Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Het is me nog niet eerder overkomen maar tweemaal ingehaald worden door volgeladen auto plus caravan deed me toch even het gas erop zetten.
120km/u (vmax) was de idioot nog niet vlot genoeg en zwabberen dat het ding deed.

Vmax voor personenwagen met aanhanger is 90 in Nederland.
 
Ter plaatse Vmax 120??? begrijpend lezen is ook een ding hoor, ik twijfel ook over de intentie...
 
Dat was mijn punt. Hij mag 90km/u en haalt in met +120km/u.

Na de tweede keer afstand nemen, in snelheid afzakken, mopperen WAAROM en hem na het inhalen voor de derde keer in mijn spiegel wéér zien inlopen ben ik maar een tiental auto's vooruit voorbij gejaagd om er vanaf te zijn.

Van het type inhalen omdat hij niet vooraan rijdt ofzo. Snel thuis willen zijn na een lange vakantie? Geen idee.
 
Ik blijf het leuk vinden om tijdens de vakanties te zien wat de subcultuurtjes op de weg zijn.
Hoe ze over de grens hun eigen gewoontes hebben. En... dat je goed merkt dat je weer terug in Nederland bent.
 
Ik blijf het leuk vinden om tijdens de vakanties te zien wat de subcultuurtjes op de weg zijn.
Hoe ze over de grens hun eigen gewoontes hebben. En... dat je goed merkt dat je weer terug in Nederland bent.

Gewoontes en wegindeling. Je merkt het onmiddellijk als je Nederland inrijdt: rotonde, rotonde, drempel, drempel, drempel, wegversmalling, rotonde, enzovoort... :X
 
Gewoontes en wegindeling. Je merkt het onmiddellijk als je Nederland inrijdt: rotonde, rotonde, drempel, drempel, drempel, wegversmalling, rotonde, enzovoort... :X
En nog steeds vind ik dit veel relaxter dan een afslag bord - 50 meter verder uitvoegstrook - 50 meterverder een haakse bocht en dan een onoverzichtelijke kruising waar je links of rechts moet maar niet kan zien wat er aan komt. Zo heeft ieder zijn eigen verbazing/irritaties ;-)
 
Gewoontes en wegindeling. Je merkt het onmiddellijk als je Nederland inrijdt: rotonde, rotonde, drempel, drempel, drempel, wegversmalling, rotonde, enzovoort... :X
:Y En.. opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats, wij hebben on-ge-loof-lijke haast. We moeten drukken, duwen, trekken, afsnijden, vloeken en weer doooorgaaaan.
 
Het is me nog niet eerder overkomen maar tweemaal ingehaald worden door volgeladen auto plus caravan deed me toch even het gas erop zetten.
120km/u (vmax) was de idioot nog niet vlot genoeg en zwabberen dat het ding deed.
Vakantie is weer voorbij, snel terug naar huis (zullen niet de enige zijn, die hierdoor, nooit meer thuiskomen) om vanavond al weer de wasmachine aan te kunnen zetten, het stressen is weer begonnen...of eigenlijk nooit weggeweest })
 
Het is me nog niet eerder overkomen maar tweemaal ingehaald worden door volgeladen auto plus caravan deed me toch even het gas erop zetten.
120km/u (vmax) was de idioot nog niet vlot genoeg en zwabberen dat het ding deed.
Typisch Nederlands. Over de Franse tolwegen zie ik alleen Nederlanders zo idioot hard rijden met hun caravan (want ja, je mag 130km/h, en ja ook richting het zuiden want we moeten onze vakantiebestemming wel zo snel mogelijk halen). :N

...en nee, ik gedraag me niet als Nederlander op de Franse tolweg. O-) Ik heb geen haast, de reis is onderdeel van mijn vakantie. En een sleurhut heb ik ook niet.
 
...ik gedraag me niet als Nederlander op de Franse tolweg. O-) Ik heb geen haast, de reis is onderdeel van mijn vakantie. En een sleurhut heb ik ook niet.
Ook niet zoiets })
 

Bijlagen

  • 70666D4F-7F1E-4CF8-92AB-1340630CC7D1.jpeg
    70666D4F-7F1E-4CF8-92AB-1340630CC7D1.jpeg
    22,6 KB · Weergaven: 11
Niet onderweg maar het is (half) motorgerelateerd:
Ik was in de garage bezig met mijn ketting te stellen (haha, motor), tot ik plots een claxon, bandengepiep en een luide knal die maar bleef duren hoorde.
Het was 18u30, een tijdstip waar mijn pa normaal gezien ook naar huis kwam. Een ongeval was er dus gebeurd en ik met handschoenen en steltang naar buiten rennen en kijken wat er is gebeurd en of er gewonden waren.
Gelukkig niet mijn pa :) Geen gewonden, 1 auto lag op z'n kop, perte totale in de haag van de overbuur, andere nog (relatief) heel in het midden van de straat. Heb de volledige schade niet gezien.
Maar in mijn ooghoek zag ik een jongen van +-11-12 jaar van (half) onder de auto kruipen en wegfietsen.
De getuiges (2 fietsers) stonden met schrik erbij, die jongen had echt geluk gehad, want het scheelde blijkbaar geen haar anders mocht de ambulance komen.

De week is goed begonnen :')
 
Niet onderweg maar het is (half) motorgerelateerd:
Ik was in de garage bezig met mijn ketting te stellen (haha, motor), tot ik plots een claxon, bandengepiep en een luide knal die maar bleef duren hoorde.
Het was 18u30, een tijdstip waar mijn pa normaal gezien ook naar huis kwam. Een ongeval was er dus gebeurd en ik met handschoenen en steltang naar buiten rennen en kijken wat er is gebeurd en of er gewonden waren.

Gelukkig niet mijn pa :) Geen gewonden, 1 auto lag op z'n kop, perte totale in de haag van de overbuur, andere nog (relatief) heel in het midden van de straat. Heb de volledige schade niet gezien.
Maar in mijn ooghoek zag ik een jongen van +-11-12 jaar van (half) onder de auto kruipen en wegfietsen.
De getuiges (2 fietsers) stonden met schrik erbij, die jongen had echt geluk gehad, want het scheelde blijkbaar geen haar anders mocht de ambulance komen.


De week is goed begonnen :')
De term perte totale kende ik nognie. Duckduckgo leverde een aardige visuele representatie van wat het betekent in elk geval:
Car_crash_2.jpg
 
Vanavond rondje gelopen met de baas (vrouw) is ook onderweg :Y

Komen we een naast de fiets lopende dame (jonge dame) tegen, zag dat de ketting eraf lag
Half open kettingkast, heb hem er ff opgelegd, al lopend 30 sec werk
Dame blij en fietste door, ben hartelijk bedankt
Goed gedaan jochie :t
 
Onderweg patatje halen bij het Brielse meer. Staat op de parkeerplaats een vrij recente Ford Focus met de motorkap open. Duits kenteken. In m'n beste Hochdeutsch gevraagd of ik kon helpen.

Nou en of, de dame in kwestie was met drie jonge kinderen op stap van Renesse richting de Apenheul, en daarna verder naar huis, maar op de snelweg met pech komen te staan. De politie had een berger geregeld, en die had haar hier drie uur geleden afgezet, en weggereden na het betalen van €170,-. Wegenwacht was gebeld, maar ze bleek geen Europa dekking te hebben.(...)

Het probleem was een miniem scheurtje in een slangetje op een aftakking van de koelslang. Ze had al een paar liter water toegevoegd, zodra het systeem op druk kwam, spoot het er uit. De Praxis zat op 5 minuten rijden, speciale zelf vulkaniserende reparatietape gehaald. Stukje tape afgesneden, even kijken welke kant van de tape aan de binnenzijde moet. Intussen komt dezelfde berger weer aangereden, loopt met grote passen naar de auto, en roept "HIER, IK ZIE HET AL" en rukt vervolgens de hele slang aan gort.

En nu? Vraag ik. "STUKKIE AFSNIJDEN EN SLANG ER WEER OP, KLAAR!" Helaas, elke poging de slang op de slangpilaar te duwen resulteert in een scheurende slang, die heel erg bros blijkt. "GEWOON OP DE WEGENWACHT WACHTEN, DIE KENNEN DAT ZO FIXEN", draait zich om, stapt in en rijdt weer weg.

Samen met een andere man hebben we geduldig het slangeinde verwarmd met een aansteker, en zo in 5 minuten tijd de slang opgerekt totdat hij op de slangpilaar ging. Tie-rip eroverheen getrokken, en getest. Geen lekkage meer!

We kregen een dikke omhelzing als dank.
 
Vanmorgen reed ik over de 2e rotonde van vandaag, hoor ik links wat schrapen. Blijkt een van de bouten die de jiffy vasthoud aan het frame te zijn losgelopen en verdwenen. Voorzichtig ergens een kabelbinder los gehaald en daarmee de jiffy omhoog gebonden en verder gereden. Half uurtje later was die binder ook overleden. Toen maar de motor in de 3 gezet en met de hak de jiffy omhoog gehouden en naar het werk gereden
 
Vanmorgen reed ik over de 2e rotonde van vandaag, hoor ik links wat schrapen. Blijkt een van de bouten die de jiffy vasthoud aan het frame te zijn losgelopen en verdwenen. Voorzichtig ergens een kabelbinder los gehaald en daarmee de jiffy omhoog gebonden en verder gereden. Half uurtje later was die binder ook overleden. Toen maar de motor in de 3 gezet en met de hak de jiffy omhoog gehouden en naar het werk gereden
Hoe ver was het toen nog …?
 
Vanmorgen weer een relaxte agent tegen gekomen.
Kwam met 120 aangereden op 100 weg, staat motoragent te laseren. Hij ziet mij aankomen, gun gaat omlaag, en weer omhoog toen ik em langsreed :+

😮
Dat moet ik nog meemaken. Aan de andere kant, misschien is dat de reden dat ik nog nooit een snelheidsboete heb binnengekregen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan