Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Volgens mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald... Tenzij ik verkeerd heb gelezen is de bestuurder van de witte BMW die @DKP op de foto heeft gezet overleden, en heeft de aso die al rechts inhalend motorkapje-tik speelde met een vrachtwagen in het verhaal van @robinnus er alleen wat blikschade en een deuk in zijn ego aan overgehouden. Voor zover er dan sprake kan zijn van het laatste, de ervaring leert dat het ego van een dergelijke automobilist dusdanig in beton is gegoten dat letterlijk met zijn neus op de feiten crashen daar nog geen krasje op achterlaat.

Die blikschade gun ik de berijder in verhaal 2 van harte, en ik vind het enkel jammer voor de vrachtwagenchauffeur, die dit weer extra tijd en administratieve rompslomp gekost heeft. Om nou te zeggen dat de berijder van de witte BMW een terechte doodstraf heeft ontvangen gaat me wel erg ver.
Helemaal mee eens!
 
Volgens mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald... Tenzij ik verkeerd heb gelezen is de bestuurder van de witte BMW die @DKP op de foto heeft gezet overleden, en heeft de aso die al rechts inhalend motorkapje-tik speelde met een vrachtwagen in het verhaal van @robinnus er alleen wat blikschade en een deuk in zijn ego aan overgehouden. Voor zover er dan sprake kan zijn van het laatste, de ervaring leert dat het ego van een dergelijke automobilist dusdanig in beton is gegoten dat letterlijk met zijn neus op de feiten crashen daar nog geen krasje op achterlaat.

Die blikschade gun ik de berijder in verhaal 2 van harte, en ik vind het enkel jammer voor de vrachtwagenchauffeur, die dit weer extra tijd en administratieve rompslomp gekost heeft. Om nou te zeggen dat de berijder van de witte BMW een terechte doodstraf heeft ontvangen gaat me wel erg ver.


Precies dat :)
 
Niemand hoeft er bij om te komen maar ik vraag me wel af hoe de reacties zijn als die bmw op een kind klapt ipv op een trekker ?!
Meestal worden de reacties dan aardig harder en maakt het ineens niets meer uit.
 
toch is de kooi van die BMW, waar ik 1) geen witte en 2) geen BMW in herkende nog behoorlijk intact. Zie ook geen klapzakken hangen. Oorzaak wel dat ongeluk???
 
Ik heb echt nog nooit echt negatieve ervaringen gehad met politie in binnen- en buitenland. Altijd respectvol behandeld.
Idem.
En ook ik heb wel eens wat dingetjes uitgehaald die niet door de beugel konden.
Als jij je correct opstelt doen zijn dat ook (vrijwel altijd).

Wat mij op is gevallen tijdens het rijden met groepen dat bij een staandehouding het altijd dezelfden zijn die wel een prent krijgen (of eentje extra) terwijl anderen er vaak mee wegkomen. Gewoon door hun houding en reactie op de staandehouding.
 
toch is de kooi van die BMW, ... nog behoorlijk intact. Zie ook geen klapzakken hangen.
Dat is dankzij de kreukelzone's op de moderne auto's. Ze doen hun werk, maar bij een te harde klap kan het menselijk lichaam de slag namelijk niet meer aan. Tractor aan 50km/u, BMW aan 50km/u*, dat maakt 100km/u.

Verder zijn mijn foto's nogal donker om de airbags te zien hangen. Die zakken daarna ook helemaal weer uit. En de brandweer zal ze ook wel verder "opgeruimd" hebben denk ik ...

Edit: airbag(s) nog zichtbaar:

Edit 2: volgens onderzoek bleek hij geen gordel te dragen :X
Arme nabestaanden ... dat wordt "oorlog" met de verzekering(en) :X

* ik reken enkel de legale snelheden. De BMW ging wellicht redelijk wat sneller in de hoop nog voorbij te kunnen.

Niemand hoeft er bij om te komen maar ik vraag me wel af hoe de reacties zijn als die bmw op een kind klapt ipv op een trekker ?!
Meestal worden de reacties dan aardig harder en maakt het ineens niets meer uit.
Compleet andere situatie. Dan hoeft hij van mij nog niet dood. Levenslange rijontzegging daarentegen wel, plus de nodige andere boetes/schadevergoedingen.
al is een leven niet te vergoeden ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeker weten en daar ben jij ook reëel in.

9/10 verliest de realiteit vaak als er bijv. Kids bij betrokken zijn.

Moet er niet aan denken dat ik mezelf dood rij of dat het iemand overkomt die ik lief heb, of je nu wel of niet te hard of "verkeerd" hebt gereden
 
't is een kutsituatie. Het hoeft allemaal niet nodig te zijn, weetje. Ik denk bij die files ook altijd maar dat ik blij ben dat ik er in sta in plaats van er voor.

We kunnen allemaal wel een oordeel geven maar er is helemaal (nog) geen sprake van een misdaad, misdrijf of overtreding. We zien foto's, meer niet. Natuurlijk zijn er pulleken in het verkeer, maar om dat met de doodstraf te honoreren. :N Ik weet ook effe de toedracht niet.
 
Laatste nieuws:
De man (50+) van de witte BMW gisteren is vandaag overleden aan zijn verwondingen.
Ondaks zijn fout maneuver, wellicht wegens ongeduld en overmoed, wens ik dat niemand toe 😥
Ja en nu gaat er gereageerd worden dat het ook maar een mens was bla bla bla. Maar het zal je kind maar wezen waar die vol induik. Blij dat die dat nooooooit zal doen. Na nu. Over doden niets dan goeds verder.....
 
Hij heeft niets afgeleerd, hij is hardstikke dood. Dat kun je toch niet als positief ervaren of wat?
Ik wens zoiemand vooral veel blikschade toe, maar liever niet meer dan dat.
Jawel ik zie dat heel positief. Mijn kinderen kan die niet meer kapot rijden met zijn gedrag. En wat als die vriendin in het verhaal nu verkeerd gereageerd had........en opzij voor hem was gegaan?was zij mischien in die vrachtwagen gekaggelt en hij. Zat tevree achter zn biertje.......
 
Jawel ik zie dat heel positief. Mijn kinderen kan die niet meer kapot rijden met zijn gedrag. En wat als die vriendin in het verhaal nu verkeerd gereageerd had........en opzij voor hem was gegaan?was zij mischien in die vrachtwagen gekaggelt en hij. Zat tevree achter zn biertje.......
Inderdaad mijn idee ook! Zulke asociale eikels horen niet op straat met hun achterlijke ikke, ikke, ikke mentaliteit!
 
Volgens mij worden er nu een aantal zaken door elkaar gehaald... Tenzij ik verkeerd heb gelezen is de bestuurder van de witte BMW die @DKP op de foto heeft gezet overleden, en heeft de aso die al rechts inhalend motorkapje-tik speelde met een vrachtwagen in het verhaal van @robinnus er alleen wat blikschade en een deuk in zijn ego aan overgehouden. Voor zover er dan sprake kan zijn van het laatste, de ervaring leert dat het ego van een dergelijke automobilist dusdanig in beton is gegoten dat letterlijk met zijn neus op de feiten crashen daar nog geen krasje op achterlaat.

Die blikschade gun ik de berijder in verhaal 2 van harte, en ik vind het enkel jammer voor de vrachtwagenchauffeur, die dit weer extra tijd en administratieve rompslomp gekost heeft. Om nou te zeggen dat de berijder van de witte BMW een terechte doodstraf heeft ontvangen gaat me wel erg ver.
O sorry de zelfde vergissing begaan.
De kopper van de traktor in een oen en zou ook zeker uit het verkeer moeten gehaalt worden. Want ook zulke bestuurders zien 6 fietsers ff over het hooft met alle gevolgen van dien. Maar deze straf is te.
 
........Tractor aan 50km/u, BMW aan 50km/u*, dat maakt 100km/u.

Dat klopt niet.
Of je met een bepaalde snelheid tegen een groot - stilstaand - blok beton rijdt of tegen een tegemoetkomend voertuig met een hoge snelheid, JOUW vertraging zal nagenoeg hetzelfde zijn.
De vertraging is : de snelheid die je zelf rijdt ( x km/u) naar stilstand ( 0 km/u) gedurende de tijd die dit duurde ( opvouwen kreukelzone).

Frans.
 
Of je met een bepaalde snelheid tegen een groot - stilstaand - blok beton rijdt of tegen een tegemoetkomend voertuig met een hoge snelheid, JOUW vertraging zal nagenoeg hetzelfde zijn.
De vertraging is : de snelheid die je zelf rijdt ( x km/u) naar stilstand ( 0 km/u) gedurende de tijd die dit duurde ( opvouwen kreukelzone).
Dat klopt op zich wel, maar alleen als beide voertuigen even zwaar zijn. Zodra dat niet meer het geval is valt de balans negatief uit voor het lichtste voertuig, die wordt namelijk de andere kant op geduwd. De snelheid gaat niet van x km/h naar 0 km/h, maar naar -y km/h. De vertraging wordt dus groter!
Hoe groter het verschil, hoe nadeliger voor de lichtste. Ik vermoed dat die tractor aanzienlijk zwaarder is dan die auto...
 
Tennisbal gaat aanmerkelijk harder terug tegen ern zwieper dan tegen een stilstaand racket. Ik ga er niet voor zitten maar het heeft allemaal met kinetische energie te doen en dat heeft die trekker op het moment dattie rijdt meer afgegeven dan als die stilstaat. En dan is het niet 50 +50 kmh maar misschien wel 50 +150.

Kijk maar wat voor schade je hebt als een vrachtwagen in een stilstaande auto duikt... dan sta je stil maar moet je die Bulgaar echt wel meerekenen
 
Alleen de rompslomp al van zoiets, of die man er nu iets van gehoord, gezien of gevoeld heeft maakt niet veel uit.
Beetje hetzelfde als mensen die zeggen dat je van blikschade altijd beter word.. ja als je een oude starlet uit het jaar 0 rijd misschien wel ja, ik houd mn spullen liever schade vrij
Dan juist niet. Een starlet uit het jaar 0 is WA verzekerd. Total loss als een dikke lease-bak hem ertegen aan zet. Krijg je dagwaarde en koop je niks voor terug. Nieuwe bak die All-risk verzekerd is wordt hersteld en klaar.
 
Ben ik toch niet met je eens.. Als je aan die starlet blikschade krijgt laten de meesten hem of niet maken, goedkoop maken of doen hem weg ( sloop / export )
in alle gevallen krijgen ze er meer voor dan wat de reparatie kost of wat de auto echt zou opleveren bij verkoop/sloop.

Nieuwe bak die all risk is word hersteld maar is toch een schade auto, je bent hem even kwijt en door het verzekeringsverhaal word je er nog geen cent beter van ook.

Dus nogmaals, van blikschade word je niet beter.
 
Dat klopt niet.
Of je met een bepaalde snelheid tegen een groot - stilstaand - blok beton rijdt of tegen een tegemoetkomend voertuig met een hoge snelheid, JOUW vertraging zal nagenoeg hetzelfde zijn.
De vertraging is : de snelheid die je zelf rijdt ( x km/u) naar stilstand ( 0 km/u) gedurende de tijd die dit duurde ( opvouwen kreukelzone).

Frans.
Gaan we weer...

Chips en bier staan klaar :P
 
Verder nog iemand zelf wat mee gemaakt?
Ik niet iig..

Saai ritje met blikkie
 
Verder nog iemand zelf wat mee gemaakt?
Ik niet iig..

Saai ritje met blikkie
Dat vind ik ook een probleem. Vijf - of nee, vier sinds kort - dagen per week rij ik met de motor naar mijn werk en terug. Maak zelden iets mee wat zoveel indruk maakt dat ik het hier wil vermelden.
 
De standaard dingen he de laatste tijd, weinig noemenswaardigs eigenlijk.

Vanmorgen bijvoorbeeld nog weer zo'n l*l die met zn prius zo tergend langzaam optrekt op de invoeg strook dat we bovenaan de magische snelheid van 75 hadden bereikt waarna die klojo er nog voor kiest om gas los te laten en achter een vrachtwagen in te voegen ( zn favoriete plek natuurlijk ivm verbruik en milieu )
Ik had het al verwacht en ben er nog snel even in de 3 met aardig wat toeren voorbij gegaan zodat ik alsnog voor de vrachtwagen kon invoegen.

heb de rest van de rit de auto expres in zn 4 gelaten om de uitstoot van die boomknuffelaar te compenseren.

BTw, ik las gisteren dat "onze"gemeente 1 van de meest vervuilende van de provincie is, maakte me toch een beetje trots :P
 
Ben ik toch niet met je eens.. Als je aan die starlet blikschade krijgt laten de meesten hem of niet maken, goedkoop maken of doen hem weg ( sloop / export )
in alle gevallen krijgen ze er meer voor dan wat de reparatie kost of wat de auto echt zou opleveren bij verkoop/sloop.

Die redenatie gaat alleen op als je de auto kwijt wilt. Voor het ongeluk heb je een hele, werkende auto, na het ongeluk niet. Ik heb het zelf twee keer meegemaakt dat een oude auto door toedoen van een ander blikschade opliep. Ben er nog nooit beter van geworden.

Overigens: Mocht je hier ooit mee zitten: Weet dat je de aangeboden dagwaarde van de tegenpartij niet blind hoeft te accepteren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan