Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Twijfel, twijfel, twijfel... Motor of OV...
Iemand al de weg op gegaan?
Ja, zowel gisteren als vandaag, en morgen ook weer. En als ik morgen een paar uur later kon beginnen zou ik er zelfs een omwegje via eindhoven bij doen :]

Ik ben enkele winters geleden al vertrokken toen de wegen er zo bij lagen, en de motor ook onder een laag ijs:
full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
"Onderweg" van onze kantine op verdieping 12 naar mijn werkplek op verdieping 2.
Stap de lift in, pak mijn sleutels om de tag te scannen om naar 2 te kunnen.
Laat mijn sleutels vallen, en in plaats van laten vallen schop ik ze weg....... de spleet in....
Sleutelbos is nu ergens in de liftschacht, vermoedelijk op de bodem...
Dat is een hint dat je beter de trap neemt :+
 
Net terug van een vriend komt er een busje achter me rijden. Meteen grootlicht seinen en knipperlicht aan terwijl ik niet naar rechts kon (en dan zou 'm nog niet aan de kant gaan voor zo iemand), maar bij de afslag a20-a16 blijf ik gewoon m'n snelheid houden terwijl meneer met z'n stoere busje vol in de ankers gaat omdat hij alleen op een recht stuk gas durft te geven, maar bochten zijn eng _O-:W
 
Dat is een hint dat je beter de trap neemt :+
Alleen kom je niet uit de trapschachten als je je tag niet kan scannen.... (Wel in, niet uit....)

Gelukkig gaat de lift wel naar de receptie zonder tag, dus kon melden dat m'n sleutelbos in de rechter schacht naar beneden was gevallen.
Bijkomend geluk was dan weer dat de monteur toevallig die dag voor de linker lift moest komen vanwege een storing/defect...
anders had ik moeten wachten tot maandelijks onderhoud....

Die 12 verdiepingen kan ik best met de trap lopen, alleen gaat dat weer wat minder (snel) als je ook een dienblad kopjes koffie/thee (voor je collega's) vast hebt.
(Servicedesk call-center, dus er kan er maar 1 tegelijkertijd weglopen om even koffie te halen)
 
Ja, zowel gisteren als vandaag, en morgen ook weer. En als ik morgen een paar uur later kon beginnen zou ik er zelfs een omwegje via eindhoven bij doen :]

Ik ben enkele winters geleden al vertrokken toen de wegen er zo bij lagen, en de motor ook onder een laag ijs:
full

full
Als de wegen er zo uitzien twijfel ik niet. Dan is het heel simpel: nee.
 
Die 12 verdiepingen kan ik best met de trap lopen, alleen gaat dat weer wat minder (snel) als je ook een dienblad kopjes koffie/thee (voor je collega's) vast hebt.
(Servicedesk call-center, dus er kan er maar 1 tegelijkertijd weglopen om even koffie te halen)
Ik sta er vooral verbaasd van dat er geen koffieautomaten per verdieping zijn in een gebouw van 12 verdiepingen?!
 
Als de wegen er zo uitzien twijfel ik niet. Dan is het heel simpel: nee.
Buiten het feit dat ik van uitdagingen houd, heb ik ook niet altijd veel keuze.
Ik begin meestal zodanig vroeg dat OV geen optie is, en mijn vrouw heeft meestal de auto nodig.
En eens mijn straat uit wordt er gestrooid.
Op de tweede foto kan je dat ook zien, ijs in mijn straat, maar aan dat kleine stukje dwarsstraat kan je zien dat die mooi open is ;)

Maar ik heb ooit eens met de motor gereden toen er redelijk wat sneeuw lag, en het zout op was. Het hele land lag plat, verkeer zo vast als maar kon.
Ik had er niet beter op gevonden dan een 0,5cm dikke koord kruislings rond mijn banden te knopen, beetje sneeuwketting principe. Van Zaventem (toen wel nog niet op de luchthaven) naar Tienen in bijna 2 uur. Duurde lang, maar ik geraakte er dan toch :t
 
Buiten het feit dat ik van uitdagingen houd, heb ik ook niet altijd veel keuze.
Ik begin meestal zodanig vroeg dat OV geen optie is, en mijn vrouw heeft meestal de auto nodig.
En eens mijn straat uit wordt er gestrooid.
Op de tweede foto kan je dat ook zien, ijs in mijn straat, maar aan dat kleine stukje dwarsstraat kan je zien dat die mooi open is ;)

Maar ik heb ooit eens met de motor gereden toen er redelijk wat sneeuw lag, en het zout op was. Het hele land lag plat, verkeer zo vast als maar kon.
Ik had er niet beter op gevonden dan een 0,5cm dikke koord kruislings rond mijn banden te knopen, beetje sneeuwketting principe. Van Zaventem (toen wel nog niet op de luchthaven) naar Tienen in bijna 2 uur. Duurde lang, maar ik geraakte er dan toch :t
Uitdagingen zijn leuk, maar in dit geval: jij liever als ik :)
Ik heb het geluk dat vriend een eigen bedrijfje heeft en indien nodig mij over het algemeen naar het treinstation kan brengen: busverbinding er naartoe is namelijk prut. Mocht ook dat een keer niet mogelijk zijn, dan heb ik de luxe dat ik thuis mag werken.

En tja, die ene keer dat ik echt, echt, echt op kantoor moet zijn maar liever niet op de motor ga vanwege het weer en geen lift naar het station kan krijgen, dan toch maar 2 uurtjes het gevoel hebben een sardientje te zijn :')
 
Niets deze ochtend. Ik werd wakker en de telefoon gaf -4 aan. Thermoshirt aan en thermovoering in mijn pak gedaan, verwarmde handschoentjes aan en op avontuur. Mij kon niets gebeuren, bezweet kwam ik aan op werk. :')
 
Wil vanmorgen vertrekken... verdomme, waar zijn m'n winterhandschoenen nou weer!? Oei, die lagen nog op 't zadel van m'n motor (gelukkig wel in de garage... maar die is vrijstaand en niet verwarmd). Was blij dat de handschoenen zelf wel verwarmd zijn (en de batterij nog niet leeg). :')
 
Accu kreeg de startmotor niet rond. 10 minuten aan de Optimate en de accu was weer tot leven gewekt. :]

Zelfs een vrij nieuwe Yuasa vindt dit weer blijkbaar niet fijn.
 
Vanmorgen dacht ik dat de weg wel schoon en droog zou zijn, dus nam de moto om naar 't werk te gaan. Ging bij Nijmegen de Waalbrug over en daar hing dichte tot zeer dichte mist. Meteen gedachte aan gladheid door "aanvriezende mist" en er was hier en daar idd zo'n wit laagje op de weg, maar 't ging gelukkig goed. Je rijdt dan wel met samengeknepen billen … '(

De R staat bij mij ook in een onverwarmd schuurtje, maar het starten ging zonder problemen :t
 
Lekker man, verwarmde garage met elektrische poort. Pas als je er volledig klaar voor bent rol je de kou in :P


Wegcondities waren weinig bijzonders trouwens, heb wel erger meegemaakt...
 
Accu kreeg de startmotor niet rond. 10 minuten aan de Optimate en de accu was weer tot leven gewekt. :]

Zelfs een vrij nieuwe Yuasa vindt dit weer blijkbaar niet fijn.

Met dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.

Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten. :Y

Je hebt nu hetzelfde gedaan, die 10 minuten aan de lader zorgen ervoor dat de accu intern wat opgewarmd is en de weerstand om stroom af te geven minder word, als het ware.
 
Met dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.

Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten. :Y
Goeie tip, dank! :Y
 
Met dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.

Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten. :Y

Je hebt nu hetzelfde gedaan, die 10 minuten aan de lader zorgen ervoor dat de accu intern wat opgewarmd is en de weerstand om stroom af te geven minder word, als het ware.
Ik kan beamen dat dit werkt. Na terugkomst van een schoolreisje (als begeleider :')) stapte ik ooit eens om 2 uur 's nachts (in februari) op de KTM, in de volle veronderstelling dat ie ging starten en ik weg kon. Niet dus. WAP-Wuop-wup-wp-tk. Probeer om 2 uur in de ochtend maar eens ergens startkabels te vinden _O- Grappig genoeg ging de tweede poging in ieder geval niet slechter, en toen ik het een paar minuten laten nog een keer probeerde was het in één keer lopen :?

Vond ik destijds raadselachtig, nu weet ik dat die eerdere pogingen de accu opgewarmd hebben en hij daardoor meer amps kon leveren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan