Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik had begrepen dat het gat minimaal 10s moest zijn dus bij 100km/u (ca 27m/s) moet het gat 270m om naar rechts te moeten gaan.
Maar goed los daarvan.. zie je tegenwoordig veel de twee uiterste. Als je naar rechts gaat en je rijd niet veel harder dan de auto die je inhaalt dan zorg je er ook voor dat je je ook aan de 2s regel houdt. Dus gooi je hem er niet 5m voor zodat de rechtsrijder gelijk van het gas af moet om voldoende afstand te houden.
Zoals gezegd je ziet tegenwoordig eigenlijk alleen die of links blijven rijden of auto's die zo snel naar rechts gaan dat je blij mag zijn als je bumper er nog op zit.

Het mag beide best een beetje normaler.

Zou ook kunnen :D Is alweer een hele tijd geleden, klinkt logisch in ieder geval.
Och, heb het regelmatig.
Rijd je je 'eigen' snelheid van bv 100, wordt je normaal links ingehaald met 105/110
Gaan ze keurig (lees meer, pleuren ze hem) naar rechts om vervolgens voor je bakkes 95 te gaan hobbelen-O-


Of ze gaan afzakken tot een verschil van +/- 1 km tot je bij het volgende inhaalobstakel komt waardoor ze je klem rijden B| Ik geef dan zelf altijd even een 'dotje' gas zodat die ander ook weer doorkan.
 
Of ze gaan afzakken tot een verschil van +/- 1 km tot je bij het volgende inhaalobstakel komt waardoor ze je klem rijden B| Ik geef dan zelf altijd even een 'dotje' gas zodat die ander ook weer doorkan.
Of ze gaan dan te laat naar links, waardoor jij ze inhaalt en klem rijdt.
 
Vandaag even de nieuwe remschijven en blokken inremmen, dacht ik...
Hoppa voorvorkkeering linksvoor eruit :( :(

Heb nog geen idee over het hoe en waarom, dat zou ik nog graag willen weten voordat ik een nieuwe keerring plaats.
Dus als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
 
Laatst bewerkt:
Oorzaken: keerring los, borgclip niet goed, te kleine luchtkamer.

De keering zit inderdaad wat los nu ;)

Ik heb 2 jaar zo gereden, en doe toch ook af en toe wel hard remmen (al was het maar om te oefenen).
Nu reed ik een kort stukje en heb een keer of 20 hard geremd >50 <120 km/h. Bij de 2e controle zag ik dat de boel was gaan lekken.

De te kleine luchtkamer, zou dan het probleem moeten zijn geweest.
Want ik reed met de voorgeschreven Olie en de keerring en borgclip heb ik toen met zorg geplaatst.

Even voor de zekerheid, Het kan niet met het anti duik ventiel te maken hebben?
 
De keering zit inderdaad wat los nu ;)

Ik heb 2 jaar zo gereden, en doe toch ook af en toe wel hard remmen (al was het maar om te oefenen).
Nu reed ik een kort stukje en heb een keer of 20 hard geremd >50 <120 km/h. Bij de 2e controle zag ik dat de boel was gaan lekken.

De te kleine luchtkamer, zou dan het probleem moeten zijn geweest.
Want ik reed met de voorgeschreven Olie en de keerring en borgclip heb ik toen met zorg geplaatst.

Even voor de zekerheid, Het kan niet met het anti duik ventiel te maken hebben?
Anti duik, dat is lang geleden... volgend mij was dat een verzwaring van de ingaande demping. Dat kan geen oorzaak zijn.
 
Ja hij is al wat ouder het pannetje :P
Ik hoop over een klein half jaar zijn 25 ste verjaardag te vieren
 
Anti duik, dat is lang geleden... volgend mij was dat een verzwaring van de ingaande demping. Dat kan geen oorzaak zijn.
Echt niet? Verzwaring ingaande demping niet? Terwijl die ring er door de ingaande demping in de "Ueberdruck" mix uitgeduwd is?
 
Vroeger, toen je nog maar 100 mocht, reed ik met mijn cb750 vrijwel uitsluitend op de linker baan. Als er iemand achter me zat, ging ik net iets harder rijden totdat hij het opgaf. Toen waren er haast geen snelle auto's.

Dat was mijn CB750. Hoewel ik het niet erg vond om achterop te zitten, omdat jij beter reed en bovendien al het onderhoud/reparaties deed.
 
Omdat ik verder anders toch niets mee maak heb ik me vanavond ontfermd over een jongedame die met Intruder was gestrand langs de A6. Tijdens inhalen was de motor in gaan houden, en uiteindelijk deed-ie het dus niet meer, aldus op de vluchtstrook gestrand.

Wegenwacht arriveerde uiteindelijk, en die concentreerde zich op het neutraallampje, omdat die niet meer aan ging. Logisch, als je de neutraal zoekt tussen de 4e en 5e versnelling |( Ondertussen dreigde wegenwachter alle carterdeksels te gaan demonteren, op zoek naar de stekker van het desbetreffende schakelaartje, maar omdat ik dat allemaal nogal een beetje lang vond gaan duren heb ik de versnellingspook net zolang naar beneden getrapt tot-ie wel in 1e móest staan, toen een tikkie ophoog en hopla: neutraallampje ging aan. Ziezo, dat "probleem" in elk geval opgelost.
Daarna starten: ging probleemloos, maar vanwege geratel uit de koppen snel het spul weer uitgezet. Om de motor heen gelopen en even door de knieën: oliepeilglas bekijken ... Wat denk je? Zelfs toen de motor bijkans op rechterzijde lag was er nog geen druppeltje te zien in dat peilglas. Er zat dus helemaal geen motorolie meer in. De olieaftapplug was nog aanwezig, geen sporen van lekkage, dus vermoedelijk heeft iemand al een poosje het oliepeil niet meer gecontroleerd ... of zijn er nog andere manieren waardoor ineens alle motorolie verdwijnen kan? Iemand? En heeft iemand toevallig nog een knap 700/800 Intruder blok in de aanbieding?
 
Laatst bewerkt:
Met een VX 800 (zelfde blok) ben ik een keer een lading olie verloren, klepdeksel was slecht vastgezet....
Verder zoop dat ding na zo'n 50.000 km aardig olie, met 2,5 liter olie is ie ook snel leeg.
 
Laatst bewerkt:
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
 
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
Met een VX 800 (zelfde blok) ben ik een keer een lading olie verloren, kleideksel was slecht vastgezet....
Verder zoop dat ding na zo'n 50.000 km aardig olie, met 2,5 liter olie is ie ook snel leeg.
En euh ... uit pure nieuwsgierigheid, hoe is het afgelopen met die blokken? Waren ze meteen stuk, of waren ze nog te redden?
 
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
Als de garage bij de onderhoudsbeurt niet zoiets zegt ga ik ervan uit dat er aan het eind van de 10.000 km nog genoeg in zat en hoef ik dus tussentijds niet te controleren en bij te vullen :$
 
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.
Klopt
Als de garage bij de onderhoudsbeurt niet zoiets zegt ga ik ervan uit dat er aan het eind van de 10.000 km nog genoeg in zat en hoef ik dus tussentijds niet te controleren en bij te vullen :$
Bij mijn nog geen 2 jaar oude K16GT vul ik elke 5000 km olie bij, al worden die intervallen wat groter nu ik de 40000 km voorbij ben ... maar tussentijds controleren kan echt geen kwaad.
 
Laatst bewerkt:
En euh ... uit pure nieuwsgierigheid, hoe is het afgelopen met die blokken? Waren ze meteen stuk, of waren ze nog te redden?

Heb dat ingeruild voor wat anders, die km-stand had ik er in 3 jaar opstaan.
Jaren later heb ik de motor als roestbak nog eens ergens geparkeerd zien staan als woon-werkbak.
 
Vaak oliepeilen en bijvullen den ik, was inderdaad nog steeds hetzelfde blok.
Net even gecheckt, het ding bestaat nog steeds, een paar jaar geleden nog van eigenaar veranderd.
 
Een stuk familie had hetzelfde probleem met de VX800, begon op de grote weg opeens te ratelen omdat er geen olie meer in zat. Je moet volgens de manual dagelijks het oliepeil controleren bij de meeste motoren.

Is natuurlijk onwijs overdreven bij motorfietsen. De meeste zullen zeker 3 maanden per jaar aaneengesloten stil in de stalling en sommige komen maar 1 a 2 keer per jaar de schuur/garage uit. Een beter advies zou zijn om het voor elke rit te controleren. Uiteraard gaat het erom de verantwoordelijkheid neer te leggen bij de eigenaar wanneer het blok kapot loopt. Zoals zo vaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan