Die was ik met mijn velocipede al te snel af.Klopt, vroeger had je alleen maar paard en wagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Die was ik met mijn velocipede al te snel af.Klopt, vroeger had je alleen maar paard en wagen
Ik had begrepen dat het gat minimaal 10s moest zijn dus bij 100km/u (ca 27m/s) moet het gat 270m om naar rechts te moeten gaan.
Maar goed los daarvan.. zie je tegenwoordig veel de twee uiterste. Als je naar rechts gaat en je rijd niet veel harder dan de auto die je inhaalt dan zorg je er ook voor dat je je ook aan de 2s regel houdt. Dus gooi je hem er niet 5m voor zodat de rechtsrijder gelijk van het gas af moet om voldoende afstand te houden.
Zoals gezegd je ziet tegenwoordig eigenlijk alleen die of links blijven rijden of auto's die zo snel naar rechts gaan dat je blij mag zijn als je bumper er nog op zit.
Het mag beide best een beetje normaler.
Och, heb het regelmatig.
Rijd je je 'eigen' snelheid van bv 100, wordt je normaal links ingehaald met 105/110
Gaan ze keurig (lees meer, pleuren ze hem) naar rechts om vervolgens voor je bakkes 95 te gaan hobbelen
Of ze gaan dan te laat naar links, waardoor jij ze inhaalt en klem rijdt.Of ze gaan afzakken tot een verschil van +/- 1 km tot je bij het volgende inhaalobstakel komt waardoor ze je klem rijden Ik geef dan zelf altijd even een 'dotje' gas zodat die ander ook weer doorkan.
Kunst! Daar had je een Solex-motortje op gefabriektDie was ik met mijn velocipede al te snel af.
Oorzaken: keerring los, borgclip niet goed, te kleine luchtkamer.Vandaag even de nieuwe remschijven en blokken inremmen, dacht ik...
Hoppa voorvorkkeering linksvoor eruit
Heb nog geen idee over het hoe en waarom, dat zou ik nog graag willen weten voordat ik een nieuwe keerring plaats.
Dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
Oorzaken: keerring los, borgclip niet goed, te kleine luchtkamer.
Anti duik, dat is lang geleden... volgend mij was dat een verzwaring van de ingaande demping. Dat kan geen oorzaak zijn.De keering zit inderdaad wat los nu
Ik heb 2 jaar zo gereden, en doe toch ook af en toe wel hard remmen (al was het maar om te oefenen).
Nu reed ik een kort stukje en heb een keer of 20 hard geremd >50 <120 km/h. Bij de 2e controle zag ik dat de boel was gaan lekken.
De te kleine luchtkamer, zou dan het probleem moeten zijn geweest.
Want ik reed met de voorgeschreven Olie en de keerring en borgclip heb ik toen met zorg geplaatst.
Even voor de zekerheid, Het kan niet met het anti duik ventiel te maken hebben?
Echt niet? Verzwaring ingaande demping niet? Terwijl die ring er door de ingaande demping in de "Ueberdruck" mix uitgeduwd is?Anti duik, dat is lang geleden... volgend mij was dat een verzwaring van de ingaande demping. Dat kan geen oorzaak zijn.
Hij is er door de luchtdruk uitgedrukt.Echt niet? Verzwaring ingaande demping niet? Terwijl die ring er door de ingaande demping in de "Ueberdruck" mix uitgeduwd is?
Vroeger, toen je nog maar 100 mocht, reed ik met mijn cb750 vrijwel uitsluitend op de linker baan. Als er iemand achter me zat, ging ik net iets harder rijden totdat hij het opgaf. Toen waren er haast geen snelle auto's.
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
En euh ... uit pure nieuwsgierigheid, hoe is het afgelopen met die blokken? Waren ze meteen stuk, of waren ze nog te redden?Met een VX 800 (zelfde blok) ben ik een keer een lading olie verloren, kleideksel was slecht vastgezet....
Verder zoop dat ding na zo'n 50.000 km aardig olie, met 2,5 liter olie is ie ook snel leeg.
Als de garage bij de onderhoudsbeurt niet zoiets zegt ga ik ervan uit dat er aan het eind van de 10.000 km nog genoeg in zat en hoef ik dus tussentijds niet te controleren en bij te vullenEen stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
KloptEen stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
Bij mijn nog geen 2 jaar oude K16GT vul ik elke 5000 km olie bij, al worden die intervallen wat groter nu ik de 40000 km voorbij ben ... maar tussentijds controleren kan echt geen kwaad.Als de garage bij de onderhoudsbeurt niet zoiets zegt ga ik ervan uit dat er aan het eind van de 10.000 km nog genoeg in zat en hoef ik dus tussentijds niet te controleren en bij te vullen
En euh ... uit pure nieuwsgierigheid, hoe is het afgelopen met die blokken? Waren ze meteen stuk, of waren ze nog te redden?
Dat neem ik graag van je aan. Maar ik heb wel eens met een lampje op dat glaasje geschenen en weinig gezien waar ik wat uit kon afleiden.Klopt
Bij mijn nog geen 2 jaar oude K16GT vul ik elke 5000 km olie bij ... tussentijds controleren kan echt geen kwaad.
Tja, dat kan een goed of een slecht teken zijn ... (K16GT heeft trouwens geen peilglaasje, maar een lekker ouderwetse peilstokkkk)Dat neem ik graag van je aan. Maar ik heb wel eens met een lampje op dat glaasje geschenen en weinig gezien waar ik wat uit kon afleiden.
Dus hij reed nadien nog wel, met hetzelfde blok?Heb dat ingeruild voor wat anders, die km-stand had ik er in 3 jaar opstaan.
Jaren later heb ik de motor als roestbak nog eens ergens geparkeerd zien staan als woon-werkbak.
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.