Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een idiote motorrijder meegemaakt :N |(

Onderweg terug van het werk in de auto op de A12, oostwaarts richting knooppunt Lunetten in de trajectcontrole. Ik reed 105 op de teller op de linkerrijbaan, het was vrij druk: alle banen waren bezet. Achter mij dook een motorrijder op, KTM adventure-model. Zwarte kleding met groen fluorescerende accenten. Hij zat bij mij te bumperkleven: minder dan een autolengte afstand met dus 105 km/h op de teller en zijn koplamp vol in mijn binnenspiegel.

Ik ging naar rechts zodra er een gaatje ontstond en de motorrijder geeft gas bij. We rijden nog steeds in de trajectcontrole en hij sluit aan vlak achter de auto voor hem. Daar gaat hij nog wat erger bumperkleven terwijl er achter hem een zee van ruimte is. Vervolgens slaan we allebei af naar de A27 richting Hilversum en in die bocht geldt een Vmax van 80 (toegegeven, je kunt daar veilig veel harder doorheen, zeker met een motor met goed onderstel). Blijkbaar gaat het onze mongoloïde vriend daar niet hard genoeg want ik zie hem achterop een dicht Mercedes-busje kruipen. Dat busje reed zeker harder dan de toegestane 80 maar de motorrijder zat met z'n voorwiel op minder dan een meter van de achterbumper en dat met ruim twintig meter per seconde zonder zicht naar voren. Het ging helemaal nergens over, wat een debiel.

Heel stoer om met deze temperaturen over de snelweg te blazen, maar met zulk gedrag bereik je niets. Je schiet geen meter extra op en je geeft motorrijders bovendien een slechte naam. |( :N
 
Bumperkleven met een motor...

DW1cbTqX4AUvzPQ.jpg
 
Daar heb ik geen warning label voor nodig hoor! In de ruimte is het wel te wezen (zeg ik met André Kuipers _O- én heb ik - ten overvloede - nog eens geleerd op de VRO Risico).
De geboden oplossing richt zich dan ook op de mensen die dat warning label wèl nodig hebben :P
 
Wat ik vanmorgen heb meegemaakt onderweg, twee motorrijders. Naar mijn mening ben je niet goed bij je hoofd om met dit weer (-6 en wind/sneeuw) op de motor stappen. Motor rijden is leuk maar met deze omstandigheden is het vragen om problemen.
 
Waarom is dat om problemen vragen? Het is nergens glad voor zover ik weet. Enige lastige op dit moment is de kou, en daar kun je je tegen kleden.
 
Niet goed bij je hoofd is wel meteen weer een uitspraak. Jij bent kennelijk in de auto gestapt, die kan ook van de weg raken bij gladheid, niet?

Ik ben thuis gebleven. Kan thuis alles doen wat ik in Amersfoort kan en toen 't begon te sneeuwen had ik spontaan geen zin meer om 80km te rijden. Gisteren onderweg naar huis al over een deels besneeuwde A1 gereden (nee, niet op de laadklep van een vrachtwagen :+).
 
Niet goed bij je hoofd is wel meteen weer een uitspraak. Jij bent kennelijk in de auto gestapt, die kan ook van de weg raken bij gladheid, niet?
Goede winterbanden. Die bieden alleen bij ijzel geen soelaas maar dan hoor je ook helemaal niet op de weg te zijn.
Ik ben thuis gebleven.
Is ook een oplossing, moe'k wel toegeven. Maar een loodgieter of taxichauffeur kunnen hun werk weer niet thuis doen :N
 
Waarom is dat om problemen vragen? Het is nergens glad voor zover ik weet. Enige lastige op dit moment is de kou, en daar kun je je tegen kleden.

Ik reed vanmorgen over witte wegen (A9 vanaf Heemskerk richting Amstelveen). Voor zover jij weet is het nergens glad inderdaad.. En als je er dan achterkomt dan is het... inderdaad te laat. Dan lig je al op de grond.
 
Ach, sommige mensen hebben nou eenmaal een plaat voor hun kop. Hoop dat je geen vrouw en kinderen thuis hebt zitten in ieder geval.
 
Wat ik vanmorgen heb meegemaakt onderweg, twee motorrijders. Naar mijn mening ben je niet goed bij je hoofd om met dit weer (-6 en wind/sneeuw) op de motor stappen. Motor rijden is leuk maar met deze omstandigheden is het vragen om problemen.
Iemand kan zeggen dat motorrijden in het algemeen het vragen om problemen is. Dat ligt aan je vaardigheid. Bandenspanning omlaag en kon ik vanochtend lekker naar het kantoor toe met wat driften in de bochten op mijn noppenbanden. :]
 
Waarschijnlijk alleen een vizier, ook een soort plaat... vooral dat waar 'ie aanvast zit kan je aardig redden mocht 't per ongeluk wel glad zijn.

Stel je niet zo aan. Het is dat het voor mij niet zoveel uitmaakt en het mij 2,5 tot 3 uur reistijd scheelt anders was ik waarschijnlijk ook gegaan.
 
Ach, sommige mensen hebben nou eenmaal een plaat voor hun kop. Hoop dat je geen vrouw en kinderen thuis hebt zitten in ieder geval.

Ik heb me er ook wel eens druk over gemaakt. Niet doen, je hebt alleen jezelf er maar mee. Het is ieders eigen vrije keuze / verantwoordelijkheid.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend vroeg, de weg was wel "wit", maar dat was meer strooizout dan sneeuw... en niet gemerkt dat het glad zou zijn....
En ja dat verschil weet ik wel nadat ik laatst met pech strandde in de sneeuw...
(nee was ik niet achter op die vrachtwagen, was er maar een zo vriendelijk voordat ik met pech strandde)

Rijvlak van m'n banden is mooi wit uitgeslagen van 't zout.... kan goed zien dat ik momenteel zo recht mogelijk door de bochten probeer te gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan