Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik op de motor, wil linksaf slaan een inrit in. Tegenovergestelde richting een vrouw op de fiets, ik zie dat ze ‘afwezig’ is. Dus ik stuur voorzichtig richting inrit maar wacht tot ze voorbij…. Ze kijkt ineens op, en schrikt zich wezenloos. Gelukkig allemaal voorspelbaar…denk dat ze het nog mijn schuld vond ook.
Maar als je linksaf slaat, een inrit in, dan heeft zo'n beetje al het andere verkeer toch al voorrang?
 
Maar als je linksaf slaat, een inrit in, dan heeft zo'n beetje al het andere verkeer toch al voorrang?

Had ze ook, gaf ik ook. Ik rolde naar de inrit toe….want verkeer achter mij en op haar naar al ruimte op tegenovergestelde baan. Maar ze had me niet gezien, ze zou schrikken waar ik ook maar zou staan.
 
Echte motorrijders hebben toch geen auto?
Sukkels ` die hebben geen auto , handige Harrie`s wel .
En los daarvan`B| zie ik ook veel sukkels op motoren .

Hier net nog weer ........................
 
Laatst bewerkt:
Gaan we morgen met zijn allen filterend tussen de tractoren door, of toch maar niet?

Ik weet het nog niet.
 
IMG_20220621_142118.jpg
 
Ik reed eergisteren rustig op een 50 weg. Komt een auto tegemoet en knippert dat ze voor mij langs een woonerf in wilt. Ik dacht nog jij hebt mij nog niet gezien maar kom dichterbij en ze blijft netjes op haar helft wachten. Dus ik denk oke, ben toch gezien. Vlak voor ik haar nader dacht ze waarschijnlijk: ja hier is het toch! En hup ze knalt zo voor me langs het erf op. Ik kon met stevig remmen en uitwijken toch nog voorkomen dat ik haar bijrijder werd. Vraag me nog steeds af of ze mij nu überhaupt wel heeft gezien.....😕
 
  • Wow
Waarderingen: HCx
Zat er wel aan te denken... helaas kijkend naar voorgaande jaren zullen ze niet schromen om je voor je flikker te rijden
Ben er ook een beetje huiverig voor hoor. Een klein stuurfoutje naast een auto levert schade op, bij een tractor doet het iets meer pijn. En die dingen zijn nog flink breed ook.
 
Ben er ook een beetje huiverig voor hoor. Een klein stuurfoutje naast een auto levert schade op, bij een tractor doet het iets meer pijn. En die dingen zijn nog flink breed ook.

Asociaal gewoon. En het ergste... we spraken eens iemand die bij Krone werkt, combines en dat soort spul. Als zij het spul uitleveren, moet het op een dieplader en ver genoeg ontmanteld dat het niet uitsteekt buiten de toegestane breedte.
Bij de klant aangekomen wordt het ding weer in elkaar geknutseld en mag de boer er gewoon de weg mee op |(
Het spul wordt steeds groter, gewone tractoren ook...
 
Over inzicht.
Rij na een rotonde rustig op een N weg (Max 80km/h) achter een motorscooter (125cc) dacht eerst wat moet die scooter hier kijk ik beter zit er een motor kenteken op.
Rij rustig achter hem of haar aan mooi 80km/h komt er een uitvoegstrook voor links af waar je ook de weg op kunt draaien goed overzichtelijk, hier komt een auto van links rustig aangereden om de N weg op te draaien de zelfde richting op die wij op reden.
Ik rij op ruime afstand van deze motorscooter en zag aan het gedrag van die auto dat deze door zou rijden, zei in mij zelf tegen de scooterrijder rem nou want die auto rijdt door tegen het allerlaatste ging hij remmen voorwiel stapte een stuk opzij en met een rare slinger kon hij de auto net ontwijken.
 
Asociaal gewoon. En het ergste... we spraken eens iemand die bij Krone werkt, combines en dat soort spul. Als zij het spul uitleveren, moet het op een dieplader en ver genoeg ontmanteld dat het niet uitsteekt buiten de toegestane breedte.
Bij de klant aangekomen wordt het ding weer in elkaar geknutseld en mag de boer er gewoon de weg mee op |(
Het spul wordt steeds groter, gewone tractoren ook...

Vind je het nu gek dat een landbouwvoertuig breder mag zijn dan een vrachtwagen?
Dat heeft volgens mij te maken met de wegen waar ze rijden en de snelheid.
Ik vind dit niet zo vreemd.

Het spul wordt trouwens niet steeds groter, de maximale breedte is al jaren geleden bereikt.
 
Vind je het nu gek dat een landbouwvoertuig breder mag zijn dan een vrachtwagen?
Dat heeft volgens mij te maken met de wegen waar ze rijden en de snelheid.
Ik vind dit niet zo vreemd.

Het spul wordt trouwens niet steeds groter, de maximale breedte is al jaren geleden bereikt.
Als ze dan (en dat is wel verplicht maar zie ik zelden) de scherpe uitstekende delen afdekken is het nog te doen. Sommige voertuigen durf ik nauwelijks in te halen. Als het dan mis gaat ben je gelijk in reepjes gesneden.
 
Sukkels ` die hebben geen auto , handige Harrie`s wel .
En los daarvan`B| zie ik ook veel sukkels op motoren .

Hier net nog weer ........................

Dat is geen motorrijder geweest, maar een idioot met verstandelijk uitdaging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan