Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ergens wel geinig om dit te lezen - ben het er erg mee eens overigens - terwijl er n.a.v. een filmpje op pagina 248 (of daaromtrent) van dit topic hier en daar schande gesproken wordt over het invoegen door een busje die door een eigenwijze motorrijdert opzettelijk de mogelijkheid om in te voegen wordt ontnomen.
Ik heb het filmpje niet gezien, maar ook motorrijders die hinderen vind ik stom :+
 
Gisteravond weer een Pool die even vergeten was dat er andere mensen op de weg rijden.
Rijdt op de linkerbaan A20 gouda-rotterdam, zo'n kilometer voor de trajectcontrole komt hij waarschijnlijk tot de conclusie dat hij over 4 km naar rechts moet, dus stampt vol op de rem, remt op een complete lege rijbaan af tot 60km/u om naar de rechterbaan te wisselen waar men ook gewoon 100 rijdt 🤬.
Ik kon afremmen, maar het busje achter me niet. Gelukkig was er genoeg ruimte links naast de Pool om er langs te schieten want het busje remde af tot nog geen 2m van die debiel en daar had geen plek geweest voor mij met de motor...
 
Aardig van die instructeur hoor. Kou vertraagt de biologische processen in het lichaam … :?

Zo lang het niet vreselijk koud wordt, heeft die instructeur wel deels gelijk. Mensen die zich sneller druk maken over kou of warmte, hebben het sneller koud of warm. Kijk naar kantoortuinen, waar eigenlijk altijd wel gedoe is over de temperatuur. Toen ik nog in zo'n omgeving werkte, kreeg ik meestal pas last van kou of warmte als er om mij heen over werd geklaagd. Zo lang ik het kon negeren (en de temperatuur binnen een redelijk bereik bleef), had ik weinig last.

Met bevroren vingers op de motor zitten en dan zeggen dat die vorst tussen de oren zit, terwijl je nog maar nauwelijks fatsoenlijk kunt koppelen of remmen, is wel een andere verhaal...
 
Aardig van die instructeur hoor. Kou vertraagt de biologische processen in het lichaam … :?
Klopt. Daarom ook de training om de effecten van koude op het lichaam in eerste plaats te herkennen. Zowel bij jezelf als bij je maten. Daarna er iets tegen doen.

Ach. Zolang er geen ijsberen op weg naar het zuiden langs lopen en vragen om een bontjas, valt het best mee...
 
Valt me wel op de omgeving Rotterdam erg vaak genoemd wordt in combinatie met idioot weggedrag. Toch blij dat ik mijn standpunt van liever achteruit naar Zuid-Limburg dan vooruit naar Rotterdam nog kan vasthouden. En dan om niemand specifiek aan te vallen, maar alles en iedereen lijkt daar zo vreselijk gehaast en geërgerd te zijn dat ik er gewoon naar van word.
 
Valt me wel op de omgeving Rotterdam erg vaak genoemd wordt in combinatie met idioot weggedrag. Toch blij dat ik mijn standpunt van liever achteruit naar Zuid-Limburg dan vooruit naar Rotterdam nog kan vasthouden. En dan om niemand specifiek aan te vallen, maar alles en iedereen lijkt daar zo vreselijk gehaast en geërgerd te zijn dat ik er gewoon naar van word.
In de randstad heb je nu eenmaal veel meer mensen die een rijbewijs hebben gekocht (oostblok/marokko/turkije) en hun rij ervaring hebben opgedaan in videogames
 
Valt me wel op de omgeving Rotterdam erg vaak genoemd wordt in combinatie met idioot weggedrag. Toch blij dat ik mijn standpunt van liever achteruit naar Zuid-Limburg dan vooruit naar Rotterdam nog kan vasthouden. En dan om niemand specifiek aan te vallen, maar alles en iedereen lijkt daar zo vreselijk gehaast en geërgerd te zijn dat ik er gewoon naar van word.
Dat heb ik juist met Amsterdam...
 
Ik maak de laatste tijd steeds vaker mee dat motorrijders (eigenlijk zijn het geen motorrijders maar berijders van een motorfiets, ofzo) achter aansluiten in een file :?
Gisteren nog bijvoorbeeld, op de A15. Ga dan lekker met de auto zou ik zeggen, zit je er immers nog een beetje comfortabel bij...
 
Dat volg ik ook niet helemaal... maar inderdaad, het is mij ook opgevallen. Dan ben ik aan 't filteren, en wacht ik even met het inhalen van een motorrijder (want die gaat misschien nu ook filteren?) maar nee, ze blijven lekker met 30 achter een koekblik hangen (en liefst nog even iets te dicht erachter ook :X).
 
Dat volg ik ook niet helemaal... maar inderdaad, het is mij ook opgevallen. Dan ben ik aan 't filteren, en wacht ik even met het inhalen van een motorrijder (want die gaat misschien nu ook filteren?) maar nee, ze blijven lekker met 30 achter een koekblik hangen (en liefst nog even iets te dicht erachter ook :X).
Dus op moment dat ik mee oprij met mn vriendin in koekblik ben ik ineens geen motorrijder meer? Dus de defenitie van echt, is als een wezeloze tussen andere voertuigen door raggen. 😬
 
Laatst bewerkt:
Dus op moment dat ik mee oprij met mn vriendin in koekblik ben ik ineens geen motorrijder meer? Dus de defenietie van echt is als een wezeloze tussen andere voertuigen door raggen. 😬
Ik moet zeggen dat ik wel eens probeer met mijn vriendin mee op te rijden als zij in het koekblik zit maar dat ik dat na een paar kilometer wel weer gezien heb...
Of naja "paar kilometer"... als in: bij het eerste stoplicht wat we tegenkomen O-)

De discussie echte/onechte motorrijders geheel buiten beschouwing gelaten, daar doe ik niet aan mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan