Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Wat ik regelmatig onderweg tegen kom zijn motoren met led verlichting die hun koplampen veel te hoog hebben staan, dan heb ik het niet alleen over motoren waar andere lampen in zijn geknutseld maar vaak ook nieuwe motoren worden deze koplampen niet afgesteld met een aflevering beurt of een andere beurt? ze zijn dusdanig fel dat ze zelfs overdag je gewoon verblinden.
Meestal zijn het de extra lampen die erg hinderlijk zijn, en niet de koplamp zelf.

Bij de meestevzelf after markwt geplastste LED koplampen heb je trouwens minder last dan af-fabriek LED koplampen.

Zeker bij auto's kennen ze er wat van. Vooral Volvo. Die kunnen gewoon meerder voetbalvelden verlichten.

Ook "leuk" zijn auto's met LED koplampen met automatische grootlicht assist. Als die op een onverlichte snelweg achter he komen, vol grootlicht in je spiegel.
 
Sorry, dat zijn totaal andere omstandigheden en is een totaal andere discussie.
Wat niet wil zeggen dat ik het, in die andere omstandigheden, niet met je eens ben. Tenminste, het is toch cynisch bedoeld hé ?
 
die heb ik afgelopen weekend ook voldoende zien voorbij stuiven! Laten ze op het asfalt maar es een flinke schuiver maken met hun blote beentjes en armpjes... Leren ze binnen enkele seconde wat de waarde is van een goed beschermende motorpak!

Maar dit is ook het hele kromme in Nederland. je mag lekker in je blote reet op de motor rijden zolang je maar een goedgekeurde helm draagt!


Terwijl als je zo rijdt een helm waarschijnlijk niet zo heel veel heeft te beschermen, dus die kan dan ook wel achterwege blijven.
 
Offtopic:
Even voor de zekerheid: heb je dat ook aangegeven bij de medewerker van de winkel waar je deze broek gepast hebt? En heb je uitgeprobeerd hoe de broek zit wanneer je op de motor zit? Dat soort protectoren zitten namelijk bij alle andere houdingen dan op een motor, altijd op de verkeerde plek. Bij sommige broeken is de positie van de protectoren bovendien aan te passen (wat je dan uiteraard wel moet doen aan de hand van je positie op de motor...). Daarnaast kan het ook helpen om geen voorgevormde, maar vlakke protectoren te gebruiken. Kortom, het loont om naar een goede motor(kleding)zaak te gaan, waar je ook even op een motor kan zitten in de kleding.
Volgens mij moeten protectoren toch pas hun werk doen wanneer je niet meer op de motor zit?

:+
 
Gisteren op de weg terug naar huus..
Weer een bikkel gezien.

Dun shirtje (met 130km/h ergens in zijn nek)
Dun trainingsbroek (je kon er haast een kwartje in werpen)
Bad slippers (zonder ook maar iets van een sok te bekken)
En uiteraard een 'rode oortjes' helm

:/
 
Slippers zonder (Kevlar) sok is wel echt onverantwoord. :(

Tenzij het deze Bata's zijn.

sandales-bata-motorsandal.jpg
 
Gisteren op de weg terug naar huus..
Weer een bikkel gezien.

Dun shirtje (met 130km/h ergens in zijn nek)
Dun trainingsbroek (je kon er haast een kwartje in werpen)
Bad slippers (zonder ook maar iets van een sok te bekken)
En uiteraard een 'rode oortjes' helm

:/

Vraag me altijd af hoe zo iemand het schakelen doet 8)7
 
En 9 van de 10 keer zitten ze op zo'n rijdende pleepot met Alikrapofiets-uitlaat, dus dan hoef je toch al niet te schakelen. :+
 
Gisteren op de weg terug naar huus..
Weer een bikkel gezien.

Dun shirtje (met 130km/h ergens in zijn nek)
Dun trainingsbroek (je kon er haast een kwartje in werpen)
Bad slippers (zonder ook maar iets van een sok te bekken)
En uiteraard een 'rode oortjes' helm

:/
Toevallig van Zuidplein naar Alblasserdam? Ik reed met de auto achter precies dezelfde. Dus de slippers en rode oortjes. Wat een idioot.
 
Vandaag ging ik naar België om een andere vestiging van het werk te bezoeken, meet and greet.
187 km enkele reis,heb een aantal dingen geleerd,
De wegen in België zijn…..anders.
Vrachtwagens rijden graag naast elkaar.
Als het 180 km lang regent wordt je nat tot aan je konthaar .
Antwerpen is de definitie van file.
Mooi weer de afgelopen dagen is geen garantie voor de dag dat je een een eind moet gaan rijden.
De iPhone weigert op te laden als ie nat is.
De benzine is een heel stuk goedkoper in België.
Ik spreek verdomd slecht Frans.
 
Ga niet mee in discussie over het verhaal van Wegmisbruiker . Maar door het verhaal zo te starten lijkt het een grap te worden of een leuk grappig bedoeld verhaaltje. De geloofwaardigheid wordt er op z'n minst niet beter op.
De toevoeging dat Wegmisbruiker, als totaal wildvreemde, een ziekenhuis opbelt en info krijgt over de toestand van de patiënt inclusief z'n gezinssituatie vindt ik wel heel erg ongeloofwaardig.
Uit ervaring weet ik dat er artsen en verpleegkundigen zijn ontslagen voor het schenden van de privacy van patiënten.
Mazzel denk ik, nee heb je, ja kun je krijgen. Ik vind dat ook wel een beetje de beloning die er mag zijn voor hulpverlening zodat degene het een plekje kan geven. Blijkbaar dacht de EHBO daar net zo over, en ik had tenslotte een geschatte leeftijd, info over het ongeval en geschatte tijd van binnenkomst.
Een uur later werd ik teruggebeld of mijn nummer mocht worden gegeven aan de familie omdat die met vragen zaten.
Prima, daarna ben ik benaderd door z'n vrouw en een broer.
Van hen heb ik verdere info gekregen omtrent de werkelijke leeftijd en gezinssituatie.

Verder heb ik zoals eerder vermeld het alcoholplaatje er bewust bij gezet, gewoon om ff te kijken wie er dan toch nog aanleiding vindt om azijn te pissen terwijl ik daar niet voor m'n lol stond.
Ik was liever doorgereden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan