Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Haha, mijn Africatwin 750 heeft een tripmaster waarin de dagteller zit. En die is err-ug betrouwbaar. ...... Ja echt!

Ik stond 3 weken zonder benzine langs de A1 (vlakbij Gildehaus om daar voordelig vol te tanken....): In de winter de tank leeg gemaakt om evt water onderin de tank te laten verdampen. Na x weken alles weer gemonteerd en max 1 liter benzine erin gegooid. Nieuw benzinefilter erop. Wekenlang stinken naar benzine in de garage.... " Ach, dat is de verfbus". Not dus: bijna helemaal leeggelekt in een vloerkleed en niet gezien. (Bleek gescheurde leiding bij de aansluiting. Was net 20jaar oud).Enfin:
motor ca 1km geduwd naar een afrit en ANWB gebeld....
 
Je kunt hiervoor gewoon 112 of 0900-8844 bellen.
Volgens mij... kun je hier 112 voor bellen.

Of 0900-8844.

Als je op de doorgaande rijbaan van een snelweg stil komt te staan is dat absoluut 112 waardig !
Wat mij betrefd op de vluchtstrook ook !

Incident Management. Fenomeen waarmee de overheid oa er voor zorgt dat stilstaande voertuigen erg snel van de weg gehaald kunnen worden. Er zijn stukjes snelweg waar zelfs sleepwagen tijdens de spits gewoon speciaal daarvoor staan te wachten. Doorstroming op de snelweg is erg belangrijk. Incident Management > Wat is IM?


Ik denk dat hij stuk is, want hij doet het niet wanneer ik er (lang) op druk. Hoe dat ding achter de button werkt weet ik niet, vandaar de 'ofzo'.

Iets is stuk _O- dat is duidelijk, maar of het de knop is, het mechanisme erachter of de elektronica in de dashboard (of weet ik veel hoe je dat noemt op een motor) dat weet ik niet.

En als je er eens heel kort op drukt ?? Ga s proberen ?? O-)



Haha, mijn Africatwin 750 heeft een tripmaster waarin de dagteller zit. En die is err-ug betrouwbaar. ...... Ja echt!

Ik stond 3 weken zonder benzine langs de A1 (vlakbij Gildehaus om daar voordelig vol te tanken....): In de winter de tank leeg gemaakt om evt water onderin de tank te laten verdampen. Na x weken alles weer gemonteerd en max 1 liter benzine erin gegooid. Nieuw benzinefilter erop. Wekenlang stinken naar benzine in de garage.... " Ach, dat is de verfbus". Not dus: bijna helemaal leeggelekt in een vloerkleed en niet gezien. (Bleek gescheurde leiding bij de aansluiting. Was net 20jaar oud).Enfin:
motor ca 1km geduwd naar een afrit en ANWB gebeld....

Gescheurd stukje slang bij aansluiting... slang lostrekken, 1 cm eraf knippen en weer terug drukken en rijden maar..... naar de motorzaak voor een nieuw slangetje. Minder werk als je motor 1 km duwen :X :+
 
En terecht. Je komt hier om de haverklap een tankstation tegen.
Maar helaas kun je op steeds minder plaatsen RON 98 tanken, en dat wil mijn fiets wel graag hebben. Dus als ik denk; de volgende BP past nog binnen mijn actieradius, dan pak ik die.... helaas ook wel eens teleurgesteld in de berekening van de boordcomputer:X (en ik heb een hekel aan tanken, zeker als dat twee keer per week moet....)
 
:N:N:N

Gewoon, nieuwsgierig O-):P

Ik zal het je morgen laten weten.. geen zin om nu heulemaal naar mijn schuur te lopen :P


Maar helaas kun je op steeds minder plaatsen RON 98 tanken, en dat wil mijn fiets wel graag hebben. Dus als ik denk; de volgende BP past nog binnen mijn actieradius, dan pak ik die.... helaas ook wel eens teleurgesteld in de berekening van de boordcomputer:X(en ik heb een hekel aan tanken, zeker als dat twee keer per week moet....)

Ok, dat is vervelend. Maar volgens mij maak je nog wel bewust de keuze om niet eerder/vaker te tanken, als ik het zo lees.
 
Gister op de A9 ri Rottepolderplein vanuit Amstelveen de dagelijkse (avond) file. Ik reed tegengeteld en zag op de rijbaan waar de file stond mensen in de middenberm staan met een motor en een persoon in motorkleding.

Ik vermoed tijdens het rijden door de file ten val gekomen...

Iemand van hier?
 
Had ik maar een lampje. Ik heb alleen een dagteller op mijn Aapie.
Zelfde met Animal. Leuk als je de na de eerste keer aftanken het verbruik onderschat en na 125 km stil komt te staan. "nee, aan de hoeveelheid benzine kan het niet liggen" zei ik nog tegen de ANWB meneer...dus... 😳 Maar goed dat hij voor de zekerheid toch even wilde kijken met een zaklampje. Afijn kraantje op reserve en ik kon makkelijk de dichtstbijzijnde pomp halen, maar zoiets wil je niet op de snelweg hebben natuurlijk. Hoewel het verbruik nu een stuk lager is na achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar ingehaald te hebben, ga ik voorlopig nog na 100 km of voor ik de snelweg op ga, toch eerst even de tank volgooien.
 
Gescheurd stukje slang bij aansluiting... slang lostrekken, 1 cm eraf knippen en weer terug drukken en rijden maar..... naar de motorzaak voor een nieuw slangetje. Minder werk als je motor 1 km duwen ❌+
Ja, maar dan moet je wel op tijd zien dat je slangetje lek was. Hij vertelde juist dat hij dacht dat het verflucht was en dat er nog gewoon benzine inzat.
 
Zo zo... ben een tijd op non-actief geweest, maar nu weer terug.
Heb intussen een nieuwe motor gekocht, een Honda NC 750S, wat een waanzinnige motor!
De volgende sterke verhalen die ik vertel kun je je dus de motor op mijn avatar bij inbeelden.

Gegroet, ook via de digitale snelweg!
 
Vervelende voordringers op verschillende rotondes van huis tot Gouda en terug, waarom moet iedereen altijd eerst ?
 
Vervelende voordringers op verschillende rotondes van huis tot Gouda en terug, waarom moet iedereen altijd eerst ?

Dat is de IKKE EERST mentaliteit van de gemiddelde bestuurder geworden...

Je raakt er aan gewend😶
 
Vervelende voordringers op verschillende rotondes van huis tot Gouda en terug, waarom moet iedereen altijd eerst ?

Als in: in de rij voordringen of op de rotonde voorpiepen? Dat eerste doe ik ook vaak, maar hey, ik ga met de motor toch niet tussen een rij auto's staan?

Sowieso, sommige bestuurders maken het er ook naar. Zo reed ik laatst in een lange rij traag van rotonde naar rotonde, die ik (waar veilig mogelijk) inhaal. Kom ik langs een vrachtwagen die 500m vrij laat voor zich en naar voren kruipt. Ik snap dat met zo'n apparaat hard optrekken en hard remmen niet wenselijk is, maar gewoon naar 30km/u optrekken ipv stapvoets is toch ook prima. De file wordt er alleen maar langer van en bevat zo meerdere rotondes, ipv alleen die ene waar de rij voor staat.
 
Laatst ook zo'n struisvogel. Vol de rotonde op knallen vlak voor mijn neus om vervolgens stil te gaan staan want daar stonden andere auto's op de rotonde zodat ik er met een boog om hem heen moest. Dan ben je best achterlijk mijns inziens.
 
Ik kwam onderweg ook 2 gasten tegen op supersports, veel pokkeherrie maar NIET zwaaien he ?
Zijn vast zomerrijders of zoiets maar geen echte motorrijders want die zwaaien altijd. 🙃
 
Terug
Bovenaan Onderaan