Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

zag er vandaag één voorbijkomen op een yamaha motorscooter (heb model niet onthouden), die z'n rechterhand op t gas, en in de linkerhand z'n telefoon had 8)7
kop omlaag, zwalkend en met de gashendel spelend achter het blik aan dat voor m reed...
tja, het is een motorscooter dus ´het kan´, maar was wel nieuwsgierig hoe die dat zou doen op een motorfiets...
waarschijnlijk een helm met rode hoorns en geen beschermende kleding?
 
zag er vandaag één voorbijkomen op een yamaha motorscooter (heb model niet onthouden), die z'n rechterhand op t gas, en in de linkerhand z'n telefoon had 8)7
kop omlaag, zwalkend en met de gashendel spelend achter het blik aan dat voor m reed...
tja, het is een motorscooter dus ´het kan´, maar was wel nieuwsgierig hoe die dat zou doen op een motorfiets...
Probeer eens hard te remmen met een hand aan het stuur.:P
 
zag er vandaag één voorbijkomen op een yamaha motorscooter (heb model niet onthouden), die z'n rechterhand op t gas, en in de linkerhand z'n telefoon had 8)7
kop omlaag, zwalkend en met de gashendel spelend achter het blik aan dat voor m reed...
tja, het is een motorscooter dus ´het kan´, maar was wel nieuwsgierig hoe die dat zou doen op een motorfiets...
Afgelopen donerdag avond.Een mp3 in trainingspak. Met beatz op zijn hoofd met minimaal 80 over een 50 weg…..

Kort daarna een eentje op een quad. Trainings hesje aan, spijkerbroek en geen helm. Zijn meissie achter op had wel een helm op…. Ook weer 80+ ip dezelfde weg….
 
Volgens mij moeten protectoren toch pas hun werk doen wanneer je niet meer op de motor zit?

:+
Ik denk dat daarom MotoGP rijders proberen hun rijhouding vast te houden tijdens een crash :+
5471.JPG


Je zal in ieder geval niet heel gauw een gestrekte (loop) houding aannemen, en het is wel lekker als de uitgangspositie van de protectoren goed is.. Hoewel de gedachte ook wel door mijn hoofd gegaan was hoor, duurde nog vrij lang voordat iemand hem inkopte :+
Comfort lijkt me op die momenten sowieso ondergeschikt 🥶
 
waarschijnlijk een helm met rode hoorns en geen beschermende kleding?
Nee, geel/zwarte helm.
Had idd geen motorkleding aan... :/

Helaas laat dit wel zien dat die paupermentaliteit helaas steeds meer terrein wint.
Kortom: zodra het pasje binnen is, al het geleerde de prullenbak in en gassen ....
Alleen leert het gedoe met de dijken juist, dat de gewone massa a.g.v. dit paupergedrag iedere motorrijder hierop afrekent B|
 
Laatst bewerkt:
Na het zien van dit filmpje ben ik spontaan lid geworden van NEFOM.'(
Soms lijkt het me wel leuk om gewoon een dagje alle verkeersregels los te laten en zo debiel mogelijk te doen })

Alleen het feit dat je op zo’n dag meer stil staat dan rijdt, waarbij de kans groot is dat je vergast en met rubber besproeit wordt door je voorganger weerhoudt mij om aan te sluiten.

Ook bestaat de kans dat je aangereden wordt door iemand die alleen op z’n achterwiel rijdt, of überhaupt niet kan rijden.

En als laatste spreek ik geen Amsterdams Antiliaans Arabisch Nederlands.
Dus nee, mij zul je daar nooit zien.
 
Volgens mij hebben die clubjes in dit geval gewoon een punt hoor.
Ben ik helemaal met je eens.
En als ze gaan kwekken hierover, evenzo.
Helaas houden die zekerds ervan om het breed uit te smeren naar andere groepen motorrijders die er nop mee te maken hebben, en DAT is op z'n zachtst gezegd een beetje irritant :/
 
Ben ik helemaal met je eens.
En als ze gaan kwekken hierover, evenzo.
Helaas houden die zekerds ervan om het breed uit te smeren naar andere groepen motorrijders die er nop mee te maken hebben, en DAT is op z'n zachtst gezegd een beetje irritant :/

That’s life. Het verschil is niet altijd zo duidelijk ook, en het leven is makkelijker als je generaliseert. En soms kan het ook niet anders.
 
That’s life. Het verschil is niet altijd zo duidelijk ook, en het leven is makkelijker als je generaliseert. En soms kan het ook niet anders.
Dat is ook zeker zo. Ik zal me zeker ook nooit bij zo'n groepje aansluiten. Maar men schaart wel anderen, die wel normaal kunnen doen wel over 1 kam, dat is triest, maar eigenlijk wel te begrijpen.
Zeker in de randstad, waar ik woon, zie je wel vaker lui die zich zo gedragen helaas...
 
Volgens mij hebben die clubjes in dit geval gewoon een punt hoor.
Dit is inderdaad wel koren op de molen van dit soort clubjes; helaas snappen die Ride-out figuren dat niet :N. En straks weer janken dat ‘ze’ tegen de motorrijders zijn. Ik vind die Ride out figuren sowieso geen motorrijders; ze rijden alleen op de snelweg en door de binnenstad 8)7.
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook zeker zo. Ik zal me zeker ook nooit bij zo'n groepje aansluiten. Maar men schaart wel anderen, die wel normaal kunnen doen wel over 1 kam, dat is triest, maar eigenlijk wel te begrijpen.
Zeker in de randstad, waar ik woon, zie je wel vaker lui die zich zo gedragen helaas...
Ze durven ook de randstad niet uit :X.
 
zag er vandaag één voorbijkomen op een yamaha motorscooter (heb model niet onthouden), die z'n rechterhand op t gas, en in de linkerhand z'n telefoon had 8)7
kop omlaag, zwalkend en met de gashendel spelend achter het blik aan dat voor m reed...
tja, het is een motorscooter dus ´het kan´, maar was wel nieuwsgierig hoe die dat zou doen op een motorfiets...
Had het niet verwacht mar net een half uur 15 minuten terug ook zo een. Motorscooter, telefoon(goud witte aaifoon) in de linker klauw. Trainingsbroekkie, de gewatteerde vuilniszak en de rode hoorntjes.
 
Ik heb eens een 5-landen-rit (NL - BE - FR - LU - DE) uitgezet voor een ander forum. Daar kwamen 12 motorrijders op af die ik alleen via dat forum kende. De ochtend van vertrek leerden wij elkaar pas irl kennen. Was een heel net clubje waarmee ook netjes gereden werd, ondanks dat daar ook een paar scheurijzers bij zaten.

Het kàn wel!
 
Ik heb eens een 5-landen-rit (NL - BE - FR - LU - DE) uitgezet voor een ander forum. Daar kwamen 12 motorrijders op af die ik alleen via dat forum kende. De ochtend van vertrek leerden wij elkaar pas irl kennen. Was een heel net clubje waarmee ook netjes gereden werd, ondanks dat daar ook een paar scheurijzers bij zaten.

Het kàn wel!
Wij gaan in het Pinksterweekend al ruim 20 jaar met een groepje de Eifel in; meestal 10 tot 15 man (die al jaren met elkaar rijden; soms komt er wat nieuwe aanwas bij), maar dat levert ook nooit gezeik op. Buiten de bebouwde kom wordt er stevig doorgereden, maar in dorpjes gaat het gas eraf (en steden vermijden we zoveel mogelijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan