Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Hier waren in iedergeval de autoramen bevroren toen ik vanmorgen de gordijnen open deed
Vanmiddag was het heerlijk :] rijden, alleen in m'n slotfase van de rit werd ik haast aangereden door een ingeblikt frustie gevalletje. Hij reed nogal langzaam voor me, en ik had al het vermoeden dat hij me uit wilde dagen. Nou laat ik mij niet uitdagen en provoceren, zeker niet door, niet al te snuggere ingeblikten. Maar ik wilde hem dan toch wel inhalen en natuurlijk vond hij op dat moment zijn gaspendaal wel en gaf vol gas. Oké dan, maar ik ga toch echt geen wedstrijdje met je doen, want dat verlies je toch. En uiteraard bij het verkeerslicht Komt tie aangedenderd en zou tegen mijn achterkant aangereden zijn als ik niet vlot opgetrokken zou zijn want het verkeerslicht sprong op dat moment op groen. Hij bleef nog wel een tijdje dicht achter me rijden, en sloeg toen toch maar een zijstraat in. Heb nog even vriendelijk naar hem gezwaaid en kreeg een gefrustreerd vals klinkend claxon concert als reactie_O-
 
Mooiweer winterritje gemaakt. Accu en mechaniek zijn hier bij gebaat en de baas vind het ook lekker om aan de gaskraan te draaien :]
Verwarmde handschoenen maken zo'n ritje nog leuker, alleen nog iets vinden op mijn stugge goretex winterjas.

Viel me op dat in Baambrugge de snelheidsverminderende pannekoeken op de weg verwijderd zijn. Zouden meer gemeentes moeten doen.
 
Mooiweer winterritje gemaakt. Accu en mechaniek zijn hier bij gebaat en de baas vind het ook lekker om aan de gaskraan te draaien :]
Verwarmde handschoenen maken zo'n ritje nog leuker, alleen nog iets vinden op mijn stugge goretex winterjas.

Viel me op dat in Baambrugge de snelheidsverminderende pannekoeken op de weg verwijderd zijn. Zouden meer gemeentes moeten doen.
Dat maakt het stuk tussen Abcoude en Loenersloot nóg aantrekkelijker *O*
 
Vanochtend op weg naar werk niks meegemaakt, beetje file zoals gewoonlijk maar verder erg rustig. Ook geen malloten op de weg, geen zondagsrijders (want het is maandag!), wegpiraten niet gespot.

Al met al een heerlijke tochtje van huis naar werk.
 
Vanochtend voor het eerst door dezelfde auto 2x binnen 500m over het hoofd gezien. Eerst gooit de dame in kwestie 1 meter voor mijn voorwiel de auto naar links op de linkerbaan. Ik moet 1.5km verder de afrit hebben en ben wel op een beetje ruimte voor me gesteld, dus ik schuif naar de middelste baan en een beetje snelheid eraf. Laat zij de snelheid ook terug zakken en zodra ze naast me zit gaat ze weer naar rechts :?

Nog maar 2 banen door geschoven de afrit op en een keer met m'n hoofd geschud. En door :]
 
Afgelopen zaterdagmiddag was ik even over de snelweg richting Utrecht. Lekker weer, dus gewoon motorjeans en vinger-loze handschoenen. Graadje of 8 buiten, dus qua temperatuur was dat te doen.

Rijd ik daar lekker met 'n gangetje van pakembeet 120 over de snelweg, zie ik zo'n grijs, donker wolkendek opdoemen. "Heh bah, regen", denk ik. Nouja, gewoon lekker doortuffen, zal maar een lokaal buitje zijn.

Wel, lokaal was 't wel, maar geen regen. Hagel. Op m'n onbedekte vingers.

Duurde maar 'n minuut of 5, en heb 't zonder kleerscheuren overleefd, maar ik dacht de hele tijd toch wel "Fuck, dit was geen verstandige keuze...".

Uiteindelijk op plaats bestemming met doorweekte jeans en pijnlijke vingers. Gelukkig wel zo snugger geweest om m'n winterhandschoenen mee te nemen, "just in case". Voor de rit naar huis heb ik die maar aangetrokken. 😅
 
Ik was ook in die hagelbui in Utrecht terecht gekomen, de kou op mijn handen was wandelend al erg (en ik ben geen koukleum), laat staan met 120 km/h.
 
Ik bij de vingerloze handschoenen al. Die zijn echt niet geschikt voor asfaltinspecties.
Zelfs al is het 35'C + dan gebruik ik nog handschoenen met vingers!
Bij inspectie van het asfalt, kom je eerst met de wang van je hand op de grond, maar de vingers zijn 'goede 2e' :X
Nu 2jr terug na ongeval met brommertje mijn les weer goed opnieuw geleerd. Geen hevige val, maar wel geschaafde vingers!
 
Zelfs al is het 35'C + dan gebruik ik nog handschoenen met vingers!
Bij inspectie van het asfalt, kom je eerst met de wang van je hand op de grond, maar de vingers zijn 'goede 2e' :X
Nu 2jr terug na ongeval met brommertje mijn les weer goed opnieuw geleerd. Geen hevige val, maar wel geschaafde vingers!
precies ! gister ook weer ff op m n snufferd gegaan , erg blij dat ik m n handschoenen aan had ,die zijn nog t meest beschadigt!
kunnen in de kliko
 
Ik bij de vingerloze handschoenen al. Die zijn echt niet geschikt voor asfaltinspecties.

Heh, ja, weet ik wel. Ik accepteer het risico omdat ik ze erg fijn vind dragen. Meer bewegingsvrijheid voelt als meer controle. En koude handen krijg ik toch al niet zo snel.

Och, ze zijn van leer en bedekken nog steeds het overgrote deel van m'n handen, dus 't zal in het ergste geval wel iets doen. Maar 't blijft een risico.
 
Het is toch absurd dat je in Belgie met samengeknepen billen en het angstzweet in de handen jezelf in het verkeer moet begeven. Ik zit aan de andere kant van Belgie en meteen de eerste dag al prijs. Eupen ging ik al heen over Aachen, terug wilde ik het risico wel nemen om via Vise te gaan. E25/A25 een enorm ongeval. Toen er 7 wagens van de hulpdiensten voirbij waren kwamen er 2 politiewagens waarvan de inhoud hwt verkeer van de Snelweg af moest leiden. Ik en met mij was die afslag al 300 mtr voorbij, gaat die wout ergens achter me staan schreeuwen en ondertussen staatie de Charleston te dansen dat we terug moeten... Ja jammer je komt maar gewoon aanwijzingen geven. Affijn, vanmorgen weer over Aachen en terug ook. De kortste weg uit dat pleurisland. Had om 0630 afspraak. 0725 nu en sta nog voir een dicht hek. Voir mij is het pleurisvolk, heel dat kutbelgie
 
20200120_165108.jpg


Kijk maar in me spiegel. Daar waar die pliesiewagen is stond die mongool te schreewn
 
Laatst bewerkt:
Ja, hier (A325) dichte mist en koud! Was m'n wintervoering vergeten erin te ritsen … Gelukkig hoefde ik niet naar Groningen, Breezand of St. Anna ter Muiden … ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan