Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Op facebook was een discussie over het voeren van groot licht. Een groep motorrijders reed in Schotland en een van hun had een kapot dimlicht, woordoor hij met groot licht ging rijden. En de groep vond dat hij daardoor beter zichtbaar was en dus vroegen ze op facebook om meningen en die kwamen er.

Maar sommigen waren kennelijk dermate onvriendelijk dat de moderator het hele topic heeft verwijderd. Maar ik had er wel een stuk of wat kunnen lezen en wat mij opviel is dat een paar mensen zeiden dat je het beter niet kunt doen omdat je anderen verblindt, waardoor ze de afstand en snelheid niet kunnen schatten.

En rijd je tussen en file door, dan verblind je via de spiegels en lokt agressie uit. Ik denk dat het hier ook wel eens is besproken en ik ben het daar wel mee eens.
Maar een discussie kan alleen maar leerzaam zijn.

Een keer door iemand de 'tip' gekregen altijd met groot licht te rijden. Hij had dat van zijn vader (motoragent) geleerd, zei hij, want zo zou je sneller opvallen en beter zichtbaar zijn. Het leek me destijds al wat onwaarschijnlijk, heb het ook nooit gedaan. Uiteindelijk kan je toch alleen op jezelf vertrouwen in het verkeer (en het leven :P ).
 
Een keer door iemand de 'tip' gekregen altijd met groot licht te rijden. Hij had dat van zijn vader (motoragent) geleerd, zei hij, want zo zou je sneller opvallen en beter zichtbaar zijn. Het leek me destijds al wat onwaarschijnlijk, heb het ook nooit gedaan. Uiteindelijk kan je toch alleen op jezelf vertrouwen in het verkeer (en het leven :P ).
Waarschijnlijk nog uit de tijd van gloeiende spijkers als koplamp met verweerde reflector en vergeeld glas.
 
Je ziet heel het interieur oplichten als je achter een koekblik rijdt, daarom dim ik altijd maar een beetje...

Waarschijnlijk nog uit de tijd van gloeiende spijkers als koplamp met verweerde reflector en vergeeld glas.

Man man man, wat heb ik het slecht gehad in de regen op mijn GT750 vanuit de TT, jawel stervenskoud, regen, mist en overvolle weg door ongelukken.. Bril beslagen, vizier beslagen en onder de regenduppels... uitademen, alles grijs, inademen weer zicht...
 
velsertunnel; staat weer geblokkeerd omdat er een vrachtwaggel te hoog is. Enkele dames beginnen meteen te schreeuwen naar een vrachwagen chauffeur dat ie aan de kant moet (ook nadat wordt omgeroepen dat het een wagen op de andere baan is). Volgens mij reed ie maar de afslag af om van het gezeik af te zijn
:')

verder kreeg ik nog een pakje drinken om de oren, na onderzoek bleek het een heel fatsoenlijk ogend ouder stelletje te zijn. Kwamen blijkbaar nog uit de goede oude tijd waar je alles zonder gedoe je auto uit kon smijten.
 
Je ziet heel het interieur oplichten als je achter een koekblik rijdt, daarom dim ik altijd maar een beetje...



Man man man, wat heb ik het slecht gehad in de regen op mijn GT750 vanuit de TT, jawel stervenskoud, regen, mist en overvolle weg door ongelukken.. Bril beslagen, vizier beslagen en onder de regenduppels... uitademen, alles grijs, inademen weer zicht...
Ja wij hebben nog winters meegemaakt _O-
 
velsertunnel; staat weer geblokkeerd omdat er een vrachtwaggel te hoog is. Enkele dames beginnen meteen te schreeuwen naar een vrachwagen chauffeur dat ie aan de kant moet (ook nadat wordt omgeroepen dat het een wagen op de andere baan is). Volgens mij reed ie maar de afslag af om van het gezeik af te zijn
:')

verder kreeg ik nog een pakje drinken om de oren, na onderzoek bleek het een heel fatsoenlijk ogend ouder stelletje te zijn. Kwamen blijkbaar nog uit de goede oude tijd waar je alles zonder gedoe je auto uit kon smijten.
Ook prettig is de smaak van ruitensproeier vloeistof.
 
velsertunnel; staat weer geblokkeerd omdat er een vrachtwaggel te hoog is. Enkele dames beginnen meteen te schreeuwen naar een vrachwagen chauffeur dat ie aan de kant moet (ook nadat wordt omgeroepen dat het een wagen op de andere baan is). Volgens mij reed ie maar de afslag af om van het gezeik af te zijn
:')

verder kreeg ik nog een pakje drinken om de oren, na onderzoek bleek het een heel fatsoenlijk ogend ouder stelletje te zijn. Kwamen blijkbaar nog uit de goede oude tijd waar je alles zonder gedoe je auto uit kon smijten.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrachtwagenchauffeur zich daar wat van aantrekt. Waarschijnlijk verstond hij ook geen Nederlands, of kijfden de wijven in het Pools?
 
wonderbaarlijk genoeg waren dit twee nederlandse kentekens.... hoewel de chauffeurs nog best een ander kleurtje kenteken zouden kunnen hebben natuurlijk :+
 
Ik zit sporadisch in een auto. Als ik in de file sta, zie ik de motorrijders niet aankomen, ook niet als ze groot licht hebben. Van hinder kan dan ook geen sprake zijn. Wat wel hinderlijk is, zijn tegenliggers die denken dat een LED lampje uit China het summum van luxe en veiligheid is.

Heb je de spiegels goed staan?
 
Gister even een bakje kibbeling gehaald in Egmond aan zee. Die tent langs de boulevard. 😝 Verschrikkelijk! Dat je dooie vis zo kan verprutsen.
 
Zelfs als je niet in de spiegels kijkt zal het 's nachts mogelijk verblinden maar in ieder geval zeer hinderlijk zijn.
Tenzij je je ogen dichthoudt als je in de file staat.
Dat zou kunnen, maar ik heb nog nooit met de auto in het donker in de file gestaan.8-)
 
Daar kijk ik niet in als ik in de file sta. Dat hoeft ook niet.

Maar ook als je niet in de spiegels kijkt word je verblind door iemand die met groot licht achter je rijdt, die schijnt via de spiegel recht in je ogen.
 
Gister even een bakje kibbeling gehaald in Egmond aan zee. Die tent langs de boulevard. 😝 Verschrikkelijk! Dat je dooie vis zo kan verprutsen.

Heb je dat aldaar kenbaar gemaakt? Gewoon klagen dat het niet te vreten is en vooral als er veel klanten omheen staan.
 
Op Urk heb je een bak prima kibbeling voor 3 euro en ik kreeg het niet op, zoveel was het.

En bij ons zit een Volendammer (in Grootebroek) die de lekkerste kibbeling maakt van kabeljouw, maar dat kost € 9.25 voor een pond.
 
Op Urk heb je een bak prima kibbeling voor 3 euro en ik kreeg het niet op, zoveel was het.
En bij ons zit een Volendammer (in Grootebroek) die de lekkerste kibbeling maakt van kabeljouw, maar dat kost € 9.25 voor een pond.
Die kibbeling van Pietje1975 bevatte waarschijnlijk 0% kabeljauw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan