Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Weet iemand iets van een ongeval tussen een busje en een motor op de A4 tussen Delft en de Ketheltunnel deze week? Moet ernstig zijn geweest want stond een ambulance erbij. Was savonds zo rond 17:00 uur dat ik het zag/voorbij reed richting Den Haag.
 
Begon me al af te vragen of dit geleuter ontopic is of offtopic...
Je denkt toch niet dat als ik met een ploegje ergens over sta te ouwehoeren en het begint ergens anders over te gaan dat we dan ineens ergens anders gaan staan.:+.
Als echt iedereen zich aan de topicgrenzen houdt doe ik mee

Wie begon er trouwens? ;)
 
Weet iemand iets van een ongeval tussen een busje en een motor op de A4 tussen Delft en de Ketheltunnel deze week? Moet ernstig zijn geweest want stond een ambulance erbij. Was savonds zo rond 17:00 uur dat ik het zag/voorbij reed richting Den Haag.
Heb je regio15 geraadpleegd? Shit ik heb het voorbij horen komen in de wandelgangen maar weet niet meer waar
 
Heb je regio15 geraadpleegd? Shit ik heb het voorbij horen komen in de wandelgangen maar weet niet meer waar
nee niks op regio15.nl. moet ff verder zoeken. motor stond al op de sleepwagen toen ik er voorbij reed. ambulance stond er nog. hoop dat alles goed gaat met wie er dan ook in die ambulance ligt..
 
nee niks op regio15.nl. moet ff verder zoeken. motor stond al op de sleepwagen toen ik er voorbij reed. ambulance stond er nog. hoop dat alles goed gaat met wie er dan ook in die ambulance ligt..
Ambulance erbij zegt nog niet zoveel. Ben ook een keer ondersteboven gereden. Politie erbij, en ik kreeg de indruk dat ze als het om een motorrijder gaat direct een ambulance inschakelen. Had alleen één vingerkootje dat wat scheef stond. Dat heeft de broeder toen weer recht gezet. Verder niks aan de hand.
 
In Duitsland is t iig standaard , ongeluk met motor ,ambu erbij en ik had nagenoeg niets ,alleen een zere schouder ,maakte niet uit volgens de polizei ,ambu kwam ,en ging weer. :W *O*
 
En waarschijnlijk heeft nog niemand het idee gehad om die palen aan de rechterkant te zetten...

http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cms/index.php?page=wegverlichting zei:
Lichtmasten kunnen van aluminium of staal zijn vervaardigd. Het voordeel van aluminium is dat het relatief zacht en licht materiaal is en meegeeft bij een aanrijding, maar voor de motorrijder is dit nauwelijks een voordeel. Lichtmasten van metaal zijn vaak van een breuklijn voorzien, maar ook deze is ontworpen voor het gewicht van een auto. Voor motorrijders blijven beiden een (dodelijk) gevaar. Om deze reden is het voor motorrijders beter om de lichtmasten te verplaatsen naar de binnenzijde van een bocht. Dit heeft echter ook een keerzijde vanuit verlichtingsoogpunt. Het voordeel van de lichtmasten aan de buitenzijde van de bocht is dat je ver vooruit kan kijken en geen last heb van obstakels in de binnenbocht die het zicht kunnen belemmeren. Tevens is het een logische opstelling, ontstaan door gewenning en het wegdek is beter zichtbaar door reflectie van de lichtbundel.

Er zijn dus ook duidelijke voordelen aan het plaatsen in de buitenbocht (ook voor motoren, zo lang ze op de motor zitten).

Er is hier al eens eerder over gediscussieerd, zag ik ook:
 
Ambulance erbij zegt nog niet zoveel. Ben ook een keer ondersteboven gereden. Politie erbij, en ik kreeg de indruk dat ze als het om een motorrijder gaat direct een ambulance inschakelen. Had alleen één vingerkootje dat wat scheef stond. Dat heeft de broeder toen weer recht gezet. Verder niks aan de hand.
ik ga niet af op andermans ervaringen maar op wat ik heb gezien. en wat ik zag was een motor die er toch wat beschadigt uit zag. zegt niks maar van een afstand niet te beoordelen en ook niet vanuit eigen ervaringen.
 
Ik was op het ministerie van Defensieen daar hangen bordjes:

Willen de ambtenaren die
iets later komen rechts houden
opdat zij niet in botsing komen
met de ambtenaren die iets
eerder weggaan!
Bij Defensie kan ik dat nog begrijpen. Er is immers geen oorlog dus hebben ze weinig te doen :+
 
Nee we gaan geen grappen maken over ambtenaren..... nou, ok.... eentje dan: Wat is de definitie van "ambtenaar"? Da's iemand die voor elke oplossing een probleem heeft😋 Goed weekeinde 👍🏻

Nog eentje dan... Wel eens gehoord van ambtenaren-mikado? De eerste die beweegt moet koffie halen.

Moet vanmiddag werken. Twijfel nog of ik op de motor ga of dat ik toch maar in het koekblik van de vrouw stap...
 
Vandaag op de Monkey naar een verjaardag geweest, merk nauwelijks wat van de wind,lekker gereden.
Wat enkel opviel, vrijwel elk blik bij verkeerslicht wilde van me winnen, nou, is ze allemaal gelukt hoor, fijne dag :W
 
Ha ha ha ha....dat gevoel van dat die koekblikkers van je willen winnen bij groen worden van het verkeerslicht ken ik ook maar al te goed en dan met name als ik op de nekketrekkert rijd.
Maar ze doen maar hoor.....
Ik kom ze geheid weer een keer tegen als ik dan naast ze sta met de CB500.
Die heeft maar 47pk en menig koekblikker denkt zelfs dan het van me te winnen bij een verkeerslicht.
Gelukkig gaat het gros ervan dan flink nat want die magere 47pk is meer dan genoeg om vrijwel ieder koekblik mijn achterkant te laten zien.
Helaas leg ik het dan wel af tegen die dikke Tesla’s.
Die knapen benne echt snel met accelereren.
 
Ha ha ha ha....dat gevoel van dat die koekblikkers van je willen winnen bij groen worden van het verkeerslicht ken ik ook maar al te goed en dan met name als ik op de nekketrekkert rijd.
Maar ze doen maar hoor.....
Ik kom ze geheid weer een keer tegen als ik dan naast ze sta met de CB500.
Die heeft maar 47pk en menig koekblikker denkt zelfs dan het van me te winnen bij een verkeerslicht.
Gelukkig gaat het gros ervan dan flink nat want die magere 47pk is meer dan genoeg om vrijwel ieder koekblik mijn achterkant te laten zien.
Helaas leg ik het dan wel af tegen die dikke Tesla’s.
Die knapen benne echt snel met accelereren.
Jij hebt toch ook FZR gereden?
 
Vond in mijn jongere jaren een FZR1000 machtig mooi.
Maar was toen helaas onbetaalbaar voor mij.
Rond 2010 een Fazer 1000 kunnen kopen en die liep geweldig.
Menig vakantie mee gedaan richting Italië en Oostenrijk.
Super fijne machine destijds.
 
Neen, helaas niet.
Wel ooit een Fazer 1000.
Dat was destijds een van de snelste motoren in het sprintje van 0 tot 100: in 2,9 sec, gemeten door "Motorrad". Sneller dan de R1.
Een Tesla rijder heeft dan nog niet eens door dat het licht al op groen staat.:+
 
Laatst bewerkt:
Jij zult helemaal gelijk hebben.
Alleen in die periode reden er volgens mij nog geen of weinig Tesla’s rond.
Tegenwoordig kom ik ze dagelijks tegen. Ha ha ha ha
 
Terug
Bovenaan Onderaan