Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wel mistig vandaag.. Ben constant het water van m'n helm aan het vegen (automobilisten denken dat ik gek ben wss.)

0c895fc3d6b7bd6b99e8c6604b23858d.jpg
 
Lukt met beide wel hoor, maar die vlieger gaat weer niet op als je in de stad hobbelt..
Dan is het gewoon vegen:Y

Vindt het juist heerlijk om in de mist te :]
De wereld lijkt dan een stuk stiller en rustiger:Y
 
ze moeten eens camera`s bij elke rotonde gaan plaatsen en al dat asociale schorem wat te beroerd is om richting aan te geven een bekeuring van een honderd of 5 doen , doodziek wordt je er van
Volgens mij is richting aangeven in elke situatie waar je van richting/rijstrook veranderd toch optioneel.....?
 
ze moeten eens camera`s bij elke rotonde gaan plaatsen en al dat asociale schorem wat te beroerd is om richting aan te geven een bekeuring van een honderd of 5 doen , doodziek wordt je er van
Geen richting naar rechts aangeven vóór het afslaan of geen richting naar links bij het volgen van de rotonde?
 
Alleen het eerste, het tweede is niet verplicht (en zal ik dus ook nooit doen).
Ik doe dat juist altijd, dan is het duidelijk dat ik echt daar heen wil en niet vergeten ben een knipperlicht aan te zetten. Zeker omdat ik in het verleden een BMW E39 en Golf 5 GTI heb gehad. Dan zit je in de categorie bestuurders met knipperlichten als optie....
 
Linksaf op een rotonde kan in Engeland, maar hier kun je alleen rechtsaf...
Linksaf aangeven op de rotonde is trouwens iets typisch Nederlands, elders (behalve in Engeland natuurlijk) doen ze het niet. Sterker nog, in Duitsland màg het niet.

Degenen die hun rijbewijs al wat langer bezitten, hebben destijds ook niet geleerd om naar links aan te geven op een rotonde. De regelgeving op dat vlak is sindsdien niet gewijzigd.
 
Laatst bewerkt:
De enige reden wanneer het handig is om links aan te geven op een rotonde is als je bv met je vrachtwagen helemaal terug rond moet.
Dat zijn ook de enige waar ik het logisch vind dat ze dit doen.
 
Ik heb tijdens mijn auto rijlessen (ongeveer 20 jaar geleden) geleerd het WEL te doen, dit als je 3/4e of meer rondgaat.
Ik weet dat het in bepaalde landen (zoals eerder al genoemd in ieder geval Duitsland, maar er zijn er meer) niet eens mag.
Eens.

op een verkeersplein moet het.
op een (turbo)rotonde moet het.
en een mini rotonde moet worden beschouwt als een kruising. Dus ook daar moet het.

Dit was zo toen ik in 1992 mijn B haalde
in 2012 toen ik mij A haalde.
en afgelopen jaar toe; ik Mijn E haalden.

edit,
het gaat hier om gewenst gedrag volgens CBR.
 
Ja, volgens het CBR "moet" het, dus als je je rijbewijs wilt halen is het aan te raden je daaraan te houden op het examen. In de wet zul je het echter niet terugvinden! Officieel moet het dus niet (en in Duitsland mag het niet).
 
De enige reden wanneer het handig is om links aan te geven op een rotonde is als je bv met je vrachtwagen helemaal terug rond moet.
Dat zijn ook de enige waar ik het logisch vind dat ze dit doen.
een enkel keer doe ik het wel eens als ik 3 kwart rond ga en een auto te snel de rotonde nadert en ik de indruk heb dat hij gewoon doordrukt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan