Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Van de week gelachen om een motorrijder achter mij. Ik reed de N7 op achter een Volvo aan, met 50 km/h reden we over de oprit (waar je makkelijk 80 kan en dat zelfs in koekblik). Zag ik die motorrijder helemaal aan z'n motor hangen. Mogelijk was 'ie kneedowns aan het oefenen en had hij de pech dat hij achter 2 langzaam rijdende auto's zat. Maar het zag er zo belachelijk uit!
Haha doe ik ook wel eens_O-
Op de versys 1000 met koffers, er helemaal naast gaan hangen met een minimale snelheid. Gewoon voor de lol:]
 
Ik rij 30.000km per jaar en ik kom het echt nooit tegen. Waarschijnlijk rij je te langzaam op de stopstreep af. En hoe sneller je over de detectielus rijdt, hoe beter je wordt gedetecteerd. Ik hou mijn gas vast tot ik op de eerste lus rijdt (de lange lus) en rem dan af zodat ik net voor de stopstreep stil sta. Zo is het met ook tijdens rijles geleerd.
Nogmaals: Welkom in Zoetermeer... ga het zelf maar proberen. :t
Wat jij meemaakt geldt toch niet voor iedereen, vriendje Schenk ;) :t :P


|( |( |( |( Rob RD te langaam op een stopstreep af _O-_O- Ik ben de enige in de omgeving die stopstrepen een halve meter naar de kruising toe remt...

:+
 
Laatst bewerkt:
Teflon jas?? Zodat de vliegjes ervan meteen van af vallen? Of zodat je goed doorglijdt na het vallen??
Beide ;) maar ik bedoelde natuurlijk textiel, maar vanmiddag geen vliegjes en niet wezen glijden :P maar wel lekker gereden op de C650 GT...en zwaaien joh :Whet was gezellig druk :]

De C650 GT heeft niet, zoals de R1200R, dat specifieke BMW geluid, maar heeft een metaal, aluminium, rvs achtig geluid.

Is wel geinig want dat geluid lijkt een beetje op dat van dure sportauto’s :P

Als ik dan aankom rijden, draaien mensen hun hoofd, om te zien welke snelle sportauto dat is...en dan rij ik voorbij _O-...maar:Wdan altijd wel even vriendelijk, ter compensatie *D
 
Laatst bewerkt:
Ja, bizar, en achterop tegen een lijnbus aanrijden (RET ?) waarna het licht voor deze motorrijder definitief uit gaat '(
Er staan ook hier en daar foto's van de gecrashte motoren en legio commentaar van "deskundigen" over zowel de motorrijders als de Politie.
Mijn medeleven gaat uit naar de motorrijder die het heeft overleefd, de nabestaanden, de betrokkenen van de overheid, de bus chaffeur, mogelijke bus passagiers en de opruimploeg die dit voorval levenslang met zich mee zullen dragen.
 
Er staan ook hier en daar foto's van de gecrashte motoren en legio commentaar van "deskundigen" over zowel de motorrijders als de Politie.
Mijn medeleven gaat uit naar de motorrijder die het heeft overleefd, de nabestaanden, de betrokkenen van de overheid, de bus chaffeur, mogelijke bus passagiers en de opruimploeg die dit voorval levenslang met zich mee zullen dragen.

Zeker, ook mijn medeleven, beelden inmiddels in het journaal gezien 😔
 
Op de snelweg zijn er weinig verkeerslicht detectielussen, of rij je het grootste gedeelte van die 30k in de stad.

Snelweg is max 5-10.000km/jaar. Indien mogelijk (als in geen tijdsdruk) rij ik binnendoor. En dan kom ik toch flink wat verkeerslichten tegen. Ik heb wel een keer motorrijder meegemaakt die druk stond te gebaren dat we samen op de lus moesten gaan staan. Waarop ik hem vertelde dat best te willen doen, maar dat het deze specifieke kruising altijd een paar minuten duurt voordat je groen krijgt, omdat de trams en bussen steeds voorrang krijgen.
 
Nogmaals: Welkom in Zoetermeer... ga het zelf maar proberen. :t

Zoetermeer, daar heb ik ook gewoond (Rokkeveen) en ik rij er nog steeds vaak doorheen. Doe eens een voorbeeld van een verkeerslicht dat motoren slecht detecteert dan ga ik dat van de week eens testen.
 
Onder aan de afrit naar de Bleiswijkseweg, zowel links naar de Dorpstraat als rechts naar Siemens.
Lig je in de buurt rij ik graag effe mee Zaterdag en Zondag ben ik thuis. Ik vind het best interessant
 
Van de week zo'n lul in een grote witte bestelbus zonder stickers, die in de file wel ineens heel erg naar de streep richting andere strook stuurde op het moment dat ik aan kwam (waar een andere auto op de strook er naast reed en ik veel ruimte had om er tussendoor te gaan), puur om mij te pesten. Ik wijk daar niet echt van opzij, dus ik keek 'm aan toen ik naast 'm reed en mijn spiegel en zijn deur niet ver meer uit elkaar verwijdert waren. In de spiegels zag ik dat hij toch maar niet naar links ging maar dat het echt om motorrijdertje pesten was. Ben daarna direct achter een auto in de file wezen plakken om 'm even te kunnen vragen waar hij last van had als hij naast mij zou rijden, maar het was een held op sokken; durfde niet meer gas te geven en bleef nu juist een beetje achter hangen op de andere strook. Of hij had mijn camera gezien en koos eieren voor zijn geld. Hoe dan ook, die komt ook in de compilatie voor op YouTube. Alle gekke shit verzamel ik en één keer per jaar (of minder) kan dat online.. maar over het algemeen maken automobilisten vaak ruimte. Of dat nou uit hoffelijkheid is of bang voor een kras; het is wel netjes. :]
 
Laatst bewerkt:
Onder aan de afrit naar de Bleiswijkseweg, zowel links naar de Dorpstraat als rechts naar Siemens.
Lig je in de buurt rij ik graag effe mee Zaterdag en Zondag ben ik thuis. Ik vind het best interessant

Die ga ik even proberen als ik in de buurt ben. Dat is niet van het weekend want dan zit ik in de Eifel :-)
 
Op de snelweg zijn er weinig verkeerslicht detectielussen, of rij je het grootste gedeelte van die 30k in de stad.

Veel verkeerslichten, in de stad, hebben nog één detectielus (koplus) vaak dicht in de buurt voor de stopstreep, waar dan ook wel een onderbord bij staat, “oprijden tot aan de stopstreep”.

Weggebruikers menen vaak dat om vlot bediend te worden van groen licht, ze zo snel mogelijk in de voorste lus moeten gaan staan met hun voertuig, terwijl dat bij meerdere detectielussen, de verweglus de eigenlijke groenaanvraag doet. (zie foto over indeling detectielussen)
Waar dient die laatste (D1) dan voor?
 
Weggebruikers menen vaak dat om vlot bediend te worden van groen licht, ze zo snel mogelijk in de voorste lus moeten gaan staan met hun voertuig, terwijl dat bij meerdere detectielussen, de verweglus de eigenlijke groenaanvraag doet. (zie foto over indeling detectielussen)

Ik ben dus ook zo iemand die dat meent.
Volgens jou hoef ik hier dus niet bij D1 te staan?
stopl.jpg
 
Waar dient die laatste (D1) dan voor?
Dichter bij het verkeerslicht liggen de 'lange lus' en de 'koplus' (D1) Deze detecteren wanneer het laatste voertuig is gepasseerd en het verkeerslicht op geel en rood kan.

Het komt dan ook wel voor dat, motorrijders die als laatste de "lange lus" passeren, direct geel krijgen omdat het detectiesysteem denkt dat de auto ervoor, de laatste was en de motorrijder niet "gezien" wordt.

Je hebt dan vaak de keuze tussen, gas erop , of vol in de remmen, om niet door rood te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Reed vanochtend in blik achter een motorrijder die werkelijk geen 10 seconden in dezelfde baan bleef.
Links er langs, rechts er langs, 2 banen tegelijk opschuiven en bijna elke keer de auto die hij inhaalde afsnijden.

Ik geef niet graag af op andere motorrijders, maar dit gaat toch echt een keer fout...
 
Dichter bij het verkeerslicht liggen de 'lange lus' en de 'koplus' (D1) Deze detecteren wanneer het laatste voertuig is gepasseerd en het verkeerslicht op geel en rood kan.

Het komt dan ook wel voor dat, motorrijders die als laatste de "lange lus" passeren, direct geel krijgen omdat het detectiesysteem denkt dat de auto ervoor, de laatste was en de motorrijder niet "gezien" wordt.

Je hebt dan vaak de keuze tussen, gas erop , of vol in de remmen, om niet door rood te rijden.
Zo is het ook leuk wanneer de lussen je niet detecteren en je gewoon genegeerd word in de cyclus..... Nu al een paar keer gehad dat ik bijna thuis was en kon wachten op een voertuig op de 2e baan voordat ik door kon
 
Neejoh, ik kan het me alleen haast niet voorstellen dat dat gebeurt. Maar ik geloof je onmiddelijk...
 
Neejoh, ik kan het me alleen haast niet voorstellen dat dat gebeurt. Maar ik geloof je onmiddelijk...
Het is echt bloed irritant maar er rijd genoeg politie om het risico niet te willen nemen om op een verder leeg kruispunt door rood te rijden.
Ik ben daar dus wel eens te zien, notor in neutraal wachtend met de armen over elkaar totdat er een auto dezelfde kant op moet als ik
 
Zoetermeer, daar heb ik ook gewoond (Rokkeveen) en ik rij er nog steeds vaak doorheen. Doe eens een voorbeeld van een verkeerslicht dat motoren slecht detecteert dan ga ik dat van de week eens testen.
Als je van de Hugo de Grootlaan linksaf de Zegwaartse weg op wilt, dat stoplicht heeft wat aanmoediging nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan