Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat linksplakken en 110 inhalen, of zelfs vertragen met inhalen doen ze niet alleen in Friesland hoor. Het schijnt de nieuwe rage te zijn, dat eeuwige linksplakken, terwijl de rechtse baan gewoon leeg is..
 
In Friesland vanochtend een middelvinger gekregen. Mevrouw bleef maar links rijden, ik ben er toen rustig rechts voorbij gegaan want ik had alle ruimte. Ze stak haar middelvinger naar mij op toen ik even keek wat er achter het stuur zat. Waarschijnlijk wilde ze aangeven dat haar vinger pijn deed en ze dus geen richting aan kon geven om weer naar rechts te gaan, maar ik zal verder geen aannames maken.

Gister een gast, wederom in Friesland, die vond dat hij naar links mocht omdat hij zijn knipperlicht aan had gedaan. Ik reed al naast hem, ik schudde mijn hoofd nog om aan te geven dat dat niet paste en toen begon hij wild te gebaren. In het Fries waarschijnlijk want ik snapte niet wat hij duidelijk wilde maken anders dan dat hij vond dat hij wél naar links mocht.

Ik vind het wel opvallend hoeveel mensen links blijven plakken, inhalen met 110 en bumperkleven in Friesland.
Wat doe je ook in Friesland :?
 
Dat linksplakken en 110 inhalen, of zelfs vertragen met inhalen doen ze niet alleen in Friesland hoor. Het schijnt de nieuwe rage te zijn, dat eeuwige linksplakken, terwijl de rechtse baan gewoon leeg is..
Gebeurt hier ook regelmatig, spitsstrook open van Brussel naar Leuven op de E40, 2de baan vol vrachtwagens, 3de baan gaat amper sneller, 4de baan rijden ze ook niet sneller dan 110 ...
... en die spitsstrook? Ah ... gewoon leeg ja ... zo leeg dat ik toch nog maar eens extra keek of er wel groene pijlen bovenstonden toen ik langs die strook russtig alles voorbij reed :P
 
Aha, nou ik heb juist 't idee dat 't hier in NH is uitgevonden... links plakken. :P

Er vindt dan zeker een soort uittocht plaats naar plaatsen waar die mensen nog wel een groot hutje op de hei kunnen betalen en dat soort gedrag nou eenmaal meenemen?
 
Onnodig linksrijden doet men het liefst met 100km/uur, op de middelste baan, met een telefoon in de hand, na 19.00 uur op de A2 Utrecht-Amsterdam denk ik :X
 
Ik stond gisteren in de file op de N200, komt er een motor met passagier langs rijden met een flinke snelheid (40/50 langs stilstaand verkeer). Uiteraard allebei in gympen, korte broek en t-shirtje. Opzich tot zover niet heel bijzonder deze dagen.
Maar de passagier vond het nuttig bijna achterstevoren in elke auto te kijken. Hij vond denk ik dat de auto's niet dicht genoeg op de middenafzetting reden. Er zijn daar namelijk langdurige werkzaamheden, 2 richtingen over 1 wegdeel. Ja dan blijft er niet heel veel ruimte over natuurlijk...
 
Heb je wel een visum voor Friesland in je paspoort?
Vrijdag moet ik voor een zakelijk bezoek van Zuid-Holland naar Groningen, de recente opmerkingen hier zetten me wel aan het denken en wijzen er op dat ik mij goed moet voor bereiden.
De ene route gaat deels door Friesland, alternatief zou ik via Drente kunnen. Daarnaast ben ik gedwongen nog een paar andere buitengebieden van het land te doorkruisen.
Wie heeft er goed advies over een veilige route, verkeersregels, voorzorgsmaatregelen, visum plicht, vaccinaties, valuta, taalcursussen, verdedigingstechnieken, locale gewoontes en lokaal gewilde kralen en spiegeltjes?
De app van buitenlandsezaken laat mij in de steek.
 
_O-

Zorg in ieder geval voor wat reserve onderdelen. Je wilt niet in the middle of nowhere stil komen te staan en dan op zoek moeten naar onderdelen die in dat deel van 't land onvindbaar zijn. ;)
 
Vrijdag moet ik voor een zakelijk bezoek van Zuid-Holland naar Groningen, de recente opmerkingen hier zetten me wel aan het denken en wijzen er op dat ik mij goed moet voor bereiden.
De ene route gaat deels door Friesland, alternatief zou ik via Drente kunnen. Daarnaast ben ik gedwongen nog een paar andere buitengebieden van het land te doorkruisen.
Wie heeft er goed advies over een veilige route, verkeersregels, voorzorgsmaatregelen, visum plicht, vaccinaties, valuta, taalcursussen, verdedigingstechnieken, locale gewoontes en lokaal gewilde kralen en spiegeltjes?
De app van buitenlandsezaken laat mij in de steek.
Mocht je de tijd hebben ,rijd dan ook even over de Veluwe ,maak je er gelijk een safari van. :t tevens kun je bible belt even aandoen .altijd goed en rustgevend
 

Alarmpijlen
mee?


5-0.jpg
 
Links plakken en spitsstroken.. Tsja op de A50 afgelopen maandag niet anders. Spitsstrook open tevens beperking 100km/u. Op die strook bijna niemand op hier en daar een vrachtwagen in de verte na, op de dan middenbaan tuft men met 100 a 110km/u vooruit zonder rechts te kijken en op links drukte duwen en trekken om met 130+ door te kunnen. En daar brom je dan op de spitsstrook rustig iedereen rechts voorbij. Wisselen heeft dan geen enkele zin.
 
Vrijdag moet ik voor een zakelijk bezoek van Zuid-Holland naar Groningen, de recente opmerkingen hier zetten me wel aan het denken en wijzen er op dat ik mij goed moet voor bereiden.
De ene route gaat deels door Friesland, alternatief zou ik via Drente kunnen. Daarnaast ben ik gedwongen nog een paar andere buitengebieden van het land te doorkruisen.
Wie heeft er goed advies over een veilige route, verkeersregels, voorzorgsmaatregelen, visum plicht, vaccinaties, valuta, taalcursussen, verdedigingstechnieken, locale gewoontes en lokaal gewilde kralen en spiegeltjes?
De app van buitenlandsezaken laat mij in de steek.
Stapeltje woordenboeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan