Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Dat geldt ook voor inhalen op "tweebaans"-wegen met tegenliggers. Laat een gaatje vallen ten opzichte van je in-te-halen-voorganger, (tevens een groter blikveld op tegemoetkomend verkeer) bekijk de ruimte die er is tussen het tegemoetkomende verkeer, bouw tijdig snelheid op op je eigen rijstrook voordat je gaat inhalen. Dit zorgt voor meer overzicht, rust, en minder tijd die je nodig hebt op de andere weghelft omdat je al snelheid hebt opgebouwd.

Zo vaak zie ik motorrijders en automobilisten die op een paar centimeter achter de voorganger zitten te heuen en krampachtig op het maximale vermogen van het eigen vehikel in gaan halen. Veel PK's heb je niet eens nodig om snel en veilig in te halen.
Goed, op je eigen rijstrook snelheid opbouwen, maar niet van achter je voorligger ineens met een dot gas naar de andere rijbaan, want je voorligger heeft je dan niet in zijn spiegel kunnen zien aankomen - en of hij jouw uitlaten zonder dB-killer heeft kunnen horen weet je ook niet zeker 😁
 
Goed, op je eigen rijstrook snelheid opbouwen, maar niet van achter je voorligger ineens met een dot gas naar de andere rijbaan, want je voorligger heeft je dan niet in zijn spiegel kunnen zien aankomen - en of hij jouw uitlaten zonder dB-killer heeft kunnen horen weet je ook niet zeker 😁

Je geeft sowieso geen dot gas. Op het moment dat je naar de andere rijstrook gaat heb je je maximale snelheid al bereikt. Je doet dan nog een laatste check, inhalen of niet. En als je wel gaat geef je geen gas bij, maar schakel je juist weer naar een hogere versnelling en rijdt met constante snelheid langs de in te halen auto.
Mocht inhalen toch niet kunnen (omdat er bijvoorbeeld een fietser rijdt die je nog niet had gezien, waardoor het voertuig voor je waarschijnlijk naar links komt), rem je weer af.
 
Ik dacht pittig door te rijden, word ik in een doordraaier buitenom ingehaald door een....
DACIA LOGAN MCV....

-O-
Had je de regenbanden er niet op?:+
Maar zonder gekheid: elk voertuig op goede banden kan ongeveer even hard door de bocht. Alleen zijn bij een auto wat minder skills nodig. Racewagens met veel downforce kunnen veel harder, en dan nog alleen bij zeer hoge snelheden.
 
Dat is misschien de stijl zoals het bedoeld is maar niet altijd even leuk @Mike Schenk

ook de plaats/weg zal onderscheid maken en de snelheid van hetgeen je inhaalt tov de vmax ook
 
Je geeft sowieso geen dot gas. Op het moment dat je naar de andere rijstrook gaat heb je je maximale snelheid al bereikt. Je doet dan nog een laatste check, inhalen of niet. En als je wel gaat geef je geen gas bij, maar schakel je juist weer naar een hogere versnelling en rijdt met constante snelheid langs de in te halen auto.
Mocht inhalen toch niet kunnen (omdat er bijvoorbeeld een fietser rijdt die je nog niet had gezien, waardoor het voertuig voor je waarschijnlijk naar links komt), rem je weer af.
Natuurlijk, maar ik zou de motorfiguren die het zo doen niet graag de kost geven. Het gaat me erom dat je voorligger je moet kunnen zien aankomen, bijvoorbeeld voor het geval hij net van plan is ook te gaan inhalen.
 
Net met de bezorgbrommer een tik uitgedeeld aan een fietser.
Rij op een kruising af,druk, geparkeerde vrachtwaggel dus sta stil.

Mijn beurt,dus rij op, net opdat moment een fietser van links, die om een wachtende auto langs zwiert zo voor me langs, geremt, maar net niet, tikje thv de trappers, net genoeg dat hij moest afstappen.

Roept direct He, wat doe je nou
Ja, jij schiet er zo voor terwijl ik rijdt.....
Je ziet me toch aankomen
Nou nee, niet direct als je achter een auto zit en langs de (voor mij) verkeerde kant langs zwiert, dan zie ik je niet zo snel, bovendien hoor jij te wachten, want ik kom van rechts
Ja en ik ik ik , ik kom van rechtdoor

Heb hem geadviseerd op te stappen en door te rijden

Ja, want anders

Ben maar gewoon door gereden, fiets was het predikaat stationsbarrel nog niet waard

:W:W:W:W:W:W:W

Niet aan het bezorgen overigens, gewoon een paar boodschappen gehaald
 
Ik heb een keer in mijn Tomos-tijd (topdingen zijn t:}) het voorwiel van een fiets die zomaar overstak helemaal dubbelgevouwen
Gelukkig liep het allemaal met een sisser af
Het stuur van mijn tomos stond wel super scheef, maar die buig je bij zo'n dingetje zo weer recht en dan is 'ie weer als nieuw:]
 
Honda 4-takt power!!!
Hier de cb50 van mijn zoon op de kop om een scheur in het carter succesvol oliedicht te smeren met oliebestendige siliconenkit. Hij rijdt zeker 5000km per jaar met dat ding. Geen olieverbruik. Uit 1976.
IMG_20191019_113437229.jpg
 
Bij welke windkracht moet je stoppen met motorrijden? Tot nu toe is mijn ervaring dat de wind wel aan mijn jas en helm trekt maar dat de motor gewoon op koers blijft, dus als ik dat stuur blijf vasthouden moet 't goed gaan. Of is dat te simpel? :?

Wanneer jij moet stoppen, of een ander? Ik denk zodra je moet remmen om niet geflitst te worden, het tijd wordt om om te keren en in de 2 met 7miljoenmiljard toeren met 70 naar huis te rijden.
 
Wanneer jij moet stoppen, of een ander? Ik denk zodra je moet remmen om niet geflitst te worden, het tijd wordt om om te keren en in de 2 met 7miljoenmiljard toeren met 70 naar huis te rijden.
Hier begrijp ik nou werkelijk niks van, sorry. Zit het antwoord op mijn vraag in jouw reactie?
 
Bij welke windkracht moet je stoppen met motorrijden? Tot nu toe is mijn ervaring dat de wind wel aan mijn jas en helm trekt maar dat de motor gewoon op koers blijft, dus als ik dat stuur blijf vasthouden moet 't goed gaan. Of is dat te simpel? :?
je moet stoppen als je buddyseat warm wordt zonder dat je er verwarming in hebt zitten ;)als in dun door de broek lopen
 
Vanmorgen de funduro op de grond gelegd ,t was zo glad ,dat we t ding met z n 2 haast niet meer overeind kregen, paar krassen op de kuip ,konden er nog wel bij 😉

Heeft het serieus gevroren bij jou? Ik vond het gisteravond wel fris, maar rond een uur of 2 kwam de regen nog met containers uit de lucht en vanmorgen toen ik wakker werd ook.
 
Heeft het serieus gevroren bij jou? Ik vond het gisteravond wel fris, maar rond een uur of 2 kwam de regen nog met containers uit de lucht en vanmorgen toen ik wakker werd ook.
Aan de grond en onder de bomen ,was t spiegelglad vanmorgen, op de rijksweg niet .
 
Heeft het serieus gevroren bij jou? Ik vond het gisteravond wel fris, maar rond een uur of 2 kwam de regen nog met containers uit de lucht en vanmorgen toen ik wakker werd ook.
Hier waren in iedergeval de autoramen bevroren toen ik vanmorgen de gordijnen open deed
 
Terug
Bovenaan Onderaan