Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Iedereen die zou willen meerijden naar het crematorium is welkom hoe meer motoren hoe mooier.

Nog even over maandag: zijn er nog meer mensen uit de buurt van Hoorn die gaan meerijden? Ik weet niet hoeveel motorrijders er komen, maar als het er erg veel zijn heb je mogelijk een vergunning nodig.

Als we de kortste weg nemen van de Joh Poststraat naar de Berkhouterweg moeten we de Koepoortsweg oversteken en die kun je wel even blokkeren met een paar motoren, maar aan het eind van de Van Dedemstraat moet je het Keern oversteken en daar kom je bij een verkeerslicht en daar kun je de boel niet blokkeren omdat het een van de hoofd toegangswegen naar de stad betreft en die is rond 17 uur erg druk.
 
Ik denk eerder aan een EMG.

Dan mogen ze dat ook geven aan de kerel die naar links komt zonder te kijken en alles er achter in de ankers moet en zich enige tijd kan opvreten tot de twee vrachtwagens zijn ingehaald. :)

In India de normaalste zaak van de wereld (ook met 200 km/u). Maar vergeleken met Nederland is het daar een chaos op de wegen. :+

Overigens voelt het niet gevaarlijk aan, links inhalen jaren terug met de vangrail vlak naast me vond ik veel gevaarlijker, eens maar nooit weer. De gulden middenweg voor mij. :]
 
Ik vind het ook nogal minder sociaal. maar goed, als jij recht lult dat het normaal is.........
Ik hoop je op die manier niet tegen te komen, ben er niet echt van gediend

Ik was ook niet gediend van die kerel die zijn sleurhut ervoor ramde terwijl ik 140 reed en hij even met 90-95 km/u dus twee vrachtwagens ging inhalen die ook nog eens een eindje uit elkaar reden.

Dus ja... wat ik doe is niet goed, maar wel uitlokking door de ander. Hij had ook mij voor kunnen laten gaan en dan pas zijn inhaalmanoeuvre kunnen uitvoeren. Maar iedereen denkt alleen aan zichzelf en dat is iets wat ik ook veel vaker moet doen, minder aan een ander denken, meer aan mijzelf en dan is mijn actie precies dat(zelfde).
 
Ik was ook niet gediend van die kerel die zijn sleurhut ervoor ramde terwijl ik 140 reed en hij even met 90-95 km/u dus twee vrachtwagens ging inhalen die ook nog eens een eindje uit elkaar reden.

Dus ja... wat ik doe is niet goed, maar wel uitlokking door de ander. Hij had ook mij voor kunnen laten gaan en dan pas zijn inhaalmanoeuvre kunnen uitvoeren. Maar iedereen denkt alleen aan zichzelf en dat is iets wat ik ook veel vaker moet doen, minder aan een ander denken, meer aan mijzelf en dan is mijn actie precies dat(zelfde).

Jij denkt in dit geval toch ook vooral aan jezelf: 'Als ik maar eerst voorbij ben'.

})
 
Normaal kan ik jouw deelname op mg goed waarderen, maar op dit moment ben je net een klein kut kind, waar ik me dood aan erger
Blijven doorzeuren om jouw actie als een ASO en idioot te rijden goed te praten door de schuld bij een ander te leggen, die feitelijk niets fout doet
Je gedrag is meer dan ASO, en zeker geen visitekaartje voor de motorrijder, maar blijkbaar wil je dat niet beseffen en blijf je door janken als een klein kind wat zijn zin niet krijgt, jammer, siert je niet

Kan deze wie heeft de grootste wedstrijd stoppen?, Maw gedraag je met een volwassen reactie of hou je kop, op dit moment vind ik je een ongelooflijke ASO lul

Hoop dat ik later je bijdragen weer kan waarderen
 
Wat ik me afvraag is hoe ver je in de verte moet spiegelen en snelheid inschatten, bij een snelheidsverschil van 60kmu voordat je je er niet mee gehinderd voelt. :?
En als ie even in het gaatje tussen twee vrachtwagens gaat, gaat ie even later hetzelfde kunstje nog een keer doen, maar nu met een vrachtwagen vlak achter zich.
Misschien komt er dit keer wel een motor met 180kmu. :?
 
Normaal kan ik jouw deelname op mg goed waarderen, maar op dit moment ben je net een klein kut kind, waar ik me dood aan erger
Blijven doorzeuren om jouw actie als een ASO en idioot te rijden goed te praten door de schuld bij een ander te leggen, die feitelijk niets fout doet
Je gedrag is meer dan ASO, en zeker geen visitekaartje voor de motorrijder, maar blijkbaar wil je dat niet beseffen en blijf je door janken als een klein kind wat zijn zin niet krijgt, jammer, siert je niet

Kan deze wie heeft de grootste wedstrijd stoppen?, Maw gedraag je met een volwassen reactie of hou je kop, op dit moment vind ik je een ongelooflijke ASO lul

Hoop dat ik later je bijdragen weer kan waarderen

Nog ff en je mag een week niet inloggen :+
 
Ja, dat zeg ik toch ook? Mijn actie is datzelfde en dat moet ik meer doen; minder aan anderen denken want velen stellen daarin teleur. :)

Misschien moet je dit dan nog een stapje verder doorvoeren. Wat als de auto met sleurhut tussen de 2 vrachtwagens wel naar rechts gaat, net op het moment dat jij rechts aan het inhalen bent? Met een beetje pech ben je daarna helemaal niet meer in staat aan jezelf te denken.
Echt, die halve minuut op je leven is dit risico gewoon niet waard. En het is maar de vraag of je van die halve minuut die je bespaart echt wel zo geniet.
Motorrijden is geen straf. Wat maakt het uit dat je nog een minuutje langer over je ritje mag doen :]
 
Iedereen heeft wel eens zo'n moment dat je bij nader inzien best wel "associaal" bezig bent, zo ga ik soms te hard door de files heen en moet ik mezelf terugfluiten. Ik heb dan eigenlijk totaal geen haast (ben meer een rechtsrijder op Vmax +2), maar het zit er wel in... Het is een balanceren tussen veilig en het grijze gebied van associaal rijden. Weet je plek op de weg hou er rekening mee dat anderen ook fouten maken. Take it easy before easy takes you !
 
Iedereen heeft wel eens zo'n moment dat je bij nader inzien best wel "associaal" bezig bent, zo ga ik soms te hard door de files heen en moet ik mezelf terugfluiten. Ik heb dan eigenlijk totaal geen haast (ben meer een rechtsrijder op Vmax +2), maar het zit er wel in... Het is een balanceren tussen veilig en het grijze gebied van associaal rijden. Weet je plek op de weg hou er rekening mee dat anderen ook fouten maken. Take it easy before easy takes you !
Ik heb heel lang gedacht hoe ik dit moest verwoorden, nu heb jij het voor me gedaan 😍 😘🥰 . mijn rijstijl houdt ook in dat ik op de grens van Art5. en 50KMh+ zit, dat betekent dat je na allehande dollemansacties vooraan 10 minuten bij de brug staat te wachten... Gelukkig realiseer ik me wel dat dat niet altijd even netjes is en denk ik soms ook wel "dat had ik misschien beter niet kunnen doen". Probeer niet sneller te rijden dan dat je beschermengel vliegt...
 
Ik heb me vanmorgen nog wel ff de vullingen uit m n kiezen moeten remmen voor zo n hoogpoter BMW met natuurlijk bmw pak en opmaakkoffers , de beste man kwam me voorbij met ca 160 op de snelweg (ik was net op t gemak ingevoegd) nou toen kwam t klaverblad , ik wist niet dat je zo langzaam door een bocht kon zonder om te donderen |(en ik kon er ook niet langs, de gek slingerde nogal :r
Maar op t rechte ging hij er weer van tussen ,de rechte stukken ridder
 
Misschien moet je dit dan nog een stapje verder doorvoeren. Wat als de auto met sleurhut tussen de 2 vrachtwagens wel naar rechts gaat, net op het moment dat jij rechts aan het inhalen bent? Met een beetje pech ben je daarna helemaal niet meer in staat aan jezelf te denken.
Echt, die halve minuut op je leven is dit risico gewoon niet waard. En het is maar de vraag of je van die halve minuut die je bespaart echt wel zo geniet.
Motorrijden is geen straf. Wat maakt het uit dat je nog een minuutje langer over je ritje mag doen :]

Ik geef je volledig gelijk! Echter haalde ik de auto + vrachtwagen in op het moment dat hij naast de eerste vrachtwagen zat en niet naar rechts kon. In mijn spiegel zag ik dat hij de 2e ook ging inhalen, al was er voldoende ruimte om zijn inhaalactie in twee delen te doen om ander snel verkeer voor te laten (wat ik persoonlijk zou doen, want ik denk teveel aan anderen). Anders als hij ergens tussen beide vrachtwagens op de linkerstrook zat, had ik 200% zeker niet zo voorbij gegaan of kon ik er gewoon rechts voorbij met ruimte zat om uit te wijken richting vluchtstrook (iets wat je met filerijden vast ook wel eens moet doen). Rechts inhalen op een strook hebben we allemaal wel eens gedaan. Ik haal dit soort trucjes alleen uit als ik er 100% zeker van ben dat het veilig kan. Feit blijft dat ik er gewoon achter had moeten wachten, want er was totaal geen reden om dit te doen. In het verkeer moet je ook fouten van anderen opvangen, dat lukt meestal, maar heel soms lukt dat niet altijd even goed. Kijk ook naar @slonzebons die nog even terug gaat rijden om te vragen waarom iemand iets doet en daarbij meerdere regels overtrad. :)

Er was dus 0% kans dat meneer naar rechts zou komen of de vrachtwagen naar links zou gaan, dat heet anticiperen (en het moment dat de sleurhut naar links kwam enige momenten daarvoor, was natuurlijk óók anticiperen :P ). Maar ik moet er geen gewoonte van maken, anders ga ik wel heel erg lijken op Franse motards. :]
 
Nog even over maandag: zijn er nog meer mensen uit de buurt van Hoorn die gaan meerijden? Ik weet niet hoeveel motorrijders er komen, maar als het er erg veel zijn heb je mogelijk een vergunning nodig.

Als we de kortste weg nemen van de Joh Poststraat naar de Berkhouterweg moeten we de Koepoortsweg oversteken en die kun je wel even blokkeren met een paar motoren, maar aan het eind van de Van Dedemstraat moet je het Keern oversteken en daar kom je bij een verkeerslicht en daar kun je de boel niet blokkeren omdat het een van de hoofd toegangswegen naar de stad betreft en die is rond 17 uur erg druk.
Ja er komen als het goed is meer motoren. Betreft de route ernaartoe horen we morgen wel moet goed komen.😉
 
Ik geef je volledig gelijk! Echter haalde ik de auto + vrachtwagen in op het moment dat hij naast de eerste vrachtwagen zat en niet naar rechts kon. In mijn spiegel zag ik dat hij de 2e ook ging inhalen, al was er voldoende ruimte om zijn inhaalactie in twee delen te doen om ander snel verkeer voor te laten (wat ik persoonlijk zou doen, want ik denk teveel aan anderen). Anders als hij ergens tussen beide vrachtwagens op de linkerstrook zat, had ik 200% zeker niet zo voorbij gegaan of kon ik er gewoon rechts voorbij met ruimte zat om uit te wijken richting vluchtstrook (iets wat je met filerijden vast ook wel eens moet doen). Rechts inhalen op een strook hebben we allemaal wel eens gedaan. Ik haal dit soort trucjes alleen uit als ik er 100% zeker van ben dat het veilig kan. Feit blijft dat ik er gewoon achter had moeten wachten, want er was totaal geen reden om dit te doen. In het verkeer moet je ook fouten van anderen opvangen, dat lukt meestal, maar heel soms lukt dat niet altijd even goed. Kijk ook naar @slonzebons die nog even terug gaat rijden om te vragen waarom iemand iets doet en daarbij meerdere regels overtrad. :)

Er was dus 0% kans dat meneer naar rechts zou komen of de vrachtwagen naar links zou gaan, dat heet anticiperen (en het moment dat de sleurhut naar links kwam enige momenten daarvoor, was natuurlijk óók anticiperen :P ). Maar ik moet er geen gewoonte van maken, anders ga ik wel heel erg lijken op Franse motards. :]

:t
Kijk,zo ken ik je weer
 
...ik wist niet dat je (met een All Road) zo langzaam door een bocht kon zonder om te donderen...
Met een All Road, en zeker met een Boxer, kan je zelfs stilstaan, zonder om te vallen, en zonder voeten aan de grond, als je getraind ben om All Roads te rijden, door het lage zwaartepunt en de wendbaarheid, is een obstakel op de weg, en in het veld, geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan