Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Daarom willen ze examenkandidaten door een andere rijschool laten toetsen of iemand na het lessen geschikt is om rijexamen te doen. Er schijnen ongeveer 3000 rijexamens/jaar voortijdig afgebroken te worden voor gevaarlijk rijgedrag van kandidaat? Doorgaans is er wel duidelijk een relatie tussen rijgedrag en merk/type auto waarin gereden wordt. Deze voldoet aan die relatiestatistiek.
Nog zoiets onzinnigs. Het CBR maakt er een potje van, en in plaats van orde op zaken te stellen en slechte rijscholen aan te passen leggen ze het balletje bij de cursist en de rijschool.
 
Nog zoiets onzinnigs. Het CBR maakt er een potje van, en in plaats van orde op zaken te stellen en slechte rijscholen aan te passen leggen ze het balletje bij de cursist en de rijschool.
1- Het verhaal dat het CBR een rijproef bij een tweede rijschool verplicht stelt voordat men examen aan mag vragen is niet waar, het is volledig verzonnen door de Telegraaf aan de hand van adviezen van de commissie Roemer en wat losse, uit hun verband getrokken, quotes.
Die eis mag het CBR ook niet stellen, zoiets zou wettelijk besloten worden door de verantwoordelijke minister.
2- Het CBR is een examenistituut, het mag en kan niet ingrijpen in de rijschoolbranche.
 
Het feit dat er een commissie wordt aangesteld om dit te onderzoeken geeft al aan dat de politiek weer een manier zoekt om zijn eigen straatje schoon te vegen en het balletje daar neer te leggen waar het niet hoort. Het CBR zal misschien zelf niet kunnen ingrijpen, en dus was mijn zinsnede daaromtrent niet geheel juist, maar degene die verantwoordelijk is voor het aansturen van het CBR is alweer zijn best aan het doen om te zorgen dat hun eigen kop niet rolt als de poep de ventilator raakt.
 
Het feit dat er een commissie wordt aangesteld om dit te onderzoeken geeft al aan dat de politiek weer een manier zoekt om zijn eigen straatje schoon te vegen en het balletje daar neer te leggen waar het niet hoort.
Het heeft er in deze mee te maken dat het niet eenvoudig is een hele beroepsgroep (instructie) zichzelf te laten hervormen, enig onderzoek lijkt dan juist gepast om niet overhaast beslissingen te nemen die misschien verkeerd uitpakken.
Maar als jij het beter weet staat het vrij suggestie’s te oreren.
Het CBR zal misschien zelf niet kunnen ingrijpen, en dus was mijn zinsnede daaromtrent niet geheel juist, maar degene die verantwoordelijk is voor het aansturen van het CBR is alweer zijn best aan het doen om te zorgen dat hun eigen kop niet rolt als de poep de ventilator raakt.
De minister bedoel je.
 
Daarom willen ze examenkandidaten door een andere rijschool laten toetsen of iemand na het lessen geschikt is om rijexamen te doen. Er schijnen ongeveer 3000 rijexamens/jaar voortijdig afgebroken te worden voor gevaarlijk rijgedrag van kandidaat? Doorgaans is er wel duidelijk een relatie tussen rijgedrag en merk/type auto waarin gereden wordt. Deze voldoet aan die relatiestatistiek.
En geloof jij dat zo'n "pepernoot" tijdens rijles net zo debiel rijdt nadat ie zijn rijbewijs heeft gehaald en geheel (onverantwoord) zelfstandig aan het verkeer mag deelnemen?
 

Maximumsnelheid snelwegen (A-en E-wegen) ‘s nachts​

In de avond en nacht, tussen 19.00 en 06.00 uur, geldt een maximumsnelheid van 100, 120 of 130 km/h. Hoe hard er gereden mag worden, wordt aangegeven met borden langs de weg.

Maf toch dat die gast om klokslag 6 uur op z'n rem gaat staan? Of doet iedereen dat? Ik heb het nog niet meegemaakt.
 
Het heeft er in deze mee te maken dat het niet eenvoudig is een hele beroepsgroep (instructie) zichzelf te laten hervormen, enig onderzoek lijkt dan juist gepast om niet overhaast beslissingen te nemen die misschien verkeerd uitpakken.
Maar als jij het beter weet staat het vrij suggestie’s te oreren.

De minister bedoel je.
Nee, het duo Roemer/Pechtold (tot a.s. maandag o.l.v. Cora) lost het wel op...

Zomaar een greep:

 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad het probleem... Je maakt een regel, vervolgens wordt die regel MASSAAL overtreden, en in plaats van op te treden pas je de regel aan. Zo gaat het in de politiek al jaren.
Idd, maar even een beetje aangepast.

Ik heb vroeger met de trapfiets eens een bekeuring gekregen omdat ik tegen het verkeer op een eenrichtingsweg fietste. Maar omdat dat tegenwoordig massaal gebeurt en administratief teveel rompslomp is, plakken ze simpelweg een onderbord "uitgezonderd (brom)fietsers" onder het eenrichtingsbord. Probleem opgelost. Het wordt er echter niet altijd veiliger van. Of moet ik zeggen "vaak niet"?
 
Hier in het dorp is nog 1 straat waar éénrichtingsverkeer zonder zo'n onderbord is. Ik denk dat er per dag gemiddeld 85 fietsers de verkeerde kant op rijden... Ze hebben werkelijk geen idee. Laatst kwam ik er zelfs één met de auto tegen, en het is daar niet breed genoeg voor twee auto's...
 
Nee, het duo Roemer/Pechtold (tot a.s. maandag o.l.v. Cora) lost het wel op...
De laatste twee hebben hier niets mee te maken.....
Zomaar een greep:

Een website van een paar rancuneuze rijschoolhouders gaat ook niets oplossen.
 
De laatste twee hebben hier niets mee te maken.....

Een website van een paar rancuneuze rijschoolhouders gaat ook niets oplossen.
Correct, Cora (die van "we moeten even een list verzinnen v.w.b. vliegveld Lelystad") was inmiddels al vervangen door een geit andere meid, maar Alexander heeft toch wel e.e.a. in de melk te brokkelen. Overigens de laatste berichten waren dat de schuinsmarcheerder er tussenuit knijpt.

Mijn idee is dat er teveel gerommeld wordt en kan worden door de mazen in de wet(ten), i.c.m. achterkamertjes gedoogpolitiek. Hopelijk kan Mark Harbers de boel op orde brengen.

Maar misschien ben ik inderdaad een complot- of doemdenker. Wat ik vooral zie is dat de politiek, de wetgevende en uitvoerende partijen maar wat aanrommelen en steeds meer gedogen dan wel middels "onderborden" maar toestaan want handhaving is te moeilijk, lastig of niet uitvoerbaar.
En de dingen die wij meemaken onderweg zijn i.m.o. een voortzetting van wat de jeugd op scootertjes al vroeg leert: "Overal schijt aan hebben want ze kunnen je toch niets maken".
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal. Brembo en andere remblokken en -schijven fabrikanten doen goede zaken daar. Geldt ook voor Zwitsers is mijn ervaring.
Debiel gedrag, wat is er mis met verder vooruit kijken en het gas loslaten.
Onnodig hard remmen op de snelweg is gewoon gevaarlijk.
 
Vandaag ff een dijkje gepakt. Ik verwachtte al niet veel van een set supersport banden met dit weer, maar wauw. Amper 20 graden hellingshoek en het achterwiel begon te glijden in meerdere bochten. Yikes. Desondanks wel altijd leuk om het ijzeren paard ff uit te laten, en zo houden we hem gezond tijdens de winter. Je moet alleen niet serieus bochten willen pakken alsof het zomer is 🤪
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ff een dijkje gepakt. Ik verwachtte al niet van een set supersport banden met dit weer, maar wauw. Amper 20 graden hellingshoek en het achterwiel begon te glijden in meerdere bochten. Yikes. Desondanks wel altijd leuk om het ijzeren paard ff uit te laten, en zo houden we hem gezond tijdens de winter. Je moet alleen niet serieus bochten willen pakken alsof het zomer is 🤪
Ik had met 25 graden nergens last van.O-)
 
Debiel gedrag, wat is er mis met verder vooruit kijken en het gas loslaten.
Onnodig hard remmen op de snelweg is gewoon gevaarlijk.
Al heeft het laatst wel mijn motor gered.

K*****mong**l besloot een vrachtwagen in te halen met ±60km/h omdat de vrachtwagen niet snel genoeg optrok de brug over nadat ze beiden in hadden gevoegd.
 
Al heeft het laatst wel mijn motor gered.

K*****mong**l besloot een vrachtwagen in te halen met ±60km/h omdat de vrachtwagen niet snel genoeg optrok de brug over nadat ze beiden in hadden gevoegd.
Dan is het niet onnodig, uit lijfsbehoud mag je stevig ingrijpen sterker nog, dan moet het ;)
Hoewel, als je iemand achter je hebt die meetrekt en niet verder kijkt dan je kentekenplaat loop je het risico om hard in het sterretje te worden gepakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan