Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

uitvoegstrook is geen snelweg meer ;)
uitvoegstrook is snelweg tot je het bord tegenkomt dat het geen snelweg meer is, net als dat pechstroken, geleiderails, hectometerpaatjes en spitsstroken allemaal snelweg is. Op die stroken staan zelfs hectometerpaaltjes
 
1660130861151.png


Zou er A1 langs een N weg staan joh???

Afslag apeldoorn, lekker met 140 op de klok doorheen, bij het bord een anker uit, eerder hoeft niet
 
Afslag apeldoorn, lekker met 140 op de klok doorheen, bij het bord een anker uit, eerder hoeft niet
Dat is ook het nieuwe rijden. Aan het eind van de snelweg moeten er altijd 2 (of 1 met de motor) zwarte strepen staan, anders rij je niet vlot genoeg.
 
Vanaf hier net zo, de oprit, lekkere doorhaler zonder geleiderails, gas erop, geen 140 🧐

1660131149672.png



 
Huh? Tuurlijk wel. Alleen het tankstation zelf niet.


Als, ALS, een Vmax overschrijding nodig is voor je eigen of andermans veiligheid dan is dat een uitzondering (waar we allemaal wel eens in zitten natuurlijk).

Maar om het per definitie een onmiddellijke doodswens te noemen om je gewoon aan de Vmax te houden is natuurlijk ridicuul.
Verdraai het nou es niet joh :( of leer eens lezen. En okee, voor ALS had ik WANNEER moeten zetten

Ga maar 50 rijden als de matrix 50 aangeeft voordat je een file nadert... Ik hou die vrachwagen liever achter me dan boven me. 50 rijden waar 50 aangegeven wordt is een onmiddelijke doodswens
Het blijft een onmiddelijke doodswens
 
Over mooie achteraf wegen aan het rijden in Zuid Duitsland en ineens een wesp achter mijn vizier dat op een kier stond vanwege de warmte. Zijn/haar prik naast mijn oog was niet eens heel intens, ik zie er op dit moment zowat geen klap mee.
Dacht niet dat iemand er naar wil kijken
 

Bijlagen

  • 7B97939D-1AE2-4E01-A738-298477A6FF3F.jpeg
    7B97939D-1AE2-4E01-A738-298477A6FF3F.jpeg
    243,4 KB · Weergaven: 72
Maar om het per definitie een onmiddellijke doodswens te noemen om je gewoon aan de Vmax te houden is natuurlijk ridicuul.
Toch kan het wel degelijk kloppen. Voorbeeld van enige tijd geleden.
Er werd heel erg gewaarschuwd om je in Duitsland op de Autobahn aan de snelheidslimiet te houden bij wegwerkzaamheden. Dus wat deed ik, vanaf het bord 60 reed ik inderdaad 60 (gps) met het kleine autootje.
Dat wil men zo dus dat deed ik zo.

Nou, de vrachtwagen achter me was het er niet mee eens, die kwam steeds dichterbij, drukte me zowat van de weg waarna hij me ging inhalen over de versmalde linker strook. Dat past eigenlijk helemaal niet.
Dat was gewoon bloedlink en ik heb mezelf in veiligheid gebracht door gewoon weer dik 90 te gaan rijden. Niks veilige maximum snelheid, ammehoela!
 
Moest even naar de winkel vandaag om wat op te halen wat er gister niet meer was. Zou vandaag binnen komen.

Sta te wachten bij een kruising voor rood licht. Fietsers hadden groen en werd oranje. In m'n spiegels zag ik twee wat oudere dames op een elektrische fiets aankomen. Ik hoorde de achterste schreeuwen: "Kom op Dineke, gas! Wie woag't d'r op". Het was al rood voordat ze het verkeerslicht gepasseerd waren. Met een uitgestoken arm een stop gebaar maken naar de auto's die al groen hadden, fietsten ze nog even de kruising over _O-

Maar goed, de winkel is het vermelden misschien ook nog wel waard.

Ik kom daar binnen. Staat er zo'n griet bij zo'n schap. Draait zich om en loopt weg (kwam niet van de kassas) Alarm gaat af. Ze schrikt. Draait om, komt zo'n medewerkster aan, waarschijnlijk net zon 16 jaar. Zegt die meid, alarm ging af bij mij. Ooh uuh, tjah, uuh...loop maar door. 8)7

Ik kon het product niet vinden. Dus vroeg aan een 2e topper die daar liep waar het lag. Leeg schap. Hebben we niet meer. Ja uh, zal vandaag binnen komen. Ja we zijn bezig. Ja fck. Zegt weer een ander. Zijn leveringsproblemen mee. Maar ze zouden vandaag binnen komen?? Ben al door de dozen gegaan, hebben ze niet. Doet ze een doos open voor uitpakken. Liggen ze boven op🤦🏼‍♂️

Het was weer bijzonder. Sorry voor het lange verhaal
 
Laatst bewerkt:
Toch kan het wel degelijk kloppen. Voorbeeld van enige tijd geleden.
Er werd heel erg gewaarschuwd om je in Duitsland op de Autobahn aan de snelheidslimiet te houden bij wegwerkzaamheden. Dus wat deed ik, vanaf het bord 60 reed ik inderdaad 60 (gps) met het kleine autootje.
Dat wil men zo dus dat deed ik zo.

Nou, de vrachtwagen achter me was het er niet mee eens, die kwam steeds dichterbij, drukte me zowat van de weg waarna hij me ging inhalen over de versmalde linker strook. Dat past eigenlijk helemaal niet.
Dat was gewoon bloedlink en ik heb mezelf in veiligheid gebracht door gewoon weer dik 90 te gaan rijden. Niks veilige maximum snelheid, ammehoela!
Duitsland heeft de snelheid verlaagd met 20 km, 80 is 60 geworden omdat duisters allemaal 20 km te hard rijden. Platkoppen hebben massaal schijt aan de snelheidslimieten en komen bij mij ook op 30 centimeter achter me zitten te lichten, waar ik op mijn beurt weer schijt aan heb. Ze wachten maar en anders hadden ze net als ik eerder weg moeten gaan
 
Verdraai het nou es niet joh :( of leer eens lezen. En okee, voor ALS had ik WANNEER moeten zetten


Het blijft een onmiddelijke doodswens

Ik zal wel weer autistisch zijn of zo, maar ik ga ervan uit dat jij bedoelt wat je schrijft, en niet iets anders. Dan kun je zeggen dat ik moet leren lezen, maar blijkbaar formuleer jij in stijlfiguren waar ik als lezer eerst doorheen moet voordat ik je begrijp.

Als er dus iemand verdraait of kromlult ben jij dat volgens mij eerder zelf, en ligt het niet aan mijn leeskunsten maar meer aan jouw schrijfkunsten.

Maar goed, daarnaast, volgens mij zijn we het gewoon eens over de inhoud *O*
 
Moest even naar de winkel vandaag om wat op te halen wat er gister niet meer was. Zou vandaag binnen komen.

Sta te wachten bij een kruising voor rood licht. Fietsers hadden groen en werd oranje. In m'n spiegels zag ik twee wat oudere dames op een elektrische fiets aankomen. Ik hoorde de achterste schreeuwen: "Kom op Dineke, gas! Wie woag't d'r op". Het was al rood voordat ze het verkeerslicht gepasseerd waren. Met een uitgestoken arm een stop gebaar maken naar de auto's die al groen hadden, fietsten ze nog even de kruising over _O-

Maar goed, de winkel is het vermelden misschien ook nog wel waard.

Ik kom daar binnen. Staat er zo'n griet bij zo'n schap. Draait zich om en loopt weg (kwam niet van de kassas) Alarm gaat af. Ze schrikt. Draait om, komt zo'n medewerkster aan, waarschijnlijk net zon 16 jaar. Zegt die meid, alarm ging af bij mij. Ooh uuh, tjah, uuh...loop maar door. 8)7

Ik kon het product niet vinden. Dus vroeg aan een 2e topper die daar liep waar het lag. Leeg schap. Hebben we niet meer. Ja uh, zal vandaag binnen komen. Ja we zijn bezig. Ja fck. Zegt weer een ander. Zijn leveringsproblemen mee. Maar ze zouden vandaag binnen komen?? Ben al door de dozen gegaan, hebben ze niet. Doet ze een doos open voor uitpakken. Liggen ze boven op🤦🏼‍♂️

Het was weer bijzonder. Sorry voor het lange verhaal
Maar de belangrijkste vraag ….. wat heb je gekocht :Y ?
 
Ik heb gisteravond trouwens een heel raar soort van motorongelukje gehad: mijn linkervoet beklemd tussen de step en de grond omdat hij van de step gleed in een bochtje, en het stepje (denk ik, weet niet zeker) geen tijd had om omhoog te wippen, en mijn voet in de lengterichting "gecomprimeerd" werd.

Deed gruwelijk pijn vanochtend, dus toch maar even naar de dokter.

Bleek supermoeilijk uit te leggen, uiteindelijk (met mijn zeer beperkte tekenkunsten) een poging gedaan:

1660143028392.png


Nog nooit zoiets meegemaakt. Iemand anders?

Ondertussen is er bij het ziekenhuis toch maar een röntgenfotootje gemaakt, ben benieuwd.
 
Ik heb gisteravond trouwens een heel raar soort van motorongelukje gehad: mijn linkervoet beklemd tussen de step en de grond omdat hij van de step gleed in een bochtje, en het stepje (denk ik, weet niet zeker) geen tijd had om omhoog te wippen, en mijn voet in de lengterichting "gecomprimeerd" werd.

Deed gruwelijk pijn vanochtend, dus toch maar even naar de dokter.

Bleek supermoeilijk uit te leggen, uiteindelijk (met mijn zeer beperkte tekenkunsten) een poging gedaan:

Bekijk bijlage 1792090

Nog nooit zoiets meegemaakt. Iemand anders?

Ondertussen is er bij het ziekenhuis toch maar een röntgenfotootje gemaakt, ben benieuwd.
Auw...

Nee, nooit meegemaakt. Maar kan me bedenken dat het nogal zeer doet ja. Succes ermee! Wanneer uitslag van de foto's?
 
Hopelijk morgen, het rontgenspreekuur was bijna afgelopen en aangezien ik nog kon lopen (beetje moeilijk) was het waarschijnlijk geen breuk of zo.
 
Wel spannend momentje in duitsland gehad op een landstrabe met een grote combine met van die hele grote en vooral brede wielen.
Heuvel en bosachtige omgeving met mooie blinde bochten door de begroeiing en hoppa bocht naar links en... whaaaaa.. kwam dat ding, ongeveer een meter over de witte lijn heen, de heuvel af.
Ben erg blij met de remmen en stuurgedrag van mn TDM
 
Ooooooh, ik zie het al... Lange tenen :+
:^ En zo vinden we elkaar weer _O-

Mja ik ben dus ook niet gevallen of zo, alleen heel even werd de bal en de hiel van mijn voet heel hard naar elkaar toe geperst. Toen schoot mijn voet los, en voelde het in eerste instantie alsof ik te dicht bij een stoeprand was gekomen of zo, dat ik 'm daar had gestoten. Ik zei al, supervaag :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan