Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Met mijn prima banden maar zonder noppen vond ik het toch wel spannend. Ik had de motor ook op werk kunnen laten staan en de bus kunnen nemen, maar het zag er vanuit het raam best goed uit. Helaas werd het verderop slechter en heb ik toch wat stukjes heel rustig glibberend met de voeten aan de grond gereden. Maar eenmaal thuis voelt het dan toch wel erg heroïsch 8-)
 
Goh, was het vroeger zo erg? Ik rij pas 34 jaar motor en heb nog geen winter overgeslagen. Wel eens omgevallen maar altijd rijdend thuis gekomen. Vandaag stelde ook helemaal niets voor.
Vandaag heb ik nog een auto schuin van een helling af zien glijden, met spinnende wielen. Die helling komt uit bij een brug, nodig om de wijk uit te rijden.
Je kunt daar ook geen vaart maken, want er zit een korte haakse bocht in. Een trapfiets kun je daar nog wel naar boven duwen, een motor of auto niet.
Ik had jou graag die hindernis met de motor zien nemen.:+
 
Inderdaad.
Degenen die met een motorfiets toch gaan rijden met sneeuw hebben of veel grootspraak of zijn zich helaas minder bewust van hoe mis het kan gaan.
Maar ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.
Sneeuw en gladheid is voor mij altijd een NO GO.
Zo hou ik de boel ook nog eens heel.
 
Vanavond toch bezorgen met de brommer, op zich goed te doen, we rijden wel rustig, zonder tijdsdrang, ze wachten maar. Ook wenstijd doen we vandaag niet.
Wel rijden we bewust fietspaden, niet dat z schoner zijn, maar 20-25 tussen de auto's is vragen om problemen.

Wat wel opvalt, als je bij groen verkeerslicht weg rijdt, dat je vaak in de ankers (glijden!) moet omdat auto's echt tot 2-3 toe vol door rood knallen.
Ook een blikker van links die vol gas de kruising over vliegt (30 zone) waar je dan omheen mag proberen te glijden.

Ook wel tegen gekomen dat je ziet dat ze je bewust ruimte geven, die krijgen een handje :t
 
Vandaag zag ik een motorrijder met een auto zo dicht er achter rijden, dat het leek alsof er een sleepkabel tussen zat. En het was glad.
 
Ik denk dat waar je rijdt ook veel uitmaakt. Mijn WW route is 90% snelweg en 9% autoweg. Daar wordt prima gestrooid. En dat laatste stukje in de straat overleef ik wel. Maar als je midden in de polder op het platteland zit kan het wel anders zijn. Maar dan is het met de auto ook geen pretje.

En als ik naar mijn auto en mijn motor kijk, denk ik dat een glijder met de auto wel eens duurder zou kunnen zijn... Met m'n motor ga ik ook offroad, die kan wel tegen een stootje :-)
 
Inderdaad.
Degenen die met een motorfiets toch gaan rijden met sneeuw hebben of veel grootspraak of zijn zich helaas minder bewust van hoe mis het kan gaan.
Maar ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.
Sneeuw en gladheid is voor mij altijd een NO GO.
Zo hou ik de boel ook nog eens heel.
Vandaag had ik helaas niet echt een andere keus en hoopte ik redelijk de sneeuw te ontwijken. En het was mijn eerste keer rijden door de sneeuw maar morgen blijft mn fietsie mooi in de schuur. Eerst ff alle pekel eraf spuiten. Gereden omdat het moest maar ga het voortaan ontwijken.
 
Inderdaad.
Degenen die met een motorfiets toch gaan rijden met sneeuw hebben of veel grootspraak of zijn zich helaas minder bewust van hoe mis het kan gaan.
Maar ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.
Sneeuw en gladheid is voor mij altijd een NO GO.
Zo hou ik de boel ook nog eens heel.
Als jij daarmee je eigen angsten kan relativeren heb ik daar vrede mee.
 
Vandaag had ik helaas niet echt een andere keus en hoopte ik redelijk de sneeuw te ontwijken. En het was mijn eerste keer rijden door de sneeuw maar morgen blijft mn fietsie mooi in de schuur. Eerst ff alle pekel eraf spuiten. Gereden omdat het moest maar ga het voortaan ontwijken.
Een wijze keuze. Vroeger moest ik ook, ik had namelijk alleen een motorrijbewijs, dat voor de auto kwam veel later pas. Toch stap ik, zodra het weer redelijk weer is op de motor. Regen heb ik geen problemen mee, maar ijzel, sneeuw en pekel is voor mij een No-Go.
 
Ieder z'n ding:).

Ik strooi nog net geen zout over m'n motor om hem te ontdooien.:+


De drie vlokjes sneeuw die gisteren op de weg lagen op mijn woon/werk route zou ik echt niet wakker van liggen. Hoe het er in andere delen van het land uit ziet weet ik niet, de spits gisteravond suggereert dit:
1622016_533469850085129_271458960_n.jpg



Helaas heb ik de keuze niet om op de motor te gaan zonder dat het mezelf geld gaat kosten :(
 
Inderdaad.
Degenen die met een motorfiets toch gaan rijden met sneeuw hebben of veel grootspraak of zijn zich helaas minder bewust van hoe mis het kan gaan.
Maar ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.
Sneeuw en gladheid is voor mij altijd een NO GO.
Zo hou ik de boel ook nog eens heel.

Nou nou, even relativeren kan toch wel. Als je een goedkope motor hebt die bij een val nauwelijks schade oploopt, winterbanden hebt liggen (heidenau k60m+s, superband) en je doet een beetje voorzichtig en traag, dan is het allemaal best te doen hoor. Dan is het zelf erg leuk allemaal *O*

Ik zou nu niet mijn 45km woonwerk verkeer naar Antwerpen met een peperdure bmw gaan doen, maar met een halfuurtje vroeger vertrekken met deze kan het best. Zeker als je je wel bewust bent van de risico's ;)

IMG_20190122_204935_124.jpg
 
Inderdaad.
Degenen die met een motorfiets toch gaan rijden met sneeuw hebben of veel grootspraak of zijn zich helaas minder bewust van hoe mis het kan gaan.
Maar ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.
Sneeuw en gladheid is voor mij altijd een NO GO.
Zo hou ik de boel ook nog eens heel.

Ze willen op het werk indruk maken
Ruig man 👍
 
Dat begrijp ik nou nooit zo... als het weer heel slecht is lijkt het wel alsof automobilisten het nodig vinden om extra dicht achter je te gaan rijden...
latest

"Ah joh, ik heb winterbanden en 4 wielaandrijving ik glij niet door/weg" zij mijn collega alvorens hij remde en tegen een lantaarnpaal aan gleed. Ik heb nog nooit zo hard moeten lachen. Maar er zijn genoeg mensen die denken dat winterbanden een wondermiddel is waar je gewoon mee door de sneeuw kan rijden.
 
Gister en vandaag de motor in de garage laten staan. Vandaag vanwege praktische redenen (meerdere afspraken op verschillende locaties), en gister vanwege de sneeuw.

In het verleden, 2010, op weg naar huis overvallen door sneeuw. Op de snelwegen was het redelijk te doen en tot zover geen problem. Totdat ik de A27 moest verlaten en binnen door, N234, de laatste 10km naar huis moest. Helaas op de N234 onderuit gegaan waarbij de motor en ik aardig in de kreukels lagen.

Na een maand of 4 revalideren de ondertussen gerepareerde motor gepakt en weer aan het werk. Rij nog steeds maar ben wat terughoudend met opstappen bij (voorspelde) gladheid.
 
Auto van de vrouw ook 4wd en winterbanden, maar rij er niet happy mee door de sneeuw, weg komen gaat top, remmen redelijk maar toch glijd en schuift hij onvoorspelbaar

Haar vorige reed top in de sneeuw

Ik denk dat de banden te groot/breed zijn voor het gewicht, maarja suv, en 18 inch met 195 banden? Zal eens zoeken of ze er zijn
 
Gister twee uur en een kwartier gedaan over het stukje van Arnhem naar Nijmegen, dus ruim voldoende tijd om de enkele flinkerd (:?) op de motor gezien te hebben. Niet één motorrijder gezien. De meeste zijn blijkbaar toch verstandig ;)
 
Vanochtend had ik ook zo'n auto achter mij te kleven. Tenminste tot dat ik bij een stoplicht weg reed met kwispelende achterkant. Daarna kreeg ik ruim de ruimte om me naar de snelweg te wanen. De snelweg en het laatste stukje naar mijn werk was overigens prima schoon. Warm bandje gaat als boter door de sneeuw. :)

IMG-20190123-WA0005.jpeg
 
Nou nou, even relativeren kan toch wel. Als je een goedkope motor hebt die bij een val nauwelijks schade oploopt, winterbanden hebt liggen (heidenau k60m+s, superband) en je doet een beetje voorzichtig en traag, dan is het allemaal best te doen hoor. Dan is het zelf erg leuk allemaal *O*

Ik zou nu niet mijn 45km woonwerk verkeer naar Antwerpen met een peperdure bmw gaan doen, maar met een halfuurtje vroeger vertrekken met deze kan het best. Zeker als je je wel bewust bent van de risico's ;)

Bekijk bijlage 1349733


Piccie ziet er leuk uit, maar mis je dan niet het besef (oei, ga ik het nu dan ook zelf zeggen??) dat het ook wel eens niet aan jou kunde ligt,
maar aan de rijstijl van een automobilist??
Die net 'effe' al remmend/glijdend jou van je fiets af tikt???

Voor mij zelf, ijzel en sneeuw (sterker nog, bij sneeuw lig al op mijn plaat zodra ik de Poes de schuur uit rolt:X),
Dan blijft ze lekker binnen staan.
Verder, maakt het mij ook niet zo veel uit.
Vaak zat ook door dit soort weer moeten rijden, maar dat kwam meer door het niet geloven van de voorspellingen|(
 
Dat begrijp ik nou nooit zo... als het weer heel slecht is lijkt het wel alsof automobilisten het nodig vinden om extra dicht achter je te gaan rijden...
latest
Zodat ze je achterlicht kunnen volgen in plaats van zelf t e kijken hoe de weg koopt. :+


Zonder gekheid ik snap het ook het niet.
Zelfde als 1 druppelregrn en iedereen rijd in eens of er een moesson aan komt, en is het mistig rijden we in eens een stuk harder. Ik snap er niks meer van hoor. (Rare jongens die koekblikkers :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan