Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Iets met 50 tinten bruin :?





:+

Edit
Ja, sorry, voor het gemak ff de mio gepakt voor een bestelling in het centrum (ben ik sneller terug ivm fietspaden
Kom over de fietsstrook aan, en licht sprong net op groen, dus door.......
Nou, nee, stond een auto diagonaal op het fiets voorsorteekvak, je zag aan alles dat die niet oplette, zeker niet bij het weg rijden
Volledig volgens verwachtingging hij dus rijden en rechtsaf, terwijl ik langs hem reed (duim op de claxon), en al een bocht naar rechts maken, want je zag dat dit fout ging.
Waarom niet stoppen dan?
Gewoon, opvoedkundig, meneer er even aan herinneren dat je kijkt voor je weg rijdt (1e vri na het station, richting binnenstad, dus de kans op geen fietser is nagenoeg nul)
Denk niet dat hij er wat van leert, maar goed, das een ander verhaal, heb mijn best gedaan
 
Laatst bewerkt:
Ik als witte man word eigenlijk nooit gecontroleerd.
Ik als witte man best vaak, een paar keer per jaar wordt mij naar mijn id gevraagd. Het wordt wel minder, wellicht omdat ik ouder ben geworden, tegenwoordig een bril draag en nog maar zelden volledig in het zwart loop.

Vroeger ging ik er tegenin wat vaak tot discussies leidde, tegenwoordig geef ik mijn rijbewijs en meestal is het goed. Één keer kreeg ik het verhaal dat ik iemand zijn viool zou hebben vernield en dat mijn gegevens zouden worden nagetrokken en de videobeelden zouden worden bekeken. En dan zou ik er nog van horen. Nooit meer iets van gehoord. Ben eigenlijk nog steeds benieuwd waar dit nou om ging maar heb er niet aan gedacht de naam van de betreffende agent te vragen.

En één keer heb ik zelf de politie gebeld omdat een auto mij op de fiets aanreed en door reed, maar vervolgens 100m verderop in de rij voor het stoplicht stond. Politie uiteindelijk erbij. En ja, volgens die agent was het natuurlijk niet goed dat die man was doorgereden maar ik moest me wel realiseren dat ik er boos en agressief uitzie (toen wel in zwart met muts op want midden in de winter).
 
Laatst bewerkt:
Ik als witte man word eigenlijk nooit gecontroleerd. Mensen met een ander kleurtje die ik ken echter wel. Niet omdat ze een spannende auto rijden, al rijden ze een Mondeo of Prius, maar gewoon puur omdat ze van bijvoorbeeld Marokkaanse afkomst zijn. Niet vanwege een melding, maar gewoon at random.
Kunnen een Mondeo of een Prius dan niet gestolen worden?
 
Ja, sorry, voor het gemak ff de mio gepakt voor een bestelling in het centrum (ben ik sneller terug ivm fietspaden
Kom over de fietsstrook aan, en licht sprong net op groen, dus door.......
Nou, nee, stond een auto diagonaal op het fiets voorsorteekvak, je zag aan alles dat die niet oplette, zeker niet bij het weg rijden
Volledig volgens verwachtingging hij dus rijden en rechtsaf, terwijl ik langs hem reed (duim op de claxon), en al een bocht naar rechts maken, want je zag dat dit fout ging.
Waarom niet stoppen dan?
Gewoon, opvoedkundig, meneer er even aan herinneren dat je kijkt voor je weg rijdt (1e vri na het station, richting binnenstad, dus de kans op geen fietser is nagenoeg nul)
Denk niet dat hij er wat van leert, maar goed, das een ander verhaal, heb mijn best gedaan
Heb je hem weer met z’n bezorgbrommertje zal die automobilist wel gedacht hebben..
 
Ik heb gisteren een schuiver gemaakt vanwege een afslaande auto :(
Ik kwam aanrijden en zag dat er 2 auto's stonden te wachten achter een afslaande vrachtwagen, aangezien ik nog snelheid had en ik geen knipperlicht of gedraaide banden zag ben ik er vanuit gegaan dat ik veilig kon inhalen, tot ik eenmaal naast de achterste auto, de eerste auto voor mij zie draaien en ik weet dat het foute boel kan zijn, ben vol in de ankers gegaan maar helaas verloor ik de voorkant.
Gelukkig heb ik contact met de auto weten te voorkomen en kon ik mijn val plannen waardoor ik er fysiek weinig aan over heb gehouden, een paar schrammen en wat lichte spierpijn.

Vraag me alleen af of het nog zinvol is om de motor te repareren, deze is toch al oud en ben bang dat het qua waarde onder de reparatiekosten gaat zijn. Zeker omdat ik verwacht dat ik in gebreke gesteld ga worden ivm die t-splitsing.
 
Rotonde gescheiden met broodjes auto dacht dat hij op verkeerde baan zat en ging tussen broodjes door waar je er normaal op komt dit verwacht je ook niet, man had raampje open heb hem gevraagd waar hij mee bezig was en uit zijn doppen moest kijken.


Die was natuurlijk bang dat hij om moest rijden, heb je nog een reactie kunnen opvangen?
 
Rotonde gescheiden met broodjes auto dacht dat hij op verkeerde baan zat en ging tussen broodjes door waar je er normaal op komt dit verwacht je ook niet, man had raampje open heb hem gevraagd waar hij mee bezig was en uit zijn doppen moest kijken.


Deze is oprecht tricky want ik verwacht dat ook niet snel. Wat mij betreft keurig gehandeld door netjes te remmen.
 
Ik heb gisteren een schuiver gemaakt vanwege een afslaande auto :(
Ik kwam aanrijden en zag dat er 2 auto's stonden te wachten achter een afslaande vrachtwagen, aangezien ik nog snelheid had en ik geen knipperlicht of gedraaide banden zag ben ik er vanuit gegaan dat ik veilig kon inhalen, tot ik eenmaal naast de achterste auto, de eerste auto voor mij zie draaien en ik weet dat het foute boel kan zijn, ben vol in de ankers gegaan maar helaas verloor ik de voorkant.
Gelukkig heb ik contact met de auto weten te voorkomen en kon ik mijn val plannen waardoor ik er fysiek weinig aan over heb gehouden, een paar schrammen en wat lichte spierpijn.

Vraag me alleen af of het nog zinvol is om de motor te repareren, deze is toch al oud en ben bang dat het qua waarde onder de reparatiekosten gaat zijn. Zeker omdat ik verwacht dat ik in gebreke gesteld ga worden ivm die t-splitsing.
Maak even een nieuw topic aan in Algemene motorpraat, met je verhaal en dan ook even vermelden welk type motor, bouwjaar en kilometerstand.
 
Gisteren woon-werk, manmanman wat was het een fiasco op de weg. Voor het eerst dat ik in totaal een uur file heb gereden op een dag. Dan zie je mensen alleen in zo'n warmtedoos zitten dat je je langzaam begint af te vragen "Waarom koop je geen motor? Is leuker, en compacter, en je bent op tijd op je werk.".

Het enige wat opviel waren de collega motorrijders die vonden dat het verschil in snelheid tussen mij en het overige verkeer nog te klein was. Dus die, toen ik opmerkte dat ze achter me reden, maar langs gelaten, en toen ging het gas toch wel 10-20km/u meer open tussen auto's die praktisch stil stonden. Ik vond zelf het verschil tussen mij en het overige verkeer al erg groot, maar toen had ik zoiets van "het kan dus altijd gekker.". En het dan gek vinden dat mensen in auto's een schurfthekel hebben aan filterende motorrijders :') . Agja, mijn heen-rit duurde 2.5 uur, terwijl de terug rit toch 3 uur duurde. Kortom: iets meer dan een halve werkdag op de brommert gezeten :) .
 
Gisteren woon-werk, manmanman wat was het een fiasco op de weg. Voor het eerst dat ik in totaal een uur file heb gereden op een dag. Dan zie je mensen alleen in zo'n warmtedoos zitten dat je je langzaam begint af te vragen "Waarom koop je geen motor? Is leuker, en compacter, en je bent op tijd op je werk.".
airco ????
 
Die was natuurlijk bang dat hij om moest rijden, heb je nog een reactie kunnen opvangen?
Omrijden was niet aan de orde voor hem je kunt altijd een extra rondje maken hij zat immers in de binnenste baan,
denk eerder dat hij niet weet hoe een rotonde werkt.

Geen idee of hij wat heeft gezegd je moet van goede huize komen om mij wat te vertellen als ik helm op heb met oordoppen in zelfs als je naast me staat gaat dit moeilijk, het zou mij trouwens niets verbazen dat deze man geen Nederlands kan verstaan gas erop en verder.
 
Gisteren woon-werk, manmanman wat was het een fiasco op de weg. Voor het eerst dat ik in totaal een uur file heb gereden op een dag. Dan zie je mensen alleen in zo'n warmtedoos zitten dat je je langzaam begint af te vragen "Waarom koop je geen motor?
Soms is het heel simpel. Er moeten bij mij vaak meer spulletjes mee dan op de motor mogelijk is. En aangezien de baas wel de auto en niet de motor betaalt is het met de huidige brandstofprijzen ook wel een makkelijke keus.
 
Soms is het heel simpel. Er moeten bij mij vaak meer spulletjes mee dan op de motor mogelijk is. En aangezien de baas wel de auto en niet de motor betaalt is het met de huidige brandstofprijzen ook wel een makkelijke keus.
Dat en het tijdverschil. Op een dag dat ik file heb kost het me 20 minuten extra (tenzij ik het opvang op de radio, dan kost het me maar 10 minuten).

Nou, stel 20 minuten. Met de auto kom ik fris en ontspannen aan in mijn nette kleding. De motor moet ik afsluiten, dan me omkleden, m'n haren in model brengen en dan loop ik met de helm en motorkleding te zeulen. Dan heb ik onder de streep misschien 10 minuten gewonnen, die ik dan liever thuis eerder vertrek.

Als ik nu alleen voor een korte meeting naar kantoor moet ofzo dan kan ik het me nog voorstellen. Dan gewoon nette schoenen in m'n koffers en mijn motorjeans aan laten, maar voor een hele dag is dat niet comfortabel
 
Ik in de auto en achter mij reed toevallig mijn oude motor instructeur (op motor)….even was ik weer aan het lessen 😅
 
Soms is het heel simpel. Er moeten bij mij vaak meer spulletjes mee dan op de motor mogelijk is. En aangezien de baas wel de auto en niet de motor betaalt is het met de huidige brandstofprijzen ook wel een makkelijke keus.
Zeker zeker, maar zo serieus was het niet. Alleen kun je sarcasme niet laten overkomen in schrift. En als we dan toch serieus bezig zijn, ik snap je punt wel. Voor mijzelf zou een auto voor woon-werk van 180-190km enkele rit een kriem zijn. Puur om de files die ik onderweg kan tegen komen. En nee, dat doe ik niet dagelijks, maar wekelijks. Dus het valt te overzien.
 
Zeker zeker, maar zo serieus was het niet. Alleen kun je sarcasme niet laten overkomen in schrift. En als we dan toch serieus bezig zijn, ik snap je punt wel. Voor mijzelf zou een auto voor woon-werk van 180-190km enkele rit een kriem zijn. Puur om de files die ik onderweg kan tegen komen. En nee, dat doe ik niet dagelijks, maar wekelijks. Dus het valt te overzien.
Je kan wat smileys ertussen gooien :+
Overigens bestaat mijn woon-werk rit voornamelijk uit tobben om de wijk uit te komen (lastig om daar met de motor langs te komen) en daarna een hele tijd snelweg. En dat is geen feest voor mij op de motor.
 
Niets meegemaakt, maar wel een leuk artikel gelezen. Ja ja, het vooroordeel blijkt te kloppen. Audi rijders zijn tokkies... 🤣

Screenshot_20220831-181655.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan