Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Iemand van de anderen dan misschien?

Van de BMW's weet ik dat de eerste R staat voor boxers en de K voor lijnmotoren, de tweede R voor naked en RT voor een bak plastic eromheen. GS is dan meer een off road model geloof ik. Maar zijn die letters verder willekeurig gekozen? Ten slotte begint boxer niet met een R en tweecilinder ook niet.
De eerste R staat voor Rad, al vanaf 1923. De K is Kompact, de F is Fun.
RT is inderdaad Reise Tour, RS is Reise Sport, De S is natuurlijk Sport. De C ken ik geen verlaring voor, net als de CS. Ik vermoed Comfort. G/S en later GS is Gelande/Strasse. Steeds minder Gelande maar dat wordt opgevangen door de G-serie die daar meer geschikt voor is.
 
De eerste R staat voor Rad, al vanaf 1923. De K is Kompact, de F is Fun.
RT is inderdaad Reise Tour, RS is Reise Sport, De S is natuurlijk Sport. De C ken ik geen verlaring voor, net als de CS. Ik vermoed Comfort. G/S en later GS is Gelande/Strasse. Steeds minder Gelande maar dat wordt opgevangen door de G-serie die daar meer geschikt voor is.


En dan heb je de lt ook nog.
Is dat lang tour?
 
De max 130, BAB2, Hannover --> Berlijn...
Ik zie ver, ver weg een oranje flits, max is 130. Dus ik hou die 120 aan... geen haast
Ben bij die palen, zijn er een stuk of 8, wie ze kent weet welke ik bedoel, rij nog 120 rechterbaan, alles zakt af van 120 naar 90 want oh, oh...ik zak mee af, komt er weer een mongool voorbij met 150, precies als ik ook in het zichtveld van die camera ben... dat wordt weer schrijven, denk ik

Stukkie verder, Ring A10 Berlijn, bij Michendorf, Baustelle, max is 60, ik rij 40 want er staat zo'n enorme grijze aanhangerflitsapparaat... Precies als ik er voor rij komt er een andere mongool met 100 voorbij... dat wordt weer schrijven denk ik...

Geruchten zeggen dat als er twee auto's op staan dat ze niet versturen, ik wacht het wel af...
 
Gisteren reed ik een rondje Brabant. Zie filmpje. Maar waar het me om gaat nu, staat niet op de film want toen was net de batterij leeg. Ik kwam op een 80 km weg waar een prachtig fietspad naast ligt een groepje van 4 "wielrenners" voorbij. Ik denk dan toch wat ben je voor een imbeciel dat je op een provincialeweg gaat fietsen.
 
Mooi he, Brabant jammer van die wielrenners, is hier zeker in de zomer een plaag zeker op zondag als de Belgen uitgelaten worden. Die rijden over driekwart van de wegbreedte met een busje met zwaailicht er achter en laten je als motorclubje gewoon barsten als je er langs wil.
 
De max 130, BAB2, Hannover --> Berlijn...
Ik zie ver, ver weg een oranje flits, max is 130. Dus ik hou die 120 aan... geen haast
Ben bij die palen, zijn er een stuk of 8, wie ze kent weet welke ik bedoel, rij nog 120 rechterbaan, alles zakt af van 120 naar 90 want oh, oh...ik zak mee af, komt er weer een mongool voorbij met 150, precies als ik ook in het zichtveld van die camera ben... dat wordt weer schrijven, denk ik

Stukkie verder, Ring A10 Berlijn, bij Michendorf, Baustelle, max is 60, ik rij 40 want er staat zo'n enorme grijze aanhangerflitsapparaat... Precies als ik er voor rij komt er een andere mongool met 100 voorbij... dat wordt weer schrijven denk ik...

Geruchten zeggen dat als er twee auto's op staan dat ze niet versturen, ik wacht het wel af...
In Duitsland flitsen ze toch alleen van voren?
 
Ze flitsen in dld steeds vaker van twee kanten. Vooral te zien bij de vaste flitspalen. Grote ronde grijze palen met zwarte strepen. Die flitsen van voor én van achter. Soms staan er twee palen om je van beide kanten te kunnen flitsen.
Geen flauwekul verhaal, heb al meerdere boetes voorbij zien komen. Gelukkig niet bij mezelf maar wel bij anderen in de groep waarin we reden.
 
Ik heb ze nog niet gezien in die opstelling. Nou rij ik ook niet op flitsers, meer op omgeving... doe toch 150000 p.j. in DLD
 
Deksels! Heb je dan nog wel tijd om te eten? :?
Ik heb een 60-urige werkweek... tis niet anders
Had elders al gemeld: Een dag werken in Binzen, de volgende ochtend om 7 uur in Stralsund... Dan schiet het op hoor, Ik doe het moeiteloos en met heel veel plezier.
Volgende week Berlijn, Dresden Leipzig en Munchen :P, vrijdag vrij
 
Ik heb een 60-urige werkweek... tis niet anders
Had elders al gemeld: Een dag werken in Binzen, de volgende ochtend om 7 uur in Stralsund... Dan schiet het op hoor, Ik doe het moeiteloos en met heel veel plezier.
Volgende week Berlijn, Dresden Leipzig en Munchen :P, vrijdag vrij

Zit je meteen in een mooie omgeving voor een weekendje 🏂
 
Waarom druk maken over een duitse bekeuring? Gooi ze altijd bij het oudpapier en hoor er nooit meer van.

Zelfs een keer aangehouden in Dld en dacht, nou krijgen we het. Nee hoor, gute fahrt.
 
Ik heb een 60-urige werkweek... tis niet anders
Had elders al gemeld: Een dag werken in Binzen, de volgende ochtend om 7 uur in Stralsund... Dan schiet het op hoor, Ik doe het moeiteloos en met heel veel plezier.
Volgende week Berlijn, Dresden Leipzig en Munchen :P, vrijdag vrij
Dus jouw werk is over de Autobahn razen? Vrijdag een toerrit in eigen land? _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan