Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Bekijk bijlage 1406655

Dat moet wel lukken zo...
Mijn nieuwe jas (Rev'it Tornado 2) opgehaald bij DHL. *O* Het was maar een klein stukje.
Dit soort pakketten en doosjes kunnen ook op je rug vervoerd worden, stevig touw of een spin eromheen en gaan :P

Ik heb zo eens een zadel op m’n rug gebonden, en m’n rugtas aan de voorkant, er 100 km mee terug over de snelweg gereden, wel rustig rijdend op de rechterrijstrook met 100 km/u :]
 
<knip>

Vanochtend nog wel wat meegemaakt trouwens. Ik had eergisteren een fles Texaco olie bij Esso gehaald omdat ik olie op de vierde cillinder lek. Voor de zekerheid heb ik dan een fles olie in mijn tas. Nu kwam ik er vanochtend achter dat die fles, VERZEGELD is gaan lekken. Mijn hele tas doordrenkt in olie. '(

Dat sucks. Ga je er mee terug naar de shop? Misschien is het wel een meedenkende ondernemer en ziet hij kans een of andere verzekering in werking te stellen.

Of kon die tas toch al naar het stort misschien ... _O-
 
Ik moet zeggen dat ik bang was dat hij in een doos kwam, dan werd het inderdaad spannend want deze zak is al iets groter dan mijn tank en als het een doos was dan had ik mijn stuur niet meer kunnen bewegen. :/ Dan had ik verder achteruit moeten zitten en de motor mogelijk niet goed onder controle kunnen hebben. Deze zak was trouwens lekker glad en ik kon hem niet met mijn lichaam klemmen dus het was wel even opletten geblazen.
Tip: neem een bagagenetje mee. Die past onder vrijwel ieder zadel, dus als je dan iets als dat mee moet nemen dan pak je het netje even onder je zadel vandaan en leg je het pakketje gewoon achterop. Dan kun je er zelfs me over de snelweg rijden als 't moet. ;)
Dát lukt dan weer wat minder goed met hele grote dozen... daarvoor zou je als je ruimte genoeg onder je zadel hebt evt spanbandjes mee kunnen nemen. :P

Maar voor die paar straten vanaf de postlocatie hier ben ik meestal liever lui dan moe en gooi ik het pakketje gewoon zoals jij vandaag hebt gedaan op de tank.

Dit soort pakketten en doosjes kunnen ook op je rug vervoerd worden, stevig touw of een spin eromheen en gaan :P
Dat lijkt me dan weer minder comfortabel... maarja, dat zal ook vast prima gaan. :)
 
Ik heb altijd een sjorbandje van zo’n 2 meter opgerold in mijn jas zitten. Merk ik niks van.
Dozen oid bind ik altijd op mijn zadel, gewoon de sjorband 1 keer er rond. Net mijn rug rakend zodat ik voel dat hij er nog op zit.
Altijd goed gegaan.
 
Ik heb altijd een sjorbandje van zo’n 2 meter opgerold in mijn jas zitten. Merk ik niks van.
Dozen oid bind ik altijd op mijn zadel, gewoon de sjorband 1 keer er rond. Net mijn rug rakend zodat ik voel dat hij er nog op zit.
Altijd goed gegaan.
Jep, spanbandje is een van de weinig dingen die ik bij heb. Alleen wel onder het zadel.
 
Dit soort pakketten en doosjes kunnen ook op je rug vervoerd worden, stevig touw of een spin eromheen en gaan :P

Ik heb zo eens een zadel op m’n rug gebonden, en m’n rugtas aan de voorkant, er 100 km mee terug over de snelweg gereden, wel rustig rijdend op de rechterrijstrook met 100 km/u :]
Ik heb meerdere bagagenetjes en spinnen, maar die had ik toevallig niet nu mee omdat ik het pakket dacht morgen met de auto op te halen. Ik was onderweg naar huis toch ongeduldig geworden. 8)7

Tip: neem een bagagenetje mee. Die past onder vrijwel ieder zadel, dus als je dan iets als dat mee moet nemen dan pak je het netje even onder je zadel vandaan en leg je het pakketje gewoon achterop. Dan kun je er zelfs me over de snelweg rijden als 't moet. ;)
Dát lukt dan weer wat minder goed met hele grote dozen... daarvoor zou je als je ruimte genoeg onder je zadel hebt evt spanbandjes mee kunnen nemen. :P

Maar voor die paar straten vanaf de postlocatie hier ben ik meestal liever lui dan moe en gooi ik het pakketje gewoon zoals jij vandaag hebt gedaan op de tank.

Dat lijkt me dan weer minder comfortabel... maarja, dat zal ook vast prima gaan. :)
Zie hierboven. En ik ben nu ook 'over' de snelweg gegaan. Wel horizontaal. ;) Over het viaduct.

Dat sucks. Ga je er mee terug naar de shop? Misschien is het wel een meedenkende ondernemer en ziet hij kans een of andere verzekering in werking te stellen.

Of kon die tas toch al naar het stort misschien ... _O-
Het was gelukkig wel een goedkope tas van Louis die ik 'gratis' heb gekregen bij een Moto73 abbonnement. Maar hierdoor moet ik die tas die ik nu al een jaar op het oog heb toch maar kopen...
Gelukkig had ik mijn portemonnee en paspoort snel genoeg uit de tas, want die deed ik net een paar minuten ervoor in de tas. De schade is een tas van €14,99 en verder een vieze USB kabel en doosje smintjes. Mijn fluo Rev'it hesje zat in het voorvak dus die is gelukkig niet geraakt. Die is nog zo'n beetje gloednieuw dus dat had wel zuur geweest. Verder enkel een vette vlek achterop mijn Rev'it jas, dat is vervelend maar niet zozeer heel storend.

Ik schrijf wel Esso aan met een productklacht. Maar ik heb geen goede vertrouwen in een pompbediende dat die persoon met een oplossing gaat komen eerlijk gezegd. :X Ik weet het, dat is niet aardig van mij.
 
<knip>


Het was gelukkig wel een goedkope tas van Louis die ik 'gratis' heb gekregen bij een Moto73 abbonnement. Maar hierdoor moet ik die tas die ik nu al een jaar op het oog heb toch maar kopen...
Gelukkig had ik mijn portemonnee en paspoort snel genoeg uit de tas, want die deed ik net een paar minuten ervoor in de tas. De schade is een tas van €14,99 en verder een vieze USB kabel en doosje smintjes. Mijn fluo Rev'it hesje zat in het voorvak dus die is gelukkig niet geraakt. Die is nog zo'n beetje gloednieuw dus dat had wel zuur geweest. Verder enkel een vette vlek achterop mijn Rev'it jas, dat is vervelend maar niet zozeer heel storend.

Ik schrijf wel Esso aan met een productklacht. Maar ik heb geen goede vertrouwen in een pompbediende dat die persoon met een oplossing gaat komen eerlijk gezegd. :X Ik weet het, dat is niet aardig van mij.

Gelukkig valt de schade dus wel mee. En je inschatting m.b.t. personeel is natuurlijk wel te begrijpen, denk ik. Maar soms heb je ook van die pompstationnetjes waar je net effe iets meer van kan verwachten. Anyway, lekker een nieuw tassie kopen dan. *D :t
 
Vanochtend nog wel wat meegemaakt trouwens. Ik had eergisteren een fles Texaco olie bij Esso gehaald omdat ik olie op de vierde cillinder lek. Voor de zekerheid heb ik dan een fles olie in mijn tas. Nu kwam ik er vanochtend achter dat die fles, VERZEGELD is gaan lekken. Mijn hele tas doordrenkt in olie. '(
Leermoment. :Y Vloeistoffen doe ik altijd extra in een plastic zak.
En die fles bij de pomp is drie keer de prijs. 8)7

Ik heb altijd een sjorbandje van zo’n 2 meter opgerold in mijn jas zitten. Merk ik niks van.
Dozen oid bind ik altijd op mijn zadel, gewoon de sjorband 1 keer er rond. Net mijn rug rakend zodat ik voel dat hij er nog op zit.
Altijd goed gegaan.
Zelfs wel eens een televisie achterop gehad. Eentje met een beeldbuis wel te verstaan. _O-

DSC_1559.jpg
 
Dat zit toch niet lekker, denk ik '(
Alles beter dan met de auto te moeten.
Al had ik in de tijd van de televisie een Jawa 640 en als auto een Camaro Z28 V8 5.7L TPi.
Toch liever op twee wielen! :+

Op de bewuste foto zit er een andere uitlaat uit Polen in de doos.
Inclusief de bocht. Dus ja, een ietwat lange doos. :Y

De BMW dealer ging hem er gratis opzetten.. iets meer dan 21 snelwegkilometers. :]
 
Laatst bewerkt:
Leermoment. :Y Vloeistoffen doe ik altijd extra in een plastic zak.
En die fles bij de pomp is drie keer de prijs. 8)7

Zelfs wel eens een televisie achterop gehad. Eentje met een beeldbuis wel te verstaan. _O-

Bekijk bijlage 1406815
De fles aan de pomp was goedkoper dan de fles die ik enkele dagen eerder bij MotoZoom had gehaald. :/ En via het WWW laten komen betaal ik voor één fles toch ook verzendkosten, en ben ik niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, moet ik naar een afhaalpunt maar dat kan alleen binnen reguliere openingstijden, waartussen ik werk... Zaterdag dan maar halen, en het was urgent. Dit was dus even de beste keuze. Maar toch een zak standaard meenemen dan. Niet ideaal maar beter dan elke keer een nieuwe rugzak halen.
 
De fles aan de pomp was goedkoper dan de fles die ik enkele dagen eerder bij MotoZoom had gehaald. :/ En via het WWW laten komen betaal ik voor één fles toch ook verzendkosten, en ben ik niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, moet ik naar een afhaalpunt maar dat kan alleen binnen reguliere openingstijden, waartussen ik werk... Zaterdag dan maar halen, en het was urgent. Dit was dus even de beste keuze. Maar toch een zak standaard meenemen dan. Niet ideaal maar beter dan elke keer een nieuwe rugzak halen.
Prima toch. Eigen keuze. :t

Motozoom is ook niet mijn eerste optie. :+
De 5W40 van Valvoline heeft ook JASO MA2 en kost standaard vijf euro (soms vier in de aanbieding) bij de Action.
De 10W40 heeft ondanks geen keur op de fles bij gebruikers ook goede ervaringen. Prima voor bijvullen in ieder geval.

Zodra je wat meer gaat kopen kan je hier kijken: 4 Takt Motorradöl
 
Laatst bewerkt:
Prima toch. Eigen keuze. :t

Motozoom is ook niet mijn eerste optie. :+
De 5W40 van Valvoline heeft ook JASO MA2 en kost standaard vijf euro (soms vier in de aanbieding) bij de Acton.
De 10W40 heeft ondanks geen keur op de fles bij gebruikers ook goede ervaringen. Prima voor bijvullen in ieder geval.

Zodra je wat meer gaat kopen kan je hier kijken: 4 Takt Motorradöl
De bedoeling is dat de motorfiets binnenkort naar de garage gaat om het probleem op te lossen, dus ik hoop het zo min mogelijk nodig te gaan hebben. Het is even een noodoplossing.
En de Action heeft dus dezelfde beperkingen als in mijn eerdere post, geen webbestelling en beperkte openingstijden. ;) Ik weet dat mensen hondsdol worden op de olie van de Action maar ik weet niet of ik er ook zo gek van moet worden. Maar dat is een discussie van elders.

Vandaag niks bijzonders meegemaakt, weer in het blik en na de spits gegaan.
Gisterenavond wel nog wat meegemaakt, al dan niet zo spannend, een vrachtwagen had zijn richtingaanwijzer naar links aan om van strook te wisselen op A12, maar de auto voor mij gaf hem geen ruimte en kroop langzaam aan naast de vrachtwagen. Toen werd de chauffeur ongeduldig en heeft het autootje gewoon weg geduwd. :/

Verderop afslag A2 Amsterdam twee banen worden drie banen, waarvan de linker twee af slaan. Die moet ik hebben. Ik op de fiets, auto op de linker baan. Ik houd er al rekening mee afgesneden te worden dus zorg dat ik net niet naast de auto rijd. En ja hoor, snelheid eruit en hop naar rechts voordat de afslag begint (dus nog maar twee stroken totaal). Ik kon de bestuurster in de spiegel zien voordat het gas losgelaten werd dus de bestuurster had mij ook kunnen zien. Maar netjes dat iemand voor ruimte zorgt en de richtingaanwijzer tijdig aan zet. :Y
 
bla bla..
Vanochtend nog wel wat meegemaakt trouwens. Ik had eergisteren een fles Texaco olie bij Esso gehaald omdat ik olie op de vierde cillinder lek. Voor de zekerheid heb ik dan een fles olie in mijn tas. Nu kwam ik er vanochtend achter dat die fles, VERZEGELD is gaan lekken. Mijn hele tas doordrenkt in olie. '(
Moet je Texaco olie ook niet bij een Texaco pomp kopen?
Esso verkoopt alleen maar tijgers.
Voor de jonkies:

1406832
 
Leermoment. :Y Vloeistoffen doe ik altijd extra in een plastic zak.
En die fles bij de pomp is drie keer de prijs. 8)7

Zelfs wel eens een televisie achterop gehad. Eentje met een beeldbuis wel te verstaan. _O-

Bekijk bijlage 1406815

Geen tv, wel is een setje banden..
Voelde mij toen net een Micheling mannetje..

Sterker nog:
Ik was een Michelin mannetje het waren namelijk ook echt Michelin banden
 
Geen tv, wel is een setje banden..
Voelde mij toen net een Micheling mannetje..

Sterker nog:
Ik was een Michelin mannetje het waren namelijk ook echt Michelin banden
_O-

Heb ik ook eens gedaan. Banden zijn nog best zwaar over de schouder. 8)7
Een paar maanden geleden maar iemand anders achter mij aan laten rijden.

Die rijdt een 100% elektrische auto, dus het milieu vond het niet erg. :+
 
_O-

Heb ik ook eens gedaan. Banden zijn nog best zwaar over de schouder. 8)7
Een paar maanden geleden maar iemand anders achter mij aan laten rijden.

Die rijdt een 100% elektrische auto, dus het milieu vond het niet erg. :+

Je moet ze ook niet over je schouder hangen.
Dat lukte mij niet eens met een 120 voor en 160 achter band.

Dat was gewoon eerst de achterband op de grond leggen, de voorband daar boven op.
Vervolgens in het grote ronde gat stappen, en de banden omhoog hijsen.
Was wel effe een dingetje om vervolgens op de motor proberen te komen, en af te stappen.....

Gaf wel een heel veilig gevoel trouwens
 
Je moet ze ook niet over je schouder hangen.
Dat lukte mij niet eens met een 120 voor en 160 achter band.

Dat was gewoon eerst de achterband op de grond leggen, de voorband daar boven op.
Vervolgens in het grote ronde gat stappen, en de banden omhoog hijsen.
Ik ken @Worldbeater verder niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niet door dat gat passen, zodat de banden dan halverwege blijven steken en het helemaal onmogelijk wordt om waar dan ook - dus op een motor al helemaal niet - te gaan zitten.
 
Ik ken @Worldbeater verder niet, maar ik zou me kunnen voorstellen dat er mensen zijn die niet door dat gat passen, zodat de banden dan halverwege blijven steken en het helemaal onmogelijk wordt om waar dan ook - dus op een motor al helemaal niet - te gaan zitten.
Ik had alleen een achterband schuin over mijn schouder gehangen en kwam daarna terug voor de voorband.
Verre van ideaal. Inderdaad alsof je een te krap T-shirt uit moet trekken. _O-
 
Je moet ze ook niet over je schouder hangen.
Dat lukte mij niet eens met een 120 voor en 160 achter band.

Dat was gewoon eerst de achterband op de grond leggen, de voorband daar boven op.
Vervolgens in het grote ronde gat stappen, en de banden omhoog hijsen.
Was wel effe een dingetje om vervolgens op de motor proberen te komen, en af te stappen.....

Gaf wel een heel veilig gevoel trouwens

Ik vind dit best wel humor en zou dit dan ook wel graag eens willen zien _O-
 
De fles aan de pomp was goedkoper dan de fles die ik enkele dagen eerder bij MotoZoom had gehaald. :/ En via het WWW laten komen betaal ik voor één fles toch ook verzendkosten, en ben ik niet thuis om het pakket in ontvangst te nemen, moet ik naar een afhaalpunt maar dat kan alleen binnen reguliere openingstijden, waartussen ik werk... Zaterdag dan maar halen, en het was urgent. Dit was dus even de beste keuze. Maar toch een zak standaard meenemen dan. Niet ideaal maar beter dan elke keer een nieuwe rugzak halen.
Ik heb uiteraard ook een liter bij, niet van de pomp maar van huis, zit in een handdoek die weer in een luchtdichte ritszak zit... op het diepste punt ingepakt en zo veel mogelijk rechtop... been there
 
Gisteren een automobilist die voor me reed en 2x heerlijk z'n ramen besproeide. Fout afgesteld natuurlijk, dus vol mijn helm in. Was net vertrokken en in de bebouwde kom, dus vizier stond open.
Bij het verkeerslicht even op zijn raam getikt om hem te vertellen dat zoiets niet fijn is (meeste mensen staan er niet bij stil), maar meneer durfde zijn raam niet naar beneden te doen :/

Vandaag kwam er een Audi langszij op de snelweg. Schrok even omdat ik dacht dat het weer eens politie was. Maar vader met jong zoontje die driftig aan het zwaaien was. Na wat heen en weer gezwaai kleine 'trek je gas open'-handjes, waar ik gehoor aan gegeven heb. Dat zijn dan weer de leuke dingen :Y En vader is goed aan het opvoeden :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan