Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Net ingeblikt.
Rij op een voorrangsweg met 2 rijbanen, komt een auto van rechts, die ramt het gewoon de weg op, was voor mij noodstop met uitwijken.
Voor het verkeerslicht sta ik naast hem, en vraag of dat nou nodig is.

Citaat:
Er zijn 2 banen en je hebt een stuur, wat is je probleem :?:?:?:?:?:?:?:?

Nou. ik heb niet gespiegeld voor ik uitweek, zou een probleem kunnen opleveren.

Je zou toch zo in het leven kunnen staan, dan heb je echt nooit een probleem, helaas kan ik dat niet -O--O--O--O--O-
Deze situatie is ook mooie discussie, voorrang moet je krijgen en mag je nooit nemen. Is mij bij de rijlessen ooit geleerd. Vraag mij af wie hier nu de schuldige zou zijn mocht dit een botsing opleveren.
 
Deze situatie is ook mooie discussie, voorrang moet je krijgen en mag je nooit nemen. Is mij bij de rijlessen ooit geleerd. Vraag mij af wie hier nu de schuldige zou zijn mocht dit een botsing opleveren.
Hangt er een beetje van af waar wie word geraakt. Voorrangsregel is niet per definitie heilig voor de schuldvraag.
 
voorrang moet je krijgen en mag je nooit nemen. Is mij bij de rijlessen ooit geleerd. Vraag mij af wie hier nu de schuldige zou zijn mocht dit een botsing opleveren.
Dit is wel de grootste bullshit die er bestaat, een theoriedingetje ja, maar voor de praktijk hebben we een wet en die is heel duidelijk: Er is er altijd een die méér voorrang had dus in verzekeringskwesties altijd de winnaar is
Voorrangsregel is niet per definitie heilig voor de schuldvraag.
Dat is die wel. Alleen kan die overruled worden door een situatie.
 
Deze situatie is ook mooie discussie, voorrang moet je krijgen en mag je nooit nemen. Is mij bij de rijlessen ooit geleerd. Vraag mij af wie hier nu de schuldige zou zijn mocht dit een botsing opleveren.
Die auto reed niet op de voorrangsweg dus mocht het tot een botsing zijn gekomen dan is die automobilist sowieso fout. Daar zit geen twijfel, Martin117 reed op een voorrangsweg dus die hoeft aan niemand anders dan voorrangsvoertuigen voorrang te verlenen.

Martin117 had wel de auto van te voren kunnen zien staan en dan uit coulance alvast een baan naar links op kunnen schuiven maar daar hoeft hij zich niet verplicht toe te voelen.
 
Ik had onderweg even heel erg m'n stebel nodig...
Komt niet vaak voor...
Maar deed 't niet..-O-
Komt alleen een verlegen 'prrt' uit..
Dit is nu de 2de stebel die binnen 1-1,5 jaar ermee nokt.-O--O-
Deze jongen gaat eens buurten bij de lokale autosloop en een claxon van iets groots afhalen.. (Zijn leuke mensen, kom er graag...)
 
Ik had onderweg even heel erg m'n stebel nodig...
Komt niet vaak voor...
Maar deed 't niet..-O-
Komt alleen een verlegen 'prrt' uit..
Dit is nu de 2de stebel die binnen 1-1,5 jaar ermee nokt.-O--O-
Deze jongen gaat eens buurten bij de lokale autosloop en een claxon van iets groots afhalen.. (Zijn leuke mensen, kom er graag...)
Ik zou er altijd nog 's een van een afgedankt treinstel willen hebben, maar weet niet hoe ik daaraan kan komen ...
 
Die auto reed niet op de voorrangsweg dus mocht het tot een botsing zijn gekomen dan is die automobilist sowieso fout. Daar zit geen twijfel, Martin117 reed op een voorrangsweg dus die hoeft aan niemand anders dan voorrangsvoertuigen voorrang te verlenen.

Martin117 had wel de auto van te voren kunnen zien staan en dan uit coulance alvast een baan naar links op kunnen schuiven maar daar hoeft hij zich niet verplicht toe te voelen.
In België werkt het zo:
(Ik veronderstel dat er 2 banen per richting waren)
De auto komt de baan op terwijl die geen voorrang heeft, je vlamt erop op je eigen rijvak ondakns hard remmen (of zelfs zonder remmen) is de andere in fout, hij had geen voorrang.
Wijk jij plots uit naar het andere rijvak (zal bij de meeste de eerste reactie zijn, wellicht in veel gevallen zonder "check of die baan vrij is"), en je rijdt iemand aan op dat vak, ben jij in fout.
De invoeger heeft niemand geraakt, dus die heeft malle geluk :(
Tenzij je alles op film hebt staan, en een "sterke" rechter het op zijn bureau krijgt.

Kort gezegd, je kan beter gewoon rechtdoor rijdend noodstop maken, stop je niet op tijd, zit je erop, geen probleem, zijn fout, kan die achter je niet stoppen, zijn fout ...

Maar van achter een toetsenbord is het gemakkelijk, in werkelijk zijn er de reflexen, en normaliter zijn die zo dat je het ongeval ten allen tijde wil voorkomen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Grootste probleem rond het begrip voorrang is dat men het niet heeft maar dat de andere bestuurders het moeten verlenen. Dus je moet altijd maar van de (on)kunde van die ander uitgaan.
Ik zelf draai bij dit soort situaties toch op voorhand het gas dicht en leg alvast de rem lichtjes aan.
Hier ben ik het roerend mee eens, laatst met een collega hierover gehad. Vertelde hem dat voorrang moet je krijgen en niet nemen, bijna grappig hoe vreemd hij mij toen aankeek.
 
Hier ben ik het roerend mee eens, laatst met een collega hierover gehad. Vertelde hem dat voorrang moet je krijgen en niet nemen, bijna grappig hoe vreemd hij mij toen aankeek.
Klopt, is mij ook zo aangeleerd. En ik ben dat ook zo gaan bekijken sinds ik met de motor rijd.
Het staat immers mooi op je grafsteen, "hij had voorrang", zelf heb je er niet veel aan ...
Beter voorkomen dan genezen.
 
Die auto reed niet op de voorrangsweg dus mocht het tot een botsing zijn gekomen dan is die automobilist sowieso fout. Daar zit geen twijfel, Martin117 reed op een voorrangsweg dus die hoeft aan niemand anders dan voorrangsvoertuigen voorrang te verlenen.

Martin117 had wel de auto van te voren kunnen zien staan en dan uit coulance alvast een baan naar links op kunnen schuiven maar daar hoeft hij zich niet verplicht toe te voelen.
Even over het hoofd gezien dat Martin117 op voorrangsweg reed, maakt de situatie toch duidelijker. Mijn excuses hiervoor.
 
Had ik jullie mijn laatste avontuur al verteld ? Ik stond bij de benzinepomp toen een bestelauto met medelanders (bontkraagjes) naast mij kwam staan. Ze hadden met zijn vieren wel een beetje veel belangstelling voor mijn brommer, stelden allerlei vragen....Pkaaaas, Ccccccc, mooie motor bla bla, beetje hoog model he mieneer, kan je wel goed met je voeten bij de vloer, mooi uitlaatje blababla..

Toen ik klaar was met tanken stonden ze er nog en ik had zoiets van als ik wegloop flikkeren ze mijn Versys in hun bestelauto of weet ik veel...dus op stuurslot en ik naar binnen om te betalen, die gasten bleven om mijn motor heenlopen maar ze bleven er van af. Goed ik kom terug haal hem van stuurslot af, doe mijn systeemhelm naar beneden en start te motor met die vier gasten nog steeds om mij heen. Op het moment dat ik wilde wegrijden zegt er 1 he doe ff een wheelie als je weg rijd.....Mmmmmm...ik knikte vriendelijk nee en zei daar ben ik te oud voor, hun lachen en bye bye safe ride.......Ik vond het achteraf wel grappig.....de motorfiets is weer populair onder jongeren.😁
 
Had ik jullie mijn laatste avontuur al verteld ? Ik stond bij de benzinepomp toen een bestelauto met medelanders (bontkraagjes) naast mij kwam staan. Ze hadden met zijn vieren wel een beetje veel belangstelling voor mijn brommer, stelden allerlei vragen....Pkaaaas, Ccccccc, mooie motor bla bla, beetje hoog model he mieneer, kan je wel goed met je voeten bij de vloer, mooi uitlaatje blababla..

Toen ik klaar was met tanken stonden ze er nog en ik had zoiets van als ik wegloop flikkeren ze mijn Versys in hun bestelauto of weet ik veel...dus op stuurslot en ik naar binnen om te betalen, die gasten bleven om mijn motor heenlopen maar ze bleven er van af. Goed ik kom terug haal hem van stuurslot af, doe mijn systeemhelm naar beneden en start te motor met die vier gasten nog steeds om mij heen. Op het moment dat ik wilde wegrijden zegt er 1 he doe ff een wheelie als je weg rijd.....Mmmmmm...ik knikte vriendelijk nee en zei daar ben ik te oud voor, hun lachen en bye bye safe ride.......Ik vond het achteraf wel grappig.....de motorfiets is weer populair onder jongeren.😁
Kom je weer met dat verhaal? Dit is nu al de tweede keer. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan