Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

In België is de minimumsnelheid op de snelweg 70km/u. (En dus niet 75 zoals velen denken).
Elk motorvoertuig mag op de snelweg, met uitzondering van landbouwvoertuigen en quads. Het voertuig in kwestie moet in normale omstandigheden (platte baan, normaal weer, en geen file), een kruissnelheid van minstens 70km/u aankunnen.
"Kruissnelheid" dus welteverstaan, en niet maximumsnelheid, is totaal wat anders.

Ik ben een rustige rijder, ook met de motor, maar slechts 70km/u rijden op de snelweg is echt wel te gek als er nog ander verkeer is.

Ik weet vrijwel 100% zeker dat er geen minimumsnelheid is op de Belgische snelwegen ;)


En in Belgie mag je met je autorijbewijs op een lichte motor. Ook dat nog eens !

Toch heeft dat niet zoveel invloed op de boeren die rijden op de NL snelwegen :+

Maar de kern van de regels aangaande snelwegen is dus hetzelfde in B en NL.
 
Niets bijzonders, op de weg was het rustig tijdens de regen.....en verder met fiets boodschappen gedaan..dus een beetje trappen op de pedalen.
 

Je hebt helemaal gelijk als je bedoeld dat ook in dat artikel staat dat er wel een minimum snelheid zou zijn.
Maar dit is een artikeltje uit de media, geen wettekst.

Ik ben toch benieuwd hoe dat gaat als er ergens en file ontstaat en iedereen er netjes met minimaal 70km/u achterin knalt _O-


Er zal dus geen minimum snelheid bestaan, wel de verplichting dat je motorvoertuig een bepaalde minimum snelheid moet kunnen en mogen behalen.
Als je er dan erg langzaam mee gaat rijden op de snelweg dan zal dat in NL een art 5 wvw opleveren, maar een specifiek strafbaar artikel bestaat er niet voor.
 
Ik ben vandaag per ongeluk van de dijk afgereden. Zie je op de foto die streep in het gras? Daar reed ik met dik 80 het gras in. Heb mijn billen nog nooit zo hard samengeknepen. De remmen niet aangeraakt, gas los en pas ter hoogte van dat apparaat in de verte tot stilstand gekomen.

2.jpg


Het was een bocht naar links, er stond aan de linkerzijde van de weg een auto op zijn uitrit te wachten tot hij de dijk op kon. Ik had oogcontact en toch besloot hij de dijk op te rijden. Moest mijn ingezette bocht annuleren om om hem heen te rijden en kwam rechts in het gras. Ik reed gewoon te hard. Ben heel blij dat ik er ongeschonden vanaf ben gekomen.
 
ongeschonden vanaf ben gekomen.
Gelukkig!

Uit nieuwsgierigheid, heeft de automobilist door gehad dat jij hebt moeten uitwijken? Of niets gezien en gewoon doorgereden?
Ik vraag me soms namelijk af of er echt oogcontact is of dat automobilisten je niet zien/langs je heen kijken.
 
Gelukkig!

Uit nieuwsgierigheid, heeft de automobilist door gehad dat jij hebt moeten uitwijken? Of niets gezien en gewoon doorgereden?

Ja, ik moet er niet aan denken dat daar een hek stond ofzo. Dat is ook het enige waar ik aan dacht terwijl ik die dijk af reed .. 'Wat als mijn wielen nu wegglijden, dan breek ik alles.'

Er zat vandaag iets of iemand op mijn schouder en die ben ik heeeeel dankbaar.

Geen idee of diegene me van de dijk af heeft zien rijden. Hij draaide naar rechts, mijn richting op. Het gebeurde dus achter hem. Zou me prima voor kunnen stellen dat hij er niets van heeft meegekregen. Ik ben daarna een stuk onderlangs de dijk gereden om een goede oprit te vinden en ben nog even rond blijven lopen om mijn hartslag weer normaal te krijgen. Hij was er toen in ieder geval niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt helemaal gelijk als je bedoeld dat ook in dat artikel staat dat er wel een minimum snelheid zou zijn.
Maar dit is een artikeltje uit de media, geen wettekst.

Ik ben toch benieuwd hoe dat gaat als er ergens en file ontstaat en iedereen er netjes met minimaal 70km/u achterin knalt _O-


Er zal dus geen minimum snelheid bestaan, wel de verplichting dat je motorvoertuig een bepaalde minimum snelheid moet kunnen en mogen behalen.
Als je er dan erg langzaam mee gaat rijden op de snelweg dan zal dat in NL een art 5 wvw opleveren, maar een specifiek strafbaar artikel bestaat er niet voor.

 
Je hebt zeker geluk gehad, 1 foutje, je rem aanraken, uit reactie, en je was op je plaat gegaan..
Mezelf kennende had ik jou geluk niet gehad. 😆 :t
 
Maandagmiddag rij ik hier de A9 op en ineens zet ik in een reflex mijn voet op het asfalt..

Vandaag rijd ik daar weer de A9 op en ik heb de boosdoener gespot: teerstrepen. Zouden echt verboden moeten worden op op- en afritten, zo glad als die zijn als het nat is.
 
Ik heb totaal geen sympathie voor de boerenprotesten. Naar mijn mening zijn het een stelletje jankerds.
De meest gesubsidieerde bedrijven van Nederland, gemiddeld veel hogere inkomens dan de rest van Nederland, en een grote groep is zelfs millionair.
En dan moeten wij medelijden hebben dat ze hun eigen troep moeten opruimen of vergoeden? Niet dus....

Dan heb ik het nog niet over de vernielingen, en het met de tractor inrijden op een politiepaard, motoragent en voordeur van een provinciehuis. Ja, heel sympathiek.....

Daarnaast ben ik ook niet echt overtuigd van hun goede bedoeleingen m.b.t. dierenwelzijn en millieu.

Ja, ik begrijp wel dat ze boos zijn als er iemand in hun portemonne grijpt. Maar dat betekend nog niet dat ze gelijk hebben.....


Flikker op man dat aanrijding van paard , hij heeft hem amper aangetikt , Herag hekje was amper beschadigd en voordeur betalen wij toch wel voor ivm belastingcenten .

ik merk dat jij erg veel reageert op mileu topics en altijd eens bent met autistische greta ,
Denk je nou echt dat we allemaal elektrisch rijden dan we de aarde tempratuur omlaag krijgen ? nee NOOIT een keer .
Het is al eerder gebeurt dat de aarde warmer wordt en weer afkoelt , zoek een op 'klimaat schommelingen'
Ik zal altijd met mijn oldtimers dagelijks rijden . en nooit in een tesla stappen .

Ik geef de boeren groot gelijk ! zet de hele snelweg maar vast voor een week . helaas zal het weinig opbrengen ivm kut regering .
 
....
ik merk dat jij erg veel reageert op mileu topics en altijd eens bent met autistische greta ,
...
Ik zou het op prijs stellen dat je beter nadenkt voordat je woorden als 'autistische greta' in de mond neemt. Je mag het niet met haar eens zijn en het over greta hebben was voldoende geweest om je punt te maken. Maar autistische greta klinkt zo denigrerend en kwetsend. Alsof dat mensen zijn die anders zijn dan wat de maatschappij aanvaardt als 'normaal'.

Greta denkt alleen op een andere manier dan mensen die geen autisme hebben. Wij hebben een zoon die een vorm van autisme heeft en ik kan erover meepraten.

Het zijn unieke mensen, net zoals jij en ik.
 
K#t k#t
Heb weer eens asfalt eczeem.
Vanavond op de bezorgers brommer, moest zelf meerijden in te druk voor bezorger.
Rij op de matenring voor verkeerslichten 2 banen, 1 linksaf 1 rechtdoor. Linksaf staat een lange rij voor verkeerslichten rechter baan is leeg, en daar rij ik. Auto van links krijgt ruimte van wachtende auto's Let op fietser tegen over hem , (klein meisje wilde oversteken, maar wacht op mij) auto draait de weg op, zie hem komen en vol in de rem. Hij ziet mij (te) last en geeft vol gas, hierdoor hem niet geraakt, maar zo hard geremd dat voorwiel blokkeerde en dubbel sloeg.
Erg hard tegen het asfalt geklapt, dizzy en knie elleboog schouder kapot, lag bekleed onder de brommer.

Net terug van de dokterspost, zoals het lijkt allemaal kneuzingen, zal morgen goed stijf zijn.

Direct bestellen sites dicht en puin ruimen.

Bestuurder heeft me thuis gebracht, toevallig kwam de buurman met een bus langs, heeft de brommer thuis gebracht.

Bestuurder neemt contact op komende dagen en licht zijn verzekering in, da's dan wel netjes. Benieuwd naar de uitkomst, heb hem niet geraakt, maar hij was wel de aanleiding

We zullen zien
 
zie hem komen en vol in de rem. Hij ziet mij (te) last en geeft vol gas, hierdoor hem niet geraakt, maar zo hard geremd dat voorwiel blokkeerde en dubbel sloeg.
Erg hard tegen het asfalt geklapt, dizzy en knie elleboog schouder kapot, lag bekleed onder de brommer.
Dat is %%%. Was het nat / glad?
Zag je het niet aankomen?

Sterkte!
 
Dank voor de reacties, doet me goed.
Nee niet nat, mooi droog weer maar zo hard geremd dat beide wielen blokkeerden, vroeger wel eens gehad en houd hem gewoon, maar voorwiel klapte dubbel, en dan ben je weg.
Ja zag hem komen, maar te laat om "normaal" te reageren XS had amper een auto lengte de tijd en reed 50
 
Ik zou het op prijs stellen dat je beter nadenkt voordat je woorden als 'autistische greta' in de mond neemt. Je mag het niet met haar eens zijn en het over greta hebben was voldoende geweest om je punt te maken. Maar autistische greta klinkt zo denigrerend en kwetsend. Alsof dat mensen zijn die anders zijn dan wat de maatschappij aanvaardt als 'normaal'.

Greta denkt alleen op een andere manier dan mensen die geen autisme hebben. Wij hebben een zoon die een vorm van autisme heeft en ik kan erover meepraten.

Het zijn unieke mensen, net zoals jij en ik.
Mijn Excuse daarvoor , Helaas zie ik die kop van haar echt overal op forum's en websites zoals 9gag/dumpert/FOK etc .
Ik zal het volgende keer anders verwoorden , maar ik blijf erbij dat zij geen enkel idee heeft hoe en wat , ze moet een berichtje voorlezen van haar ouders .
Iemand zei ook dat de speech wel heel erg op de speech van de simpsons leek van Lisa .
 
Dank voor de reacties, doet me goed.
Nee niet nat, mooi droog weer maar zo hard geremd dat beide wielen blokkeerden, vroeger wel eens gehad en houd hem gewoon, maar voorwiel klapte dubbel, en dan ben je weg.
Ja zag hem komen, maar te laat om "normaal" te reageren XS had amper een auto lengte de tijd en reed 50

Bedoel je dat je velg geknikt is? Dat mag toch niet gebeuren bij het remmen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan