Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag weer eens op de motor naar de nachtdienst. Rij op de a9 naar het noorden, zie ik in de spiegel al één zeer fel brandende pit… 1tje, dus of een auto met kapot licht of …. Een geestelijk gehandicapte mede motorrijder. En ja hoor, het was een gehandicapte broeder. Ik vind dat mooi, ben je niet helemaal goed in je bovenkamer, mag je gewoon een 1300 of 1400 cc motor fiets besturen (dit was een blauw witte, Yamaha 4 in lijn). Alleen wel verplicht dat groot licht aan, zodat wij, als meer fortuinlijke in de bovenkamer, je direct kunnen herkennen en het pieter baan centrum kunnen bellen om je laatst bekende locatie door te geven…… klaphark dat je er bent.
De manier om overige bestuurders het gebruik van de spiegels af te leren... met groot licht achter iemand gaan rijden.
 
Vandaag weer eens op de motor naar de nachtdienst. Rij op de a9 naar het noorden, zie ik in de spiegel al één zeer fel brandende pit… 1tje, dus of een auto met kapot licht of …. Een geestelijk gehandicapte mede motorrijder. En ja hoor, het was een gehandicapte broeder. Ik vind dat mooi, ben je niet helemaal goed in je bovenkamer, mag je gewoon een 1300 of 1400 cc motor fiets besturen (dit was een blauw witte, Yamaha 4 in lijn). Alleen wel verplicht dat groot licht aan, zodat wij, als meer fortuinlijke in de bovenkamer, je direct kunnen herkennen en het pieter baan centrum kunnen bellen om je laatst bekende locatie door te geven…… klaphark dat je er bent.
Eh...
Het was niet gisteren, ik heb slechts een 600 cc fiets maar mijn dimlicht was kapot gegaan.
Het viel mij eigenlijk op dat er niemand seinde.
 
Eh...
Het was niet gisteren, ik heb slechts een 600 cc fiets maar mijn dimlicht was kapot gegaan.
Het viel mij eigenlijk op dat er niemand seinde.
Zo zie je maar weer hoe makkelijk mensen hun oordeel al weer klaar hebben liggen. Beter groot licht voeren dan helemaal geen licht. :t
 
We waren meer indicaties dat er sprake was van afwijkende gedachtes omtrent de regels en voorschriften. Laten we het zomaar zeggen. (Aangaande groot licht meneer van gisteren ) de rechter baan was blijkbaar lava, snelheidsmeter meter stuk of vmax een suggestie. Ohja en het was nog niet donker.
 
Jullie krijgen een exclusief beeld van mijn "bijna doods ervaring":


Mijn "gestures" zijn geen middelvingers enzo, maar eerder een aanwijzing dat ze iets verloren zijn.
Blijkbaar kon het hen allemaal een worst schelen.
Titel is natuurlijk satire :')
Tja, belachelijk inderdaad dat sommige mensen maar wat in een bakkie pleuren in de veronderstelling dat het wel blijft liggen. Maar soms moet je een beetje geluk hebben, zoals nu, want het had ook een metalen plaat (klik) kunnen zijn...
 
Tja, belachelijk inderdaad dat sommige mensen maar wat in een bakkie pleuren in de veronderstelling dat het wel blijft liggen. Maar soms moet je een beetje geluk hebben, zoals nu, want het had ook een metalen plaat (klik) kunnen zijn...

Mijn vader werd met zijn auto geraakt door een metalen (lees scherp) verkeersbord en ook door een houten blok. Viel van een vrachtwagen af.
Het verkeersbord maakte een leuke snee in de plastic bumper van de auto, beeld je maar eens in dat het je been is :(
 
Is iets meer afstand houden, zeg 2s, wellicht een idee? ;)

Kon ook. Ik geloof dan toch wel dat een ding dat in de lucht zit nog makkelijker uit te wijken is dan iets wat rond zit te stuiteren. Ooit al eens een lege doos op de grond gegooid en gezien hoe onvoorspelbaar dat kan zijn? :')
 
Zondag reed ik ook achter een pickup waar een zak uitwaaide. Gebeurde ver genoeg voor me dus even gas los gelaten om te zien welke kant de wind die zak op zou blazen. En gisteren reed er opeens een vrachtwagen voor me de vluchtstrook op. Meteen zelf naar de meest linkerbaan gereden, in eerste met de gedacht die chauffeur de ruimte te geven, maar toen ik dichterbij was zag ik ook dat zijn stapel hekken aan de linkerkant van de oplegger waren gegleden en alleen nog in de spanbanden hingen. Dat deed me realiseren dat het sowieso een goed idee was zoveel mogelijk naar links te gaan, niet alleen om die chauffeur ruimte te geven.

Een paar jaar geleden kreeg ik tijdens een voorjaarsstorm op de fiets een grote zak die tegen mijn hoofd waaide. Dat was op de fiets al niet fijn, op de motor was het dat nog veel minder geweest.
 
Ja is altijd oppassen geblazen. Vorige zomer tijdens een vrij stormachtige nacht vloog er in het donker op de A9 ineens een groot wit aanhanger zeil van iets van 6x6 meter dwars over de snelweg vlak voor mijn motor.
 
Ik ben een keer met de auto over een afgevallen vogelhuis (XXL formaat voor een park of villatuin) gereden. Mijn auto kwam voor mijn gevoel zo ongeveer los van de weg. In de garage bleek de carterplaat van de auto gelukkig sterk genoeg te zijn geweest. Achter mij reed een vrij dikke auto. Die kwam tot stilstand met vogelhuis klem onder zijn radiator. En vrij snel ontstond een grote plas rond de auto ...

De reactie van de chauffeur tegen de politie: "ik twijfelde al of ik wel of niet een net er overheen zou spannen ...".
 
Gisteren reed ik op de N525 van Laren naar Hilversum. Op het stuk waar je Hilversum in gaat kwam een scooter van het fietspad de rijbaan oprijden waar dit moet. En gooide zich hierbij voor een auto.

De auto vond het vervolgens nodig om de scooter over het verdrijvingsvlak in te halen en even vol op zijn remmen te gaan, waardoor zowel ik als de scooter hard op de rem moesten. Je gaat daar van 80 naar 50 en hebt dus nog redelijk wat snelheid.

Uiteindelijk week de auto nog even uit naar de tweede rijbaan om nogmaals de discussie aan te gaan met de scooter. En zo belanden ze achter mij bij het stoplicht waar de 2 bereiders van de scooter verhaal gingen halen bij de auto en een verkeersruzie ontstond. Ik was zelf ook redelijk verhit door de lompe actie van de auto, maar heb even tot 10 geteld en toen het licht groen werd gas gegeven en de mannen ruziënd achter me gelaten.
 
Gisteren reed ik op de N525 van Laren naar Hilversum. Op het stuk waar je Hilversum in gaat kwam een scooter van het fietspad de rijbaan oprijden waar dit moet. En gooide zich hierbij voor een auto.

De auto vond het vervolgens nodig om de scooter over het verdrijvingsvlak in te halen en even vol op zijn remmen te gaan, waardoor zowel ik als de scooter hard op de rem moesten. Je gaat daar van 80 naar 50 en hebt dus nog redelijk wat snelheid.

Uiteindelijk week de auto nog even uit naar de tweede rijbaan om nogmaals de discussie aan te gaan met de scooter. En zo belanden ze achter mij bij het stoplicht waar de 2 bereiders van de scooter verhaal gingen halen bij de auto en een verkeersruzie ontstond. Ik was zelf ook redelijk verhit door de lompe actie van de auto, maar heb even tot 10 geteld en toen het licht groen werd gas gegeven en de mannen ruziënd achter me gelaten.
:t
 
  • Leuk
Waarderingen: XMAX
Jullie krijgen een exclusief beeld van mijn "bijna doods ervaring":


Mijn "gestures" zijn geen middelvingers enzo, maar eerder een aanwijzing dat ze iets verloren zijn.
Blijkbaar kon het hen allemaal een worst schelen.
Titel is natuurlijk satire :')
Wow, dat is close.😲

Maar wat ik niet snap is dat je er veel te dicht achter blijft hangen?
Ik zou juist maken dat ik uit die gevarenzone zou komen, snelheid eruit, afstand maken en rijstrook opschuiven.
Je ziet dat er nog meer zooi los ligt en eruit gaat waaien?
Als zo`n plastic zak tegen je motor aankomt lig jij op je snuffert.
Of hij slaat in je wiel of hij trekt je voorrem in.

Denk er naar even over na, hopelijk hou je er voor een volgende keer rekening mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan