Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

1662294105776.png

1662294138568.png

1662294181092.png

Kwam vandaag toevallig uit bij de start van de Heusdense Heerenrit. Een rit voor het goede doel. Wat oude motoren en brommers kijken. Altijd leuk
 
Wat ik onderweg meemaakte?

Even een tripje naar Italië, waarbij de Ducati betrouwbaarder bleek dan een Honda!

Bizar, nietwaar?

Ik en maar knallen in een dag naar Italië, ik op de Diavel en maat op gestripte Goldwing.

De eerste 2 uur rijden waren zonnig en zonder incident, als je het feit dat beide schroeven uit de linker stuurbediening van de GL vielen en deze de verdere reis aan het stuur bungelde.

Uur 3 en 4 waren vooral nat...en ook niet een beetje...uiteraard geen regenkleding aan, dus volledig doorweekt en als we liepen hoorde je het water klotsen in onze schoenen.

Bij een tankstation twee t-shirts gekocht, heel toepasselijk met 'Topgun' erop, onze natte shirts verwisseld voor de nieuwe, twee vuilniszakken gevraagd en een schaar, en daarvan twee regenshirts gemaakt voor onze Topgunshirts, zodat deze niet nat zouden worden van onze doorweekte jassen, en weer door.

Een half uurtje later besloot de koplamp van de GL te gaan spoken, afwisselend aan en uit, of half vermogen.

Het was inmiddels al net zo donker als de avond, vanwege het weer, dus ideaal moment voor de koplamp om op te spelen.

Onderweg paar flinke files, flinke ongelukken (een Mercedes volledig, maar dan ook echt VOLLEDIG) uitgebrand, wat mensen de berm in gegeleden vanwege het staande water en zelf er twee keer bijna afgereden door mensen die niet op aan het letten waren.

Eenmaal bij de Fernpas kwam het er met bakken tegelijk uit, én begon het te onweren in de bergen, waarbij de bliksem insloeg bij de stroomvoorziening van het tankstation waar we stonden, waarna we maar besloten om verder te rijden, want we waren toch al wel nat.

De koplamp van de GL besloot toen om er maar helemaal mee op te houden, zo wisten we tenminste waar we aan toe waren.

Uiteindelijk zo'n 1100 km gereden in een dag, waardoor ik nu ook weet dat je dat beter niet met een Diavel kunt doen:

- het comfortzadel is geen zadel, maar een martelinstrument

- de vering is spijkerhard, op de slechte Duitse wegen iedere keer keiharde klappen in het chassis en dus ook in het mijne

- koplamp is volledig nutteloos

Oh,en het geluid van de volledig open Termignoni in de bergen is a thing of pure beauty...maar de rest van de rit schijtirritant...mijn god...
 
Beetje suf he, 1.100 km op 1 dag rijden. Dat is 12-13? uur?
Als ik je onderwerp lees is het eerder zelfkastijding dan leuk.
De dag er na brak en een schrale poepert.

Not my cup tee.
Ik heb ook een sufferteje brommert. 8-)
5-600 km al vakantie tripje is wel genoeg.
 
Maar heeft iemand onderweg nog wat meegemaakt?
Nou, meemaken niet echt. Maar ik reed vandaag op de snelweg zo variërend tussen 95 en 120, afhankelijk van de verkeerssituatie. Het viel me op dat er motorrijders met T-shirt, geen handschoenen en soms zelfs met korte broek mij inhaalde, op de snelweg. Ik heb er 5 geteld, vind ik best veel. Topper was een Kawasaki met daarop een heel jong stelletje. Hij: korte broek, t- shirt en geen handschoenen, zij: topje, korte broek en iets wat leek op van die "inschieters" van schoenen, ook geen handschoenen. Ze hadden wel beide een helm op. Was bij Hilvarenbeek op de A58, ik reed ongeveer 110. Zij haalde me in met best wel flink snelheidsverschil. Is dit toch een nieuwe trend met warm weer?
 
Het lijkt deze zomer wel vaker te gebeuren inderdaad. Als je ooit eens met warm weer zo hebt gereden weet je hoe lekker dat is. Je kan er van alles van vinden, ze kiezen er zelf voor en het mag.
Klopt, en dat moet iedereen ook zelf weten, maar ik rij in het leer, of ik rij niet. Als het te warm is (boven de 30 graden rij ik sowieso niet meer).
 
Je kan er van alles van vinden, ze kiezen er zelf voor en het mag.
Uiteraard, vind ik ook. Ik kan het nog veel sterker maken... Ook ik heb wel eens luchtige kleding aan op de motor met warm weer. Maar niet op buitenwegen en snelwegen, wel als ik in gebied blijf waar het rond 50 per uur is.
Lekker toch, geniet van het uitzicht zou ik zeggen.
Zeer zeker!!! :P
:+
 
Zag er vandaag eentje achterop zitten, korte broek t-shirt en zonder helm.
Op een bergpas, ging nog serieus snel ook.
Is helemaal van de gekke.
 
Beetje suf he, 1.100 km op 1 dag rijden. Dat is 12-13? uur?
Als ik je onderwerp lees is het eerder zelfkastijding dan leuk.
De dag er na brak en een schrale poepert.

Not my cup tee.
Ik heb ook een sufferteje brommert. 8-)
5-600 km al vakantie tripje is wel genoeg.
Wat is er suf aan? Doe afstand doe je met twee vingers in je neus, stelt niks voor.

Een comfortabele motor en regenkleding helpt echter wel....
 
Met een doorwaaijas en een motorjeans is het tot 40 graden nog goed te doen. Ik heb zelfs niet gezweet in Frankrijk.
Marseille was dik 40 graden paar jaar terug, overhemd stand open tot op de navel, spijkerbroek, all stars.
 
Ben jij dat op die TX750? Was niet zo'n succes, als olieklopper destijds. De CB750 zal dan van Sloopkogel, je broer zijn geweest?
Was ik inderdaad. Och, met die TX750 heb ik toch een verhaal ;) de CB750 was van Sloopkogels tweelingbroer ©Stoffel. Sloopkogel was er wel bij toen.
 
Laatst bewerkt:
Moet zelf ook nog eens een doorwaaijasje kopen. Het is eigenlijk te gek, heb even geteld en blijk 11 motorjassen te bezitten; heb er waarschijnlijk nog 1 over het hoofd gezien. Rij nu bij zeer hoge temperatuur (laatst toen het hier ook 40 graden was) met een Levis jasje van stevig denim.

Gisteren werd er na 23:00 flink geraced op de snelweg, of wat daar voor door moest gaan. Op de flyover van de A9 van Haarlem naar Amsterdam (3 bochten) haalde ik op mijn lamme Guzzi het hele "startveld" van Max wanna-be's weer in. Vanavond is het vast weer prijs.
 
Moet zelf ook nog eens een doorwaaijasje kopen. Het is eigenlijk te gek, heb even geteld en blijk 11 motorjassen te bezitten; heb er waarschijnlijk nog 1 over het hoofd gezien. Rij nu bij zeer hoge temperatuur (laatst toen het hier ook 40 graden was) met een Levis jasje van stevig denim.

Gisteren werd er na 23:00 flink geraced op de snelweg, of wat daar voor door moest gaan. Op de flyover van de A9 van Haarlem naar Amsterdam (3 bochten) haalde ik op mijn lamme Guzzi het hele "startveld" van Max wanna-be's weer in. Vanavond is het vast weer prijs.
Pas maar op dat de kleppen niet om je oren vliegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan