Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Nothing-to-see-here-Keep-scrolling.jpeg
 
Dan ga ik morgen maar met 50 over de snelweg, wedden dat ik aan de kant gezet word voor het niet houden aan de minimum snelheid.

Provinciale weg 80 is minimaal 40
Auto weg minimaal 50
Snelweg minimaal 60.
Hoe gaan we dat dan doen in de file?
Volgens mij was het minimaal kunnen en mogen rijden.
 
Dan ga ik morgen maar met 50 over de snelweg, wedden dat ik aan de kant gezet word voor het niet houden aan de minimum snelheid.

Provinciale weg 80 is minimaal 40
Auto weg minimaal 50
Snelweg minimaal 60.

Stierenstront. Ik verbaas me er wel eens over hoeveel onzin hier als waarheid wordt gepresenteerd, terwijl met één simpele zoekvraag via Google voor plaatsing al duidelijk was geweest dat het onzin is…
 
Stierenstront. Ik verbaas me er wel eens over hoeveel onzin hier als waarheid wordt gepresenteerd, terwijl met één simpele zoekvraag via Google voor plaatsing al duidelijk was geweest dat het onzin is…
Is anders nog steeds onderdeel van de theorie.

8FA80368-16F6-4966-9F6A-F829165899FC.png


Provinciale weg nemen ze bij de theorie ook mee.

Dus wat nou stierenstront. Iedereen die roept dat er geen minimum is roept, verteld zelf stierenstront.
 
Maar steek dat verhaal ook eens af tegen de idioten die in vol ornaat zich als wannabee Rossi's gedragen in het verkeer. Vind ik persoonlijk gevaarlijker dan eentje die in t-shirt door het dorp tokkelt.
Vandaag werden we voorbij gestoken op de snelweg door een knul op een buikschuiver in korte broek en T-shirt, rijdend als was ie Rossi himself. Niet echt een gevalletje van tokkelen. We hebben er om gegniffeld, wat kun je anders.
 
Letterlijk de eerste regel.
Pffffff
Je ziet toch duidelijk dat er staat minium constructiesnelheid. Dus is er is wel degelijk een minimumsnelheid.

Mooi he, wet en regelgeving. Eerst het ene zeggen daarna het andere.

Door die minimum constructiesnelheid is er dus wel een wettelijke minimum snelheid.

Daarnaast, theorie is wets kennis. Biet meer en niet minder.

Je weet zeker ook niet dat het vanaf 1 juli 2019 niet meer is toegestaan om vanaf een uitvoegstrook terug de hoofdrijbaan op te gaan…
 
Is anders nog steeds onderdeel van de theorie.

Bekijk bijlage 1792541

Provinciale weg nemen ze bij de theorie ook mee.

Dus wat nou stierenstront. Iedereen die roept dat er geen minimum is roept, verteld zelf stierenstront.

***Bewerkt: Inmiddels is me duidelijk dat er niet louter sprake is van het niet opzoeken voordat er iets heel stellig beweerd wordt. Teruglezend was deze post teveel natrappen van iemand die al in een hoek zit. Dat vind ik niet bepaald chic van mezelf, derhalve besloten deze “bijdrage” te verwijderen. Iedereen kan inmiddels zelf wel vaststellen of er wel of geen minimumsnelheid geldt op de auto(snel)weg.***
 
Laatst bewerkt:
Je ziet toch duidelijk dat er staat minium constructiesnelheid. Dus is er is wel degelijk een minimumsnelheid.

Nee het voertuig moet die constructiesnelheid kunnen en mogen rijden. Daarom mag bijvoorbeeld een bromfiets niet op een autoweg rijden want die mag dat minimum van 50 niet rijden terwijl die dat waarschijnlijk wel kan. Een auto met een defect waardoor die niet harder kan dan 40 mag dan wel 50 rijden, maar kan het niet en mag dus ook niet op die autoweg.

Maar nergens staat dat je die minimale snelheid ook moet rijden, alleen dat je het moet kunnen en mogen met het betreffende voertuig.
 
Nee, dat is niet zo.
Je voertuig moet harder kunnen maar er staat niet dat je verplicht bent dat te rijden.
Anders zou het strafbaar zijn om in een file langzamer dan 50 te rijden.
I stand corrected.

Heb net dit helemaal woord voor woord doorgespit.


Ook geen woord over minimumconstructie snelheid. Of ik moet er over heen gelezen hebben.

Moeten ze alleen de theorie aanpassen.
 
Verkeersregels staan niet uitgewerkt in de Wegenverkeerswet maar in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV).
 
Artikel 42 RVV lid 1 gaat over minimale snelheden op de snelweg.

Bij overtreding daarvan wordt proces-verbaal opgemaakt terzake artikel 5 wegenverkeerswet

Er bestaat geen minimale snelheid op de snelweg. Meer is er niet van!
 
Laatst bewerkt:
I stand corrected.

Heb net dit helemaal woord voor woord doorgespit.


Ook geen woord over minimumconstructie snelheid. Of ik moet er over heen gelezen hebben.

Moeten ze alleen de theorie aanpassen.

Dat siert je! De theorie is wel correct en hoeft dus niet aangepast te worden, dat is geregeld in Artikel 42 Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Jouw interpretatie van die theorie liep gewoon even mank. Mooi dat je daar op terug durft te komen! :t
 
Artikel 42 RVV lid 1 gaat over minimale snelheden op de snelweg.

Bij overtreding daarvan wordt proces-verbaal opgemaakt terzake artikel 5 wegenverkeerswet

Er bestaat geen minimale snelheid op de snelweg. Meer is er niet van!

Ben je nu serieus??? |(8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan