Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Is dat wat je ziet. OK ....

lijkt op een n weg dus 80 je tikt net geen 100 gaan, dit terwijl je ook een trein overgang nadert.
je ziet ver vooruit dat iemand draait. whats the fuzzz. netjes misschien niet maar jij weet niet wat er aan de hand was.

als je om deze zaken druk maakt (want anders zou je het hier niet posten), kan je beter stoppen met motorrijden. want snap echt niet de drama,...
 
Was dat niet gewoon een spitsstrook die open was maar alleen deze beste man had dat door? O-)

Ik trok eergisteravond iets te sportief op met een politieauto naast me die op de strook voor rechtsaf stond. Niet dat ik te hard reed maar in 1 seconde naar 50km/h zeg maar.
Die politieauto ging dus niet meer rechtsaf maar heeft zo'n beetje tot mijn huis achter me gereden. Nogal irritant, want voor de zekerheid ga je dan toch maar wat meer volgens de regeltjes rijden dan normaal :')
Gewoon even 3 keer rond een rotonde rijden.
 
Het feit dat je dit op het motor forum zet zegt mij al genoeg. Dat je ook nog de politie niet meer vertrouwd door deze situatie zegt nog (veel) meer.🤔
De politie moet toch zo nodig een afspiegeling zijn van de Nederlandse bevolking? Nou, dan zitten er tien procent uitgesproken knuppels en zondagsrijders achter het stuur, dertig procent zeer matige rijders, vijftig procent die het niet al te slecht doen en tussen de rest zit een behoorlijk aantal hufters en nog wel een enkel natuurtalent ...
 
Alleen in een beetje stad kom je dan nog nergens. Als je even iets te lang inhoudt dan rijdt iedereen gewoon door en gaat iedereen voor je langs.

Oftewel.... ik lijdt ook een beetje aan beroepsdeformatie. Als ik erover nadenk, snap ik dat weggebruikers ervan kunnen schrikken.
In de praktijk boeit het niet dat er iemand schrikt, je rijdt in 99% van de gevallen voor een slachtoffer of een situatie die iig levensbedreigend is dus dan mag er best iemand even schrikken.

Ik heb ook het idee dat de gemiddelde weggebruiker schrikt omdat hij niet goed oplet. Ik maak het vaak mee dat er van achter een voorrangsvoertuig aankomt. Bij de eerstvolgende zijstraat maak ik ruimte zodat ze er voorbij kunnen. En zie dan heel vaak dat andere weggebruikers in die ruimte die ik maak zodat het voorrangsvoertuig flink moet afremmen. Dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die vinden dat de politie zo onverantwoord hard rijdt dat ze er van schrikken.
 
Ik werd net staande/aangehouden stilgezet door een politieauto. Ik was bij de stoplichten, waar ik als eerste aankwam, helemaal rechts gaan staan. Hij vroeg me waarom ik dat deed. Nou kijk, als er een voorrangsvoertuig achter me staat zorg ik dat ze er direct langs kunnen als ik op de motor ben. Kleine moeite, super handig mocht t nodig zijn.

Hij begreep. Dacht dat ik slecht geweten had. Heb ik overigens ook, maar dat maakt niet uit :+
 
Ik heb ook het idee dat de gemiddelde weggebruiker schrikt omdat hij niet goed oplet. Ik maak het vaak mee dat er van achter een voorrangsvoertuig aankomt. Bij de eerstvolgende zijstraat maak ik ruimte zodat ze er voorbij kunnen. En zie dan heel vaak dat andere weggebruikers in die ruimte die ik maak zodat het voorrangsvoertuig flink moet afremmen. Dat zijn waarschijnlijk ook de mensen die vinden dat de politie zo onverantwoord hard rijdt dat ze er van schrikken.
Met die mensen ben ik het volledig eens! Bizar hoe hard die agenten rijden, onverantwoord hard maar vooral zo verdomd lastig om ze voor te blijven wanneer ze weer eens achter je aan zitten _O-

Natuurlijk rijd de politie (net als ook andere hulpdiensten) wel eens onverantwoord maar wees heel eerlijk, rijden we zelf ten alle tijden verantwoord?
Iedereen heeft wel eens zo een momentje van 'oe dat ging net goed', sommigen wat vaker dan anderen.

Ik schrik alleen van politie wanneer ik ze te laat zie wanneer ze staan te flitsen 😬
 
Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
 
Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen :+ Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
 
Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....
Je had moeten zeggen, “meneer....wat een mooie motor”, “u maakt welhaast een dansje van blijdschap zie ik”. En dan wijs je naar je hoofd en roept “oordoppen” ...
 
Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen :+ Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
Ik heb dit probleem dus ook regelmatig. Was ook een puntje waarmee ik mn rij instructeur tijdens het lessen gek mee kreg. In de auto heb ik er niet zo veel last van aangezien ik een vrij krachtloze Fiat Grande Punto 1.4 rijd met 77pk (alhoewel een Porsche er uit trekken door goed op het licht te letten altijd een uitdaging is). Ik schakel dan ook vrij vlot door en heb het wel eens dat ik zit te mopperen omdat diegene voor mij vrij ver terug valt qua snelheid bij het schakelen.
Nu is dat met de motor 10x zo erg natuurlijk 😂
Zo een dingetje wat ik moet afleren bij het motorrijden want ik kom nog wel eens heeeeel dicht in de buurt bij mn voorganger, ik ga er niet voorbij.
Heeft bij mij overigens niets met haast te maken, ik hou gewoon van een wat sportievere rijstijl en heb er een bloedhekel aan wanneer ik weer eens achter iemand bij het stoplicht sta waarbij het waarnemen van een kleurverandering duurt. En waar je zelf een bloedhekel aan hebt moet je niet zelf doen (iets met hypocrisie). Nu moet ik ook wel eerlijk toegeven dat het mij ook wel eens overkomt, ben toch een mens. Ik ga alleen niet opzettelijk duwen of erg (tegen de regels in) voorbij.

Waar ik wel nog eens vervelend wil worden is wanneer ik op een 2-baans snelweg (waar het limiet 100 is) iemand op de linker baan iemand met 95 zie inhalen die rechts van hem rijd met 90. Vooral als ze daarna zo op de linkerbaan door blijven sukkelen na het inhalen.
Ik heb 9/10 keer geen haast maar nu vind ik vele delen van de Nederlandse snelweg nou ook weer niet zo interessant of mooi dat ik er langer op wil blijven rijden dan nodig is.

Vanmorgen kwam ik nog een Q7 tegen onderweg naar Gouda die (1.) netjes 120 reed waar hij dat mocht en (2.) gelijk (en met het gebruik van zijn knipperlichten) een baan opschoof toen ik met 130 kwam aanjakkeren. Hij reed eigenlijk onnodig links wat dan weer niet onverwacht was maar was wel zich wel bewust van het verkeer achter hem en geen hufter die links blijft rijden wanneer er iemand aan komt.
Zie je met dat soort auto's niet zo heel vaak. Hem maar even bedankt met m'n rechtervoet na het passeren. Hoop dat ie het begreep :P
 
Vanmorgen reed ik lekker op de motor op de A59 richting Den Bosch ter hoogte van Nuland was er vrij weinig op de weg. Toen werd ik plotseling ingehaald door 4 Marechaussees op de motor in formatie, ze hadden de vaart er flink inzitten je mag daar 100 ik reed zelf +/- 115. Ik schat dat ze me inhaalde met een km of 140, misschien wat harder. Daarna wisselen ze weer van de linker naar de rechterrijstrook en zie ik ze langzaam maar zeker verdwijnen, totdat ik ineens een paar remlampen van hun zag branden. Toen naderde ik ze toch weer vlug, ik voelde de bui al hangen dus ik ging rustig 105 rijden. Op een gegeven moment reed ik dus 2 seconden achter hun. Ik dacht nog, die gaan me staande houden. Maar nee, ze tufte rustig verder en ik heb ze gevolgd tot ik mijn afslag moest hebben. Dat was een km of 10, je ziet wel dat men voor deze beste ambtenaren aan de kant gaan en dat was ook mijn voordeel vanochtend :+
 
Moet dit toch ff kwijt ter lering ende vermaak. Afgelopen woensdagmiddag via Botlekbrug richting Rotterdam (A15) zie ik een coureur op een naked bike (rugzakje op) een hele halve!!! motorlengte achter ene Volvo XC40 plakken. Vanaf de Botlekbrug lekker stoer op de bumber van die Volvo tot aan de in/uitvoeg stroken om te wisselen van A15 (richting Vaanplein)/A4 (richting Den Haag, A'dam). De volvo gaat naar de rechterbaan en meneer direct gas flink open en weg is ie. Zie ik hem in de bocht op Beneluxplein richting Beneluxtunnel weer stijf en stram hangen op de bumper van een werkbusje met weer nog niet eens een hele motorlengte tussen hem en het busje, net zoals bij de Volvo. Uiteindelijk gaat busje invoegen en onze motorheld kruipt direct langs het busje met flink wat gas en wederom verdwijnt ie in de horizon.....

Vraag me echt af, wat bezielt zulke idioten? Wie gaat er nu op nog geen halve motorlengte op de bumper van je voorganger zitten tot 2x toe wat ik heb waargenomen? Ben je hersendood ofzo dat je niet kan nadenken over de risico die je neemt? Ben je levensmoe? Zelfmoordterrorist?

Iemand hier zie zichzelf herkent als die vooral irritante bumperklever met een einde levens wens???
 
Jij had blijkbaar veel haast en hij wat minder. Voor dat laatste valt wel iets te zeggen. Het zou in het verkeer veiliger toegaan als we allemaal wat minder opgefokt achter het stuur zouden zitten omdat we bang zijn een paar seconden later aan te komen :+ Ik zeg dus niet dat jij in dit geval opgefokt op de motor zat, maar wat meer rust in het verkeer in het algemeen zou de veiligheid en het rijplezier bevorderen.
Vraag me wel af hoeveel tijd hij nodig had om zijn armen naar het stuur te brengen en gas te geven en of jij op een Boss Hoss zat, dat je er makkelijk langs kon ...
(0-60 in 1.7 seconds?)
Uh nee, ik had geen haast en heb tot 10 geteld voordat ik er langs reed.:')
 
Net reed ik achter een persoon op een Triumph caferacer. Leuke motor met mooi geluid uit de uitlaat. Hij staat vooraan op de baan die linksaf slaat. Ik er schuin achter, omdat ik ook linksaf moest. Meneer gaat nonchalant rechtop zitten met armen naast zijn lichaam. Als het groen wordt moet hij eerst nog de armen naar het stuur brengen en gas geven. Omdat me dit iets te langzaam gaat en ik er makkelijk langs kan doe ik dat dan ook zonder aso hard op te trekken. Meneer vond dit blijkbaar niet zo leuk en komt bij het volgende stoplicht naast me staan en te gebaren. Heb het maar genegeerd.....

Mja kan de situatie niet inschatten want ik was er niet bij, maar ik vind het in principe wel een beetje aso om een motorrijder die voor het stoplicht staat via dezelfde rijstrook in te halen. Ga dan gewoon naast hem staan en trek sneller op, dan verras je hem niet.
Bovendien is er het risico, helemaal op een afslaande rijstrook, dat hij wel ineens hard optrekt als je naast hem zit en de bocht krapper/ruimer neemt dan je dacht.
 
Moet dit toch ff kwijt ter lering ende vermaak. Afgelopen woensdagmiddag via Botlekbrug richting Rotterdam (A15) zie ik een coureur op een naked bike (rugzakje op) een hele halve!!! motorlengte achter ene Volvo XC40 plakken. Vanaf de Botlekbrug lekker stoer op de bumber van die Volvo tot aan de in/uitvoeg stroken om te wisselen van A15 (richting Vaanplein)/A4 (richting Den Haag, A'dam). De volvo gaat naar de rechterbaan en meneer direct gas flink open en weg is ie. Zie ik hem in de bocht op Beneluxplein richting Beneluxtunnel weer stijf en stram hangen op de bumper van een werkbusje met weer nog niet eens een hele motorlengte tussen hem en het busje, net zoals bij de Volvo. Uiteindelijk gaat busje invoegen en onze motorheld kruipt direct langs het busje met flink wat gas en wederom verdwijnt ie in de horizon.....

Vraag me echt af, wat bezielt zulke idioten? Wie gaat er nu op nog geen halve motorlengte op de bumper van je voorganger zitten tot 2x toe wat ik heb waargenomen? Ben je hersendood ofzo dat je niet kan nadenken over de risico die je neemt? Ben je levensmoe? Zelfmoordterrorist?

Iemand hier zie zichzelf herkent als die vooral irritante bumperklever met een einde levens wens???
Weet je, je liet me even schrikken. Ik rijd ook met een naked, vaak met een rugzak en regelmatig over die wegen. Totdat ik verder las en even goed nadacht. Heb tot nu toe weleens dichter op mn voorganger gezeten dan prettig was maar laat me dan ook rustig terug zakken. En ik stoot me niet twee keer (in een korte tijd) aan dezelfde steen 😂

Plus dat ik woensdag tot een uur of 8 in de avond op kantoor zat. Dat maakte het ook vrij onmogelijk dat ik dat was op de a15.
 
Mja kan de situatie niet inschatten want ik was er niet bij, maar ik vind het in principe wel een beetje aso om een motorrijder die voor het stoplicht staat via dezelfde rijstrook in te halen. Ga dan gewoon naast hem staan en trek sneller op, dan verras je hem niet.
Bovendien is er het risico, helemaal op een afslaande rijstrook, dat hij wel ineens hard optrekt als je naast hem zit en de bocht krapper/ruimer neemt dan je dacht.
Voordat we bij het stoplicht aankwamen reed hij nog vlot door. Misschien om te laten zien hoe goed hij wel niet was en daarom dat gedrag voor het stoplicht.

Volgende keer ga ik wel naast hem staan maar vooraf wist ik niet dat hij zo sloom zou wegrijden....
 
Weet je, je liet me even schrikken. Ik rijd ook met een naked, vaak met een rugzak en regelmatig over die wegen. Totdat ik verder las en even goed nadacht. Heb tot nu toe weleens dichter op mn voorganger gezeten dan prettig was maar laat me dan ook rustig terug zakken. En ik stoot me niet twee keer (in een korte tijd) aan dezelfde steen 😂

Plus dat ik woensdag tot een uur of 8 in de avond op kantoor zat. Dat maakte het ook vrij onmogelijk dat ik dat was op de a15.
Vond het zelf ook uiterst bizar om te zien hoe dicht ie erop zat. Letterlijk nog geen halve motorlengte op beide voertuigen! Daar ik zelf al weet hoe hachelijk het kan zijn om ineens vol te moeten remmen bij 100/120 km/u met voldoende ruimte tussen jezelf en je voorligger lijkt me 1 meter afstand op jouw voorligger helemaal geen pretje. Laat staan een zeer prettige rij ervaring... Wat als 1 van die twee auto's ineens moet afremmen? Zo zit je op een meter achterop je voorligger, zo lig je met van alles en nog wat in het ziekenhuis... Liever hij dan ik.

Je moet behoorlijk levensmoe zijn wil je zo rijden.
 
Vond het zelf ook uiterst bizar om te zien hoe dicht ie erop zat. Letterlijk nog geen halve motorlengte op beide voertuigen! Daar ik zelf al weet hoe hachelijk het kan zijn om ineens vol te moeten remmen bij 100/120 km/u met voldoende ruimte tussen jezelf en je voorligger lijkt me 1 meter afstand op jouw voorligger helemaal geen pretje. Laat staan een zeer prettige rij ervaring... Wat als 1 van die twee auto's ineens moet afremmen? Zo zit je op een meter achterop je voorligger, zo lig je met van alles en nog wat in het ziekenhuis... Liever hij dan ik.

Je moet behoorlijk levensmoe zijn wil je zo rijden.
Als je het ziekenhuis al haalt...

Mij niet gezien hoor. Ik heb m'n autorijstijl al flink afgeleerd voor de motor maar soms heb je wel eens zo een gevalletje dat je dichterbij zit dan dat je zelf prettig vind. Dat is voor mij al ver voordat ik er maar 1 meter achter zit op de snelweg. Ookal zou ik haast hebben. Liever te laat en ter plekke dan nooit
 
De politie moet toch zo nodig een afspiegeling zijn van de Nederlandse bevolking? Nou, dan zitten er tien procent uitgesproken knuppels en zondagsrijders achter het stuur, dertig procent zeer matige rijders, vijftig procent die het niet al te slecht doen en tussen de rest zit een behoorlijk aantal hufters en nog wel een enkel natuurtalent ...
Dus eigenlijk helemaal niets om je druk over te maken, of om het op het motorforum te zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan