Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Oeps... ik heb aan @K1100LTse een mierenneukerige opmerking over zijn onderschrift.... Een rood kruis op de snelweg betekend dat de betreffende rijSTROOK (niet rijBAAN) verboden is voor verkeer...
Nog iets preciezer: een rood kruis betekent dat de rijstrook niet mag worden gebruikt, gebruikt als in doorgaand verkeer. Als hij verboden was voor verkeer zouden wegwerkers er ook niet op mogen.

De rijBAAN is tussen twee buitenranden asfalt (berm- berm)
Ook fout vrees ik, als we toch gaan mierenneuken: de rijbaan is simpelweg "elk voor rijdende voertuigen bestemd weggedeelde, m.u.v. fiets/bromfietspaden". Berm-berm (inclusief die bermen zelf) dan hebben we het over de "weg".

Zo is bijvoorbeeld een verdrijvingsvlak geen deel van de rijbaan, maar ligt wel tussen berm en berm (en is dus wel deel van de weg).
 
Toen het raamwerk voor de regels ergens na de oorlog werd vastgesteld leden er ongetwijfeld minder mensen aan (zelfverklaard) autisme dus hoefde er veel minder tot zes cijfers achter de komma te worden uitgewerkt.
Dan ken je de geschiedenis van het RVV niet. (Ik bedoel, ik was er zelf ook niet bij, maar dit heb ik geleerd.) De laatste iteratie van het RVV is uit 1990, en toen hebben ze er juist heel veel regels en bepalingen uitgehaald (of iig breder geformuleerd zodat uitzonderingen meer aan de volwassenheid van de weggebruiker worden overgelaten... Ik bedoel, kórter is 'ie niet geworden natuurlijk |(het blijven wel ambtenaren).

De versies uit de jaren '60 hadden juist tot doel om ALLE gedragingen te regelen, en de 1990 versie laat juist een heleboel open omdat ze in de loop van de tijd leren dat je niet alles kúnt (of moet willen) regelen (schoolvoorbeeld: wie wie moet voor laten gaan bij een weefstrook waar iemand invoegt en iemand anders uitvoegt).
 
Laatst bewerkt:
Vandaag veel motor rijders gezien in korte broeken en t-shirts.
Buiten dat ik het "wennen" vind om te zien .. wie doen ze er kwaad mee?
Ik heb er op zich geen problemen mee, ik voel de road-burn niet. Ik hoef de familie niet in te lichten, ik hoef de straat niet schoon te vegen .. ze doen maar lekker.
Meestal kom je jezelf wel een keer tegen bij stommiteiten, ik ben blij dat ik mijn les geleerd heb met pissen tegen het schrikdraad.
 
Vandaag veel motor rijders gezien in korte broeken en t-shirts.
Buiten dat ik het "wennen" vind om te zien .. wie doen ze er kwaad mee?
Ik heb er op zich geen problemen mee, ik voel de road-burn niet. Ik hoef de familie niet in te lichten, ik hoef de straat niet schoon te vegen .. ze doen maar lekker.
Meestal kom je jezelf wel een keer tegen bij stommiteiten, ik ben blij dat ik mijn les geleerd heb met pissen tegen het schrikdraad.
Wie doen ze er kwaad mee? Alsof de ziekenhuiszorg ruim in het personeel zit! En het is als het misgaat zeer belastend voor politie- en ambulancepersoneel. Niet alleen door het bloed en vlees dat ze bij elkaar moeten vegen, maar ook omdat ze ook wel weten dat het de eigen stommiteit van de motorrijder is en ze dat niet tegen hem mogen zeggen.
 
Heel eerlijk maat: Niet mijn pakkie an <-- schitterende woordspeling al zeg ik het zelf.
Ik kan er niks aan doen en niks aan veranderen.
Kan er van alles van vinden, maar gaat niets aan de situatie doen... mijn hoofdregel: als je er niks aan kan veranderen moet je je er ook niet druk over maken.
 
K
Vandaag weer!
Hij was dus niet verdwaald oid. Gloeiende gloeiende!

Maar nette rijder volgens mij hoor.

En tijdens het zelf test rondje rijden dacht ik opeens; ‘wtf hoor ik? is dat mijn motor?’. Komt zo leek die zelfde Busa aanrijden vanaf de andere kant….. rev’vend en knallend.. jammer.
 
Wie doen ze er kwaad mee? Alsof de ziekenhuiszorg ruim in het personeel zit! En het is als het misgaat zeer belastend voor politie- en ambulancepersoneel. Niet alleen door het bloed en vlees dat ze bij elkaar moeten vegen, maar ook omdat ze ook wel weten dat het de eigen stommiteit van de motorrijder is en ze dat niet tegen hem mogen zeggen.
Maar steek dat verhaal ook eens af tegen de idioten die in vol ornaat zich als wannabee Rossi's gedragen in het verkeer. Vind ik persoonlijk gevaarlijker dan eentje die in t-shirt door het dorp tokkelt.
 
Oeps... ik heb aan @K1100LTse een mierenneukerige opmerking over zijn onderschrift.... Een rood kruis op de snelweg betekend dat de betreffende rijSTROOK (niet rijBAAN) verboden is voor verkeer...
De rijBAAN is tussen twee buitenranden asfalt (berm- berm) een rijSTROOK is tussen langsbelijning - langsbelijning.

Erg nuttige bijdrage van mij weer, ik weet het....
Als bordoloog weet ik natuurlijk het verschil tussen een weg, een rijbaan en een rijstrook. Heb er al vaker discussies over gevoerd op het werk. Ik vond het alleen een grappig onderschrift.

Nee, ik ga hier de discussie niet herhalen. Triest konijntje heeft het al verduidelijkt.

En als we toch gaan mierenneuken: het is "betekent", niet "betekend".

;)
 
Wie doen ze er kwaad mee? Alsof de ziekenhuiszorg ruim in het personeel zit! En het is als het misgaat zeer belastend voor politie- en ambulancepersoneel. Niet alleen door het bloed en vlees dat ze bij elkaar moeten vegen, maar ook omdat ze ook wel weten dat het de eigen stommiteit van de motorrijder is en ze dat niet tegen hem mogen zeggen.
Ze hadden zegmaar beter cassiere kunnen worden...
Een soldaat die niet wil schieten :?
 
Het feit dat het jou niet boeit betekent niet dat ze niemand kwaad doen, is mijn punt :)
Ik snap jou punt, ben het er alleen niet mee eens. 😊
In mijn ogen doen ze enkel zichzelf kwaad en daar heb ik niks over te vinden of ik het er nu mee eens ben of niet.
 
Wie doen ze er kwaad mee? Alsof de ziekenhuiszorg ruim in het personeel zit! En het is als het misgaat zeer belastend voor politie- en ambulancepersoneel. Niet alleen door het bloed en vlees dat ze bij elkaar moeten vegen, maar ook omdat ze ook wel weten dat het de eigen stommiteit van de motorrijder is en ze dat niet tegen hem mogen zeggen.
Serieus?
Zo kun je namelijk bezig blijven, de volgende vraag is dan waarom stap je op een motor?
Heb je eens gekeken naar het risico bij een ongeval tov een auto?

En lees dan je eigen opmerking eens? En ja, motorkleding helpt zeker, maar je risico blijft nog steeds vele malen hoger dan in een auto zitten.
 
motorrijder is en ze dat niet tegen hem mogen zeggen.
Ik heb een keer een motorrijder van de A 9 af mogen halen. (Voor wie het nog niet wist: ik ben ambulance verpleegkundige) Warme dag , file . Hij moest er af bij de a205. Hij dacht dat hij de laatste 150mtr wel even over de vluchtstrook kon uitvoegen. Jammer genoeg dacht op ongeveer 100 mtr een auto dat ook. Dus hij onderuit in z'n zomertenue. Hij reed naar eigen zeggen nog best netjes. 40-50 km/u zijn benen zagen eruit als oude rosbief. En z'n fiets-handschoenen bleken toch minder bescherming te bieden dan hij vooraf had verwacht. Een paar topjes van z'n rechter hand waren tot het bot afgesleten.
Ik kon toch niet laten om het voordeel even te benoemen. Namelijk dat hij in ieder geval nooit meer z'n nagels hoeft te vijlen. O-)
Hij kon er zelf de grap wel van inzien.
 
Wie doen ze er kwaad mee???
Zichzelf. Ze moeten zelf revalideren, ze hebben zelf weken/maanden/jaren pijn en/of ongemak. Of erger ze laten zelf partner/kinderen achter.
Het klinkt hard maar :not my problem
Als ik (en mijn collega's) er niet tegen kunnen gaan we wel vakken vullen bij de Jumbo.
Dit is mijn werk en geloof het of niet, ik vindt het leuk werk.
 
Ik heb een keer een motorrijder van de A 9 af mogen halen. (Voor wie het nog niet wist: ik ben ambulance verpleegkundige) Warme dag , file . Hij moest er af bij de a205. Hij dacht dat hij de laatste 150mtr wel even over de vluchtstrook kon uitvoegen. Jammer genoeg dacht op ongeveer 100 mtr een auto dat ook. Dus hij onderuit in z'n zomertenue. Hij reed naar eigen zeggen nog best netjes. 40-50 km/u zijn benen zagen eruit als oude rosbief. En z'n fiets-handschoenen bleken toch minder bescherming te bieden dan hij vooraf had verwacht. Een paar topjes van z'n rechter hand waren tot het bot afgesleten.
Ik kon toch niet laten om het voordeel even te benoemen. Namelijk dat hij in ieder geval nooit meer z'n nagels hoeft te vijlen. O-)
Hij kon er zelf de grap wel van inzien.

Overal is wel een voorbeeld van te vinden, je weet vast ook wel iets van een motorrijder in volle bescherming die toch pech had.
Het leven is vol risico's helaas.

Beetje normaal risico inschatten en nadenken is wel gewenst.
Wanneer ik weet dat ik een langere rit maak en/of op een snelweg kom zit ik ook in vol ornaat.
Maar wanneer ik even het dorp in ga voor een boodschap o.i.d. en ik weet dat ik geen hoge snelheden ga rijden heb ik echt alleen jas/handschoenen aan. Zeker bij warm weer. (bij regen is vol ornaat weer handiger ;) )
42 jaar geleden reed ik net als @Han S ook door heel Nederland in spijkerbroek en leren jas. (Zelfs daarmee onderuit gegaan en ja dat deed pijn)
42 jaar later en meerdere 100 duizend motor km's later is het bij die ene keer gebleven. (klopt af, hou het graag zo)

En ja het kan inderdaad flink misgaan, maar eigenlijk moet je dan helemaal niet opstappen. Motorrijden is helaas gevaarlijker dan autorijden.

Niet overal bij stil staan, nadenken wat je doet en blijven opletten. Meer kun je niet doen.
Vaak ben je te bang :+ En ook in de auto gaan er helaas mensen in de kreukels.

Eigenlijk moet je niet geboren worden, vanaf dat moment kun je namelijk doodgaan en uiteindelijk gebeurd dat ook.
Ik draaf door :+ ik weet het.
 
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zonder motorkleding op de motor te stappen maar ik ga het echt niet veroordelen als iemand anders dat wel doet. Ook omdat ik zelf zo mijn keuzes maak in wat voor motorkleding ik draag, waarbij ik ook niet kies voor absolute veiligheid. Als dat wel zo zou zijn zou ik altijd in een ééndelige leren raceoverall moeten rijden. Die heb ik niet eens. Afhankelijk van het weer rij ik in volledig textiel pak of leren broek met textiel jas. En zeker deze tijd van het jaar ook vaak in motorjeans en kistjes ipv motorlaarzen. En ik rij vaak met mijn Shark Evo helm met het kaakdeel naar achteren geklapt. Mijn keuzes, uit praktische overwegingen en dat is ook volledig mijn zaak.
 
Laatst bewerkt:
Toch put ik echt heel veel sterkte en energie uit de droeve momenten
 
@De pleeg , als ik het werk dat ik totnutoe deed niet had gedaan zou ik echt op de ambulance gezeten hebben!
 
Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zonder motorkleding op de motor te stappen maar ik ga het echt niet veroordelen als iemand anders dat wel doet.

Als vrienden het doen, dan zeg ik er gekscherend wel wat van. Bij een onbekende schut ik mijn hoofd misschien. Overigens heb je zonder motorkleding en zonder motorkleding. Ik vind iemand met een jas, goeie schoenen en jeans toch net iets anders dan iemand in zwemkleding op de motor. Ook al zal het qua ziekenhuisopname niet veel uitmaken…

Uiteindelijk vind ik dat het gewoon wettelijk verplicht moet worden.
 
@De pleeg , als ik het werk dat ik totnutoe deed niet had gedaan zou ik echt op de ambulance gezeten hebben!
Kan nog steeds. Je hoeft geen verpleegkundige te zijn. Kan ook als chauffeur. Je moet wel C1 en code 95 hebben. Er wordt bijna altijd wel mensen gevraagd bij de verschillende ambu diensten
 
Uiteindelijk vind ik dat het gewoon wettelijk verplicht moet worden.

Nee, dat vind ik absoluut niet. Ik ben ook tegen de helmplicht, al zal ik zelf altijd een helm dragen. Maar ik heb een schurfthekel aan dat complete risicomijdende en betuttelende gedrag van de overheid. Bovendien, als er meer motorrijders zonder helm rijden, helpt dat ook flink bij het tekort aan donororganen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan