Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ga voor een plakker ook niet aan de kant, dan laat ik mijn gas los net zolang totdat die afstand neem. Schijthekel aan dat volk wat denk dat ze door plakken, grootlicht, knippers of andere obscene gebaren denkt dat de snelweg van hun is :')

Ook ooit eens een duitser gehad op de autobahn, ik naar links en in feite kon ik daarna ook direct weer naar rechts. Echter meneer vond het noodzakelijk om op ik denk ruim 500 meter al te gaan seinen dat ik niet naar links mocht gaan. Tsja dan blijf ik toch wat langer links plakken en haal ik toch iets rustiger in wanneer diegene dat niet doet. Ik was immers al aan het versnellen, maar toen wist ik het even niet meer :D
Vooral op de motor, maar ook in het koekblik met hoge snelheid, heb ik er geen enkele behoefte aan gelijk te hebben of te krijgen. Veiligheid vóór alles!
 
Nee, dan draai ik even om en zeg ik dat het knap irritant is waar ze mee bezig zijn. Als je dat in een drukke supermarkt doet dan is iemand zo beschaamd dat ie vanzelf wel afstand houdt.

Dat kan alleen niet op de motor :+



Met een gebaar van "neem even afstand" wel... dus niet het wegwuifgebaar

Vanmorgen weer zo n pannenkoek motorrijder met 4 van die fuck led lampen op z n motor tegen gekomen :r,fijn hoor dat je zelf zichtbaar wil zijn ,
maar dat je dan een ander recht in z n gezicht moet schijnen (en ik rijd nog wel in een mpv ,lekker hoog dus)|(
Daar zou je eigenlijk ff achteraan moeten rijden en die kutlampjes er met een hamertje af tikken ,idioterie met die fock lampjes !

Ik hoor van veel mensen dat die led verlichting helemaal niet verblind |(
Het is de kanker van het wegverkeer en gaat vele, vele levens kosten... Bij regen in het donke rij je bij iedere passage een zwart gat in... Misschien kan ik te goed zien bij donker dat ik al gauw vind dat verlichting verblindt


Ik ga voor een plakker ook niet aan de kant, dan laat ik mijn gas los net zolang totdat die afstand neem. Schijthekel aan dat volk wat denk dat ze door plakken, grootlicht, knippers of andere obscene gebaren denkt dat de snelweg van hun is :')

Ook ooit eens een duitser gehad op de autobahn, ik naar links en in feite kon ik daarna ook direct weer naar rechts. Echter meneer vond het noodzakelijk om op ik denk ruim 500 meter al te gaan seinen dat ik niet naar links mocht gaan. Tsja dan blijf ik toch wat langer links plakken en haal ik toch iets rustiger in wanneer diegene dat niet doet. Ik was immers al aan het versnellen, maar toen wist ik het even niet meer :D

Het is wel een ongeschreven regel dat je je best doet om vrij baan te maken, als ze in Duitsland groot licht geven, aleen die T$%^%$@#Audi's doen het vanzelf als er een voor zit
 
Met een gebaar van "neem even afstand" wel... dus niet het wegwuifgebaar



Ik hoor van veel mensen dat die led verlichting helemaal niet verblind |(
Het is de kanker van het wegverkeer en gaat vele, vele levens kosten... Bij regen in het donke rij je bij iedere passage een zwart gat in... Misschien kan ik te goed zien bij donker dat ik al gauw vind dat verlichting verblindt




Het is wel een ongeschreven regel dat je je best doet om vrij baan te maken, als ze in Duitsland groot licht geven, aleen die T$%^%$@#Audi's doen het vanzelf als er een voor zit
Als je iemand tegemoet rijdt die te veel licht aan heeft één oog dichtknijpen tot hij voorbij is. Dan oog open en je ziet meteen weer genoeg, je rijdt dan niet in dat zwarte gat. Trucje geleerd van een militaire chauffeur.
 
Als je iemand tegemoet rijdt die te veel licht aan heeft één oog dichtknijpen tot hij voorbij is. Dan oog open en je ziet meteen weer genoeg, je rijdt dan niet in dat zwarte gat. Trucje geleerd van een militaire chauffeur.
Dat trucje werkt niet, je pupillen zijn gekoppeld.
 
Ik ga voor een plakker ook niet aan de kant, dan laat ik mijn gas los net zolang totdat die afstand neem. Schijthekel aan dat volk wat denk dat ze door plakken, grootlicht, knippers of andere obscene gebaren denkt dat de snelweg van hun is :')

Ook ooit eens een duitser gehad op de autobahn, ik naar links en in feite kon ik daarna ook direct weer naar rechts. Echter meneer vond het noodzakelijk om op ik denk ruim 500 meter al te gaan seinen dat ik niet naar links mocht gaan. Tsja dan blijf ik toch wat langer links plakken en haal ik toch iets rustiger in wanneer diegene dat niet doet. Ik was immers al aan het versnellen, maar toen wist ik het even niet meer :D
Vandaar dat die Duitsers meer en meer een schijthekel aan Nederlanders krijgen. In Duitsland is het al jaar en dag gewoon om aan te geven dat je met hoge snelheid nader. Door midden van lichtsignalen. Maar wij Hollanders moeten weer es dwarsliggen.....
 
Dat trucje werkt niet, je pupillen zijn gekoppeld.
Ik heb daar geleerd om helemaal weg te kijken van het licht, dat is datzelfde zwarte gat, het blijft kut. Ook gordijntjes maken van je ogen helpt. Ik kan er aardig mee omgaan maar er zullen er ongetwijfeld zijn die het fataal wordt, en de verblindende klootzak heeft totaal niet door dqat er achter hem door zijn schult iemand tegen een boom ligt te sterven
 
Wat betreft die extra verlichting ,t zal vast interessant staan ,maar ik heb er een hekel aan ,je wekt meer irritatie als sympathie ermee op .
Een hoop verlichting is op t moment kut m.n name die led rotzooi ,een hoop mensen kunnen beter is naar een oogarts gaan om beter te zien :t
 
Dat trucje werkt niet, je pupillen zijn gekoppeld.
Nee het werkt wel, pupillen zijn absoluut niet gekoppeld, ze maken zelfs onderscheid in kleur...

Ik heb geleerd met donker om te gaan en heb aan een gloeiende spijker genoeg. Mensen willen dat het dag wordt met hun verlichting, op een moment is die led troep ook niet meer toereikend... Moet je bij een halve maan eens zonder licht gaan rijden, binnen een minuut ben je gewend en kan je gewoon voort.

Het zijn overigens dezelfde eikels die overdag meteen een zonnebrilletje opzetten, bij het eerste zonnestraaltje.
 
Wat betreft die extra verlichting ,t zal vast interessant staan ,maar ik heb er een hekel aan ,je wekt meer irritatie als sympathie ermee op .
Een hoop verlichting is op t moment kut m.n name die led rotzooi ,een hoop mensen kunnen beter is naar een oogarts gaan om beter te zien :t
De led-lampen treffen geen enkele blaam, de onkundige hand die niet weet waar hij mee bezig is wel.
Zonde dat zo’n mooie fijne lichtbron de schuld krijgt. Ik beloof jou dat je bij mij absoluut niet verblind word door de door mij geplaatste led-verlichting.
 
De led-lampen treffen geen enkele blaam, de onkundige hand die niet weet waar hij mee bezig is wel.
Zonde dat zo’n mooie fijne lichtbron de schuld krijgt. Ik beloof jou dat je bij mij absoluut niet verblind word door de door mij geplaatste led-verlichting.
Als ik iets naar achteren schuif op mijn zadel gaat de lichtbundel al omhoog. Hetzelfde, maar dan sterker, gebeurt bij accelereren.
 
Ik heb het lange tijd ook geloofd, al vond ik dat het niet goed werkte (in Italiaanse tunneltjes).
Het hoort bij de (motor)fabeltjes.
Dan moet je nu, achter je computer één oog dichtknijpen en 30 sec dicht houden, en dan kijken wat het verschil is tussen je ene en je andere oog door ze om en om dicht te doen. Het is een feit, geen veronderstelling.
 
Met een gebaar van "neem even afstand" wel... dus niet het wegwuifgebaar
En soms snappen mensen dat, soms niet. En als ze het al snappen dan is het maar de vraag of het ze ook maar iets kan interesseren. Er is nog steeds een veel te grote groep die bewust gaat zitten duwen.
 
Dan moet je nu, achter je computer één oog dichtknijpen en 30 sec dicht houden, en dan kijken wat het verschil is tussen je ene en je andere oog door ze om en om dicht te doen. Het is een feit, geen veronderstelling.
Ik wil je niet bang maken, maar dit KAN wijzen op het derde stadium van Syfilis.
 
Ik wil je niet bang maken, maar dit KAN wijzen op het derde stadium van Syfilis.
😍 🥰 Dan is het stabiel, want ik heb het al een jaar of 60...
En soms snappen mensen dat, soms niet. En als ze het al snappen dan is het maar de vraag of het ze ook maar iets kan interesseren. Er is nog steeds een veel te grote groep die bewust gaat zitten duwen.
Zonder meer. Het werkt alleen bij hen die het niet doorhebben dat ze er te dicht op zitten.. Voor de anderen hadden we plan B toch? terug naar z'n 2 en er rechts voorbij.
Ze kunnen er dan wel voorbij willen maar waarom hebben ze niet in de gaten dat ik ook zit te wachten tot ik kan inhalen...
 
Vooral op de motor, maar ook in het koekblik met hoge snelheid, heb ik er geen enkele behoefte aan gelijk te hebben of te krijgen. Veiligheid vóór alles!

Dat is altijd credo nummer één ook hier. Alleen vind ik persoonlijk wel dat de maatschappij individualiseert en een x aantal personen het idee heeft dat ze het alleenrecht hebben. Hetzij door een dikke bak, hetzij door persoonlijke overtuiging of iets dergelijks dat ze gaan verhufteren. Dat is wel iets waar ik voor pas, ik hou rekening met medeweggebruikers en ga direct naar rechts zo gauw daar de mogelijkheid voor is. Met plakken e.d. heb ik een broertje dood aan, dat accepteer ik niet zowel ingeblikt als op de motor niet. Ik ga geen gevaarsetting creëren of andere weggebruikers in de weg zitten. Eigen veiligheid zal altijd voorgaan en als er situaties zijn waarin een andere keus verstandiger is zal ik het niet nalaten om die te maken. Maar het respect voor een andere is vaak te zoeken terwijl regels overtreden worden. Wil je hard rijden of de regels overtreden? Moet je allemaal zelf weten, zolang je anderen maar niet in gevaar brengt en dit respectvol doet. Grootlicht e.d. is teken van onmacht en frustratie, daar bereik je bij mij het tegenovergestelde mee.
 
Leuk ... een licht- en verlichtingstopic ...

Oke dan ...

Ik heb op zich geen probleem met de "betere" verlichting.
De meesten onders ons zijn echter opgegroeid met Halogeen.
Nu kwam daar plots xenon, intussen ook weer met uitsterven bedreigd, want LED's zijn nu HET nieuwe licht.

Ik heb xenons gehad in verschillende motoren, leuk en goed licht, ik stelde wel de koplampen goed af.

Ik heb ook LED gehad, zowel als koplamp, ook goed afgesteld, en ook eens extra DRL's op mijn motor geplaatst, wederom, goed afgesteld, maar ook het juiste type, want dat laatste is niet onbelangrijk.

Dus, ik ben van mening, zolang je het goed doet, is er geen probleem. Maar er zijn er toch altijd enkelen die gewoon iets leuks bestellen, want dat geeft lekker veel licht, dus "zichtbaar en veilig", en het dan gewoon ergens op de motor hangen, en zowel verkeerd afgesteld als te hoog geplaatst.
Maar ik merk dat ook bij af-fabriek (full)LED verlichting. Als de DRL's laag zitten, waar ze zouden moeten zitten, valt het meestal goed mee. Maar vaak zitten ze ook daar te hoog. Maar ook de dimlichten zelf zijn bij sommige modellen te hoog.

Iets waar veel eigenaren met full LED koplampen zich ook aan mispakken is de gedachte dat die niet meer afgesteld moeten worden, dat doet de auto toch zelf, want die heeft (verplicht zelfs) een automatische hoogte aanpassing. Yep, dat is zo, maar als de basis afstelling te hoog staat, zal die automatische afstelling ook altijd die te hoge afstelling volgen.

Een oog dichtknijpen helpt, maar is verre van goed.
Ten eerste verlies je je dieptezicht, iets wat in het verkeer net belangrijk is.
Je kan fel licht dan wel beter verdragen, en dat heeft een simpele reden. Onze ogen zelf kunnen zeer fel licht aan! Maar onze hersenen geven vanaf een bepaalde hoeveelheid licht aan dat dit niet meer zo gezond is. Daardoor krijg je "pijn". Knijp 1 oog dicht, en je bedriegt je hersenen. Fel licht wordt plots veel draaglijker, maar niet beter voor je ogen. Switch daarna van oog, je net geopende oog is effe aangepast aan donker, en moet zich nu weer aanpassen aan licht.

En weet je wat men mij geleerd heeft?
Niet IN je tegenligger zijn koplampen kijken. Jaja, dat doen we, meestal onbewust.
Als je bijvoorbeeld in de auto tegen die naast je zegt, "amai, weer zo ene met veel te felle lampen", kijk je op dat moment meestal ook recht IN zijn koplampen. Maar je moet er langsheen kijken, dan heb je er veel minder last van.

In Australië rijdt men met grootlichten aan buiten de steden, ook bij tegenverkeer, niemand klaagt er daar over.

Halogeen, xenon, LED, ... Altijd leuke discussie ...
Toen de halogeentjes vervangen werden door xenon, bakken kritiek, toen kwam de LED, weer bakken kritiek, toen de halogeentjes de oudere bollampjes vervingen (ken de naam van dat type lamp niet, maar waren meestal bolvormige lampjes), ook bakken kritiek. Maar toen was er nog geen sociale media om dat op te delen. O ja, en daarvoor had je nog de carbid lampen of zoiets? En daarvoor de olie lampen ... toen werd de kritiek uiteraard per postduif opgestuurd (naar een centrale duiventil of zoiets ...) ...

Ohw ... en de LED's zullen binnen dit en dat ook weer vergeten worden, want er komt laserverlichting aan ...

En nu ga ik nog eens kijken in het "meegemaakt" topic ... huh? Oeps, daar zit ik dus ... :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaar dat die Duitsers meer en meer een schijthekel aan Nederlanders krijgen. In Duitsland is het al jaar en dag gewoon om aan te geven dat je met hoge snelheid nader. Door midden van lichtsignalen. Maar wij Hollanders moeten weer es dwarsliggen.....

Nope ik had tijd zat om die ander in te halen en daarna direct weer naar rechts te gaan zodat hij zijn snelheid kon behouden. Sterker nog ik gas dan zelf ook even bij om er vlotter langs te gaan zodat ik me zelf niet vastrij en de andere een vrije doorgang gun. Ook ik rij met hoge snelheid wel in Duitsland, grootlicht heb ik dan echt niet nodig. Stukje anticiperen en vooruitkijken wel.
 
Zonder meer. Het werkt alleen bij hen die het niet doorhebben dat ze er te dicht op zitten.. Voor de anderen hadden we plan B toch? terug naar z'n 2 en er rechts voorbij.
Ze kunnen er dan wel voorbij willen maar waarom hebben ze niet in de gaten dat ik ook zit te wachten tot ik kan inhalen...
Als ik ze er echt niet langs kan laten laat ik vaak het gas een beetje zakken en creeer ik zelf ruimte. Mensen blijven vaak dan wel gewoon op een normale afstand hangen. Geen handgebaren, dus ook niks wat verkeerd opgevat kan worden.
 
De led-lampen treffen geen enkele blaam, de onkundige hand die niet weet waar hij mee bezig is wel.
Zonde dat zo’n mooie fijne lichtbron de schuld krijgt. Ik beloof jou dat je bij mij absoluut niet verblind word door de door mij geplaatste led-verlichting.
Je hebt deels gelijk , hoe zou je een lamp ook de schuld kunnen geven ? Led en xenon is prima , maar dan zou t asfalt zo glad als een tafellaken moeten zijn , en dat is t niet .dus t is niet mogelijk om ze alltijd goed afgesteld te hebben . Ik heb nu weer gewoon halogeen in m n koekblik ,en ik krijg veel minder geknipper van tegenliggers , mijn xenon had auto.nivo regeling btw .dus wat mij betreft is t waardeloos die led en xenon.
.verder niets meegemaakt
 
Over de moderne veel te felle en daardoor altijd verblindende verlichting.
Daar is in Engeland nu een onderzoek over gestart om uit te zoeken of dit wel of niet verboden moet worden omdat er vooral veel meer eenzijdige ongevallen gebeuren zonder zo op het 1e instantie verklaarbare omstandigheden.
En dan vooral in de wat afgelegenere gebieden
 
Terug
Bovenaan Onderaan