Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Ik heb altijd een paar volle blikken bier bij me om door zijn voorruit te gooien. Helaas gaan die steeds weer leeg tijdens de rit.:9O-)
 
Dat hangt van de situatie af. Wat was jouw plaats op de weg? Even goed recht voor de bestuurder van die auto gaan rijden (dus links van 't midden, zoals het je eigenlijk geleerd is) kan helpen om de automobilist te laten inzien dat er nog een motor tussen hem en de auto daarvoor zit.

Maar sommigen zijn gewoon kloothommels die blijven duwen, en dan is wat jij gedaan heb de allerbeste oplossing die er is. :t

Het blijft heel irritant, zo'n klever en laatst had ik er een op de N307, een petje met vriendinnetje en ik maakte een handgebaar dat hij afstand moest houden, maar dat werkte niet. Op de N307 mag je 100 km/u, maar het is een nieuwe weg zonder kruisingen en er wordt niet gecontroleerd omdat er geen gevaar is.

Dus toen ik genoeg had van die eikel heb ik gas gegeven en in no time zat er een kilometer tussen.
 
Ik weet niet wie je rijschoolhouder is geweest, maar hij is je nog een paar lessen schuldig. ;)

Edit: je hebt het wel goed opgelost natuurlijk; gewoon er langs laten, doei zeggen, en vrolijk verder blijven leven, maar het verbaast me dat iemand die pas zijn rijbewijs heeft deze vraag stelt; een rijschoolhouder moet je hier op voorbereiden volgens mij. Wat is er trouwens mis met rechts rijden?

Je kan tijdens je rijlessen onmogelijk op alle soorten situaties voorbereid worden.
In dit geval was het langzamer rijden en het gevaar van een bumperklever wegnemen door langzamer te gaan rijden mijn inziens de beste oplossing.
Ik rijd verder ruim 40k km per jaar in de auto zakelijk dus heb best wat ervaring op de weg. Was gewoon benieuwd hoe medemotorrijders dit soort situaties oplossen.
 
Politie was tussen Ho-eve-Laken en Nijkerk in de bermen aan het zoeken ofzo en oh mijn god, wat is dat toch interessant! 1 rijstrook afgezet links, 70 op de matrixborden en thv van de politieagent die met zijn zaklamp in de berm schijnt vol in de ankers. Kijk eerst ff in je spiegel voor je remt lul! Er zit een vrachtwagen achter je. Agent schrok van mijn luchthoorn, hopelijk mijn voorligger ook. Mocht ik vanaf 15km/u weer op snelheid komen met 50+ ton. Agent scheen wel op de auto voor mij en zei wat in zijn microfoon. Hoop dat hij het kenteken doorgaf.
 
Je kan tijdens je rijlessen onmogelijk op alle soorten situaties voorbereid worden.
In dit geval was het langzamer rijden en het gevaar van een bumperklever wegnemen door langzamer te gaan rijden mijn inziens de beste oplossing.
Ik rijd verder ruim 40k km per jaar in de auto zakelijk dus heb best wat ervaring op de weg. Was gewoon benieuwd hoe medemotorrijders dit soort situaties oplossen.
Ik begrijp het, ik bedoelde het ook niet om je in de maling te nemen hoor... maar ik herinnerde mezelf ineens een goeie instructeur van heel lang geleden ... *D Ik geloof dat hij nog steeds rijdt; Andre Klop in Arnhem. Hij nam aan het eind van de lessen altijd dit soort situaties heel goed door... :t

Je hebt de situatie in elk geval overleefd, dus kwa oplossing plus één. *O*
 
Ik weet niet wie je rijschoolhouder is geweest, maar hij is je nog een paar lessen schuldig. ;)

Edit: je hebt het wel goed opgelost natuurlijk; gewoon er langs laten, doei zeggen, en vrolijk verder blijven leven, maar het verbaast me dat iemand die pas zijn rijbewijs heeft deze vraag stelt; een rijschoolhouder moet je hier op voorbereiden volgens mij. Wat is er trouwens mis met rechts rijden?
Niks dacht ik. Ik meende zelfs dat dat moest. Maar idd, er zijn er die er anders over denken.
 
Niks dacht ik. Ik meende zelfs dat dat moest. Maar idd, er zijn er die er anders over denken.
Ik ben ook een echte rechtsrijder, want dat was toch de deal toen je je rijbewijs haalde ... rechtsrijden. Maar ik ben wel opgehouden met me te ergeren aan linksrijders. Rechts inhalen is ook gewoon inhalen. Maar daar verschillen we dan misschien weer van mening. ;) :t
 
Vanmiddag met de money naar Apeldoorn, rij net het dorp in, staat er midden op de rotonde een money stil, wel een brommer, maar goed monkey's onder elkaar
Gevraagd wat het probleem was, moest nog leren schakelen _O- ff fietspad op geholpen en weer door

Net op de terugweg, ongeveer 2/3, valt hij ineens uit, vrouwlief gebeld, en die is ingeblikt met fietsendrager langs gekomen
Morgen ff dubbel checken, maar lijkt op peut is op |(|(


Verbaasd me, want gister getankt, vanmorgen naar Zwolle en terug naar Deventer, naar school van mijn zoon, heen en terug 5 km, naar Apeldoorn en 2/3 terug, is een km of 115-120, met ca 4 liter, toch maar opzoek naar een mini jerrycan, kon ook nergens meer tanken, nu al een keer of 4 droog gestaan

Tsja, geen dagteller, geen lampje, geen brandstofmeter
En maakt niet uit hoe het kraantje staat, reserve werkt niet
 
Vanochtend in Slootdorp bijna frontaaltje met tegemoetkomende busje. Deze had het idee opgevat om een vrachtwagen in te halen op een locatie waar het niet echt kon. Klein stukje weg 50 km zone tussen 2 rotondes. Denk niet dat de vrachtwagenchauffeur heel blij was met het feit dat het busje hem sneed toen deze weer naar rechts kwam om mij niet te raken.
 
Ik ben ook een echte rechtsrijder, want dat was toch de deal toen je je rijbewijs haalde ... rechtsrijden. Maar ik ben wel opgehouden met me te ergeren aan linksrijders. Rechts inhalen is ook gewoon inhalen. Maar daar verschillen we dan misschien weer van mening. ;) :t


Doe ik dagelijks, op het traject naar mijn werk komt er op een moment een rijstrook bij aan de rechterkant, vanaf dat dit er is schuif ik op en rij rustig met de cruise controle op 125 alle slaapkoppen op de midden en linkerrijstrook voorbij...
 
Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Altijd er langs laten gaan. Op enkelbaans wegen zoek ik vaak een parkeervak of een uitvoegstrook op waar ik even op kan rijden zodat iemand er voorbij kan. Blijkbaar wil ie sneller. Lekker laten gaan is voor mij de veiligste optie. Dat het niet eerlijk is en er dus alleen maar voor zorgt dat ie het vaker doet klopt. Maar ik ben geen politie. Die komt ie vanzelf tegen.
 
Gister lekke band met het koekblik. Nog nooit de moeite genomen uit te vinden waar het reservewiel, krik enz. te vinden waren … Gelukkig instructieboek bij de hand. Wisselen ging makkelijker dan ik dacht, geen vastgeroeste wielmoeren enz. Boel opbergen en gauw weer verder. Wel met vieze handen :r
 
Die hadden vrijwel direct weer een doorstart gemaakt. En vooralsnog gaat het nu prima. Ik beheer de voorraad van dat bedrijf in mijn functie bij de dienstverlener dus ik ben er vrij zeker van dat ze open zijn. Anders gaat al mijn voorraad naar een verkeerd adres. :P

Mijn Diversion had hem volgens mij ook.
Mijn Diversion in ieder geval wel. Erg handig.

Mijn meest bijzondere van de laatste twee weken ongeveer:

Een rijstrook afgesloten, kijken, stond er een berger en RWS op de vluchtstrook, met een auto, en met een boedelbak aan de andere kant van de vangrail. Wel gewoon op de wielen, maar met de dissel op de vangrail. Tja, windje gevangen?

Een paar dagen geleden splitsing A27/A28 ri. Amersfoort nadat de verschillende snelwegen reeds gescheiden zijn rijd ik op de middelste strook, een andere auto op de linker strook en nog wat auto's en vrachtauto's om ons heen. We reden allemaal ongeveer 100 km/h, net er boven. Komt er op de linkerstrook een lichtblauwe Jaguar vol gas op die andere auto af rijden. Die Jaguar reed duidelijk veel te hard. Die remt te laat, er zat minder dan een meter tussen de Jag en de andere auto, gaat hij seinen en duwen. Na een seconde doet de andere auto niks, gaat de Jag er rechts voorbij, mij net niet afsnijdend, meteen links voor die andere auto en even een brake check. Lul. Dat was even een 0900-8844 momentje om het te registreren. Wie weet dat er nog iets mee gedaan wordt bij toekomstige overtredingen. Een brake check is voor mij een Art.5. Maar ja, ik ben geen politieagent.
 
Laatst bewerkt:
Wat een haast hebben we toch en waarom dan?

Binnen een echt “dorp” reed ik achter een jawel, witte bestelbus. Verderop waren een jong meisje te paard en een ander meisje op de fiets ernaast al van verre zichtbaar. Het paard leek al wat onrustig. En ja hoor, de witte bestelbus raasde met een asosnelheid vlak lang het paard en deze begon daardoor te bokken. Het jonge meisje was niet gelijk in staat het paard tot bedaren te brengen, het meisje op de fiets kwam ten val. Ik hield een beetje afstand en deed de alarmlichten aan, achteropkomend verkeer probeerde ik met handgebaren vaart te laten minderen en uiteindelijk tot stilstand te brengen.

Het bokken ging nog even door, achter mij stond een klein autootje met een dame die blijkbaar haast had. Met een hoog toerental wurmde ze zich langs mij en ging ook met hoge snelheid dicht langs het meisje met het onrustige paard. Waarom dan toch?

Uiteindelijk lukte het de meisjes het paard tot rust te brengen en werd de fiets van het wegdek opgeraapt. Met wat zwaaien werd ik bedankt. De witte bestelbus en de “pittig rijdende dame” waren in de verte verdwenen. Wat bezielde deze mensen toch? Waarom brengt men jonge mensen in gevaar en rijd je door als je ziet dat je zo’n ellende veroorzaakt hebt?

Ik begrijp het niet…
 
Zijn gewoon nare egoïstische mensen met haast en weinig geduld die werkelijk schijt en lak hebben aan alles behalve aan zichzelf.
Een discussie ermee zou zinloos zijn, want toegeven kunnen/willen ze niet en worden ze vaak boos van.
Kortom: kansloos.
Nadeel: komt nooit meer goed met zulk soort mensen.
Voordeel: kans is aannemelijk dat ze zich ooit in hun leven op de 1 of andere manier wel tegenkomen.
En dat.....kan op vele manieren zijn.
 
Even een vraagje voor iedereen, aangezien ik nog redelijk nieuw ben op de motor (half jaartje m'n motorrijbewijs).
Reed vandaag op de A4 links achter alle auto's die +-10km harder reden dan de max snelheid. De ford achter mij was flink aan het 'bumper'kleven. Ik ben maar naar rechts gegaan (incl gas los) om die eikel erlangs te laten, om vervolgens weer naar links te gaan.
Hoe lossen jullie dit normaliter op?
Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overleven
 
Gister op de Bundesstrasse B299, net voorbij Berching, 100 waar ik 100 mag. In D heb je als je je aan de snelheid houdt altijd zon k#nk&r audi achter je die zit te douwen, ook hier liet de derde niet lang op zich wachten. Hij gaat er in een rechterbocht voorbij en ik denk "dag hoor, zie je zo wel." Nou 4 minuten later is die dus op een afslaande tractor geknald, audi ergens onder het talud, alle klapzakken eruit, alle ramen er uit , voorwiel eraf en die vent kwam net het talud op. Ik heb hem uit het open raampie nog wel gevraagd of er geen verletzten in het voertuig achtergebleven waren, maar toen hij dat ontkende ben ik lekker verder gereden, toedeledoki. Lekker he, die 30 seconden tijdswinst...
Duitsers kunnen echt geen autorijden. :N
 
Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overleven
Even tellen, stel, ik houd het op die 150km/u, wat bij mijn motor 144km/u is in real, en dus 24km/u boven v-max (in België), is een boete van minimum 150€ (wederom in België). Als ik 20 dagen op een maand werk, zijn dat 40 ritten (heen en terug samengeteld). Als de trajectcontrole eens een maand lang actief staat, is dat 3.000€ ... oei, dat is een heel pak meer dan ik verdiend heb die maand ... dure veiligheidsvoorziening ... die evenmin niet waterdicht is ...

Nou ... dit was een vluchtige berekening, en een "in het slechtste geval" situatie.
Maar wat ik bedoel, in mijn ogen heeft @madcold wel goed gehandeld, geanticipeerd, op een aanwezig gevaar. Ik houd me vrij goed aan de V-max, en laat "heethoofden" er, voor zover als mogelijk, ook maar voorbij, want in mijn ogen is dát een effectievere "levensverzekering" dan sneller te gaan rijden, en al zeker dan gebaren of/of bijhorende reacties.

Maar ik begrijp je wel maar al te goed hoor! Soms, als er eens een té heethoofd tussen zit, moet ik er ook tegen "vechten" om er niet tegen in te gaan ... :X
 
Ik blijf er zelf wel relaxed bij, het gebaar is vriendelijk, gauw begrepen en een duimpje na. Hier in NL is trajectcontrole aangegeven... de contributie van de afgelopen 20 jaar is 28 euro en 7 administratiekosten... je hebt mijn bericht denk ik niet best begrepen...
Mecloud zijn beslissing is ook prima maar ik vind niet dat ik zo'n plakker de ruimte moet geven, dan wint hij iets wat hij niet hoort te winnen. Laat jij mensen in de supermarkt voor die hun karretje voor de kassa tegen je enkels douwen???
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf er zelf wel relaxed bij, het gebaar is vriendelijk, gauw begrepen en een duimpje na. Hier in NL is trajectcontrole aangegeven... de contributie van de afgelopen 20 jaar is 28 euro en 7 administratiekosten... je hebt mijn bericht denk ik niet best begrepen...
Mecloud zijn beslissing is ook prima maar ik vind niet dat ik zo'n plakker de ruimte moet geven, dan wint hij iets wat hij niet hoort te winnen. Laat jij mensen in de supermarkt voor die hun karretje voor de kassa tegen je enkels douwen???
Ja ik begrijp het wel hoor. In B is trajectcontrole ook aangegeven, hoe het komt dat 80% nog steeds goed doorrijd weet ik niet.
Maar Belgische chauffeurs zijn snel op hun teentjes getrapt, en interpreteren zelfs een vriendelijk gebaar al als een uitnodiging op een "gevecht", en gaan dan wel eens gevaarlijke maneuvers naar jou toe uithalen. En per slot van rekening staan wij maar op 2 wielen ...
 
Belgen zijn zulke aardige mensen, altijd hoffelijk, vriendelijk, vooral verzorgd... Maar zet ze asjeblieft NIET in een auto, dan worden het SS-Gorilla's
 
Ik vind dat dit onder de noemer kaas van het brood eten valt. Hij komt er bij mijn jiet voorbij. Kleven is bij mij zolang ik vrij baan heb toch wat moeilikker omdat ik 150 / 160 rij. Plakkers maak ik duidelijk met een gebaar dat ik er niet van gediend ben, anders van het gas af tot ze het doorhebben of mijn voorganger rechts voorbij. 150 / 160 heeft als voordeel dat ze niet gauw achter je hangen, datis een zeker gevoel... de bekeuring die je eventueel krijgt???? Contributie voor garantie op overleven
Garantie op overleven krijg je nergens, hoeveel je ook bereid bent aan het CJIB te offeren ... :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan