Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Afgelopen week heb ik, deels samen met guntherrex, de kleppen van m'n ZRX gesteld.

Gisteren mee te werk geweest. Niets aan de hand. Gisteravond naar de band ook niet, maar op de terugweg op de A7 begint ie opeens onregelmatig te lopen. Werd al erger, op een gegeven moment kwam ik in geen enkele versnelling nog boven de 100km/u... :?

Ik begon te denken, misschien iets niet goed gemeten? Of het dopje uit de airbox geschoten waardoor ie valse lucht aanzuigt (emissiezooi is ook verwijderd)? Wacht eens, misschien...

Juist, ik draai hem op reserve en hij gaat er weer als een malle vandoor.
full

Nog even getest maar even stevig doortrekken was geen enkel probleem meer. Moest dus gewoon tanken. :+
Ik meende dat als de tank leeg is de motor stopt en niet op halve kracht blijft doordraaien :?
 
Het is maar net hoe de carbs inelkaarsteken... De RD loopt vlak voor hij leeg is ineens twee keer zo goed, komt door arm mengsel, dat klopt, onderin staan ze rijk
 
Ik meende dat als de tank leeg is de motor stopt en niet op halve kracht blijft doordraaien :?
Als ie echt leeg is wel maar voordat hij op reserve moet loopt deze fiets nog best wel even door. Heeft zo een paar kilometer geduurd voordat ik op het idee kwam om het kraantje eens te verdraaien. ;)
 
Als ie echt leeg is wel maar voordat hij op reserve moet loopt deze fiets nog best wel even door. Heeft zo een paar kilometer geduurd voordat ik op het idee kwam om het kraantje eens te verdraaien. ;)
Ampart. Het begint te lijken op wat een vroegere collega zei: "Als mijn tank leeg is doe ik net of ik niks merk en rij gewoon door" 😫
 
Of dat ie op 0:26 vrolijk een één-richtingsstraat de verkeerde kant inrijdt, en op 0.44 weer. Was niet nodig, als je gewoon rechtdoor was gebleven op de Bellamy, was je via de Kostverlorenkade precies hetzelfde uitgekomen. En dan had je ook niet een heel stuk fietspad hoeven pakken op de Kinkerstraat.

Serieus man, je rijdt als een scooterrijder.
Ik dacht dat het aan mij lag.
Edit: Ah, we zijn alweer 4 pagina's verder :+
 
Laatst bewerkt:
Als iemand een rode motor nabij A2 langs The Wall Ri. Amsterdam afrit Leidsche Rijn Centrum kwijt is, had je hem maar niet op de vluchtstrook van de afrit achter moeten laten. RWS zal wel contact opnemen, of geef ze anders zelf even een belletje. B|
 
Afgelopen week heb ik, deels samen met guntherrex, de kleppen van m'n ZRX gesteld.

Gisteren mee te werk geweest. Niets aan de hand. Gisteravond naar de band ook niet, maar op de terugweg op de A7 begint ie opeens onregelmatig te lopen. Werd al erger, op een gegeven moment kwam ik in geen enkele versnelling nog boven de 100km/u... :?

Ik begon te denken, misschien iets niet goed gemeten? Of het dopje uit de airbox geschoten waardoor ie valse lucht aanzuigt (emissiezooi is ook verwijderd)? Wacht eens, misschien...

Juist, ik draai hem op reserve en hij gaat er weer als een malle vandoor.
full

Nog even getest maar even stevig doortrekken was geen enkel probleem meer. Moest dus gewoon tanken. :+


Dat dopje is wel een dingetje ,of niet ? hij ging er toch moeilijk in ? dan valt hij er ook niet zomaar uit, bij mij heeft t ding 20k gezeten ,en hij zat nog vast zat:t
 
Pff vandaag ook wat meegemaakt. Snelweg richting Arnhem. Links van mij kwam een harley voorbij met 130km/h? De auto voor me gooit het knipperlicht uit en gaat zo naar links tegen de motorrijder aan. De motorrijder kon zijn harley nog maar net onder controle houden, slingerde goed heen en weer en viel bijna van z'n zadel. Meneer in de auto stopte later gelukkig wel op de vluchtstrook en heb ze maar naar een tankstation verder op gestuurd omdat hij in eerste instantie de snelweg wilde oversteken om te kijken hoe het met de motorrijder was die inmiddels links van de snelweg stilstond.

Soms....
 
Wow, wat een geluk dat hij zijn motor overeind kon houden! Hoe is het aan de harley rijder aan de andere kant van de snelweg duidelijk gemaakt dat de auto naar het eerstvolgende tankstation reed?
 
Wow, wat een geluk dat hij zijn motor overeind kon houden! Hoe is het aan de harley rijder aan de andere kant van de snelweg duidelijk gemaakt dat de auto naar het eerstvolgende tankstation reed?

Heel hard schreeuwen en met wat handgebaren begreep hij het uiteindelijk wel.

Schade leek mee te vallen, hoewel harley onderdelen natuurlijk niet goedkoop zijn. Vol adrenaline stond hij nog wat rondjes te draaien om zijn motor en de schade te bekijken. Hij liep wat mank dus het leek erop dat de auto ook zijn been had geraakt. Verder zag ik zo snel een fikse deuk in z'n uitlaat en zat hij zelf bij z'n stuur te prutsen dus allicht dat daar ook wat schade was.

Maar ik schrok me helemaal kapot en verbaasde me dat hij z'n motor onder controle hield bij zo'n snelheid.
 
Laatst bewerkt:
Op m'n plaat vanavond

Wel met de bezorgbrommer, dus dat scheelt.
Regen dus rustig rijden, bocht naar rechts, reed 15 misschien, schuift het voorwiel weg,waarschijnlijk olie ofzo op de weg.

2 spiegels eraf en 2 scheuren in voorspatbord. Rug doet zeer en vooral mijn linker dijbeen.
Gaat wel weer over. Had nog spiegels liggen, dus zitten er al weer 2 op.

Maar wat rijdt dat k#t zonder spiegels
 
Op m'n plaat vanavond

Wel met de bezorgbrommer, dus dat scheelt.
Regen dus rustig rijden, bocht naar rechts, reed 15 misschien, schuift het voorwiel weg,waarschijnlijk olie ofzo op de weg.

2 spiegels eraf en 2 scheuren in voorspatbord. Rug doet zeer en vooral mijn linker dijbeen.
Gaat wel weer over. Had nog spiegels liggen, dus zitten er al weer 2 op.

Maar wat rijdt dat k#t zonder spiegels

Maar wel op tijd je spullen afgeleverd?
 
Op m'n plaat vanavond

Wel met de bezorgbrommer, dus dat scheelt.
Regen dus rustig rijden, bocht naar rechts, reed 15 misschien, schuift het voorwiel weg,waarschijnlijk olie ofzo op de weg.

2 spiegels eraf en 2 scheuren in voorspatbord. Rug doet zeer en vooral mijn linker dijbeen.
Gaat wel weer over. Had nog spiegels liggen, dus zitten er al weer 2 op.

Maar wat rijdt dat k#t zonder spiegels
Schade aan de bezorgbrommer voor eigen rekening :?
 
Op m'n plaat vanavond

Wel met de bezorgbrommer, dus dat scheelt.
Regen dus rustig rijden, bocht naar rechts, reed 15 misschien, schuift het voorwiel weg,waarschijnlijk olie ofzo op de weg.

2 spiegels eraf en 2 scheuren in voorspatbord. Rug doet zeer en vooral mijn linker dijbeen.
Gaat wel weer over. Had nog spiegels liggen, dus zitten er al weer 2 op.

Maar wat rijdt dat k#t zonder spiegels
Niet vooruit te branden dan he.....
 
Persoonlijk zie ik de lol van een cabrio ook totaal niet, het blijft een auto.
Gister mn auto weer bij de garage opgehaald, man wat is dat saai zeg dat autorijden. Alleen de airco is wel fijn met die warmte, vandaar dat ik me afvraag, wat is de lol of het nut van een cabrio.
20190801_111128.jpg

lekker met je (klein)kinderen rondtoeren in Italië b.v. 😋
 
Op m'n plaat vanavond

Wel met de bezorgbrommer, dus dat scheelt.
Regen dus rustig rijden, bocht naar rechts, reed 15 misschien, schuift het voorwiel weg,waarschijnlijk olie ofzo op de weg.

Het rustig rijden in de regen is vaak het probleem. Een tweewielig motorvoertuig heeft de beste grip als zowel de vering als de aandrijving belast zijn. Je band heeft onder druk ook nog wat meer contact met de weg. Wat je moet doen is vloeiend rijden, zonder abrupte snelheidsverschillen, maar zeker niet voorzichtig want dat werkt averechts.
 
Terug
Bovenaan Onderaan