Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Eergisteren was het nogal file op de antwerpse ring (ja het kan erger dan normaal :p )
Ik reed samen met een collega tussen de file, voor ons reed een BMW RT op rare posities.
Tijdens het stapvoets rijden ook de voetjes over de grond laten slepen, etc..
Op een bepaald moment komen we bij een vrachtwagen aan waar de lading van uitstak met een duidelijk bordje aan, gaat meneer daar vlack achter rijden. De vrachtwagenchauffeur zag hem dus niet meer, heb meneer met de RT even geclaxonneerd en duidelijk gemaakt dat dat niet echt slim is, kreeg er maar een raar gebaar voor in de plaats.
Spijtig dan. :7
 
Meegemaakt:

Heb ik vandaag "Monsieur Manoeuvre" ontmoet?

Vanmiddag +/- 1400 op de E313 Herentals -> Antwerpen: een grijs/blauwe BMW 1100RS (?) die wel heel vlot rechts/links koekblikken inhaalde, en soms met 160+. Keek ook af en toe even bestraffend naar een koekblik.. hehehe.

Heerlijk vlot. Kicken. en Lekker opschieten.
Goede les voor de linksplakkerts en voor de koekblikken in het algemeen.. Laat die motor maar doorweven.
Hier heb je tenslotte een motor voor... Flexbel, Krachtig, Wendbaar.

Ik heb lekker 15min meegeweefd, maar ben in Antw maar afgehaakt. Ik moest richting Breda, hij(?) ging richting Bxll/Brugge. Ging af en toe ook nogal snel, en aangezien ik een history van speeding-problems heb ben ik voorzichtig met te-veel-snelheid..

Als je dit leest: Duimpje. Ging Lekker.
maar waarschijnlijk iets te vlot voor NW-europees verkeer.
Wellicht beter op zn plek in Italie of op de Periferique.
 
Wilde vanmiddag vooraan gaan staan bij het stoplichten (twee banen voor rechtdoor), maar paste niet tussen de eerste twee auto's door. Toen het licht op groen ging zag ik tot mijn verbazing de linkerauto tijdens het optrekken direct naar de uiterst linkerkant van zijn baan schuiven, zodat ik er alsnog langs kon. Hulde.

Ik wordt dit jaar al zo vaak bijna van de motor afgereden dat ik er al maar van uit ga dat de bestuurder van de auto zelf ook motorrijder is. Heb al een tijdje niet meer de illusie dat koekblikkers zonder A mij ooit zien, laat staan in hun spiegels.
 
Ik stond vanmiddag voor rood naast een vrijwel identieke CBR600F1 met daarop nog een dikzak met een Revit jas.

Dat was het aller-, állerspannendste dat ik deze week heb meegemaakt.

Het wordt een tikje saai in de Amsterdamse spits :(

ik moet morgenochted door de Amsterdamse Spits, en ik draag een Damen jas.
ik zal eens kijken of ik wat voor je kan doen
(maar ik rijd ook als een oude vent hoor)
 
Wilde vanmiddag vooraan gaan staan bij het stoplichten (twee banen voor rechtdoor), maar paste niet tussen de eerste twee auto's door. Toen het licht op groen ging zag ik tot mijn verbazing de linkerauto tijdens het optrekken direct naar de uiterst linkerkant van zijn baan schuiven, zodat ik er alsnog langs kon. Hulde.
O ja, ze zijn er zeker nog hoor! Vandaag in de file ook een paar keer meegemaakt dat iemand wat ruimte maakte :t
 
Gisteren op de xmax vanaf de snelweg afrit links voorsorterend.
Naast mij komend (reed stukje achter mij) maar ook voor het stoplicht einde afrit een hele "coole🤔" echte motorrijder.
Ik knikte en kort zwaaitje met rechterhand.
Hij strak voor zich uit kijkend.
Tja wat wil je ook hij reed namelijk een honda met DCT !
 
De lekdijk is best wel relaxt rijden onder kantoortijd :]
Eerste motor met originele uitlaat en ook nog een all-road. Mensen kijken veel vriendelijker nu ik niet meer zo'n herrie maak.
Dat scheelt idd behoorlijk, ik rijd op nogal verschillende motoren, maar als ik op mijn gixxer rijd dan hebben ze toch een standaard beeld/imago van je ondanks als dat je tam rijd. Heb ik dan een Transalp oid bij, kan ik bij wijze van spreken lekker sportief rijden en geen haan die er naar kraait of omkijkt. :P Nu blijft de snelheid ook behoorlijk beperkt bij zo een Transalp bv maar toch.

Merk ook zeker met 3 kwart jaar doorrijden dat de scheve gezichten en het reageren op vooral begint bij 20+ graden en bepaalde figuren en groepen zich weer op de weg bevinden. :P
 
Gisteren op de xmax vanaf de snelweg afrit links voorsorterend.
Naast mij komend (reed stukje achter mij) maar ook voor het stoplicht einde afrit een hele "coole🤔" echte motorrijder.
Ik knikte en kort zwaaitje met rechterhand.
Hij strak voor zich uit kijkend.
Tja wat wil je ook hij reed namelijk een honda met DCT !
Ik heb even opgezocht wat die DCT nu eigenlijk was, maar een mooie techniek toch? Misschien is het gewicht dat het extra meebrengt voor een motor alleen niet zo gunstig.
 
Afgelopen week EINDELIJK mijn piaggio mp3 verkocht.
Iemand anders er gelukkig mee kunnen maken.

Ben heel blij dat ik nu al tijden op 2 wielen rijdt, maar ik groet piaggiorijders (en andere 3 wielige motormerk rijders) altijd hartelijk als ik ze zie rijden. Toch... ben blij dat ik van de mijne af ben ;-p
 
Afgelopen week EINDELIJK mijn piaggio mp3 verkocht.
Iemand anders er gelukkig mee kunnen maken.

Ben heel blij dat ik nu al tijden op 2 wielen rijdt, maar ik groet piaggiorijders (en andere 3 wielige motormerk rijders) altijd hartelijk als ik ze zie rijden. Toch... ben blij dat ik van de mijne af ben ;-p
Heel goed. Is vleesch noch visch.
 
Ik stond vanmiddag voor rood naast een vrijwel identieke CBR600F1 met daarop nog een dikzak met een Revit jas.

Dat was het aller-, állerspannendste dat ik deze week heb meegemaakt.

Het wordt een tikje saai in de Amsterdamse spits :(

Ik moet mij daarbij aansluiten helaas. Ben hier daarom een tijdje niet meer geweest. In Amsterdam zijn ze ‘helaas’ gewoon te gewend om belaagd te worden door fietsers, trams en scooters vanuit alle kanten. Dan kunnen die paar motoren er ook wel bij. Ben de laatste tijd best vaak in Leiden geweest. Daar wordt je wel wat vaker raar aangekeken wanneer je bij het stoplicht filtert.

Het enige noemenswaardige rare wat ik heb meegemaakt is een auto die op de A10 Ring Zuid over het puntstuk bovenaan de oprit gelijk kwam invoegen. Met claxon en een stuurbeweginghad had ik het opgelost. Als ik in een koekblik had gereden had ik er bovenop gezeten.
 
*gepost in de oude, maar jullie waren stiekem een nieuwe begonnen* })
dus ook nog even hier neergooien dan automatisch volg...

Op de A1 thv Deventer kwam ik een bus tegen welke omringd werd door 2 golfjes en een grijze seat.

Ik vermoed dat dat die nieuwe kijk-wie-er-met-telefoon-in-handen-zit-taskforce betrof.

De bus moet onopvallend zijn maar de manier waarop de agenten zich in de undercoverauto's gedragen valt het alleen maar meer op.

De agenten die kilometers lang in een ongemarkeerde auto met 30km/h verschil over het rode kruis reden, zullen hier vast wegens werktechnische redenen ontheffing voor hebben maar netjes was iets anders.

En als ze bij de bus zijn gaan ze daar weer met 100 achter rijden chapeau!!

Wel goede acties, dat mensen op bellen of appen betrappen, nog meer bussen de weg op :t
 
Als onderdeel van een uitje van het werk een uur in een Daf 33 rondgereden door Drenthe. Dat was leuk, totdat ik een keertje flink remde en de remmen niet meer los kwamen. Voertuigtechniek is toch een stuk beter geworden in de afgelopen decennia :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan