Zelf ook jaren van die mooie stralertjes gehad, liggen geloof ik nog steeds ergens stof te happen...nooit gemonteerd!Ik zou wel graag een foto van zijn motor willen zien, frontaal genomen vanop "ooghoogte" in een gemiddelde auto, pas dan kunnen we oordelen of ze al dan niet hinderlijk zijn.
Ik had op mijn vorige motor ook xenon projectors (later LED ingestoken), en op de zijkanten van het voorspatbord extra felle DRL's gemonteerd, maar naar mijn mening niet hinderlijk.
Dat werd mij onrechtstreeks bevestigd door volgende uitspraak van een agent toen ik blijkbaar mijn koplampen eens vergeten aan te doen was, "en je moet je koplampen aan zetten, want die klein lampjes onderaan zijn niet voldoende hoor".
(hij had mij staande gehouden omdat hij mij betrapte op het maken van een doorsteek in Leuven waar dat niet mocht wegens het (zinloze) circulatieplan aldaar )
Bij mijn huidige motor komt die koplamp ombouw en plaatsing van extra DRL's er ook nog.
En zoals PatrickPeeters denkt te doen, een extra stoplicht, komt er ook weer op, een fel rode LED balk. Dat stoplicht is zeer belangrijk.
Ook mijn achterste pinkers zullen vervangen worden door fellere rode LED lampen.
Alles wordt wel zo gemonteerd en afgesteld dat het de zichtbaarheid verbeterd, maar niet hinderlijk is. Iets wat je bij een redelijk aantal af-fabriek DRL's en fully LED koplampen bij auto's niet kan zeggen.
Er zou bij homologatie een limiet ingesteld moeten worden. Een auto/motor uit de jaren 70/80 met de standaard verlichting en pinkers uit die tijd is dezer dagen quazi onzichtbaar in het verkeer.
Ik ben toch eerder van mening dat al die extra lichten net als die calimero uitrustingen alleen voor je eigen gemoedrust is en geen enkele meerwaarde heeft aan het veilig rijden en gezien worden bijdraagt.
Als jij er van uitgaat dat de mede weggebruiker jou ziet door die kermis op je motor en aan je lijf ben je verkeerd bezig....
Ze zien je niet!!!!!!
Laatst bewerkt: