Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.

Klinkt als een doorsnee Nederlandse snelweg
 
Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.


Je kunt je er druk om maken ,t hoeft niet :N
 
Het hoeft niet en het is waarschijnlijk beter voor je om het niet te doen maar ik begrijp hem volkomen. ;)
 
ik begrijp hem ook wel, vroeger maakte ik me daar ook wel druk om ,maar t is zonde van de moeite.
Ik ga er op mijn manier voorbij ,of dat dan wel of niet volgens de regels is boeit me niet.
 
Ik kan me daar ook flink aan ergeren, al is dit verstandiger:
ik begrijp hem ook wel, vroeger maakte ik me daar ook wel druk om ,maar t is zonde van de moeite.
Ik ga er op mijn manier voorbij ,of dat dan wel of niet volgens de regels is boeit me niet.
 
Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.
Hé, dat was ik.O-)
De weg was wel mooi vrij voor mij, dat rijdt best lekker.
 
Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.
S' avonds na 19:00 mag je daar 130. Ook dan rijden ze op de derde en vierde baan 100 op de teller. Ik ga dan op de meest rechterbaan met 130 voorbij. Zelfs dan snappen ze het nog steeds niet.
 
Kwam een stukje onverhard tegen.... voor de 2e keer ooit in mijn motor carrière.
1e keer was los "geel bos zand". Dit keer modder...

Vooruit:

Achteruit:

Helaas was het begin al overschreven toen ik thuis kwam...
Was daar langs/door een poel gereden waar aan de rechter kant een boomtak recht omhoog stak....afgestapt en even gekeken waarom...
Nou dat was dus omdat daar een "gat" zat waar ik mijn been in kwijt kon....
Toch wel aardig dat iemand er aan dacht anderen op die manier te waarschuwen weg te blijven van die kant.

(Weet je ook meteen waarom ik bij een aantal poeltjes even stil ging staan.... toch even 2x kijken...)
 
Een blackbird die mij met +150km/h heeft ingehaald terwijl ik 70 reed :+
Ging als een speer voorbij! Maarja, als je op een blok van 160+pk zit, is het toch wel normaal.
 
Ik reed op een huurmotor gister op de ring van Rotterdam, toen onverwachts de benzine op was. Binnen 10 a 20 seconden ging de motor van normaal rijden naar volledig wegvallen van de kracht. Is dat normaal? Ik reed op de meest linkerbaan om net een vrachtwagen in te halen en schrok me de pleuris toen ik opeens geen gas meer kon geven. Gelukkig lukte het om de vluchtstrook te bereiken op momentum zonder van achter aangereden te worden, wel met getoeter van achter. Volgende keer het benzinepeil beter in de gaten houden. Het was een huur, dus de knop voor reserve tank kon ik niet zo snel vinden en omzetten.

Wat is het beste om te doen in zo'n situatie als je plotseling pech hebt op de snelweg?
 
Ook een volle tank is een keer leeg :z

Het beste is denk ik wat jij gedaan hebt, zo snel en veilig mogelijk van de weg af.
Dat hij na 20sec niks meer doet zonder benzine lijkt me vrij normaal.
 
Ik reed op een huurmotor gister op de ring van Rotterdam, toen onverwachts de benzine op was. Binnen 10 a 20 seconden ging de motor van normaal rijden naar volledig wegvallen van de kracht. Is dat normaal? Ik reed op de meest linkerbaan om net een vrachtwagen in te halen en schrok me de pleuris toen ik opeens geen gas meer kon geven. Gelukkig lukte het om de vluchtstrook te bereiken op momentum zonder van achter aangereden te worden, wel met getoeter van achter. Volgende keer het benzinepeil beter in de gaten houden. Het was een huur, dus de knop voor reserve tank kon ik niet zo snel vinden en omzetten.

Wat is het beste om te doen in zo'n situatie als je plotseling pech hebt op de snelweg?
Een schietgebedje O-)

Je schreef zelf al dat het je lukte om vluchtstrook te bereiken.

Mocht dat niet lukken vanwege drukte en te hoge snelheidsverschil, blijf dat in iedergeval kalm en rustig, en op de linkerrijstrook, vaak kan je dan op de redresseerstrook blijven om hulp in te schakelen.
 
Op de weg niet veel bijzonders.
Wel een dikke 15 minuten lang staan kijken naar 9 ganzen kuikenjes, waarvan er 1 best wel, ehhhhh, popiejopie stond te doen.
Als of hij/zij weg wilde vliegeren.
Zo stond die met zijn kippe-vleugeltjes te fladderen..

En dan op kijken en zien dat Pa en Ma, en zijn 8broertjes/zusjes ondertussen al 15 meter verder zijn:X
Hoe dat beestje spontaan begon te soort van rennen..



Een moment waar je dus bij had moeten zijn, zoooooooooo schattig...:')
 
Gister naar de motorbeurs. Wat een linksplakkers op die A2. Inhalen is daar lastig ivm de trajectcontrole. Maar als je niet harder gaat als 100 op de teller, ROT DAN OP naar de RECHTERBAAN!!!! Ik reed 105 op de teller (cruisecontrole) en heb er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was. Wat een RANDDEBIELEN!!!! Zo dat ben ik kwijt.

Ik heb daar ook een hekel aan maar wat ik helemaal irritant vind is als mensen zoals jij met cruise control van alle kanten iedereen probeert in te halen met 5km verschil.
 
De mensen die daar een hekel aan hebben zijn meestal zelf de mensen die geen snelheid kunnen houden.
Met 5km/u ben je in 3,5 sec. een auto voorbij en dat is voor op de snelweg snel genoeg.

Idd ik rij verschillende snelheden ik heb geen cruisecontrol. Dus het varieert tussen de 100 en harder maar waar praten we over paar km harder. Ik rij overigens wel zo ver mogelijk naar rechts en dan gaan mensen met cruise control bumper kleven rechts inhalen als je niet snel genoeg naar rechts gaat etc. Ik denk altijd rustig aan je kan toch niet harder uiteindelijk aan het einde van de traject control zie ik in de verte nog het achterlicht van de meeste en binnen 1 minuut zien zij meestal weer mijn achterlicht. Ach ja misschien moet ik gewoon ergens gaan wonen waar mensen niet zo gehaast en gestresst zijn hahahaha
 
Waar ik écht niet tegen kan zijn mensen die, als jij hen wilt inhalen op de autosnelweg, (en je snelheid behoudt (laten we zeggen 135km/h) en je ziet dat je snel nadert), gas beginnen geven zodat jij ook méér gas moet geven om hen in te halen, om daarna hun ein-de-lijk in te halen, om hun daarna te zien verdwijnen in je achterspiegel terwijl jij dan weer aan je 135km/h verder tuft...
 
Gisteravond stuk van de a16 richting de a20 (richting utrecht) wil een vrouwtje in een mpv een vrachtwagen in te halen vlak voor de afrit richting de a20, maar toen kwam de bocht eraan en besloot de domme doos vol in de ankers te gaan om vervolgens met 60 op de linkerbaan de bocht te nemen |(|(|(
Om vervolgens op de linker baan te blijven rijden want ze moest na 3km uitvoegen 8)7
 
Niet aan alle kanten hoor, gewoon links inhalen. Als iedereen gewoon rechts rijdt is er helemaal geen probleem.

"er heel veel ingehaald op de middenbaan terwijl de rechterbaan vrij was" dit las ik in je bericht dus zodoende
 
Terug
Bovenaan Onderaan