Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb bij een zéér veelzijdig bedrijf gewerkt en kon -omdat ik dat leuk vond- alle kloteklussen opknappen... Zo zat ik maandags printen te maken om een 126 polige connector uit te splitsen via TTL en hing ik dinsdag in de stromende regen straatverlichting te repareren na een blikseminslag... Terwijl ik eigenlijk procesautomatiseerder ben... Kan dus op enige materiaalkennis bogen
 
Zo word ik nog wel eens gek wanneer een maatje uit Eindhoven tegen me zegt dat hij net is aangereden. Ben het inmiddels wel gewend maar de eerste keer schrok ik me rot. En hij maar niet begrijpen waarom ik schrok 😂

ik ben net aangereden = ik ben net weggereden
Regio eindhoven is ook nooit klaar met werken, maar afgewerkt.
 
Code oranje betekent dat de korte broek en t-shirt mag op de motor toch? In paar uur tijd alweer genoeg rijders zo gezien vandaag.
 
Sorry voor de smerige voorruit. :+ En de focus op dashboard.
Vanochtend reed ik achter een motorrijder die de plaats op de weg niet helemaal begrijpt denk ik? Dit ging toch wel enkele honderden meters dat ik achter hem reed zo door. En toen was er een afslag.

Screenshot_20190723-121602.png
 
Sorry, het is de out of focus vlek tussen de twee auto's in. ;) Een betere foto maken is rijdend niet verantwoord.
'Midden van de rijstrook' zit niet bepaald in de buurt.

En aangezien niemand verder iets mee heeft gemaakt vandaag dacht ik, ik kom er even in. :)
 
Sorry, het is de out of focus vlek tussen de twee auto's in. ;) Een betere foto maken is rijdend niet verantwoord.
'Midden van de rijstrook' zit niet bepaald in de buurt.

En aangezien niemand verder iets mee heeft gemaakt vandaag dacht ik, ik kom er even in. :)
Die was me nog niet eens opgevallen. Is die relevant dan?

Nou ja, de A325 is dicht tussen knooppunt Ressen en Arnhem. Moest dus via Elst of de A50. Koos voor Elst, maar raakte ergens verdwaald in een woonwijk. Gelukkig toch gekomen waar ik wezen moest *O*
 
Het enige dat ik afgelopen dagen heb mee gemaakt is zeer dichte mist, en klokken die wel stil lijken te staanB|

This nu nog steeds niet echt helder..
Zeg maar..
 
Sorry voor de smerige voorruit. :+ En de focus op dashboard.
Vanochtend reed ik achter een motorrijder die de plaats op de weg niet helemaal begrijpt denk ik? Dit ging toch wel enkele honderden meters dat ik achter hem reed zo door. En toen was er een afslag.

Bekijk bijlage 1411674

Was deze vanuit een houder gemaakt ofzo ?
Maar waarom zou dit zo 'n verkeerde plaats op de weg zijn ? Ik weet dat het geleerd word om links van de weg as te rijden maar wat als hij nou de afrit zou willen nemen of eventueel twijfelt ofzo ?

Heb mensen gekkere dingen zien doen
 
Was deze vanuit een houder gemaakt ofzo ?
Maar waarom zou dit zo 'n verkeerde plaats op de weg zijn ? Ik weet dat het geleerd word om links van de weg as te rijden maar wat als hij nou de afrit zou willen nemen of eventueel twijfelt ofzo ?

Heb mensen gekkere dingen zien doen
Ik heb juist geleerd het midden van de weg te pakken. Recentelijk (5 juli) m'n rijbewijs behaald. Niet dat ik er echt mee eens ben.
 
Was deze vanuit een houder gemaakt ofzo ?
Maar waarom zou dit zo 'n verkeerde plaats op de weg zijn ? Ik weet dat het geleerd word om links van de weg as te rijden maar wat als hij nou de afrit zou willen nemen of eventueel twijfelt ofzo ?

Heb mensen gekkere dingen zien doen
Uiteindelijk heeft meneer de afrit genomen, de afrit heeft een doorlopende strook en een afgesneden strook die je vlak voor het puntstuk pakt. Die laatste pakte meneer. Maar als je dan enkele honderden meters zo blijft rijden dan is dat niet bepaald veilig, mijn Mii kan ik zo naast die motor in dezelfde strook neerzetten. Daarnaast heb je weinig speelruimte voor het geval iemand op de afrit zich bedenkt, als je in het midden van de strook rijdt dan heb je nog de ruimte om uit te wijken of je hoorn te laten horen. Als iemand hier zonder goed te kijken naar links schuift geef ik je weinig kans. Ik had hem in het midden gepakt, in het ergste geval iets rechts van het midden.

De foto is inderdaad vanuit een vaste telefoonhouder gemaakt, anders had ik het niet gedaan. Anders had het onverantwoord geweest voor zo iets kleins.
 
Gistermiddag zowat uit de bocht gedrukt Welplaatweg afslagrichting A15/Botlektunnel/Rotterdam. Vrouwtje in kleine autootje, donkere zonnebril op. Ik reed op de rechterbaan (voor linksaf en zij op de linkerbaan voor linksaf./ hang ik in de bocht zie ik ineens dat autootje mijn kant opkomen. Madameke wilde ff doordouwen van de linkerbaan naar de rechterbaan.....in de bocht! Ik verder naar buiten om aanrijding te voorkomen en zag grasrand dichterbij komen. Flink toeteren en flink blijven toeteren totdat mevrouw ineens wakker wordt en mij daar als een sukkel en dwaas raar zit aan te kijken. En de hele tijd tot zie ineens doordat dat ze mij zowat van het asfalt afdouwde d'r stomme kop strak naar voren gericht. Totaal geen besef van wat er naast haar rijdt en hoe zij zelf rijdt...
 
Als iemand hier zonder goed te kijken naar links schuift geef ik je weinig kans. Ik had hem in het midden gepakt, in het ergste geval iets rechts van het midden.
Hij rijdt niet naast een auto, dus dat is niet zo'n probleem toch?
In het midden en dus achter het rijtje auto's voor hem gaan rijden zie ik wel als een probleem in het geval daar iemand gaat remmen.
 
Hoe vind jij dan dat het moet?
Ze hadden me nooit moeten laten slagen _O-
Nee maar zonder dollen, ik vind het zelf prettiger om iets meer links van de as van de weg te rijden. Dit geld vooral voor wanneer ik op de linkerbaan rijd. Iets meer speelruimte tussen mij en mn medeweggebruiker.
Afhankelijk van het verkeer hoor, vanmorgen had ik een vrachtwagen die hem van de rechter baan naar de middelste baan gooide terwijl ik links reed. Aangezien dit allemaal vrij wild gebeurde koos ik eieren voor m'n geld en ging ik nog maar iets verder links van de as rijden. Z'n banden kwamen uiteindelijk op de strepen en net niet er over op mijn baan
 
Ze hadden me nooit moeten laten slagen _O-
Nee maar zonder dollen, ik vind het zelf prettiger om iets meer links van de as van de weg te rijden. Dit geld vooral voor wanneer ik op de linkerbaan rijd. Iets meer speelruimte tussen mij en mn medeweggebruiker.
Afhankelijk van het verkeer hoor, vanmorgen had ik een vrachtwagen die hem van de rechter baan naar de middelste baan gooide terwijl ik links reed. Aangezien dit allemaal vrij wild gebeurde koos ik eieren voor m'n geld en ging ik nog maar iets verder links van de as rijden. Z'n banden kwamen uiteindelijk op de strepen en net niet er over op mijn baan
Klopt, iets links van het midden van de rijstrook, zo heb ik het ook geleerd. Je zit dan in het centrum van het blikveld van de automobilist achter je en ze kunnen je niet over je eigen rijstrook inhalen.
 
Gistermiddag zowat uit de bocht gedrukt Welplaatweg afslagrichting A15/Botlektunnel/Rotterdam. Vrouwtje in kleine autootje, donkere zonnebril op. Ik reed op de rechterbaan (voor linksaf en zij op de linkerbaan voor linksaf./ hang ik in de bocht zie ik ineens dat autootje mijn kant opkomen. Madameke wilde ff doordouwen van de linkerbaan naar de rechterbaan.....in de bocht! Ik verder naar buiten om aanrijding te voorkomen en zag grasrand dichterbij komen. Flink toeteren en flink blijven toeteren totdat mevrouw ineens wakker wordt en mij daar als een sukkel en dwaas raar zit aan te kijken. En de hele tijd tot zie ineens doordat dat ze mij zowat van het asfalt afdouwde d'r stomme kop strak naar voren gericht. Totaal geen besef van wat er naast haar rijdt en hoe zij zelf rijdt...
Blijft leuk omgeving Rotterdam, valt altijd wat te beleven😂
Vanmorgen bij het knooppunt bij Vlaardingen/Schiedam Noord maar even de bestuurder van een Mercedes even vriendelijk verzocht zijn knipperlichten volgende keer te gebruiken. Zag het al aankomen (ha! anticipatievermogen) maar meneer besloot op ongeveer 3 meter voor mij hem in een keer mijn baan op te slingeren. Had het gas al los dus uiteindelijk was er vrij weinig aan de hand. Toen hij opgeschoven was naar de rechterbaan richting Schiedam ben ik er voorbij gegaan richting Vlaardingen met een poging om met mijn hand zo goed mogelijk een knipperlicht na te doen.

Had dit onderweg van werk naar huis gebeurt had ik waarschijnlijk heel wat minder geanticipeerd
 
Blijft leuk omgeving Rotterdam, valt altijd wat te beleven😂
Vanmorgen bij het knooppunt bij Vlaardingen/Schiedam Noord maar even de bestuurder van een Mercedes even vriendelijk verzocht zijn knipperlichten volgende keer te gebruiken. Zag het al aankomen (ha! anticipatievermogen) maar meneer besloot op ongeveer 3 meter voor mij hem in een keer mijn baan op te slingeren. Had het gas al los dus uiteindelijk was er vrij weinig aan de hand. Toen hij opgeschoven was naar de rechterbaan richting Schiedam ben ik er voorbij gegaan richting Vlaardingen met een poging om met mijn hand zo goed mogelijk een knipperlicht na te doen.

Had dit onderweg van werk naar huis gebeurt had ik waarschijnlijk heel wat minder geanticipeerd
Dat laatste is niet best. Je hoort geconcentreerd te rijden, 's avonds net zo goed als 's morgens. Anders moet je niet de weg op gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan