Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #23

Vandaag stukkie wezen rijden, was lekkere temperatuur en de wind viel reuze mee ( binnendoor ).
Kom ik opeens een rennende shetlander tegen zonder iemand erop... Dacht, hier moet ik maar even achteraan, dus hup zonder na te denken U-turn gemaakt ( Lees, eerste keer op deze motor U-turn gemaakt.. :+ )Dus om niet dat beest op te fokken ben ik maar op het fietspad met bosjes ernaast gaan rijden en een stuk naar voren gesjeest. Daar heb ik de motor zo snel mogelijk stil gezet en heb ik dat beessie gepakt. Jong meisje van rond de 12 kwam er ineens aanzetten in een auto, met een wildvreemde bleek later. Om haar shetlander weer over te nemen. Ze was best van slag, dus heb der nog even getroost.

Maar, dit heeft wel mijn dag goed gemaakt. :Y Vond het ook jammer dat ik weer van de motor afstapte, wou nog wel 10.000 rondjes maken.
Mooi werk!
Doet me denken aan dit filmpje:
 
Vandaag weer stukje woon-werk verkeer gereden. Vanmorgen om 5.00 uur was het nat, maar goed te rijden dus de keuze gemaakt voor 2 wielen. Vanmiddag om 14.00 uur terug was toch ff robbertje vechten met storm Ellen. Zij wilde perse dat ik op de linkse baan ging rijden, terwijl ik een gangetje van 100 km/h op rechtse baan eigenlijk ook wel prima vond.
Nog meer mensen vandaag op de motor weg geweest?
 
Vandaag weer stukje woon-werk verkeer gereden. Vanmorgen om 5.00 uur was het nat, maar goed te rijden dus de keuze gemaakt voor 2 wielen. Vanmiddag om 14.00 uur terug was toch ff robbertje vechten met storm Ellen. Zij wilde perse dat ik op de linkse baan ging rijden, terwijl ik een gangetje van 100 km/h op rechtse baan eigenlijk ook wel prima vond.
Nog meer mensen vandaag op de motor weg geweest?
Neeee zeg! Geen woonwerk vandaag en voor 'n plezierrit is 't niet echt geschikt weer :N Morgen weer hoor!
 
Ik zag begin van de middag al dat de hele boel was opgeschoven in Nederland. :Y

IMG-20200223-WA0002.jpg
 
Neeee zeg! Geen woonwerk vandaag en voor 'n plezierrit is 't niet echt geschikt weer :N Morgen weer hoor!
Daar had ik me in vergist. Rijden met harde wind vind ik leuk, maar dan moet het wel droog zijn. Buienradar gaf aan dat het een uurtje droog zou zijn. M'n pak lekt nog na.. Toch heb ik me best vermaakt.
 
Meegemaakt... Ruk-Winden.
(dag is nog niet om, ik moet nog naar huis...)

Al paar weken lang, die wind.
Als geboren en getogen (tot 18) Zeeuw houd ik wel van Wind.
En ik ben op Scheveningen gaan wonen, deels omdat ik daar meteen die Wind voelde
(en meeuwen hoorde, en zout rook; in 1min had ik besloten: Hier, Dit is Het)....

Maar het duurt nu als weetikhoelang, het lijkt wel elke dag storm.
En Rijden is het punt niet, rijden is zelfs wel interessant, lekker tegen de wind in hangen en bijdraaien...

Maar die stoplichten...
Met de nieuwe motor heb ik het idee dat ze meer wind vangt en ik heb al een paar bijna-omval stoplichtstops gehad.
Van die straathoeken waar extra trekwinden doorkomen (risico-kaart op verzoek samen te stellen).

Wordt ik nou oud?
Of is Dikke Berta toch nogal windvangerig ?
(groter scherm, grotere tobkees, grotere motor-totaal...)

Dit begint eigenlijk te vervelen... Tijd voor Zomer.
 
Meegemaakt... Ruk-Winden.
(dag is nog niet om, ik moet nog naar huis...)

Al paar weken lang, die wind.
Als geboren en getogen (tot 18) Zeeuw houd ik wel van Wind.
En ik ben op Scheveningen gaan wonen, deels omdat ik daar meteen die Wind voelde
(en meeuwen hoorde, en zout rook; in 1min had ik besloten: Hier, Dit is Het)....

Maar het duurt nu als weetikhoelang, het lijkt wel elke dag storm.
En Rijden is het punt niet, rijden is zelfs wel interessant, lekker tegen de wind in hangen en bijdraaien...

Maar die stoplichten...
Met de nieuwe motor heb ik het idee dat ze meer wind vangt en ik heb al een paar bijna-omval stoplichtstops gehad.
Van die straathoeken waar extra trekwinden doorkomen (risico-kaart op verzoek samen te stellen).

Wordt ik nou oud?
Of is Dikke Berta toch nogal windvangerig ?
(groter scherm, grotere tobkees, grotere motor-totaal...)

Dit begint eigenlijk te vervelen... Tijd voor Zomer.

Mee eens. Ben ook helemaal klaar met dit weer. Het mag best koud zijn, als t maar droog is en geen wind.
 
Meegemaakt... Ruk-Winden.
(dag is nog niet om, ik moet nog naar huis...)

Al paar weken lang, die wind.
Als geboren en getogen (tot 18) Zeeuw houd ik wel van Wind.
En ik ben op Scheveningen gaan wonen, deels omdat ik daar meteen die Wind voelde
(en meeuwen hoorde, en zout rook; in 1min had ik besloten: Hier, Dit is Het)....

Maar het duurt nu als weetikhoelang, het lijkt wel elke dag storm.
En Rijden is het punt niet, rijden is zelfs wel interessant, lekker tegen de wind in hangen en bijdraaien...

Maar die stoplichten...
Met de nieuwe motor heb ik het idee dat ze meer wind vangt en ik heb al een paar bijna-omval stoplichtstops gehad.
Van die straathoeken waar extra trekwinden doorkomen (risico-kaart op verzoek samen te stellen).

Wordt ik nou oud?
Of is Dikke Berta toch nogal windvangerig ?
(groter scherm, grotere tobkees, grotere motor-totaal...)

Dit begint eigenlijk te vervelen... Tijd voor Zomer.

Je zou Nederlander kunnen zijn....

Te warm, te koud, te nat, te winderig, te droog..... })
 
Even schrikmoment, op de Koningsweg bij Arnhem, knalt er een ree in vol galop voor mijn motor langs.
Metertje over aan de voorkant, daar doe je ook echt niets tegen. voordat je wilt remmen is ze al weg. Man wat snel ging dat.
Het was nog donker en ik had ze echt niet aan zien komen, ineens vol in het licht en weer weg.

Naja geluk gehad zullen we maar zeggen.
 
Even schrikmoment, op de Koningsweg bij Arnhem, knalt er een ree in vol galop voor mijn motor langs.
Metertje over aan de voorkant, daar doe je ook echt niets tegen. voordat je wilt remmen is ze al weg. Man wat snel ging dat.
Het was nog donker en ik had ze echt niet aan zien komen, ineens vol in het licht en weer weg.

Naja geluk gehad zullen we maar zeggen.
Pfff, dat had echt zo verrot kunnen aflopen. Daar kan je ook niet tegen remmen nee.
In deze situatie had ik zelf waarschijnlijk nog even langs de weg gestaan om bij te komen van de schrik.:/
 
Even schrikmoment, op de Koningsweg bij Arnhem, knalt er een ree in vol galop voor mijn motor langs.
Metertje over aan de voorkant, daar doe je ook echt niets tegen. voordat je wilt remmen is ze al weg. Man wat snel ging dat.
Het was nog donker en ik had ze echt niet aan zien komen, ineens vol in het licht en weer weg.

Naja geluk gehad zullen we maar zeggen.

Houd er in de toekomst rekening mee dat er vaak nog een ree (of meer) volgt.
 
Na dit twee keer meegemaakt te hebben besloot ik in het najaar en winter niet meer 's ochtends binnendoor door de Biesbosch te rijden. 's Middags is het alweer licht genoeg maar van het voorjaar pas ook weer 's ochtends. Een keer stak er een ree voor me over, dat was wel even schrikken, maar zoals je zegt, voorbij voordat je er erg in hebt. De andere keer rende ze een stukje met me mee op . Toen dacht ik wel even: "owjeej als ze nou maar niet mijn kant op duikt ineens".

Daarnaast had een collega vorige winter een ree op z'n motorkap, als je daar de schade van zag... :o
Ik rijd in het donker lekker over de snelweg naar mijn werk sindsdien... :Y
Daar heb je geen reeën maar wel weer runderen achter het stuur...
 
Na dit twee keer meegemaakt te hebben besloot ik in het najaar en winter niet meer 's ochtends binnendoor door de Biesbosch te rijden. 's Middags is het alweer licht genoeg maar van het voorjaar pas ook weer 's ochtends. Een keer stak er een ree voor me over, dat was wel even schrikken, maar zoals je zegt, voorbij voordat je er erg in hebt. De andere keer rende ze een stukje met me mee op . Toen dacht ik wel even: "owjeej als ze nou maar niet mijn kant op duikt ineens".

Daarnaast had een collega vorige winter een ree op z'n motorkap, als je daar de schade van zag... :o
Ik rijd in het donker lekker over de snelweg naar mijn werk sindsdien... :Y
Daar heb je geen reeën maar wel weer runderen achter het stuur...
Snelwegen of andere wegen. Een ree weet geen onderscheid. Allemaal al gehad.
 
Na dit twee keer meegemaakt te hebben besloot ik in het najaar en winter niet meer 's ochtends binnendoor door de Biesbosch te rijden. 's Middags is het alweer licht genoeg maar van het voorjaar pas ook weer 's ochtends. Een keer stak er een ree voor me over, dat was wel even schrikken, maar zoals je zegt, voorbij voordat je er erg in hebt. De andere keer rende ze een stukje met me mee op . Toen dacht ik wel even: "owjeej als ze nou maar niet mijn kant op duikt ineens".

Daarnaast had een collega vorige winter een ree op z'n motorkap, als je daar de schade van zag... :o
Ik rijd in het donker lekker over de snelweg naar mijn werk sindsdien... :Y
Daar heb je geen reeën maar wel weer runderen achter het stuur...
Reeën en herten (wild)kunnen nogal vreemd reageren idd , lopen af en toe een heel stuk met je op :? , dan denk ik ;ga dat bos dan weer in |(
 
Snelwegen of andere wegen. Een ree weet geen onderscheid. Allemaal al gehad.
In mijn geval is er voor mij de keuze tussen twee situaties:

- Ik rijd over een donker dijkje midden in een natuurgebied, waar de reeën in de polder naast het dijkje vertoeven.
- Ik rijd over de A15 waar ze een aardige rivier (de Merwede) en een geluidswal over zouden moeten, en de vrachtwagens op de rechter baan ontwijken, om voor mijn voorwiel terecht te komen.

Uiteraard is de kans er altijd, maar ik acht deze in de tweede situatie toch iets minder groot.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan