Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

De Blonde Dame, betere rondingen... :} :} Zwart gekleed, brede witte streep :P

Die???

Anders heb jij toch wat gemist..
 
*O*Go stoplicht! Go! Stop-stop-stoplicht! Stop-stop-stoplicht! Oeps sorry, go verkeerslicht! Go! You're simply the best! *O*

Regelmatig geprobeert, wisselend resultaat
😂
Net als dat het geen tandwiel maar kettingwiel is, is een verkeerslicht of stoplicht eigenlijk een verkeersregelinstallatie. Een lamp om de weg te verlichten is namelijk ook een verkeerslicht.
 
Net als dat het geen tandwiel maar kettingwiel is, is een verkeerslicht of stoplicht eigenlijk een verkeersregelinstallatie. Een lamp om de weg te verlichten is namelijk ook een verkeerslicht.
Goed man :t iedereen weet wat er bedoelt wordt :?
 
Gisteren ritje Egmond aan zee over de rijksweg en kronkelroute terug richting Scheveningen vond het al de hele weg vreemd geen flitspaal of traject controle meldingen te krijgen van mijn TomTom blijken die fuckers van TomTom een storing te hebben. Nu maar hopen dat zo'n zondags ritje niet al te duur uitgevallen is
 
Net als dat het geen tandwiel maar kettingwiel is, is een verkeerslicht of stoplicht eigenlijk een verkeersregelinstallatie. Een lamp om de weg te verlichten is namelijk ook een verkeerslicht.
Ooooooeeeeee die ga ik gebruiken! Een maat van mij maakt me echt elke keer knettergek wanneer ik stoplicht zeg, 'het is geen stoplicht maar een verkeerslicht'. Vervolgens gebruikt hij wel het onjuiste 'enigste' maar goed.

Moet ik even op terug komen. Snel gegoogled en volgens Wikipedia (alles op het internet is waar!) is een verkeerslicht onderdeel van een verkeersregelinstallatie en gelden verkeerslichten als verkeerstekens. Daardoor is een lamp om de weg te verlichten dus geen verkeerslicht
 
Ooooooeeeeee die ga ik gebruiken! Een maat van mij maakt me echt elke keer knettergek wanneer ik stoplicht zeg, 'het is geen stoplicht maar een verkeerslicht'. Vervolgens gebruikt hij wel het onjuiste 'enigste' maar goed.

Moet ik even op terug komen. Snel gegoogled en volgens Wikipedia (alles op het internet is waar!) is een verkeerslicht onderdeel van een verkeersregelinstallatie en gelden verkeerslichten als verkeerstekens. Daardoor is een lamp om de weg te verlichten dus geen verkeerslicht
Deze wist ik niet.
 
Kan best, maar nooit van gehoord, wel van sluitlicht ipv achterlicht
 
Ik had ook geen flauw idee, hetzelfde als dat het woord stoplicht een verwarring zou kunnen opleveren aangezien dat ook een juist woord is om te gebruiken om het remlicht mee aan te duiden.
Klopt. Dat doen onze zuiderburen. Heel irritant als je samen met hun een stadsbus aan het bouwen bent.
 
Ooooooeeeeee die ga ik gebruiken! Een maat van mij maakt me echt elke keer knettergek wanneer ik stoplicht zeg, 'het is geen stoplicht maar een verkeerslicht'. Vervolgens gebruikt hij wel het onjuiste 'enigste' maar goed.

Moet ik even op terug komen. Snel gegoogled en volgens Wikipedia (alles op het internet is waar!) is een verkeerslicht onderdeel van een verkeersregelinstallatie en gelden verkeerslichten als verkeerstekens. Daardoor is een lamp om de weg te verlichten dus geen verkeerslicht
Nee, dat laatste is idd onzin. Wat de vakterm van Rijkswaterstaat is weet ik niet precies maar "verkeerslicht" zal het niet zijn.
 
Klopt. Dat doen onze zuiderburen. Heel irritant als je samen met hun een stadsbus aan het bouwen bent.
Zo word ik nog wel eens gek wanneer een maatje uit Eindhoven tegen me zegt dat hij net is aangereden. Ben het inmiddels wel gewend maar de eerste keer schrok ik me rot. En hij maar niet begrijpen waarom ik schrok 😂

ik ben net aangereden = ik ben net weggereden
 
Nee, dat laatste is idd onzin. Wat de vakterm van Rijkswaterstaat is weet ik niet precies maar "verkeerslicht" zal het niet zijn.


Openbare Straatverlichting, met alle variaties, straatverlichting, openbare verlichting, zoals onder afdakjes enzo...
 
Openbare Straatverlichting, met alle variaties, straatverlichting, openbare verlichting, zoals onder afdakjes enzo...
Het ging me erom hoe één lamp heet, zoiets als een lantaarnpaal. Dat is een gewoon woord maar het klinkt niet erg deskundig en er zijn ook lantaarns die aan kabels boven de snelweg hangen. Dat zijn dan dus weer geen palen. Er moet toch wel een RWS-vakterm zijn?
 
Ik had trouwens vanmorgen een lifter. Toen ik net de snelweg op draaide merkte ik dat er een sprinkhaan op mn voorkuip zat. Ik heb nog tegen hem gezegd 'Hou vast maatje, dan zet ik je af in Gouda'. Dat leek hem te lukken! Maar helaas niet de gehele rit, de Brienenoordbrug heeft hij nooit gezien.
Ik had jaren geleden een spinnetje op de motor die er zeker een week gezeten heeft en alle ritten heeft meegemaakt.
 
En die armaturen aan kabels heet lijnverlichting

Lichtmasten kunnen een paaltoparmatuur hebben, rechte mast, of een opschuifarmatuur, gebogen mast :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan