Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Flikker op man dat aanrijding van paard , hij heeft hem amper aangetikt , Herag hekje was amper beschadigd en voordeur betalen wij toch wel voor ivm belastingcenten .

ik merk dat jij erg veel reageert op mileu topics en altijd eens bent met autistische greta ,
Denk je nou echt dat we allemaal elektrisch rijden dan we de aarde tempratuur omlaag krijgen ? nee NOOIT een keer .
Het is al eerder gebeurt dat de aarde warmer wordt en weer afkoelt , zoek een op 'klimaat schommelingen'
Ik zal altijd met mijn oldtimers dagelijks rijden . en nooit in een tesla stappen .

Ik geef de boeren groot gelijk ! zet de hele snelweg maar vast voor een week . helaas zal het weinig opbrengen ivm kut regering .
Lastig dat begrijpend lezen, nietwaar?
Waar heb ik gesteld dat die aanrijding met dat paard ernstig was? Ik heb het niet gehad over hoeveel schade er aan het hekje of voordeur was. Dat verzin jij er allemaal bij.....
Het principe blijft hetzelfde, je DOET HET GEWOON NIET.
Net als je vrouw slaan. Af en toe een corrigerend tikje is niet erg? Nee, je DOET HET GEWOON NIET.

Geen idee waar jij vandaan haalt dat ik het altijd eens zou zijn met Greta. Dat ben ik namelijk niet.
Ik ben het wel in grote lijnen eens met haar boodschap, maar wat mij betreft was een andere boodschapper beter geweest. Al zorgt ze wel voor een prima discussie.

Geen idee waar jij vandaan haalt dat ik denk dat we de temperatuur van de aarde omlaag zouden krijgen als we allemaal electrisch gaan rijden. Graag een quote van mij waarin ik dat zeg of schrijf. Daarvoor moeten we heel veel meer doen.
En kom toch niet steeds aan met de gebruikelijke onzin dat de aarde wel eerder warmer is geworden en is afgekoeld. Het is namelijk nog nooit zo ontzettend snel gegaan als nu, het verschil is vele honderden procenten met ooit eerder. Toeval? Ik denk van niet. En met mij de meeste klimatologen.

Van mij mogen de boeren protesteren, gelijk hebben ze. Maar doe dat wel binnen de gestelde grenzen van de wet en fatsoenlijkheid.
 
Geen idee, dat stond er niet bij. Als jij cijfers kan vinden, prima.
Ik vermoed dat het alle bezittingen zijn, dus niet alleen banksaldo.

En ik heb nooit gesteld dat het probleem door de boeren is gecreëerd. Maar ze houden het wel in stand en werken er aan mee door de schaalvergroting.
De schaalvergroting is meer een gevolg van regeringsbeleid dat al is ingezet in de jaren vijftig, toen het streven gericht werd op het grootschalig produceren van zo goedkoop mogelijk voedsel. De boeren moesten wel, of ze wilden of niet.
 
Ik vergeet niets.... (althans niet hierover).
Ik stel niet dat de veestapel moet halveren, ik stel alleen dat de boeren de vermoorde onschuld spelen terwijl zij het spelletje gewoon meespelen.
Als gezegd, ze kunnen moeilijk anders. Het is meegaan in de schaalvergroting of stoppen.
Ik zeg zelfs niet dat de veestapel gehalveerd moet worden, dat komt bij onze overheid vandaan. ik heb volgens mij zelfs nergens gezegd of geschreven dat ik het er mee eens ben.
En ja, halvering kost veel arbeidsplaatsen. Heb ik niet verzonnen hoor.....

En het maakt niet uit of ze een miljoen op de plank of in hun bedrijf hebben zitten. Als ze straks uitgekocht gaan worden hebben ze het wel in contanten.
Maar daarmee moeten ze wel eerst de schuld bij de bank aflossen waarmee ze die schaalvergroting hebben gefinancierd '(
 
Even over dat ongeval na de protesten in Den Haag:


Was dus gewoon een asomobilist.
 
Even over dat ongeval na de protesten in Den Haag:


Was dus gewoon een asomobilist.
Raar, ik zie in het artikel:
Het ging heel snel, in een paar seconden. We hebben die man nooit zien aankomen.
maar ook
De automobilist - die volgens de jongens hard reed - kwam met de schrik vrij
Hoe kunnen ze nu weten dat hij hard reed als ze hem niet hebben zien aankomen?
 
Raar, ik zie in het artikel:

maar ook

Hoe kunnen ze nu weten dat hij hard reed als ze hem niet hebben zien aankomen?
Klopt, is een beetje hetzelfde verhaal dat automobilisten een motorrijder nooit zien komen, maar wel weten dat die motorrijder veel te hard gereden heeft.
Aan de andere kant, als je met dertig/veertig over een weg rijdt en je van achter zo hard aangereden wordt dat er een wiel van je tractor afbreekt en je met een machine van een ton of vijf op de kant geworpen wordt, kan je er van uit gaan dat die automobilist niet zuinig hard ging.
En misschien heeft er nog wel iemand achter gereden?
 
Raar, ik zie in het artikel:

maar ook

Hoe kunnen ze nu weten dat hij hard reed als ze hem niet hebben zien aankomen?

Heel eenvoudig, als ik op een weg rij op mijn eigen weghelft met de toegestane snelheid en ik zie geen verkeer, knipper met mijn ogen en jij zit op mijn weghelft en de airbags klappen uit, en er vliegen duizenden onderdelen in het rond.

Heb ik je nooit gezien en jij te hard gereden.
 
Heel eenvoudig, als ik op een weg rij op mijn eigen weghelft met de toegestane snelheid en ik zie geen verkeer, knipper met mijn ogen en jij zit op mijn weghelft en de airbags klappen uit, en er vliegen duizenden onderdelen in het rond.

Heb ik je nooit gezien en jij te hard gereden.
ja maar dan reed de trekker te hard als hij de toegestane snelheid reed
 
Heel eenvoudig, als ik op een weg rij op mijn eigen weghelft met de toegestane snelheid en ik zie geen verkeer, knipper met mijn ogen en jij zit op mijn weghelft en de airbags klappen uit, en er vliegen duizenden onderdelen in het rond.

Heb ik je nooit gezien en jij te hard gereden.
Je moet ook niet met je ogen knipperen :P
 
Laten we zeggen dat het gemiddelde personenkoekblik iets tussen vier en vijf meter lang is en voor en achter zich ook wat meters ruimte heeft (ook omdat er altijd lui zijn die gaten laten vallen), en dat er ook (grote) vrachtwagens in de file staan, dan is een kilometer file iets tussen vijftig en honderd auto's. Duizend auto's is dan al tussen 10 en 20 km file. Dus niet overdrijven.

Ik had niet begrepen dat de ring over de hele lengte bomvol stond … :$

Jij kent de Ring Antwerpen niet, denk ik ?

Regelmatig op beide rijbanen file, en dan heb je het op sommige stukken over 5 rijstroken per rijbaan. Dat zijn 10 rijstroken die volstaan. Dan schiet het hard op hoor !!
Ik ken zelf in europa nog geen grotere file-trap dan de Ring Antwerpen.
 

Joh, ik heb je al mijn excuus aangeboden over mijn gebrekkige kennis van de B verkeerswetten, ik heb daar ook niet veel mee van doen en ben beter bekend met de NL wetten. Maar als je zo graag nog even door gaat, beantwoord dan ook eens mijn vraag hoe ik voldoende afstand tot mijn voorganger zou moeten houden als ik tegelijkertijd minimaal 70km/u moet blijven rijden. Dat heb ik nu al drie keer gevraagd maar die vraag ontwijk je nogal ?


Ach dat Hollands vingertje. Steeds goed voor een glimlach.

Niet zo gevoelig, dat is van alle tijden en werkt andersom precies hetzelfde. Maar ik moet er idd wel om lachen, als ik zie hoe je regels aandraagt die totaal in conflict zijn met elkaar.
Dat veroorzaakt idd wel een glimlach ja....
 
Heel eenvoudig, als ik op een weg rij op mijn eigen weghelft met de toegestane snelheid en ik zie geen verkeer, knipper met mijn ogen en jij zit op mijn weghelft en de airbags klappen uit, en er vliegen duizenden onderdelen in het rond.

Heb ik je nooit gezien en jij te hard gereden.

Die redenatie werkt thuis of in de kroeg, maar juridisch is dit niet echt steekhoudend natuurlijk. Dan houdt het er bij op dat je de ander niet gezien hebt. Alle andere redeneringen zul je moeten bewijzen met feiten of waarnemingen. Je kan m ook gewoon echt niet gezien hebben.
 
Die redenatie werkt thuis of in de kroeg, maar juridisch is dit niet echt steekhoudend natuurlijk. Dan houdt het er bij op dat je de ander niet gezien hebt. Alle andere redeneringen zul je moeten bewijzen met feiten of waarnemingen. Je kan m ook gewoon echt niet gezien hebben.
Scheelt dat het een krantenartikel is, geen juridische correspondentie...
 
Vandaag naar Périgueux gereden. Over de ganse afstand -zo'n 45 km - geen enkele auto dienen in te halen. Was alleen op de weg. Files doen we niet aan mee. 🤗
 
Jij kent de Ring Antwerpen niet, denk ik ?

Regelmatig op beide rijbanen file, en dan heb je het op sommige stukken over 5 rijstroken per rijbaan. Dat zijn 10 rijstroken die volstaan. Dan schiet het hard op hoor !!
Ik ken zelf in europa nog geen grotere file-trap dan de Ring Antwerpen.
Nee, ik kom daar nooit en als ik je goed begrijp hoeft me dat niet te spijten.
 
Het scheelt meestal wel 6 euro en een uur als je de liefkenshoektunnel neemt
 
het betalen van het tolgeld bij de liefkenshoek tunnel was voor mij de eerste keer en dat kon je merken ook ...............wat een gedoe...geld ergens uit me koffer graaien handschoenen aan en weer uit ...toeteren omdat ik niet op schoot ...leesbril pakken hahahahaha.......
 
Vandaag naar Périgueux gereden. Over de ganse afstand -zo'n 45 km - geen enkele auto dienen in te halen. Was alleen op de weg. Files doen we niet aan mee. 🤗
Dat lijkt mij heerlijk, om zo te kunnen rijden.
Zelfs midden in de nacht maak ik dit hier niet mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan