Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vond het ietsjes tegenvallen vandaag. Buiten de hoofdwegen om veel bevroren plassen zelfs om 12uur 's middags nog, was voorzichtig rijden geblazen.

Daarnet nog op een haar na aangereden. Zo'n grote witte bestelbus staat stil op de weg in A'dam. Rijtje auto's gaat er omheen via de trambaan, ik rij daar achter met een anderhalve autolengte tussen mij en mijn voorligger. Terwijl ik op een autolengte afstand van de bestelbus rijd gaat zijn plinkertje aan. Ik hou eerst meteen gas in, maar de bestelbus lijkt niet te gaan rijden, dan is mijn foute aanname dat hij mij gezien heeft en wacht tot ik voorbij ben. Dus ik ga er langs en uiteraard op het moment dat ik naast hem rij draait hij zo de trambaan op. In een splitsecond gas vol opengetrokken en hij hoekte mijn achterkant net niet. Scheelde denk ik 20cm of mijn dag was flink verpest geweest.
 
Laatst bewerkt:
Vond het ietsjes tegenvallen vandaag. Buiten de hoofdwegen om veel bevroren plassen zelfs om 12uur 's middags nog, was voorzichtig rijden geblazen.

Daarnet nog op een haar na aangereden. Zo'n grote witte bestelbus staat stil op de weg in A'dam. Rijtje auto's gaat er omheen via de trambaan, ik rij daar achter met een anderhalve autolengte tussen mij en mijn voorligger. Terwijl ik op een autolengte afstand van de bestelbus rijd gaat zijn plinkertja aan. Ik hou eerst meteen gas in, maar de bestelbus lijkt niet te gaan rijden, dan is mijn foute aanname dat hij mij gezien heeft en wacht tot ik voorbij ben. Dus ik ga er langs en uiteraard op het moment dat ik naast hem rij draait hij zo de trambaan op. In een splitsecond gas vol opengetrokken en hij hoekte mijn achterkant net niet. Scheelde denk ik 20cm of mijn dag was flink verpest geweest.
Nog een geluk dat je geen aanhanger of topkoffer bij je had :+
 
Zou het slecht zijn om met dit weer de motor af te spuiten met water en schoon te maken? In verband met bevriezen oid? Of kan dit geen kwaad?
 
Kan geen kwaad zolang het niet vriest en je em goed afdroogt.
Maar zou eerst ff met een borstel de onderkant afvegen, anders maak je de droge pekel alleen maar nat waardoor het juist op het staal gaat werken :t
 
Wellicht het type lift oid. Collega van mij heeft het ook al een keer gehad. En inderdaad gebouw beheer kan ze voor je uit de schacht halen.

Gebouwbeheer mag/kan bij ons niet in de lift....
Liftmonteur moest gelukkig vandaag er toch zijn vanwege de andere lift die niet werkte... :)
Heb mijn sleutels inmiddels terug....
Met "schade"... de sleutelring die mooi rond was is meer ovaal tot bijna pretzel-vorming...
Heeft dus ergens halverwege ofzo op een randje gelegen maar is gelukkig door de lift toch nog naar beneden geduwd en onderaan in de liftschacht terecht gekomen.
 
Zou het slecht zijn om met dit weer de motor af te spuiten met water en schoon te maken? In verband met bevriezen oid? Of kan dit geen kwaad?
Sommige hogedruk spuit wascabines hebben ook een hoge luchtdruk mogelijkheid, kan je je motor mee droog spuiten. Daarna dan nog wel, je motor, schoon en droog thuis zien te krijgen })
 
Sommige hogedruk spuit wascabines hebben ook een hoge luchtdruk mogelijkheid, kan je je motor mee droog spuiten. Daarna dan nog wel, je motor, schoon en droog thuis zien te krijgen })
Om misverstanden te voorkomen: de motor niet afspuiten met een hogedrukspuit!
 
Sommige hogedruk spuit wascabines hebben ook een hoge luchtdruk mogelijkheid, kan je je motor mee droog spuiten. Daarna dan nog wel, je motor, schoon en droog thuis zien te krijgen })

Heb thuis een hoge drukspuit en een comressor dus het schoon en droog thuis krijgen is gelukt!
@max snelheid Heb de normale spuit er maar op gezet, gewoon even afspoelen en daarna poetsen met een doek en sopje..
 
"Onderweg" van onze kantine op verdieping 12 naar mijn werkplek op verdieping 2.
Stap de lift in, pak mijn sleutels om de tag te scannen om naar 2 te kunnen.
Laat mijn sleutels vallen, en in plaats van laten vallen schop ik ze weg....... de spleet in....
Sleutelbos is nu ergens in de liftschacht, vermoedelijk op de bodem...
Da's ook echt zoiets wat ik me iedere keer inbeeld als ik m'n sleutels probeer te pakken terwijl ik een lift in/uit loop. Meestal wacht ik heel neurotisch totdat ik dat lift ruim uit ben... vanaf nu waarschijnlijk nog meer. :P
 
Je motor met een hogedrukspuit schoon en droog spuiten, is geen enkel probleem, als je de "kwetsbare delen" en electronica maar ontziet.

Het vergt wat oefening om, niet als een bezettene, op je motor in te hogedruk spuiten, maar op afstand en relaxed te werk te gaan.

Het blok eerst met een ontvetter inspuiten, laten intrekken, en dan schoonspuiten.
 
Ik stond net mn blik vol te tanken, zie ik een motorrijder zn vstrom schoonspuiten in zo'n wasbox. De straten waren al weer gestrooid. Wat heeft dat schoonspuiten voor nut denk ik dan :?
 
Om misverstanden te voorkomen: de motor niet afspuiten met een hogedrukspuit!

Waarom veroorzaak je misverstanden ?

Je kan je motor gerust afspuiten met een hogedrukspuit.
Zolang je normaal na kunt denken en de spuit niet op lagers en elektrische armaturen e.d. spuit kun je de andere 96% van je motor prima met een hogedrukspuit schoonmaken.
 
Waarom veroorzaak je misverstanden ?

Je kan je motor gerust afspuiten met een hogedrukspuit.
Zolang je normaal na kunt denken en de spuit niet op lagers en elektrische armaturen e.d. spuit kun je de andere 96% van je motor prima met een hogedrukspuit schoonmaken.

Dat normaal nadenken kan men tegenwoordig niet meer. Dat schijnt de overheid te doen voor je.....B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan