Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
van de week vanuit het koekblik een motorrijder gespot, netjes gekleed met helm, motorjasje, handschoentjes, motorlaarzen... en een korte broek :o

hoe mensen rijden moeten ze lekker zelf weten, maar vond dit toch wel een hele aparte combi :9
kon ik niet zijn geweest gelukkig.....mijn moto is nog ziek..

maar kledingvoorschrift had wel geklopt. :+
 
... Ik schat dat het gemiddelde Belgische huishouden een stuk kapitaalkrachtiger is dan het Nederlandse.
Verre van, een gemiddeld Nederlands gezin is echt wel kapitaalkrachtiger dan een gemiddeld Belgisch gezin.
De lonen zullen niet zo ontzettend veel schelen,
O jawel, de gemiddelde lonen in NL zijn een stuk hoger dan in B.
Mijn collega's bijvoorbeeld in NL hebben ongeveer 23% meer netto loon dan ik.
maar het leven in België is goedkoper
Wat de fleetsector betreft is het dat idd. Brandstof, voertuigen, taksen, behalve onze verzekeringen, die zijn dan weer fors duurder.
Huizen zijn duurder, winkelen is duurder, eten is duurder, en ga zo maar door.
en veel Belgen krijgen van thuis uit vaak al heel veel steun, al dan niet in materiële danwel financiële vorm.
Ik hoor daar niet bij, maar ik maak dan ook maar 0,001% uit ven de bevolking in B.
Goed dat velen materiele/financiele steun krijgen van ouders EN grootouders, veel jongeren zouden gewoon nooit in staat zijn een eigen huis te hebben.
Als je eens stilstaat bij de hoeveelheid jongeren bij wie de ouders borg moeten staan voor hun lening op een huis, of zelfs voor een auto ...
Daarbij komt nog dat er veel mensen die als "arbeider" werken vaak nog bijverdienen. Ofwel bij hun eigen werkgever, of bij een andere werkgever of op zelfstandige basis.
Moet wel, doe je dat niet (zoals mijn vrouwtje en ik), kan je nog wel leven, maar moet je niet te veel verwachten. Daarom ook hebben we doelbewust een heel goedkoop (oud en "vervallen") huisje gekocht, en rijdt ik een oude motor.

... jeugd met BMW verhalen ...
Ja, en dan zie je hun "dikke bak", maar je ziet niet de tekortkomingen achter dat "scherm".
Teveel jongeren hechten teveel belang aan hun auto ... ook ik deed het, maar in mindere mate.

Nog altijd spijt van, als je jong bent moet je een huis kopen, zorgen dat het afbetaald is op je 40ste, en dan nog een huis erbij en het eerste verhuren, de beste investering die je kan doen.




Ik kom niets tekort, maar als ik in deze omstandigheden een NL'er was, had ik het beter.

Maar ... dit heeft niks meer met het topic te maken :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
...
Maar ... dit heeft niks meer met het topic te maken :$
Inderdaad.
En om niet te ruw weer back on topic te gaan even een bijzondere ervaring in België zo'n anderhalve week geleden.
Eigenlijk 2.
Als eerste kwam ik in een wegomlegging, nou is dat in België niet bepaald bijzonder maar wel bijzonder is dat ik zowaar op de route terug kwam. Je moest wel weten waar je route liep want er stond dan weer niet dat aan het eind van de omlegging was aanbeland en weer op de juiste weg zat.
Dan nog een weg met superstrak asfalt, ook iets wat je in België niet snel meemaakt O-)
 
Verre van, een gemiddeld Nederlands gezin is echt wel kapitaalkrachtiger dan een gemiddeld Belgisch gezin.


Ik kom niets tekort, maar als ik in deze omstandigheden een NL'er was, had ik het beter.

Maar ... dit heeft niks meer met het topic te maken :$



klopt wel wat je zegt, als Nederlander met een Belgisch bijslaap, ervaar ik die prijsongelijkheid ook wel. maar aan de andere kant zijn andere voorzieningen nog niet verkwanseld aan het kapitaal, wat maakt dat de belastingen en afdrachten aan sociale lasten hoger liggen dan in Nederland. '(
 
... een wegomlegging, nou is dat in België niet bepaald bijzonder maar wel bijzonder is dat ik zowaar op de route terug kwam. Je moest wel weten waar je route liep want er stond dan weer niet dat aan het eind van de omlegging was aanbeland en weer op de juiste weg zat.
Dan nog een weg met superstrak asfalt, ook iets wat je in België niet snel meemaakt O-)
Wegomleidingen volgen in B is altijd wel een beetje spannend :P
Eens op de wegomleiding is het gewoon volgen tot je weer een oranje wegwijzer tegenkomt. Aan elke afslag en kruising zonder oranje wegwijzer vraag je je dan weer af of ze niet vergeten zijn daar een wegwijzer te zetten :')
Vooral leuk als er in die omleiding een rotonde voorkomt waar geen rechtdoor in zit, en geen oranje wegwijzer, "is het nu schuin rechts volgen, of schuin links?" _O-

Ik heb het een tijdje geleden in Malmedy zelfs meegemaakt dat de wegwijzers zo slecht stonden dat ik in de verkeerde richting uitkwam, in de terugrichting dus. :/
Gelukkig kan ik nog redelijk kaartlezen, zette mijn GPS gewoon op "map", en bekeek zelf wel hoe ik moest rijden :t
 
Ben in het pre-navigatietijdperk een keer uit Frankrijk teruggereden (naar Nederland) me oriënterend op de stand van de zon. Liep wel een enkele keer vast op een bedrijventerrein of iets dergelijks, maar ben toch thuisgekomen.
 
Ben in het pre-navigatietijdperk een keer uit Frankrijk teruggereden (naar Nederland) me oriënterend op de stand van de zon. Liep wel een enkele keer vast op een bedrijventerrein of iets dergelijks, maar ben toch thuisgekomen.
Dan heb ik een vraag voor je: geef voor vandaag per heel uur de azimutale richting van de zon. :+
 
Dan heb ik een vraag voor je: geef voor vandaag per heel uur de azimutale richting van de zon. :+
O, dat weet ik niet. Hoofdzaak is dat ik vanuit Frankrijk naar huis wilde en dat oriëntatie op de zonnestand daarvoor een adequate methode is gebleken.
 
Wegomleidingen volgen in B is altijd wel een beetje spannend :P
Eens op de wegomleiding is het gewoon volgen tot je weer een oranje wegwijzer tegenkomt. Aan elke afslag en kruising zonder oranje wegwijzer vraag je je dan weer af of ze niet vergeten zijn daar een wegwijzer te zetten :')
Vooral leuk als er in die omleiding een rotonde voorkomt waar geen rechtdoor in zit, en geen oranje wegwijzer, "is het nu schuin rechts volgen, of schuin links?" _O-

Ik heb het een tijdje geleden in Malmedy zelfs meegemaakt dat de wegwijzers zo slecht stonden dat ik in de verkeerde richting uitkwam, in de terugrichting dus. :/
Gelukkig kan ik nog redelijk kaartlezen, zette mijn GPS gewoon op "map", en bekeek zelf wel hoe ik moest rijden :t
Of ik ben er aan gewend geraakt of en dat denk ik dan hebben ze het in Belgë beter onder de knie hoe het moet dan 30/40 jaar geleden. Dan moest je nog wel eens achter je kijken na het voorbijrijden van een afslag of daar nou net niet het bord stond waar je naar op zoek was...... _O- :+
 
Of ik ben er aan gewend geraakt of en dat denk ik dan hebben ze het in Belgë beter onder de knie hoe het moet dan 30/40 jaar geleden. Dan moest je nog wel eens achter je kijken na het voorbijrijden van een afslag of daar nou net niet het bord stond waar je naar op zoek was...... _O- :+
Het is idd beter geworden, net als de kwaliteit van de wegen, maar er is nog een "lange weg" te gaan ...

En dat van even achter je te kijken om dat bord te vinden dat je nodig hebt, dat kan soms toch nog wel eens handig zijn :')
 
Maar dát weet ik wel. Weet alleen niet wat dat moeilijke woord betekent en of het wel belangrijk is :P
Niet belangrijk, je hoeft alleen te weten hoe laat het is, waar de zon staat en welke kant je op wilt. Zo reed ik vroeger hele vakanties: plaatje van het land in de kop, een paar plaatsnamen, en de richting die het op moest. Er ligt altijd wel een weggetje.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag in de bebouwde kom aan het rijden tegen 40 per uur. Komt er een dame uit de tegenovergestelde richting aan gereden in een zwarte partner of iets dergelijks. Vlak voor mijn neus maakt deze linksomkeerd, waardoor ze met de rechterflank dwars mijn weg blokkeert en ik alles moet dichtsmijten. Ik toeter uit reflex. Dan sta ik dus stil en zij staat stil rechts van mijn weg voor een stuk op de stoep. En ik wil verder rijden en opeens geeft ze een ruk naar links aan het stuur, waardoor ik weer een noodmanoeuvre moet uitvoeren, namelijk stuur naar links en uitwijken, weer toeter ik uit reflex. Dan opeens hoor ik ze ook op mij toeteren achter mij. Wat zal dat nu? Dus ik vertraag en zie in mijn spiegel dat ze allerlei wilde handgebaren maakt en met haar hoofd schud. Op dat moment ben ik zo ongeveer woest en weeg ik af om volledig te stoppen en van de motor af te stappen om haar eens te wijzen op de gevaarlijke manoeuvres die ze maakt, zonder richtingaanwijzers of te kijken naar de weg. Maar al gauw besluit ik het niet te doen en geef haar een middelvinger en vervolg mijn weg. Tjonge tjonge, ik vraag mij af waar sommigen hun rijbewijs bij krijgen?
 
Laatst bewerkt:
kom ik aan een tamelijk scherpe bocht naar links. Ik rij niet hard want kan die bocht niet goed inschatten. Gelukkig maar.
Komt daar een mastodont van een vrachtwagen nogal breed uitgezwaaid over de middellijn en dus gedeeltelijk op mijn rijvak de bocht om. Had 'm op tijd in de smiezen en kon nog uitwijken.
Als ik wat vlotter door die bocht gegaan was stond er nu een logo van scania ofzo in mijn helm gedrukt (ik gok maar, had geen tijd om te zien welk merk die dinosaurus was) :P
 
kom ik aan een tamelijk scherpe bocht naar links. Ik rij niet hard want kan die bocht niet goed inschatten. Gelukkig maar.
Komt daar een mastodont van een vrachtwagen nogal breed uitgezwaaid over de middellijn en dus gedeeltelijk op mijn rijvak de bocht om. Had 'm op tijd in de smiezen en kon nog uitwijken.
Als ik wat vlotter door die bocht gegaan was stond er nu een logo van scania ofzo in mijn helm gedrukt (ik gok maar, had geen tijd om te zien welk merk die dinosaurus was) :P
Dan heb je wel iets unieks :?
 
Geachte dames en heren blikbestuurders. Aan de linkerkant van de stuurkolom zit een klein pookje waar je waarschijnlijk je verlichting mee regelt als je er aan draait.

Maar het heeft nog een paar functies: als je het naar beneden beweegt, gaan er aan de linkerkant van de auto een paar gekleurde lampjes aan en uit en als je het pookje omhoog beweegt doen ze dat aan de rechterkant.

De bedoeling daarvan is voor veel mensen niet duidelijk, maar die kipperende lampjes zijn om het overige verkeer duidelijk te maken dat jij van richting gaat veranderen. Je wilt links of rechts af slaan, of je wilt van baan veranderen. Als er iemand achter je rijdt gaat die jou niet inhalen om een touché te voorkomen en motorrijders willen dat nog veel liever voorkomen, want die gaan vallen en komen misschien wel in het ziekenhuis terecht omdat jij het niet nodig vond om dat pookje even omhoog of omlaag te drukken.

Het kost je geen enkele moeite en het lukt je zelfs met een enkele vinger. Het helpt ook als je even voordat je besluit van richting te veranderen, in de spiegels te kijken, wie weet rijdt er iemand bij je in de buurt en misschien wel op twee wielen, hetgeen iets gevaarlijker is dan biljarten en dat gevaar ligt meestal niet aan degene die op die twee wielen rijdt.

Waarom dit verhaal? Omdat ik achter een Suzuki Alto reed in een dorp, die wel heel langzaam reed, met een dame er in en ik heb echt niets tegen dames, maar als ze in een Alto rijden ben ik extra op mijn hoede.

En verdomd, ze sloeg linksaf om een erf op te rijden en gaf pas richting aan toen ze ongeveer dwars op de weg reed. En zij reed al zeker een paar honderd meter met de gang van een naaktslak, dus ik dacht er al over na om dat spul maar eens te gaan inhalen. Heb ik gelukkig niet gedaan, want anders zat ik hier nu niet slap te ouwhoeren, hoewel het inhoudelijk nog niet echt heel verkeerd is.

Toch?
 
Geachte dames en heren blikbestuurders. Aan de linkerkant van de stuurkolom zit een klein pookje waar je waarschijnlijk je verlichting mee regelt als je er aan draait.

Maar het heeft nog een paar functies: als je het naar beneden beweegt, gaan er aan de linkerkant van de auto een paar gekleurde lampjes aan en uit en als je het pookje omhoog beweegt doen ze dat aan de rechterkant.

De bedoeling daarvan is voor veel mensen niet duidelijk, maar die kipperende lampjes zijn om het overige verkeer duidelijk te maken dat jij van richting gaat veranderen. Je wilt links of rechts af slaan, of je wilt van baan veranderen. Als er iemand achter je rijdt gaat die jou niet inhalen om een touché te voorkomen en motorrijders willen dat nog veel liever voorkomen, want die gaan vallen en komen misschien wel in het ziekenhuis terecht omdat jij het niet nodig vond om dat pookje even omhoog of omlaag te drukken.

Het kost je geen enkele moeite en het lukt je zelfs met een enkele vinger. Het helpt ook als je even voordat je besluit van richting te veranderen, in de spiegels te kijken, wie weet rijdt er iemand bij je in de buurt en misschien wel op twee wielen, hetgeen iets gevaarlijker is dan biljarten en dat gevaar ligt meestal niet aan degene die op die twee wielen rijdt.

Waarom dit verhaal? Omdat ik achter een Suzuki Alto reed in een dorp, die wel heel langzaam reed, met een dame er in en ik heb echt niets tegen dames, maar als ze in een Alto rijden ben ik extra op mijn hoede.

En verdomd, ze sloeg linksaf om een erf op te rijden en gaf pas richting aan toen ze ongeveer dwars op de weg reed. En zij reed al zeker een paar honderd meter met de gang van een naaktslak, dus ik dacht er al over na om dat spul maar eens te gaan inhalen. Heb ik gelukkig niet gedaan, want anders zat ik hier nu niet slap te ouwhoeren, hoewel het inhoudelijk nog niet echt heel verkeerd is.

Toch?
Kan me jouw gevoel levendig indenken. Sta hier helemaal achter! :Y
 
Geachte dames en heren blikbestuurders. Aan de linkerkant van de stuurkolom zit een klein pookje waar je waarschijnlijk je verlichting mee regelt als je er aan draait.

Maar het heeft nog een paar functies: als je het naar beneden beweegt, gaan er aan de linkerkant van de auto een paar gekleurde lampjes aan en uit en als je het pookje omhoog beweegt doen ze dat aan de rechterkant.

De bedoeling daarvan is voor veel mensen niet duidelijk, maar die kipperende lampjes zijn om het overige verkeer duidelijk te maken dat jij van richting gaat veranderen. Je wilt links of rechts af slaan, of je wilt van baan veranderen. Als er iemand achter je rijdt gaat die jou niet inhalen om een touché te voorkomen en motorrijders willen dat nog veel liever voorkomen, want die gaan vallen en komen misschien wel in het ziekenhuis terecht omdat jij het niet nodig vond om dat pookje even omhoog of omlaag te drukken.

Het kost je geen enkele moeite en het lukt je zelfs met een enkele vinger. Het helpt ook als je even voordat je besluit van richting te veranderen, in de spiegels te kijken, wie weet rijdt er iemand bij je in de buurt en misschien wel op twee wielen, hetgeen iets gevaarlijker is dan biljarten en dat gevaar ligt meestal niet aan degene die op die twee wielen rijdt.

Waarom dit verhaal? Omdat ik achter een Suzuki Alto reed in een dorp, die wel heel langzaam reed, met een dame er in en ik heb echt niets tegen dames, maar als ze in een Alto rijden ben ik extra op mijn hoede.

En verdomd, ze sloeg linksaf om een erf op te rijden en gaf pas richting aan toen ze ongeveer dwars op de weg reed. En zij reed al zeker een paar honderd meter met de gang van een naaktslak, dus ik dacht er al over na om dat spul maar eens te gaan inhalen. Heb ik gelukkig niet gedaan, want anders zat ik hier nu niet slap te ouwhoeren, hoewel het inhoudelijk nog niet echt heel verkeerd is.

Toch?
Als ik dit verhaal zo lees, dan heb ik slecht een bedenking...


Is een naaktslak nu sneller of trager dan een huisjesslak?
 
Laatst bewerkt:
Tjonge tjonge, ik vraag mij af waar sommigen hun rijbewijs bij krijgen?
Belgique? ;)

En ik wil verder rijden en opeens geeft ze een ruk naar links aan het stuur,
Volgens mij mist er een stukje. Stond ze niet met haar neus tegen de stoep aan?

Op dat moment ben ik zo ongeveer woest en weeg ik af om volledig te stoppen en van de motor af te stappen om haar eens te wijzen op de gevaarlijke manoeuvres die ze maakt, zonder richtingaanwijzers of te kijken naar de weg. Maar al gauw besluit ik het niet te doen en geef haar een middelvinger en vervolg mijn weg.
Gemiste kans, nu zullen we het waarom nooit weten...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan