Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Ik ben van het potje breken is potje betalen. Briefje onder de ruitewisser type... bij de "vereniging" waar ik zat is liegen uit den boze, dat kan serieus leven kosten. Die eerlijkheid wordt wordt in het burgerleven zo ongelofelijk gewaardeerd dat het heel makkelijk wordt om eerlijk te zijn. Als ik iets sloop zeg ik "dat heb ik kapot gemaakt" als iets niet gelukt is zeg ik dat. Als iets niet af is ook. Voor mij werkt dat.

Zo ken ik het ook en zo werkt het voor mij ook.

Meerdere malen gezien dat er iets onbenulligs verkeerd was gegaan.
Om in te schatten of er iets verwijtbaars mis is gegaan of gewoon door onbenulligheid moet er dan toch achterhaald worden wat er nou eigenlijk verkeerd ging.
Daarover liegen of waarheid achterhouden ? Aantoonbaar ? --> ontslag.

Ik vreet voortdurend dingen uit.
Als er daarbij iets mis gaat dan zorg ik dat mijn leidinggevende een mail van mij heeft met mea culpa en uitleg voor hij op een andere manier ervan hoort.
9 van de 10 keer krijg ik hooguit een mail terug en de 10e keer hebben we het er 2 minuten over met een bak koffie en een peuk. Waar gewerkt word....

Tegenover mijn 'klanten' heb ik dezelfde instelling. Ik heb er geen moeite mee mij te verontschuldigen tegenover een stinkwrat, als ik m te hard aanpak of gewoon wat mafs heb gedaan.
Uiteindelijk zorgt dat wel voor een ander soort verstandhouding dan dat collega's met zo'n gast hebben. Uiteindelijk levert het altijd winst op.

Op zo'n manier ermee omgaan levert je veel op, goodwill en vertrouwen en om eoa reden (zonder MISbruik te maken van vertrouwen) kun je dan nog meer uitvreten :P
 
Schorsen kost 28, verzekering 3 keer 4 euro, 12 plus die 31 kom ik op een besparing van 15 euro

Is verkeerd gedacht want je hoeft niet te schorsen. Daarbij hebben sommiggen een dure allrisk, ja dan zet et zoden aan de dijk.

Wellicht is daar het begrip pekelfiets op ontstaan en gebaseerd...
 
Ik ga je vertellen; als het anders gaat dan ik meemaak zal het zo zijn. Ik hield te weinig afstand en heb daarmee een strafbaar feit begaan. Mijn kenteken wordt gefotografeerd en een aanzegging van een strafmaatregel wordt naar de leasemaatschapij gestuurd. Die moeten mijn gegevens verstrekken. Dan krijg ik een brief met ee vraag of ik dat feit heb begaan. Die stuur ik terug en dan pas krijg ik een Bußgeldvoorstel

Is dat zo? Ik ken het als: leasemij betaalt de boete meteen (anders loop je bij Duitse boetes al heel snel het risico te laat te betalen), en tikt hem door naar werkgever leaserijder (lees: brengt de kosten daar in rekening), die het vrolijk inhoudt op het loon van de overtreder.
 
Dat gebeurt met NLboetes bij ons ook. De leasemaatschappij handelt echter in strijd met de voorschriften ze tikken af en daarmee beken je een soort van schuld. Dat bemoeilijkt verweer aantekenen. Leasemaatschappij doet het met duitse bekeuringen bij ons ook fout want ze zturen de eerste brief door naar de zaak. Die uiteraard door naar mij maar de Leasemij moet de duitse brief beantwoorden met wie de bestuurder wel was
 

Dat was een antwoord op alleen de eerste zin, de rest stond er toen nog niet ;)
Als het om een minimale overschrijding v/d snelheid gaat, met Verwarnungsgeld ipv Bußgeld, en er zit een foto bij (is meestal toch wel zo), is verweer niet echt aan de orde. Zoals je zelf eerder (in andere bewoordingen) al zei: wie zijn billen brandt...

Overigens heb ik die 'administratiekosten' nog nooit gezien, maar ik heb tot nu toe in D ook alleen maar Verwarnungsgeld hoeven betalen.
Zit daar het verschil, of komt dit door het riedeltje opvragen gegevens bestuurder enzo?
 
Verweer kan in D altijd, daarvoor krijg je een tweede brieg als je als dader aangemerkt wordt... Lees de laatste 3 alinea's

prent1.jpg
 
Was eigenlijk gister..........
Twijfel of het in grappig en meuk moet, maar eel onderweg gezien
Grappig was het eigenlijk niet, lag los, hield ze bij remmen en in de bocht met de hand vast
 

Bijlagen

  • 7550C388-C6E8-4B45-A485-6DBC678E9DA9.jpeg
    7550C388-C6E8-4B45-A485-6DBC678E9DA9.jpeg
    163,2 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan