Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik zat in de auto te rijden op de snelweg (A27 richting Gorinchem) toen in de achteruit spiegel zag dat er een Opel stationwagen een motor bleef afsnijden.
Dit allemaal om te ver komen dat de motorrijder hem kon inhalen.
De motorrijder hield slim afstand van deze man.
Ik zat dus voor deze man en hij zat ondertussen bij mij ook te bumperkleven en grote licht te geven dat hij er voorbij wilde.
Dus ik dacht fuck jouw, ik rij netjes aan de maximale toegestane snelheid en jij wacht maar totdat ik ruimte heb om opzij te gaan.
Natuurlijk krijg ik van de beste man een boze blik en een bepaalde vinger.
Ik vond het wel waard om deze man al was het maar effen op te houden in zijn reis.

Heb ze ook regelmatig, gewoon lekker vmax rijden en als ze er rechts langs willen even gas bijgeven zodat ze er dan ook niet langs kunnen :W
Kan mn dag echt goedmaken om dat soort types zo lang mogelijk te irriteren_O-
 
Heb ze ook regelmatig, gewoon lekker vmax rijden en als ze er rechts langs willen even gas bijgeven zodat ze er dan ook niet langs kunnen :W
Kan mn dag echt goedmaken om dat soort types zo lang mogelijk te irriteren_O-
Wie irriteert nu wie :? Iets met oorzaak-gevolg, of de kip en het ei. En het leidt tot gevaarlijke situaties.

Trouwens erg herkenbaar hoor en moet op mn tong bijten om me niet te laten verleiden. En faal ook jammerlijk vaak 8)7
 
eergisteren reed ik 's-avonds in de auto van Den Bosch richting Utrecht. Dus ook in de gebruikelijke file.
Zie ik daar in mijn spiegel ineens snel knipperende felle witte lichten naderen. Dat bleek een lekker vlotjes filtrerende BMW GS.
Het was de eerste keer dat ik een motor zag met dat soort extra verlichting in werking . Die motor had ze ook aan de achterkant. Fel wit. Het zal vast wel weer niet mogen van de overheid maar effectief werken ze wel. Ik kon gewoon de auto's voor mij zien reageren/opzij sturen.
Die bijna stroboscopisch knipperende LED lampen zie je in je spiegels (perifere gezichtsveld) waardoor ze echt je aandacht opeisen.

Wie verkoop dat soort sets eigenlijk?
 
eergisteren reed ik 's-avonds in de auto van Den Bosch richting Utrecht. Dus ook in de gebruikelijke file.
Zie ik daar in mijn spiegel ineens snel knipperende felle witte lichten naderen. Dat bleek een lekker vlotjes filtrerende BMW GS.
Het was de eerste keer dat ik een motor zag met dat soort extra verlichting in werking . Die motor had ze ook aan de achterkant. Fel wit. Het zal vast wel weer niet mogen van de overheid maar effectief werken ze wel. Ik kon gewoon de auto's voor mij zien reageren/opzij sturen.
Die bijna stroboscopisch knipperende LED lampen zie je in je spiegels (perifere gezichtsveld) waardoor ze echt je aandacht opeisen.

Wie verkoop dat soort sets eigenlijk?
De action heeft ze
 
eergisteren reed ik 's-avonds in de auto van Den Bosch richting Utrecht. Dus ook in de gebruikelijke file.
Zie ik daar in mijn spiegel ineens snel knipperende felle witte lichten naderen. Dat bleek een lekker vlotjes filtrerende BMW GS.
Het was de eerste keer dat ik een motor zag met dat soort extra verlichting in werking . Die motor had ze ook aan de achterkant. Fel wit. Het zal vast wel weer niet mogen van de overheid maar effectief werken ze wel. Ik kon gewoon de auto's voor mij zien reageren/opzij sturen.
Die bijna stroboscopisch knipperende LED lampen zie je in je spiegels (perifere gezichtsveld) waardoor ze echt je aandacht opeisen.

Wie verkoop dat soort sets eigenlijk?

Je kan beter blauwe knipperlampen nemen, dan mensen nog beter opzij.
 
Noord afrikaanse taxi gooide zijn wagen zonder richting etc. voor me op de A10, moest goed doorknijpen. Toetertje gegeven, niets overdreven maar gewoon even een 'let toch op' toet. Vervolgens filevorming, en toen ik hem rechts voorbij reed gaf ie even een ruk aan zijn stuur mijn kant op. Heel even overwogen verhaal te halen, maar besloten dat het me de moeite niet waard was. Achteraf had ik misschien zijn spiegel eraf moeten meppen en dan hopen dat hij de volgende keer betere beslissingen neemt.
 
spiegelmeppen is een overgewaaide rage uit het buitenland :+:+
in de zin van: als je ze toch niet gebruikt, waarom zou je het dan erg vinden als ik ze van je auto af sloop? })

denkertje: hoe mep je richtingaanwijzers eraf, als die niet gebruikt worden? :X:P
 
spiegelmeppen is een overgewaaide rage uit het buitenland :+:+
in de zin van: als je ze toch niet gebruikt, waarom zou je het dan erg vinden als ik ze van je auto af sloop? })

denkertje: hoe mep je richtingaanwijzers eraf, als die niet gebruikt worden? :X:P

Dan moet je de oude tegenhouden uit je gereedschapsset onder de buddy vandaan toveren en de knipperlicht eraf schroeven.
Hopen dat tijdens dit alles niet gehoekt wordt en en dan vet hard vandoor printen? :t
 
File-filteren als leerling motorrijder???
Ben jij serieus?
Laat zo'n beginnend motorrijder eerst maar eens normale rij-ervaring opdoen op zijn tweewieler alvorens gelijk tussen files door te filteren.
Sterker nog: wat denk jij dat er gebeurt als zo'n knaap plots een koekblik ervoor krijgt dat ineens van rijbaan wisselt zonder eerst knipperlicht aan te geven.
Kan er 100 euro om wedden dat het misgaat want zonder de nodige rijervaring en inzicht is dat vragen om brokken.
Neen, ik ben geen rijinstructeur van beroep, maar wat jij aandraagt lijkt me toch echt geen goed en verstandig idee.
Vr Gr
Zo ben ik naar examen gereden. Anders waren we te laat.
 
spiegelmeppen is een overgewaaide rage uit het buitenland :+:+
in de zin van: als je ze toch niet gebruikt, waarom zou je het dan erg vinden als ik ze van je auto af sloop? })

denkertje: hoe mep je richtingaanwijzers eraf, als die niet gebruikt worden? :X:P

Tegenwoordig zitten die dingen toch vaak (ook) in de spiegel:?
Twee vliegen in 1 kltrap :+

Al ben ik persoonlijk tegen dit soort acties. Als iemand voor het spul heeft betaald, is het niet aan mij het maar te verwijderen als de eigenaar besluit het toch maar niet te gebruiken :N
 
Heb in mijn tijd :') nog wel eens een spiegeltje omgeklapt van blinde bestuurders. Nu met alle electronica en meuk erin doe ik dat maar niet meer...

Vanmorgen R1200RT rijder achter me met grootlicht op. Ook zo irritant. Heb me in laten halen en hem de volle laag van mijn xenon (was met de auto :$) grootlicht gegeven. Dat zal 'm leren :+
 
Heb in mijn tijd :') nog wel eens een spiegeltje omgeklapt van blinde bestuurders. Nu met alle electronica en meuk erin doe ik dat maar niet meer...

Vanmorgen R1200RT rijder achter me met grootlicht op. Ook zo irritant. Heb me in laten halen en hem de volle laag van mijn xenon (was met de auto :$) grootlicht gegeven. Dat zal 'm leren :+
Tenzij ook zijn spiegels er al eens af zijn gemept natuurlijk. :P
 
Er is een YT-filmpje waarop een motorrijder die een spiegel van een auto aftrapt zelf zijn evenwicht verliest en tegen de vlakte gaat … Dat wil je niet.
 
eergisteren reed ik 's-avonds in de auto van Den Bosch richting Utrecht. Dus ook in de gebruikelijke file.
Zie ik daar in mijn spiegel ineens snel knipperende felle witte lichten naderen. Dat bleek een lekker vlotjes filtrerende BMW GS.
Het was de eerste keer dat ik een motor zag met dat soort extra verlichting in werking . Die motor had ze ook aan de achterkant. Fel wit. Het zal vast wel weer niet mogen van de overheid maar effectief werken ze wel. Ik kon gewoon de auto's voor mij zien reageren/opzij sturen.
Die bijna stroboscopisch knipperende LED lampen zie je in je spiegels (perifere gezichtsveld) waardoor ze echt je aandacht opeisen.

Wie verkoop dat soort sets eigenlijk?
Gaan we weer... even een citaatje opzoeken van een paar pagina's geleden...
Dat is al verboden.....

Degene die dat nodig hebben en dan beweren dat het veiliger voor henzelf is, missen de capaciteit veilig te rijden. Zij hebben die verlichting nodig om anderen te waarschuwen dat zij er aan komen zodat die anderen extra voorzichtig met ze zijn om eventuele fouten van zo'n kerstboom op te vangen
Als je niet kan filerijden, ga dan gewoon rustig ervaring opdoen, maar niet als een rare schreeuwaap je vrije pad opeisen :N
 
Ik zat in de auto te rijden op de snelweg (A27 richting Gorinchem) toen in de achteruit spiegel zag dat er een Opel stationwagen een motor bleef afsnijden.
Dit allemaal om te ver komen dat de motorrijder hem kon inhalen.
De motorrijder hield slim afstand van deze man.
Ik zat dus voor deze man en hij zat ondertussen bij mij ook te bumperkleven en grote licht te geven dat hij er voorbij wilde.
Dus ik dacht fuck jouw, ik rij netjes aan de maximale toegestane snelheid en jij wacht maar totdat ik ruimte heb om opzij te gaan.
Natuurlijk krijg ik van de beste man een boze blik en een bepaalde vinger.
Ik vond het wel waard om deze man al was het maar effen op te houden in zijn reis.
Lekker de confrontatie opzoeken met iemand die ze blijkbaar niet allemaal op een rijtje heeft... lijkt dat nou echt een goed idee?
Stel iemand staat op straat met een pistool in z'n handen, ga je hem dan ook uitdagen? "Hee lul, wat moet je nou he? He? Met je pistooltje?"
Want daar komt het wel een beetje op neer...
 
Lekker de confrontatie opzoeken met iemand die ze blijkbaar niet allemaal op een rijtje heeft... lijkt dat nou echt een goed idee?
Stel iemand staat op straat met een pistool in z'n handen, ga je hem dan ook uitdagen? "Hee lul, wat moet je nou he? He? Met je pistooltje?"
Want daar komt het wel een beetje op neer...
100% mee eens. Want kijk, één echte fout van hem in zo'n conflict en jij bent er geweest. Terwijl aan de andere kant, één echte fout van jou in zo'n conflict, en jij bent er geweest. Bringing a knife to a gunfight.
 
Vanochtend is het dan toch eindelijk gebeurd. Ze hebben me te pakken.

Politiebusje achter me hier in de Amsterdamse spits en bij het stoplicht even naast me. "Meneer, wilt u daar even gaan staan?" Natuurlijk. Dus verderop de stoep op. Nou, ik mocht blij zijn dat ze het voor deze keer bij een waarschuwing lieten, want het is natuurlijk levensgevaarlijk om er dit soort praktijken op na te houden en het enige doel dat dit gedrag kon dienen was om mezelf aan verkeersregels, boetes en handhaving te onttrekken. (Mijn rijbewijs of kentekenbewijs hoefden ze verder overigens niet te zien, daar hadden ze ondanks die verdenkingen en beschuldigingen geen tijd voor.) Het was nou dat ze van de verkeerspolitie net naar een scootercontrole onderweg waren, anders hadden ze er "werk van gemaakt" en "dan had ik echt wat uit te leggen gehad".

Wat er aan de hand was? Het MF stickertje moest van de nummerplaat af, en wel meteen.
 
Lekker de confrontatie opzoeken met iemand die ze blijkbaar niet allemaal op een rijtje heeft... lijkt dat nou echt een goed idee?
Stel iemand staat op straat met een pistool in z'n handen, ga je hem dan ook uitdagen? "Hee lul, wat moet je nou he? He? Met je pistooltje?"
Want daar komt het wel een beetje op neer...

Of zie het zo...iedereen laat het maar over zn kant gaan dat dat soort figuren altijd maar hun zin doordrijven en krijgen, omdat niemand ze wat durft te maken, dan krijg je langzaam aan wat je nu overal ziet. Niemand respect voor de politie, criminaliteit en intimidatie wordt vrijwel niets aan gedaan (behalve uiteraard als je geen belasting betaald, dan staan ze direct op je stoep) en steeds meer aso's want je komt er toch mee weg.

En ja iemand met een mes uitdagen heb ik gedaan die me wilde beroven tig jaar geleden...heb het mes nog steeds in mn kast liggen.
Het zwakke altijd maar alles laten gebeuren en vooral niets eraan doen als je iets ziet gebeuren moet maar eens ophouden wat mij betreft:YY
 
Terug
Bovenaan Onderaan