Traffic Taurus
Ingenieur Prutje
Heb vandaag de motor toch maar laten staan, moest daarom alleen wel het koekblik krabben . De warme billen waren daarentegen wel erg aangenaam.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Met dit weer is koud starten een zware taak voor je accu.
Vanuit het niets je contact aanzetten en de startknop indrukken betekend dat hij vanuit het niets, terwijl hij door en door koud is, vol aan de bak moet.
Het kan nut hebben de accu eerst even inwendig 'wakker' te maken. Even het contact aanzetten en verder niets. Even de accu een klein beetje stroom laten leveren. Na 30 seconden is de accu intern wat 'opgewarmd', als je nu de startknop gebruikt dan is de weerstand in de accu al een stuk minder en zal de accu veel makkelijker de power leveren om te starten.
Je hebt nu hetzelfde gedaan, die 10 minuten aan de lader zorgen ervoor dat de accu intern wat opgewarmd is en de weerstand om stroom af te geven minder word, als het ware.
Ja dat werkt wel, maar dat lijkt me niet de standaard procedure om te kunnen starten.
Hij zou normaal moeten starten, net als een auto dat doet.
Ofwel heeft je motor lang stil gestaan, ofwel is de accu te klein voor je motor, ofwel is je accu kapot.
Ik dacht dat die daar juist minder last van hadden?Dat telt ook mee en sommige accu's zijn wel erg onder bemeten. Het is een natuurkundig verschijnsel dat accu's meer moeite hebben naarmate de temperatuur daalt (onder nul.) Dat is al helemaal zo met een Lithium accu.
In de handleiding van een Zero DS staat zelfs dat hij in zn totaliteit niet oplaad onder de -3 graden.Van de lithiumaccu's van elektrische fietsen wordt gezegd dat je die bij kamertemperatuur moet opladen en dat ze, als je dat ('s winters) in een koude schuur of buiten doet, een aanzienlijk kortere levensduur hebben.
debielenpoeder
In de handleiding van een Zero DS staat zelfs dat hij in zn totaliteit niet oplaad onder de -3 graden.
En ja hoor, er valt een klein laagje debielenpoeder en alles staat magisch 3 seconden later weer vast en alle auto's gaan in bejaarde modus lijkt het wel
Aaaahhh! Nu begrijp ik hetJe weet wel, dat koude, witte poeder uit de lucht waardoor bijna iedereen met een auto zich als een debiel gaat gedragen en vergeet waar het gaspedaal zit
En ja hoor, er valt een klein laagje debielenpoeder en alles staat magisch 3 seconden later weer vast en alle auto's gaan in bejaarde modus lijkt het wel
Ik rijd al 37 jaar motor en raad je af om met gladheid op de motor te stappen. Je kunt niet remmen, sturen of gas geven.Vanmiddag voor het eerst door de witter poeder rijden in mij motor carrière, stiekem wel wat gespannen
Helaas heb ik alleen een motor, dus dan maar voorzichtig terug naar huis rond 17:00. De schnee zal dan wel goed opgelost zijn denk ik.Ik rijd al 37 jaar motor en raad je af om met gladheid op de motor te stappen. Je kunt niet remmen, sturen of gas geven.
Als de wegen schoon zijn kan het wel natuurlijk. In mijn wijk wordt niet gestrooid.Helaas heb ik alleen een motor, dus dan maar voorzichtig terug naar huis rond 17:00. De schnee zal dan wel goed opgelost zijn denk ik.
Bij mij ook niet, en op de parkeerplaats hier ook niet. Dus even met zijwieltjes het terrein afAls de wegen schoon zijn kan het wel natuurlijk. In mijn wijk wordt niet gestrooid.