd, betekend dit niet dat ik een professionele timmerman ben toch? ;)

Had een tijd terug ook bijna aanvaring met taxi: busje staat te lossen. Ik stuur de trambaan op (na goed gekeken te hebben) om in te halen, maar tussen de vertraging van kijken & gaan doet de taxi achter mij op precies hetzelfde moment hetzelfde maar met zo'n dot gas dat hij links op de trambaan eindigde om mij niet omver te rijden. Toegeven hij reedt me niet omver, maar kom op zeg.

Ach, Thuisbezorgd heeft ook professionele bestuurders maar die maken ook wel eens brokken :X
 
Laatst bewerkt:
Hmm...Als ik om één of andere mysterieuze reden mijzelf verhuur als timmerman en op nog mysterieuzere wijze ook nog wordt ingehuurd, betekend dit niet dat ik een professionele timmerman ben toch? ;)

Zeker wel (je bent, verhoert jezelf en werkt zijnde timmerman), of het werk (niet te verwarren met professie) dat je aflevert professioneel is blijft alleen in het midden.
 
Er zijn goede en (hele) slechte professionals, maar beide verdienen er wel hun geld mee })
 
Vanmorgen een mevrouw die in een drukke straat (je mag er 50, maar vrijwel iedereen rijdt er harder) aan de kant van de weg geparkeerd stond en besloot dat het ontzettend handig was om zonder te kijken aan de wegkant uit te stappen en midden op de weg te gaan staan. |(

Heb haar met m'n gashendel even laten weten wat ik ervan vond. Daar schrok ze van... hopelijk begreep ze dat ze niet zo slim bezig was maar 't zal wel niet. :/
 

En dan ben je 'professionele' chauffeur als beroep en weet je hem nog steeds niet binnen de lijntjes te houden.

Dan ben je toch motorrijder, het is weliswaar niet handig wat deze chauffeur doet en je kunt op je vingers natellen dat zoiets gebeurd als je flink meetrekt.
Veel bestuurders denken ruim voor jou uit te komen omdat ze de kortste bocht nemen, jouw bocht is tenslotte ruimer, omdat je pittig meetrekt hef je dat verschil op en kom je in deze situatie terecht.
Doe in deze situatie altijd wat Mike Schenk ook zegt, ga links staan, of trek minder hard mee in zo'n situatie als je toch rechts gaat staan, omdat plaats op de weg rechts is.
 
Dan ben je toch motorrijder, het is weliswaar niet handig wat deze chauffeur doet en je kunt op je vingers natellen dat zoiets gebeurd als je flink meetrekt.
Veel bestuurders denken ruim voor jou uit te komen omdat ze de kortste bocht nemen, jouw bocht is tenslotte ruimer, omdat je pittig meetrekt hef je dat verschil op en kom je in deze situatie terecht.
Doe in deze situatie altijd wat Mike Schenk ook zegt, ga links staan, of trek minder hard mee in zo'n situatie als je toch rechts gaat staan, omdat plaats op de weg rechts is.

i know, zodoende leer je er van. Schuld ligt volledig bij de taxi chauffeur want die veranderd van rijbaan. De schuld van mijzelf in gevaar brengen ligt bij mij.
 
i know, zodoende leer je er van. Schuld ligt volledig bij de taxi chauffeur want die veranderd van rijbaan. De schuld van mijzelf in gevaar brengen ligt bij mij.

Zolang je je daarvan bewust bent is het goed ;)
Verzekeringstechnisch was de chauffeur idd fout geweest, als het tot een aanrijding was gekomen.
 
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.

Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.

Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.

Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.
 
Dus op een lege snelweg vind jij het nodig om die ene andere weggebruiker dwars te gaan zitten?

Ervan uitgaan dat mensen naar links gaan om iemand in te laten voegen vind ik geen goed uitgangspunt.
Ik ga zelf ook nooit naar links, dat verstoord alleen maar de rest van het verkeer onnodig. Hier in de omgeving is dat ook niet gebruikelijk, ik zie het bijna nooit.

En of ik nu met een grote auto ben of een kleine of de motor dat veranderd mijn standpunt niet.
Zoals jij het zegt klinkt het een beetje alsof je meer rechten denk te hebben omdat jouw auto groter is dan zijn motor.
Ik denk dat deze motorrijder jou heeft willen opvoeden, en het lijkt erop dat dit is gelukt :)
 
Je had toch extra gas kunnen geven of kunnen remmen? Aangezien er niemand anders reed was daar blijkbaar ruimte.
Vanmorgen een auto die wilde invoeren precies toen ik er reed. Hij had 4 mogelijkheden: Gas geven, mijn wegduwen, remmen of gewoon rechts aanhouden, daar was het leeg en had hij niet eens hoeven invoegen...
 
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.

Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.

Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.

Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.

Jouw gedrag zie je erg veel bij koekblikkers en vrachtwagens.
Het enige juiste hiervoor is je rijbewijs ritueel verbranden en je nooit meer op de weg begeven. Je geeft immers aan dat je het bewust doet en er maar even vanuit gaat dat de ander jouw probleem (het geen voorrang hebben) maar oplost. Je vind het blijkbaar een prima idee om een ander in gevaar te brengen door geen voorrand te verlenen. Dat je het ook nog hier meldt en niet jezelf stilletje zit te schamen maakt het alleen nog maar erger.

Iedereen maakt wel eens fouten maar ze bewust maken en dan nog wijzen naar de ander... man, man, man.
 
Haha wel dapper dat je het hier meldt! Maar misschien leer je ervan! Hoop het maar. Jemig wat heb ik een hekel aan mensen die passief gaan afwachten op de rest bij het invoegen. Jij voegt in, aan jou om het waar te maken. ZEKER als er verder voldoende ruimte is.
 
Nee maar even serieus: ik heb vanmorgen de ECHTE Ghost Rider gezien :o

Ik draai de oprit op, na een stoplicht. Als enige. Het is nog eventjes tweebaans, en ik zie een zandauto in de verte, dus ik spreek mijn batterypack maximaal aan, en ik passeer hem ruim op tijd. Geef netjes richting aan naar rechts, en schuif weer naar daar waar iedere bestuurder zoveel mogelijk dient te rijden.

Gewoontegetrouw kijk ik weer even in de spiegels, want ik moet gaan remmen voor een haakse bocht naar links, inmiddels hebben we nog maar één strook over. Tot mijn verbazing zie ik drie lampjes, vrij dichtbij mij. Drie lampjes, zoals je die bij zo'n volledige gefinancierde midlife crisis Adventure BMW ziet. Ik dacht nog: waar komt die ineens vandaan?
Maar OK, die dingen zijn vrij rap, dus mijn volgende gedachte was: lekker, even stukje racen :)

Na de bocht kijk ik weer, klaar voor start.... en.... hij is weg? Volledige duisternis... in de verte een eenzame zandwagen....

:o
 
Maar nog even naar Dampkring:

Ik maak die invoegers natuurlijk ook regelmatig mee. Je rijdt ergens rustig en er verschijnt een voertuig naast je.
Als ik weet dat er niemand achter me rijdt, wil ik best opschuiven. Maar mijn woon-werk motor heeft spiegels, waar je echt voor moet gaan zitten om er in te kijken of er wat achter je rijdt. Dus ik ga niet zo maar opschuiven tenzij ik dat zelf veilig weet.
Vaak is dan de keuze om gewoon door te rijden want opschuiven kan niet veilig zo snel en als ik in mijn spiegels ga zitten kijken, zie ik niet wat de invoeger gaat doen en loop ik daar weer het risico dat...

En het is de verantwoordelijkheid van de invoeger het veilig te doen. Die doet immers de bijzondere verrichting, niet ik!

Dat je er slapeloos van was dat je bijna een motorrijder had aangereden is terecht, maar de enige die iets verwijtbaars deed, dat was jij...
En ik kan je meedelen dat je mijn Stebel ook behoorlijk goed had gehoord :)
 
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.

Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.

Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.

Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.

Je bent eraan gewend geraakt dat anderen je in zo'n situatie voor laten gaan. Feitelijk gaan zij ipv rechts zonder noodzaak links rijden en zouden daarvoor bekeurd kunnen worden.

Jij bent de invoeger, jij dient je aan te passen en bovendien al het andere verkeer op de weg waar je invoegt voor te laten gaan.

De enige reden waarom mensen in jouw situatie 'boos' kunnen worden is dus omdat de ander zich beter aan de verkeersregels houdt dan jij.

Ik heb er echt een hekel aan dat sommigen op een verder lege snelweg toch naar links gaan voor invoegers, juist omdat het verwarring schept, 'invoegers' raken eraan gewend dat men plaats voor ze maakt en nemen dat steeds vaker als uitgangspunt.
Als weggebruiker gaan we dus moeilijke situaties creëren terwijl het niet nodig is, het is tenslotte al geregeld en als je je daar aan houdt dan werkt het feilloos.

Niet persoonlijk bedoeld allemaal trouwens hoor, maar in het algemeen.
 
Vorige week in Duitsland, met het koekblik. Draai in de avond uren de snelweg op, zie in mijn spiegels een enkele lamp achter mij rijden (en voor de rest niets, rustige snelweg in Noord Duitsland). Zet knipper aan dat ik graag wil invoegen en ben vervolgens de motor rijder kwijt in mijn spiegels.

Die had namelijk besloten om niet opzij te gaan. Natuurlijk is hij dat niet verplicht, maar gebruikelijk is het wel. I know, assumptions are the mother of all fuck ups.
Ik heb ook geen voorrang, daar ben ik mij van bewust, maar omdat ik anticipeerde op wat ik dacht dat hij zou gaan doen, namelijk ff een baantje opzij, reden we dus gezamenlijk in dezelfde rijbaan. Hij was erg boos kan ik melden en begrijpelijk.

Maar ik snap simpelweg niet waarom je jezelf, als motorrijder, met een passagier nota bene, in zo'n onmogelijke positie zou willen manoeuvreren. Ja, hij had voorrang en ja, ik had beter moeten kijken dan verwachten, maar jezelf dan alsnog in gevaar brengen door bewust door te blijven rijden terwijl ik daadwerkelijk invoeg is in mijn optiek ontzettend stom. Ik win uiteindelijk toch met het koekblik mochten we elkaar raken.

Heb er een nacht slecht van geslapen, aan de ene kant om mijn eigen actie, maar ook om de actie van deze motorrijder.


Ik ben blij dat je ervan geleerd hebt. Die slapeloze nacht is daarbij je straf. Gelukkig is er niemand gewond geraakt bij deze actie en leeft iedereen weer lekker zijn eigen leven. Ik hoop dan ook dat er niet zoveel van die berichten komen dat er rijbewijzen moeten worden verbrand, want je weet zelf ook wel dat het niet goed was wat je deed. Wel heel goed dat je je eigen fout toegeeft, want dat doet lang niet iedereen. Diegene die nooit fouten maakt bestaat nl niet.
 
Fout of niet, als motorrijder schuif ik in zo'n geval maar liever een baan op. Ik wil ruimte om me heen en als iemand me die dreigt af te nemen moet ik zelf iets doen om 'm te houden. Je kunt er blijkbaar niet op rekenen dat de invoeger je die ruimte wel geeft.
 
Laatst bewerkt:
Je bent eraan gewend geraakt dat anderen je in zo'n situatie voor laten gaan. Feitelijk gaan zij ipv rechts zonder noodzaak links rijden en zouden daarvoor

...

niet nodig is, het is tenslotte al geregeld en als je je daar aan houdt dan werkt het feilloos.

Niet persoonlijk bedoeld allemaal trouwens hoor, maar in het algemeen.

Volgens mij is niet het probleem dat de meeste automatisch naar links gaan, maar dat de blikker in dit verhaal kijkt, een motorrijder ziet rijden, niks met deze informatie doet en alsnog naar links gaat.

Super als we elkaar wat ruimte geven met invoegen (als het kan), juist dat bevorderd de doorstroom. Ik denk ook niet dat er ook maar 1 agent is die je daar een bekeurig voor geeft.

Een bekeurig voor bijna een motorrijder omver rijden omdat je hem wel ziet rijden, maar niks met die informatie doet wel.


Ik vraag me wel sterk af waarom je nog kijkt, als je er toch vanuit gaat dat iemand een baantje opschuift.
 
Volgens mij is niet het probleem dat de meeste automatisch naar links gaan, maar dat de blikker in dit verhaal kijkt, een motorrijder ziet rijden, niks met deze informatie doet en alsnog naar links gaat.

En het nog raar vindt dat de motorrijder verbolgen is.

Super als we elkaar wat ruimte geven met invoegen (als het kan), juist dat bevorderd de doorstroom. Ik denk ook niet dat er ook maar 1 agent is die je daar een bekeurig voor geeft.
Het zou schandalig zijn als hij dat niet zou doen.
De invoeger moet zich aanpassen en niet andersom.
Je ziet door dit bezopen gedrag ook veel rechtsrijders die bij een invoegstrook zonder op of om te kijken naar links komen zodat de invoeger vrijbaan heeft. Dat daarbij gevaar optreed voor de linksrijder, dat moet de linksrijder maar uitzoeken. |(

Een bekeurig voor bijna een motorrijder omver rijden omdat je hem wel ziet rijden, maar niks met die informatie doet wel.
:t

Ik vraag me wel sterk af waarom je nog kijkt, als je er toch vanuit gaat dat iemand een baantje opschuift.
Inderdaad een terechte vraag.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan