Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik heb gisteren geprobeerd om 100km per uur te rijden, maar kwam zelfs met stukken 140 op de klok net op 99km na een uur onderweg, maar toen ik bij mijn vriendin voor de deur stopte, had ik nog een minuut over. (130km in 1:17, ipv 1:18 wat 100km/u zou zijn)
Ben net terug van een 125 km tourrit, was een mooi :] weekend en lekker rustig op de wegen.
Toch ook 125+ km/u gereden, op de snelweg, tijdens de terugrit. 100 km/u is voor een motorrijder lastig vol te houden :P
 
Van 2 verschillende vrouwen?
Iemand moet jou mss nog een keer iets uitleggen over bloemetjes en bijtjes ... :+ maar on-topic: ik moest even snel een kamerthermostaat halen (want oude was stukgegaan), dus met de moto naar de bouwmarkt en het ding geparkeerd op de circa vierkante kilometer trottoir voor de ingang van de winkel. Leek mij wel handig, maar een wat oudere voorbijganger had daar problemen meer en maakte dat kenbaar: zeg, je mag hier niet parkeren! (o.i.d.)
Aldus afscheid genomen met de woorden: zeg, daar heeft U een goed punt, die motorrijders doen altijd maar wat, maar het ding staat er nu en daar is niets meer aan te doen helaas, fijne dag nog!
 
Ik ben al blij dat jij je ervan bewust bent dat ik een vrouw ben. :} ;)
Tja, hoe kan iemand dat nou raden bij een nickname "FleuRR"? ;)
En verder geldt dat je je je onderweg altijd moet afvragen "klopt het wat ik hier zie of lees" en dit (om nog een klein beetje on-topic te blijven _O- ) is ongeveer het gebaar dat daar zo'n beetje bij hoort:

18LS9-7868.JPG


:+
 
Laatst bewerkt:
Voor het eerst in een maand of 18 zelf weer motor gereden. :]
Wat is het toch lekker!!
Wel heel sportief Fleur, dat je dan nog net een 8 gradendagje uitkiest :t

Was inderdaad top; thermo, drie t shirts en ook nog maar een regenjack over het pak voor de wind, maar heerlijk op pad geweest met mn zoon en dat andere kind:X:'), waar ik mee getrouwd ben.

Ik vond het juist nog drukker met motoren dan verwacht.
 
Ik was ook erg vroeg (0800)misschien dat er daarom ook nog wat weinig :]waren ,zou evt kunnen;)
 
Wel heel sportief Fleur, dat je dan nog net een 8 gradendagje uitkiest :t

Was inderdaad top; thermo, drie t shirts en ook nog maar een regenjack over het pak voor de wind, maar heerlijk op pad geweest met mn zoon en dat andere kind:X:'), waar ik mee getrouwd ben.

Ik vond het juist nog drukker met motoren dan verwacht.
Temperatuur vind ik niet zo belangrijk, daar kun je je idd op kleden en ik was zelfs te warm ingepakt. :+
IJzel en sneeuw zijn een stuk spannender.
 
Gisteravond in A'dam Centrum motor in de Spuistraat laten staan en de taxi naar huis gepakt (🍻). Vanmiddag wezen halen via OV:
1) 5 minuten lopen naar bushalte.
2) 12 minuten wachten op de bus.
3) 15 minuten rijden naar CS.
4) 5 minuten lopen door dat stampvolle en veel te pompeus ingerichte kapsonespaleis dat tegenwoordig A'dam CS is. Waar je blijkbaar niet meer doorheen komt zonder geldige OV-kaart met voldoende saldo, zelfs als je niet met de trein wilt. WTF.
5) 10 minuten lopen door het toeristentinnef dat tegenwoordig blijkbaar op een doodnormale koude zondagmiddag met duizenden tegelijk de stoepen dicht-dromt (vroeger was het alleen in de Kalverstraat zo druk). Nog moeten stilstaan voor het kruispunt Damrak - Prins Hendrikkade omdat het werd stilgelegd voor een politie-kolonne met Sinterklaas in een landrover... Een kruispunt dat volgens Google tegenwoordig trouwens in het Japans moet worden weergegeven:
1574027056744.png


Kortom... Een wereldreis van dik drie kwartier.

Toen eindelijk mijn motor weer teruggezien. Het mag dan een oud barrel zijn van dik 25 jaar oud, maar ik stapte op, gaf gas en was binnen 5 minuten thuis.

Wat een genot. Wat een onmetelijk grenzeloos genot. Elke meter ging ik weer meer van het beestje houden, en me meer realiseren wat een luxe het is dat je zelfs in de Amsterdamse binnenstad zo'n belachelijk vrijheidsgevoel kunt krijgen. Ik ben thuis voor de deur nog even drie minuten op het ding blijven zitten om te reflecteren op de situatie van een halve dag niet kunnen rijden. En toen ben ik nog een rondje Amsterdam gaan doen. Gewoon omdat het kan.

1574027688886.png
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond reed ik 130 op de A4 bij Hoofddorp, in de auto, rijdt er een motorrijder achter mij. Ik zie hem naar links schuiven, maar vervolgens zie ik niks voorbij komen. Het heeft misschien wel een minuut geduurd voordat ie er voorbij was...
Ik zou het niet comfortabel vinden zo lang in de dode hoek en / of naast een auto te blijven rijden.
 
Dat zijn voormalig scooteraars, die zitten op de bumper in een dooie hoek... hoe ze het voormekaarkrijgen,,, :?
 
Denk je nou echt dat ik daar met meetlatten, vrijvingscoeffecienten en vertragingsmeters bezig ben???! Die teller komt vanaf 90, op het moment dat die 50 aanwijst laat ik 12 remzuigers, mijn eigen gewicht, dat gewicht van die motor en het mooie wer zijn werk doen en zie ik vrouwen met kinderwagens, asielzoekers en ambtenaren alle kanten opstuiven... Ik denk dat mijn schatting niet veel afwijkt van natuurkunde maar ik ga er vanuit dat een dosis beldspraak op dit forum toch niet geheel on volgende keer alles wel in P.-V. weergegeven gaat worden
Een beetje overdrijven is niet erg. Maar een factor 6 overdrijven is een beetje te gek.
En dat mag ik met mijn IQ van 834 toch wel vaststellen, nietwaar? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan