Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Drift Ghost 4K. Maar ik film altijd op 1080P, in 4K modus is ie nog een stukje scherper en gedetailleerder (hogere bitrate dan bij 1080). Kost alleen meer ruimte en de batterij gaat dan iets minder lang mee. Er zijn camera's die nog gedetailleerder en scherper zijn, maar deze heeft de juiste vorm en een draaibare lens.
Er is nog een goedkopere variant, de Ghost X. Maar daarvan is het beeld wat minder. Accu gaat wel lang mee.. standaard ruim 5 uur, met grote accu zelfs 8 uur.

Hier mijn test; Test: Drift Ghost 4K actioncam

Mooi! Ik gebruik(te) zelf mijn Gopro 4 Black ook altijd op 1080, 4K hoeft voor mij ook niet en de bestanden worden zo enorm ... ook wil ik altijd op voeding zijn aangesloten omdat een accu maar 2,5 uur meegaat. En hij moet in dashcam modus kunnen, oudste beelden overschrijven bij volle sd-card. Nog niet gesjekt of die Drift dat ook kan, maar dat zel best .. ik ga voorlopig toch niks nieuws kopen ;)

Edit: zit net een beetje je testverslag te lezen en inderdaad, de Drift ken ook als dashcam ... :t


Ik zit ook steeds meer aan een cameraatje te denken voor op mijn motoren; Heeft iemand een tip voor een beginnersding die doet wat hij moet doen?
Al mijn motoren hebben 12V boordspanning.
Voor weinig geld heb ik wat SJcams gehad, prima spul! Gaatje maken in de waterdichte behuizing en je kunt je voeding aansluiten.
 
Ik heb de firefly 6s op gearbest gekocht voor volgens mij een euro of 50. Ben er tot op heden voor het geld zeer tevreden mee.

Nieuwere versies (kosten ook meer) zijn wel beduidend beter, vooral in de features die je krijgt.
 
Gistermiddag reed ik (in de vrachtwagen) op de A1 bij Apeldoorn, werd ik ingehaald door een Mercedes met aanhanger. Hij had de vaart er lekker inzitten maar er hing een hele wolk nevel achter. Paar seconde later een sterke diesellucht in de cabine. Leek bij hem vandaan te komen. Bijtrekken om te waarschuwen kon ik niet, want vrachtwagen, maar nog geen 2km verder stond hij op de vluchtstrook. Diesel droop van de aanhanger af. Weet niet wat er mis was, maar waarschijnlijk de tank lek of een slang geklapt.

En vanmiddag, wel op de motor, komt me een auto tegemoet waar ik iets achter zag hangen. Bleek een fietsenrek met 2 fietsen te zijn. De fietsen sleepten er achter over het asfalt. Misschien zo'n rek wat je kan inklappen om je kofferbak te kunnen openen en niet vergrendeld was, of iets afgebroken. Kon het zo snel niet zien, maar de bestuurder had in ieder geval niks door. Ik kon niet keren vanwege middenberm en er zaten al wat auto's achter te seinen dus ik heb het er maar bij gelaten.
 
Gistermiddag reed ik (in de vrachtwagen) op de A1 bij Apeldoorn, werd ik ingehaald door een Mercedes met aanhanger. Hij had de vaart er lekker inzitten maar er hing een hele wolk nevel achter. Paar seconde later een sterke diesellucht in de cabine. Leek bij hem vandaan te komen. Bijtrekken om te waarschuwen kon ik niet, want vrachtwagen, maar nog geen 2km verder stond hij op de vluchtstrook. Diesel droop van de aanhanger af. Weet niet wat er mis was, maar waarschijnlijk de tank lek of een slang geklapt.

En vanmiddag, wel op de motor, komt me een auto tegemoet waar ik iets achter zag hangen. Bleek een fietsenrek met 2 fietsen te zijn. De fietsen sleepten er achter over het asfalt. Misschien zo'n rek wat je kan inklappen om je kofferbak te kunnen openen en niet vergrendeld was, of iets afgebroken. Kon het zo snel niet zien, maar de bestuurder had in ieder geval niks door. Ik kon niet keren vanwege middenberm en er zaten al wat auto's achter te seinen dus ik heb het er maar bij gelaten.
Ik rijd zo min mogelijk achter auto's met fietsen achterop. Ik heb er eens twee (fietsen) zien liggen op de autobahn.
 
Ik rijd zo min mogelijk achter auto's met fietsen achterop. Ik heb er eens twee (fietsen) zien liggen op de autobahn.
Heb het met de auto een keer gehad op de A15 net voor de Noordtunnel. Wilde een auto met fietsen achterop inhalen, op het moment dat ik een baan opschuif flikkeren de fietsen ineens met drager op het asfalt. Het geheel bleef wel aan de trekhaak hangen maar onderdelen en weet ik veel wat vlogen op de baan naast mij, waar ik een paar seconden ervoor nog reed, voorbij..

Sindsdien ben ik inderdaad ook erg alert bij auto's met fietsen achterop..
 
Gewoon weer verder gereden in noorwegen, veel regen vandaag
 

Bijlagen

  • IMG_20190622_124705.jpg
    IMG_20190622_124705.jpg
    129,3 KB · Weergaven: 18
Vanmiddag met de auto naar een vriend voor etentje, zag k bij wateringen een stuk voor een kruispunt een dame met een motor langs/op de weg staan die het niet meer deed.
Ken toevallig de weg omdat ik er elke dag voor werk langs rij en mensen rijden daar nog wel eens aso, dus ik de auto erachter, waarschuwingslichten aan en langzaam doorrollen zodat ze de motor veilig 50m de weg af kon duwen en de bocht om naar de vluchthaven. Rij er vervolgens langs om te kijken of k kon helpen, maar toen k er voorbij reed kreeg ik ipv een bedankje voor het verkeer veilig op afstand houden een boze blik, dus ben maar doorgereden zonder te helpen, zoek het dan maar uit B|
 
Mijn haren komen recht als ik dit lees :(

Ja maar toch wel vanwege het feit dat die $%#%^kinderen die toevalig in die bus zaten de hoofdrol krijgen in dat &^%&^% bericht en die bijna dode motorrijder daar nog es de schuld van krijgt terwijl hij er niets mee van doen heeft

Ik zit ook steeds meer aan een cameraatje te denken voor op mijn motoren; Heeft iemand een tip voor een beginnersding die doet wat hij moet doen?
Al mijn motoren hebben 12V boordspanning.

@sammie Gopro Hero 7 white... Neem nou maar nix anders :N
 
Heeft ali/DX/bangood ook bruikbaar spul of kan ik van dat geld beter bier kopen?
Mijn SJcam 4000 en 5000 heb ik bij Alie gekocht. Prima spul voor weinig.


Ik rijd zo min mogelijk achter auto's met fietsen achterop. Ik heb er eens twee (fietsen) zien liggen op de autobahn.
Indeedie; aanhangers, pickups, auto's met fietsendragers, alles waar iets uit of af kan pleuren probeer ik te mijden.
 
Vanavond om een uur of 10 reed ik een (naar later bleek) oude man in een Golf zonder verlichting achterop en omdat ik al vaker een bekeuring heb gehad voor inhalen over een doorgetrokken streep, bleef ik erachter rijden. De man reed soms nog geen 50 op de N331 (80km/u Vmax) en heb zodra ik een auto achter me zag naderen de alarmlichten aangezet om aan te geven dat de snelheid erg laag lag.

250m voor de rotonde bij Zwartsluis ging de man ook nog in de remmen en reed 100m voor de rotonde 30km/u. Ik heb hem ingehaald, alarmlichten aan en stil gezet. Uit proberen te leggen dat hij gevaarlijk langzaam reed met ondergaande zon en zonder verlichting. Hij begreep me niet of wilde me niet begrijpen, dus gevraagd of hij even in de berm wilde parkeren en de motor daarvoor gezet. Toen ik vroeg of hij het allemaal nog wel goed kon zien en dat het niet erg is dat dat het geval is, maar dan moet hij zich laten rijden, begon hij te huilen. Hij had een senioren telefoon en daar mocht ik het nummer van zijn dochter in opzoeken. Die heb ik uitgelegd wat er aan de hand was en ze vroeg me te zeggen dat ik van de politie was, want ze had haar vader al zo vaak gezegd dat hij ermee moest stoppen. Dat heb ik uiteraard niet gedaan, maar heb wel gewacht tot de dochter er was met haar man om hem op te halen. In de tussentijd geprobeerd uit te leggen dat wanneer er iemand achterop vliegt, de verzekering allicht gaat proberen de schade op hem te verhalen en wat mijn familie zou overkomen als ik op de motor bij dat ongeluk plat gereden zou worden. (Zou natuurlijk dat proberen te voorkomen, maar je probeert toch door te dringen)

Zo immens sneu, die man wist wel dat hij niet meer zo goed reed, maar realiseerde zich niet dat hij echt een gevaar op de weg geworden was.

Goede daad hopelijk weer gedaan vandaag.

Vraag me alleen af of ik de politie had moeten bellen ipv familie, die was (wat ik me later bedacht) niet ver weg, omdat ik ze net na Hasselt aan de overzijde zag rijden.
 
Zo immens sneu, die man wist wel dat hij niet meer zo goed reed, maar realiseerde zich niet dat hij echt een gevaar op de weg geworden was.

Zonder verlichting met 30 km/u op een N-weg rijden en vervolgens met wat tranen jou te weten overtuigen dat hij het zichzelf allemaal niet realiseerde. Prima showtje. Grote kans dat hij vandaag gewoon weer achter het stuur zit.
 
Zonder verlichting met 30 km/u op een N-weg rijden en vervolgens met wat tranen jou te weten overtuigen dat hij het zichzelf allemaal niet realiseerde. Prima showtje. Grote kans dat hij vandaag gewoon weer achter het stuur zit.

Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Zo... als jij iets lulligs over zomaar een onbekende ouwe man mag zeggen, mag ik dat ook. _O-

Edit: en nou mag jij natuurlijk ook weer iets lulligs over mij zeggen hoor. ;) :t
 
Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Zo... als jij iets lulligs over zomaar een onbekende ouwe man mag zeggen, mag ik dat ook. _O-

Zijn eigen dochter erkent de stijfkoppigheid. Dat versterkt mijn inschatting.

Oude man of niet. Als hij je doodrijdt, heb je vrij weinig aan die boodschap.

Edit: en nou mag jij natuurlijk ook weer iets lulligs over mij zeggen hoor. ;) :t

Lijkt mij niet nodig. :)
 
Moet je eens een poos hier in het noord oosten van Nederland komen rijden. Dan heb je er een dagtaak aan om al die verkeerskneuzen aan de kant te zetten en nee dat zijn niet alleen mensen op leeftijd :X |(
 
Moet je eens een poos hier in het noord oosten van Nederland komen rijden. Dan heb je er een dagtaak aan om al die verkeerskneuzen aan de kant te zetten en nee dat zijn niet alleen mensen op leeftijd :X |(

Ik rij 4 dagen per week naar Groningen en woon in gemeente Steenwijkerland, wat bedoel je precies met NO-Nederland?
 
Net A2 gefilterd, maar vooral de Duitsers maken een beetje ruimte voor je. De Nederlanders een stuk minder. Er reden aardig wat Duitsers vanwege die feestdag waarschijnlijk, die hebben een lang weekend gepakt en reden nu weer terug nach hause.

En tijdens het filteren reden er twee motoren in de file, dame en jongeman, en die gingen toch maar achter mij aan. Ze hielde mij zeker niet bij dus dat betekent dat ze stapvoets door de file gingen. Een beetje lef, vooruitkijken en anticiperen en dan is er niks aan de hand, kiddo's.

O en mijn Sand 3 jas was toch écht te warm vandaag met alles open. Tóch maar weer naar een doorwaai jas gaan kijken komende week...
 
Terug
Bovenaan Onderaan