Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik vraag bij sollicitaties e.d. meestal of men het een probleem vindt dat ik in motorkleding met een makkelijk shirt eronder kom. Natuurlijk gaat niemand dat een probleem vinden, want niemand wil die werkgever zijn die iemand niet aanneemt wegens kleding. En zodoende heb je toch meestal een net wat ander gesprek; in mijn geval eigenlijk altijd ten goede. Omdat je opvalt, en omdat je in kleding zit waar je je goed in voelt.
 
Ik vraag bij sollicitaties e.d. meestal of men het een probleem vindt dat ik in motorkleding met een makkelijk shirt eronder kom. Natuurlijk gaat niemand dat een probleem vinden, want niemand wil die werkgever zijn die iemand niet aanneemt wegens kleding. En zodoende heb je toch meestal een net wat ander gesprek; in mijn geval eigenlijk altijd ten goede. Omdat je opvalt, en omdat je in kleding zit waar je je goed in voelt.

Niet bij stilgestaan, maar was natuurlijk een optie geweest om het gewoon te vragen.
Hele goede tip voor de volgende! Thanks :)
 
Vanochtend in het donker op de A1 een auto zonder verlichting. Na wat seinen en gebaren door mij en automobilisten begreep de bestuurder het nog niet.:N
Ik kan moeilijk zo iemand stoppen. Toen ik de snelweg af ging haalde de auto mij zonder verlichting weer in. Hopelijk veroorzaakt het geen ongelukken.
 
Dat je niet eens aan je lichten denkt snap ik al niet... Maar dat ben ik misschien...

Of al die mensen die alléén met stadslichten rijden in het donker... Dat je ze overdag aan doet (vooral op wat oudere auto's) kan ik me wel voorstellen, doet een beetje hetzelfde als DRL, maar als het donker is kan ik me niet voorstellen dat het voldoende is om te zien waar je heen gaat... Zelfde met zonder licht rijden...
 
Nou heb ik een oude auto, maar mijn verlichting gaat nog gewoon met zo'n drie-standen-draaiknop. Uit, stadslicht, dimlicht. Bij uit heb ik geen licht op mijn dashboard, bij stadslicht of dimlicht wel. Dus ik zie meteen aan mijn dashboard of mijn lampjes aan staan of niet.

Stadslicht gebruik ik helemaal nooit. Ik heb ALTIJD mijn dimlicht aan. Het is een van de standaard handelingen die ik gedachteloos doe als ik de motor start. Waarom dat bij anderen niet zo is is mij ook een raadsel, en waarom er mensen zijn die het soms een goed idee vinden om zonder verlichting te rijden ook.

Vanochtend nog, het was allang licht, seinde er iemand tegenover me (ik zat op de motor) en ik keek meteen naar beneden en zag mijn grootlicht indicator, meteen uitgezet natuurlijk (zeker per ongeluk knopje geraakt eerder) en duimpje van tegenligger. Leek mij ook duidelijk :)
 
Ik raak dus met mijn winterhandschoen aan vaak de grootlichtknop als ik de choke terugschuif. En dat merk ik dan pas op bij de eerste rotonde als ik na het verlaten check of ik de richtingaanwijzer uit gezet heb. Moet nog even in mijn systeem komen dat ik daar gelijk even even op let. O-)
 
Ik zag gisteravond ook een auto zonder licht de snelweg opdraaien. Twee seintjes en hoppa licht ging aan, handje omhoog om te bedanken.
Maar goed als ik met mijn Xenon lampjes knipper is het ook net of het bliksemt, daar kan je niet omheen.
Bij mij branden de lampen altijd allemaal, standje automatisch. Alleen bij mist moet je even het knopje aanraken anders brandt rondom alleen het de dagrijverlichting (ook achter).
 
Vanochtend reed er iemand precies op de middenlijn in de file. Toen ik er eenmaal voorbij ging snapte ik waarom.. Meneer zat de krant te lezen. Helemaal uitgevouwen. Volgens mij kon hij zijn stuur niet eens meer zien.
 
Dat je niet eens aan je lichten denkt snap ik al niet... Maar dat ben ik misschien...

Of al die mensen die alléén met stadslichten rijden in het donker... Dat je ze overdag aan doet (vooral op wat oudere auto's) kan ik me wel voorstellen, doet een beetje hetzelfde als DRL, maar als het donker is kan ik me niet voorstellen dat het voldoende is om te zien waar je heen gaat... Zelfde met zonder licht rijden...

Met die DRL is het helemaal een ramp: doordat die LEDs zo fel zijn, of bij de goedkopere modellen het grootlicht zwak brandt, heb je een beste bak licht op je voorganger als je file-geparkeerd bent. Dat er aan de achterkant niks brand én je zelf minder zien kan hebben de meesten dan ook niet snel door: het licht brandt toch? En die dashboards die van zichzelf al een bak licht uitstralen (juist vaak dimmen bij inschakelen verlichting) helpen natuurlijk ook niet mee.

Dit DRL gedoe hadden ze moeten verbieden ténzij in combinatie met automatische licht/regensensor die de verlichting inschakelt bij duisternis en/of regen, al helemaal met verlichting die aan de achterkant uitstaat.
 
Vanochtend in het donker op de A1 een auto zonder verlichting. Na wat seinen en gebaren door mij en automobilisten begreep de bestuurder het nog niet.:N
Ik kan moeilijk zo iemand stoppen. Toen ik de snelweg af ging haalde de auto mij zonder verlichting weer in. Hopelijk veroorzaakt het geen ongelukken.
Vorig jaar ook zo iemand op de snelweg gehad. Mensen achter het autootje waren flink aan het seinen, en i kzat ervoor in de auto. Op een gegeven moment maar wat gaan remmen om de aandacht te trekken en toen mijn achterlampen een paar keer uit en aan gezet... toen ging bij de onverlichte auto het licht branden :)

Dat je niet eens aan je lichten denkt snap ik al niet... Maar dat ben ik misschien...

Of al die mensen die alléén met stadslichten rijden in het donker... Dat je ze overdag aan doet (vooral op wat oudere auto's) kan ik me wel voorstellen, doet een beetje hetzelfde als DRL, maar als het donker is kan ik me niet voorstellen dat het voldoende is om te zien waar je heen gaat... Zelfde met zonder licht rijden...
Ik ben het 1x vergeten :P Net een nieuwe auto, voorgaande auto had lampen altijd aan, en met deze auto moest je de lampen altijd uitzetten als je de motor uitzette, en weer aan als je hem startte. Dat was dus even wennen. Nog erger - zonder lampen aan heeft hij voor 2 aardig felle ledlampjes, en het dash geeft licht. Enfin, ik vergat het. Ik rijd de stad uit, kom op een onverlichte 80-km weg en denk 'verhip, het is wel erg donker hier...' Gelukkig geen andere mensen onderweg gehad, maar was het echt vergeten. Inmiddels is het standaardhandeling om de lampen altijd aan te doen.
 
Had dat laatst ook. Werd ingehaald door een auto zonder licht. Tikje gas bij gegeven, zeer nadrukkelijk naar zijn beide lampen (aan de voorkant) gekeken, toen de bestuurder recht aangekeken. Boodschap (en licht) kwam aan :-)
 
Van de week ook gehad, de garage had de automatische lichten blijkbaar uitgezet. _O-
Kwam er pas na een tijdje achter. Gelukkig wel de hele tijd in de file. :X

En toen ik net mijn rijbewijs had mocht ik de auto van pa lenen.
Toch even een biertje teveel op in het uitgaanscentrum, de hele stad door stiekem met een volle auto mensen.
Het wemelde overal van de politie.. ZWEET!

Draai de snelweg op en zie dat de koplampen nog niet aan zijn. Donkere weg zonder lantaarnpalen. _O-

Do not try this @home. :$
 
Daar snap ik dus niks van, als meerdere mensen naar mij seinen zou ik eerst kijken of mijn licht aan is, heb ik een lekke band, staat mijn kofferbak open of zoiets. Maar heel veel mensen snappen de meest elementaire dingen niet.

Het erge is dat ze mogen stemmen en zich voortplanten.

Aanname die je hier doet denk ik is dat diegene die wordt geseind dit ook ziet door in zijn/haar spiegels te kijken of anderszins actief aan het verkeer deelneemt...
 
Maakte net mee dat ik achter een vrachtwagen zat die een andere vrachtwagen inhaalde. Vervolgens zit hij nog met de laatste twee meter van zijn trailer ter naast de cabine van de langzamere vrachtwagen (het ging niet zo snel...|(), seint een vrachtwagen ergens achter ons, denkt de inhalende vrachten, aha, ik kan terug naar rechts.8)7

De ingehaalde vrachtwagen moest dus uitwijken over de vluchtstrook om niet van de weg gereden te worden.
Gelukkig zag ik het aankomen zodra het 'sein' werd gegeven en had ik al wat extra ruimte gecreëerd voor me, dat als het fout was gegaan ik tijd had om te reageren. Gelukkig bleef hij bij een 'near miss'.
 
De kortzichtigheid van de overheid....

Toen het 3e remlicht in opkomst kwam, was dit bij de wet verboden.
Elke weldenkende Nederlander had al direct in de gaten dat zo'n 3e remlicht meer veiligheid bood, dan de 2 standaard remlichten.
Behalve bij de overheid, totdat er na een paar jaar een helder licht wakker schrok en bedacht dat zo'n 3e remlicht mss toch wel veiliger was....

Toen de DRL in opkomst kwam, had elke weldenkende Nederlander in de gaten dat het veiliger was, wanneer de achterlichten ook zouden branden, want er rijden massa's knuppels rond die denken dat ze hun verlichting niet hoeven aan te zetten, omdat er voor altijd 2 lampjes brandden.
behalve de overheid, die verbood het weer, totdat er na een paar jaar een helder licht in Den Haag wakker schrok en bedacht dat brandende achterlichten mss toch wel veiliger was...

Zo, mijn gal weer gespuwd 8-)

On topic: Niks bijzonders meegemaakt vandaag. Sorry daarvoor.
 
Ik heb me op de terugweg vandaag even vermaakt in de file. Ik rijd lekker rustig door de file. Er nadert mij een andere motorrijder en ik maak ruimte om hem te laten passeren. Achter hem zit een treintje van nog 3 motoren, dus ik sluit daar maar achter aan.

Meestal gingen zij harder dan ik, dus ik ga op mijn eigen tempo verder. Maar dan blijkt de oorzaak van het treintje de voorste te zijn die met zijn dikke zijkoffers regelmatig tot stilstand komt om zich tussen wat krappere ruimtes te manouvreren. Het effect was dat ik regelmatige snelheid hield en steeds weer aansloot, dan liepen zij weer uit, en sloot ik weer aan bij een krap gat. Ik snap alleen niet dat die voorste dan niet eens ruimte maakt voor de rest...
 
Tankslotje bevroren.... Uiteraard geen slotontdooier vloeistof mee. |(
 

Bijlagen

  • IMG_20181212_071404794.jpg
    IMG_20181212_071404794.jpg
    582,9 KB · Weergaven: 23
De kortzichtigheid van de overheid....

Toen het 3e remlicht in opkomst kwam, was dit bij de wet verboden.
Elke weldenkende Nederlander had al direct in de gaten dat zo'n 3e remlicht meer veiligheid bood, dan de 2 standaard remlichten.
Behalve bij de overheid, totdat er na een paar jaar een helder licht wakker schrok en bedacht dat zo'n 3e remlicht mss toch wel veiliger was....

Toen de DRL in opkomst kwam, had elke weldenkende Nederlander in de gaten dat het veiliger was, wanneer de achterlichten ook zouden branden, want er rijden massa's knuppels rond die denken dat ze hun verlichting niet hoeven aan te zetten, omdat er voor altijd 2 lampjes brandden.
behalve de overheid, die verbood het weer, totdat er na een paar jaar een helder licht in Den Haag wakker schrok en bedacht dat brandende achterlichten mss toch wel veiliger was...
Ik heb er nooit heel hard over nagedacht waarom dit nou eigenlijk was, maar ik vind het ook maar bijzonder dat we voor retefelle LEDs hebben, en achter nul. Wtf is daar de gedachte achter geweest?
 
laatste tijd regelmatig auto's waarvan ik denk dat ze het licht uit hebben. Na seinen erlangs om te zien dat er nog één koplampje half schijnt.... hoe lang ben je dan al niet je verlichting aan het negeren?

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik al een week weet dat één achterlicht stuk is. Maar dan moet ik de unit eruit sleutelen... in het donker niet ideal. Hopelijk vanavond wat tijd
 
laatste tijd regelmatig auto's waarvan ik denk dat ze het licht uit hebben. Na seinen erlangs om te zien dat er nog één koplampje half schijnt.... hoe lang ben je dan al niet je verlichting aan het negeren?

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik al een week weet dat één achterlicht stuk is. Maar dan moet ik de unit eruit sleutelen... in het donker niet ideal. Hopelijk vanavond wat tijd
L*L Achterlicht stuk is nog gevaarlijker.....:(
Repareren als de sodemieter.






;)
 
hoe lang ben je dan al niet je verlichting aan het negeren?

Voor de gemiddelde automobilist: sinds de laatste APK. Zelfs als het dashboard keihard schreeuwt 'JE LICHT DOET HET NIET' rijden ze nog door.

Voorstel voor nieuwe techniek: Als er een lamp kapot is kan de auto niet gestart worden. Geldt niet als de auto de afgelopen 15 minuten gedraaid heeft, dus als je afslaat bij een stoplicht, geen probleem. Maar als je 's ochtends instapt....

Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik al een week weet dat één achterlicht stuk is. Maar dan moet ik de unit eruit sleutelen... in het donker niet ideal. Hopelijk vanavond wat tijd

Als je wegenwacht hebt: hier komen ze ook voor (in ieder geval 's nachts) })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan